Ervaringen met 2 zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Ervaringen met 2 zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 23:15

Ik krijg rond januari ergens een dressuurzadel voor mijn paard. Nu rij ik nog rond op een veelzeidigheidszadel van Stubben. Op zich een heel fijn zadel, alleen wil ik toch het liefst een dressuurzadel. Maar nu denk ik dat ik wel de Stubben erbij wil houden voor bosritten en springlesjes( niet dat ik een fanatiek springer ben, maar wat niet is kan nog komen... Haha! ), alleen vraag ik me af of je dat soort dingen dan niet liever ook op je dressuurzadel doet? Dus of het wel zin heeft om de Stubben erbij te houden? Er zijn hier vast ook mensen met twee zadels, kunnen jullie mij vertellen wat voor ervaringen juliie hiermee hebben?

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...


MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:27

Ik vind het fijn om juist twee zadels te hebben, net zoals je zegt, voor de dressuur het dressuurzadel en voor springen/buitenrijden oid het vzh (of in mijn geval springzadel)..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:30

je kunt het zadel er altijd wel bij houden. misschien vind je de stubben fijner voor de buitenritten, maar je hebt dan zoiezo een reservezadel voor het geval dat er iets met het dressuurzadel gebeurd..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:36

Als het zadel nog goed past en je hebt het geld niet nodig, dan zou ik het lekker houden als ik jou was. Je zult zien, dat als je over een paar jaar toch weer een VZH zadeltje wilt er geen passende te vinden valt.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:36

Ik zou hem er ook altijd bij houden. ik heb er juist een veelzijdigheidszadel bijgekocht voor het springen en buitenrijden. Even off-topic: Helaas past het toch niet goed, dus nu ben ik op zoek naar naar een ander zadel n naar een koper voor dat zadel. Schijnheilig

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:39

Heb ook een veelzijgheids en een dressuurzadel. Het is hartsikke makkelijk om er 2 te hebben. Als je zadel een keer stuk is of opgevuld moet worden heb je nog een reserve zadel.
En met springen gebruik ik toch liever m'n veelzijdigheidszadel als mijn dressuurzadel

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:45

Bloos ik heb er drie (dressuur, vzh, springen)

Ik zou je vzh zadel zeker niet wegdoen, als je het geld niet nodig hebt voor een nieuw zadel. Idd voor een buitenrit, een sprongetje of tijdens opvullen.

Dees

Berichten: 18893
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:56

Ik heb mijn VSD verkocht toen ik mijn dressuurzadel eindelijk geleverd kreeg. Heb ik spijt van. Heel af en toe is het wel leuk om ook eens te springen, en dat gaat met een dressuurzadel wel minder....
Een buitenrit maken op een dressuurzadel is best te doen hoor.
Een jong paard beleren is makkelijker met een VSD, dus ook wat dat aangaat....ik had mijn zadel moeten houden Verdrietig

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 23:58

Ja, daar zit wel wat in. Ik vraag me alleen af of je op een gegeven moment niet veel lekkerder zit op je dressuurzadel en daardoor liever niet meer wilt buitenrijden/springen op je dressuurzadel. Zo hoog zijn de sprongen die ik maak nu ook weer niet! *LOL* Het lijkt me zo zonde om een zadel aan te houden voor misschien maar 10 ritjes in het jaar. Maar aan de andere kant is het inderdaad wel fijn om een tweede zadel te hebben, oa in geval van nood.

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 23:59

Kijk, en daar ben ik ook wel bang voor als ik hem wegdoe, dat ik er spijt van ga krijgen. Weg is weg...

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:09

daarom, dus als je het geld niet echt nodig hebt ..........

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:28

Ik heb zo'n vraag ook gesteld toen ik m'n fijne passier binnenhad, of het nut ook had om m'n veelzijdigheids te houden. Ik heb besloten hem toen te verkopen en had zoiets van "mocht ik ooit springen is dat niet meer dan 80 centimeter en dat kan best met een dressuurzadel" Maar tis maar net of je van plan bent veel te gaan springen of te gaan gebruiken voor wilde buitenritten dat ie vies mag worden etc.................

