sliding-stop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

sliding-stop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 18:41

Als ik in de bak rij komen er veel mensen langs, en zien dan dat ik een sliding-stop maak, en zeggen dan dat dat helemaal niet goed is voor het paard het zijn meestal de mensen die engels rijden Boos!
Schijnheilig is dat ook zo, nee wel?(Emma)

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:53

Ligt eraan hoe je 'm uitvoert, en op welke bodem, en wat voor ijzers je paardje daarvoor heeft.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:10

bubbels schreef:
Ligt eraan hoe je 'm uitvoert, en op welke bodem, en wat voor ijzers je paardje daarvoor heeft.

Precies. Nou is reining niet mijn favoriete discipline, maar dit vind ik bijvoorbeeld een hele beste: http://www.forgottenlane.com/hollywood.htm

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:57

Gaaf filmpje Mac!! Dat hebben we in Nederland, volgens mij, nog nooit gezien!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:20

Ligt idd aan de bodem en net als wat Bubbels zegt.
10 keer in een half uur je paard laten stoppen zonder warming-up lijkt mij ook niet zo goed.
Ach, laat ze kletsen, zou ik zo denken.

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 23:19

LEUK FILMPJE HOOR. JA INDERDAAD LAAT ZE MAAR KLEPPEN Haha!
MIJN PONY VIND HET NOG LEUK OOK DUSS.. ZE HEEFT NOG GEEN SLIDING IJZERS Bloos (EMMA)

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:21

Kleine letters mag ook Lachen. Staat nu zo schreeuwerig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:11

Ligt er wel een bodem die geschikt is voor slidings dan? Als je "bumpend" stopt door verkeerde techniek en/of verkeerde bodem is dat inderdaad niet zo best voor je paard, en ook bepaald geen pretje om tegenaan te kijken Haha!

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 18:44

wat appart dat het lettertype zo groot is Verward hij doet niet precies wat ik wil geloof ik ik vind dat wel een mooie sliding-stop OK dan! Cheese! alleen het paard heeft het hoofd wat hoog als ie stopt (Emma)

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:54

Hij werd toch mooi 3x world champion reining horse Clown

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:00

Kwijl dat filmpje Haha! dat lijkt me zoooo vet Haha! (hij galoppeerd gewoon door voor Haha! )

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:53

je had je caps lock aan Emma..

Ik vind het op het filmpje er ook best ruig uitzien.. de impact op zijn voorbenen is ook niet niks... Maar zo is er over alle takken in de sport wel wat te zeggen en een te dikke hond is ook niet goed, of inconsequent zijn voor je kinderen of je vinger tussen de deur en roken en te weinig groente eten...

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:57

Persoonlijk vind ik het iets mooier als ze wat lager stoppen, en als ze iets vloeiender doorlopen...
Maar die bodem daar lijkt wel boter.... !! geweldig!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:00

Het filmpje kon ik eerst niet bekijken, nu wel opeens....
Een woord: wow..... die voorbenen, beestje blijft gewoon doorgalopperen. Echt mooi, glijden maar.... Cool

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:03

Cer schreef:
Persoonlijk vind ik het iets mooier als ze wat lager stoppen, en als ze iets vloeiender doorlopen...

Ben ik met je eens. De hoogste scores komen vaak van paarden die van voren laag lopen en "doordraven" met hun voorbenen. Dit is meer een "working cow horse stop".

Wat ik wel mooi vind aan deze stop is dat hij recht is en dat het paard volledig los van de teugel wordt gereden. Om over de lengte van de stop nog maar te zwijgen Lips are sealed Tong uitsteken

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:43

Door het natte weer kon ik zondag niet in mijn bak rijden. Ben lekker de weg op gegaan en in een berm wat gaan trainen (even lekker los werken). Toen kreeg ik ook toeschouwers..... Haha! (en eigenlijk deed ik niet echt veel bijzonders)
Een man bleef even staan en stak zijn duin op. Is best wel eens leuk om mee te maken.
Dus het kan ook andersom.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 00:02

Mac"]
[quote="Cer schreef:
Persoonlijk vind ik het iets mooier als ze wat lager stoppen, en als ze iets vloeiender doorlopen...

Ben ik met je eens. De hoogste scores komen vaak van paarden die van voren laag lopen en "doordraven" met hun voorbenen. Dit is meer een "working cow horse stop".

Wat ik wel mooi vind aan deze stop is dat hij recht is en dat het paard volledig los van de teugel wordt gereden. Om over de lengte van de stop nog maar te zwijgen Lips are sealed Tong uitsteken
[/quote]

Mac waarop baseer jij dat het een Working Cowhorse Stop is? Verward

Vind dit namelijk een 'echte' stop voor een Reiner. Mijn ervaring van Cowhorse stops is (wat ik wel degelijk anders vind dan de manier hoe Reiners stoppen) is anders. Meer Powerfull dan het filmpje hier laat zien. Maken minder meters.

