Rustiger krijgen in galop.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Rustiger krijgen in galop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 20:20

Zoals veel haflingers doen in galop, stampt ewalda heel erg. Het is net een kruising tussen een orkaan en een aardbeving. Haha! Ze is wel goed te sturen, maar ik krijg haar met mijn zit, of ophoudingen niet rustiger, zonder dat ze terug valt in draf. Ze denderd de bak door. Iemand tips om dit te verbeteren?


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:25

galoppeer kleine stukjes....... dus steeds een lange zijde ofzo..... spring aan in galop als ze in de draf goed is..... beter 6 passen goed dan 60 half half.

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:48

ik heb dat bioj een paardje waar ik regelmatig mee rij op de manege,
in galop gaat ze zeer rap, ze bokt niert ofzo, gewoon zeer rap gaan,(als ze verkeerd zit pakt ze het bit vast totdat ze in de bocht bijna op haar bek ligt, en ik krijg dan onder men voeten omdat ze verkeerd zit)
en als je haar terugneemt valt ze in draf, geef je been omdat ze niet in draf zou vallen dan schiet ze weer weg, geef je mindr sterk been reageert ze er niet op

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:07

Ik heb hetzelfde probleem met Sting (ja, ook een haflinger)
Hij wil of in bijna rengalop door de bak, of in supersnelle draf, een normaal galopje is er niet in te krijgen. Ook springt hij nogal eens verkeerd aan in de rechtergalop. Dus ben nu al veel aan het oefenen op de galop Haha!


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:09

Haflingers hebben weinig beweging in de rug. Vandaar dat stampen.

Veel overgangen van voorwaartse galop naar een sterk verzamelde galop.

Maar ga niet hangen aan de teugels. Vraag met kleine rukjes. Als ze niet snel genoeg reageerd op je zit. Dus maak je benen lang en denk ze als het waren de grond in. Adum door je buik in en ga diep in het zadel zitten.
Reageerd ze daar niet op. En ook niet op de kleine rukjes om haar terug te vragen. Geef dan even een vlinke ruk. Om daarna gewoon weer te vragen en als ze reaggeerde belonen, en belonen.

In begin hoet het verschil niet zo groot te zijn. Maar later moet dat toch echt goed te zien zijn.

Want wat de bedoeling is dat het paard zijn achterhand er beter onderzet en zich naar voren stuwd vanuit een verzamelde achterhand. Zo komt hij dus omhoog. Bij het naar voren rijden, komt die stuwing er bij.

En inderdaat dit korte stukjes doen. Dus een keer naar voren en terug. En dan beteen weer naar draf. Het paard moet wel in evenwicht blijven. Vandaar het terug gaan.

Dus eerts aan de controle en evenwicht werken. Dan pas aan het opwaartse.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 13 bezoekers