Marije_jiplover

Berichten: 25281
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:08

Ik kan absoluut niet springen of lekker buitencrossen op het dressuurzadel van Duvel. Ik ben dus erg blij dat we daar ook nog een vzh zadel voor hebben. Als ik jou was, zou ik dus lekker je vzh-zadel ook houden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:17

Ik heb voor mijn paard een (meer op springen gericht) veelzijdigheidszadel en een dressuurzadel en vind dat juist heel handig.

Doordat ik het veelzijdigheidszadel nog heb, kan ik meedoen met springles als ik dat wil. Ook voor buitenritten zit het fijner dan het dressuurzadel.

Meestal rijd ik met dressuurzadel, omdat deze gewoon veel fijner zit, maar van springen met een dressuurzadel wordt je niet echt blij... Ik zou dus het veelzijdigheidszadel erbij houden als je het geld toch niet echt nodig hebt.

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 11:29

Oke, ik ga hem inderdaad maar erbij houden denk ik, als na een tijd blijkt dat ik hem niet gebruik kan ie altijd nog weg Lachen

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:43

Ik heb een spring en een dressuurzadel.
Met buitenritten, springen of jonge paarden gebruik ik het springzadel.
Anders het dressuur.
Heerlijk om de luxe te hebben om zo te kunnen switchen Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:09

Ik had ook een VZ en een dressuur. Een maand geleden het VZ verkocht, want het lag te verstoffen op zolder. Heb ik voor de buitenritten lekker een westernzadel gekocht en springen doe ik toch niet...

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:09

Dat zadel eet toch geen brood..houden!
Heb er zelf drie! *LOL*
Eentje, Stübben Scandica Vss voor zo te rijden..buiten.
En dressuurzadel, Stübben Scandica Nova, voor lessen, voor mijn houding. Maarre... ligt eigenlijk maar te liggen, dus is te koop.
En nog een vzh, Stübben Colombo, voor op het andere paard. Dan kan ik met tweeën gaan rijden. Ik kan niet buitenrijden op een dressuurzadel, krijg ik last van mijn rug.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:32

Branca schreef:
Dat zadel eet toch geen brood..houden!
Heb er zelf drie! *LOL*
Eentje, Stübben Scandica Vss voor zo te rijden..buiten.
En dressuurzadel, Stübben Scandica Nova, voor lessen, voor mijn houding. Maarre... ligt eigenlijk maar te liggen, dus is te koop.
En nog een vzh, Stübben Colombo, voor op het andere paard. Dan kan ik met tweeën gaan rijden. Ik kan niet buitenrijden op een dressuurzadel, krijg ik last van mijn rug.


Heb je aandelen Stubben? Tong uitsteken

Ik heb een tijd geleden een paar zadels verkocht, daar heb ik nu weer spijt van. Scheve mond Maar ja, je kunt niet alles bewaren en niet in de toekomst kijken.

boemel

Berichten: 8307
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:09

Ik vind 2 zadels wel makkelijk. Het springzadel heb ik mee op buitenrit. En met het dressuurzadel rijdt ik altijd in de bak.
Ik vind het ook een prettig idee dat als mijn dressuurzadel weg is ter reparatie of of voor opvullen dat ik nog gewoon door kan rijden.

M1+10

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:15

tessebes schreef:
Heb je aandelen Stubben?


Hahahhah Grapjas... Die dingen liggen gewoon goed en hebben dezelfde boom, dus zelfde maat dan, makkie toch?

Vanmiddag wezen rijden op pas aangeschafte vzh Stübben. Ging weer goed, geen last van rug.
Denk dat ik die vzh en vss maar moet houden..dressuren wordt toch niks meer met me.. Verward

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:24

ik heb er zelfs drie Bloos

een is zoiezo te klein (is voor kleine pony's), mn vzh past niet helemaal en met mn dressuurzadel rijd ik altijd.

Eigelijk was het de bedoeling dat ik mn vzh nog wel zou gebruiken toen ik mn dressuur kocht, maar dat viel flink tegen omdat het niet meer helemaal paste op starlight.

nu is het de bedoeling dat de vzh en de kleine eruit gaan en een westernzadel in de plaats

Maar iig, ik doe alles op mn dressuurzadel: buitenrijden, dressuur (heeeeeeel af en toe) en springen ook niet zo vaak en zeker niet hoog.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, beegee, Daantjuh88, Keizerinnnn, miereneter, SemrushBot en 95 bezoekers