Vind deze foto ERG indrukwekkend! Ik ben namelijk ook een fan van lage stoppers!!!! Vingers aflikken
http://www.australian-shepherds.org/australian%20shepherds/Unsere%20Pferde/snapper/snapper.htm
*edit foto lukte niet, dan maar url!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 01:36

Ods schreef:
Mac waarop baseer jij dat het een Working Cowhorse Stop is? Verward

Ik heb het over het reininggedeelte van de Working Cowhorse. Het viel me op (misschien verkeerde conclusie getrokken Haha! ) dat de paarden daarin met hun hoofd hoger stoppen. Dit klopt ook met de uitleg die ik kreeg van een cuttingruiter: het paard moet om goed op de koeien te kunnen letten zijn hoofd wat hoger dragen. Als je dan dus Working Cowhorse gaat doen, waarbij je eerst een reiningproefje laat zien, en daarna op de koeien moet, lijkt het me dus niet handig om dan je paard met zijn neus in het zand te rijden ...

Verkeerde theorie Schijnheilig ? Roept u maar Cool !

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:04

Het lijkt me voor een cutter niet handig om slidings te maken, voor je het weet is hij de koe voorbij gegleden Lachen

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:23

Mac schreef:
Ik heb het over het reininggedeelte van de Working Cowhorse. Het viel me op (misschien verkeerde conclusie getrokken Haha! ) dat de paarden daarin met hun hoofd hoger stoppen. Dit klopt ook met de uitleg die ik kreeg van een cuttingruiter: het paard moet om goed op de koeien te kunnen letten zijn hoofd wat hoger dragen. Als je dan dus Working Cowhorse gaat doen, waarbij je eerst een reiningproefje laat zien, en daarna op de koeien moet, lijkt het me dus niet handig om dan je paard met zijn neus in het zand te rijden ...

Verkeerde theorie Schijnheilig ? Roept u maar Cool !


Klopt hoor Mac!! Kwa hoofdhouding zeker, hoewel er best Cowhorses tussen zitten die het niet doen. Ik was het dus kwa hoofdhouding met je eens, maar niet met hoe het paard op het filmpje het verder deed. Bij de Cowhorses (dus in het onderdeel Reining daarvan) zie je een korte krachtige stop, waarbij paarden iets glijden maar daarbij krachtig stoppen, doordat ze dat doen glijden ze vanwege de vaart. Kijk ook maar naar de spin die ze maken, die word op de zelfde manier gemaakt, het ziet er altijd erg powerfull uit. Rundowns van Cowhorses vind IK mooier om te zien dan Reiners, juist omdat ze zoveel kracht laten zien in de manouvers!

Tjonge jonge, wat is het moeilijk om op te schrijven zonder plaatje of filmpje om te laten zien.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:30

Ods"]
Bij de Cowhorses (dus in het onderdeel Reining daarvan) zie je een korte krachtige stop, waarbij paarden iets glijden maar daarbij krachtig stoppen, doordat ze dat doen glijden ze vanwege de vaart. Kijk ook maar naar de spin die ze maken, die word op de zelfde manier gemaakt, het ziet er altijd erg powerfull uit. Rundowns van Cowhorses vind IK mooier om te zien dan Reiners, juist omdat ze zoveel kracht laten zien in de manouvers!
[/quote]
Ik neem ook aan dat Cowhorses geen sliding plates onder hebben, dus ze zullen sowieso minder ver kunnen glijden. En de stop in dit filmpje is een hele beste, qua afstand. Zo heb ik ze nog maar weinig gezien!

Ik denk trouwens ook dat de "stopstijl" van de reiners met de tijd ook is veranders. Als je plaatjes ziet van de eerste reiningpaarden, dan stoppen ze ook met hun hoofd in de lucht, mond open, rug en nek strak. Niet bepaald het toonbeeld van relaxedheid. Dan zie ik idd liever de moderne, losse, lage stop ...

[quote="Ods schreef:
Tjonge jonge, wat is het moeilijk om op te schrijven zonder plaatje of filmpje om te laten zien.

Ja, breek me de bek niet open ...

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:56

Mac"]
Ik neem ook aan dat Cowhorses geen sliding plates onder hebben, dus ze zullen sowieso minder ver kunnen glijden. En de stop in dit filmpje is een hele beste, qua afstand. Zo heb ik ze nog maar weinig gezien!
[/quote]
Zover ik weet worden ze wel met Slidingplates gereden, juist om blessures te voorkomen.

[quote="Mac"]
Ik denk trouwens ook dat de "stopstijl" van de reiners met de tijd ook is veranders. Als je plaatjes ziet van de eerste reiningpaarden, dan stoppen ze ook met hun hoofd in de lucht, mond open, rug en nek strak. Niet bepaald het toonbeeld van relaxedheid. Dan zie ik idd liever de moderne, losse, lage stop ...
[/quote]
Feit Mac!! Het is allemaal speciallistiser ( Verward ) geworden! Paarden worden er nu ook speciaal voor gefokt. Een tijdje geleden was er ook in een topic over gesproken, de echte 'All Round" Quarter (Paint ect) is er ook niet meer. Het is ook niet te vergelijken meer. Ik vind de 'Reiningstop' ook veel mooier dan die van Cowhorses maaaaaaaaar vind het paard mooier in de 'Cowhorsestop' Tong uitsteken

[quote="Mac schreef:
Ja, breek me de bek niet open ...

Haha!

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:26

Paultje is een lage stopper Lachen