waarom bijt ze toch zo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! Belgiƫ

waarom bijt ze toch zo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 16:46

Hoi,

De laatste tijd is mijn paard zo verschrikkelijk irri geworden. Met het rijden gaat het steeds beter en beter en sinds enkele weken gaan we wandelen enzo maar in de omgang is het echt niet goed. Als ik haar aanraak op de weide begint ze naar mij te bijten of als ik poets. Bij het poetsen is het nog het ergste. Alleen haar staart, haar kont en haar benen mag je aanraken maar van als je haar rug of haar flank aanraakt begint ze te bijten. 't is echt niet meer normaal. Ook bij het opzadelen.
Ik vind het echt niet leuk meer. Als ik 's de vrijdagavond nog eens lekker wil gaan poetsen kom ik gefrustreerd thuis. Maar na het rijden mag je echt alles met haar doen. dan maakt ze er geen spel van en zijn we de beste maatjes. Dan knuffelt ze en likt ze me enzo.... Ik heb al veel geprobeert en haar nen goeien tik geven helpt al zeker niet. Ik ben teneinde raad. Wat kan ik doen????


greetz
laura xxx

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 16:53

Nou, dan mag ik je de hand schudden...

Die van mij doet het ook, in een keer, doet ze anders ook nooit. (zie vraag: Pijn bij borst en buik (medisch).

Ik snap er ook niks van, de veearts zei dat ik het ff moest aanzien, als ze het blijft doen dan kon ik een bloedmonster af laten nemen (maar dit had ook te maken met haar hart).

Misschien dat jouw paard ook niet in der hum is? Singel niet goed? Wondje aan buik? dat zei mijn veearts namelijk.

Heel vervelend.

En slaan? tja, ik schreeuw en wil der nog niet echt een tik geven omdat ik bang ben dat ze echt pijn heeft omdat ze dit anders nooit doet.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:56

Dit is vaak merriegedrag. Ik zou het gewoon negeren.
Staat je paard soms ook met opgetrokken flanken?? dan zou ze ook nog licht koliekerig kunnen zijn.

Bij mijn eigen merrie is het vaak dominantie. Als ik een paar dagen weg ben geweest en ik wil haar buik aanraken dan gaat ze dreigen. Ik laat mijn hand gewoon liggen en als ze ophoudt haal ik hem weg. Daarna is het eigenlijk altijd weer goed.

Het moet niet te gek worden natuurlijk, ook als ze dit vroeger nooit deed is het misschien wel verstandig om er eens naar te laten kijken.

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:59

ik zou even gaan kijken of ze niet ergens pijn heeft , en dat ze dat duidelijk wil maken door te happen , dat ze idd misschien een wondje heeft of dat het zadel niet helemaal lekker ligt .

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:11

He, hier nog een...
Koortje is ook nogal dominant aangelegd, en is met name met opzadelen super vervelend! Of als je voor haar stal staat terwijl zij erin is, dan gaan die oren naar achter, neus word opgetrokken... en zodra je de stal inkomt is het minder.
Met opzadelen begint ze al als ze het sjabrak aan ziet komen. Alsof ze gaat bijten, al blijft het altijd tot intimidatie. Met aansingele en het zadel er op leggen is het het ergst, dan hapt ze in de lucht, naar haar deur, ooit pakt ze de deken vast die op het rek ligt, echt nijdig. En zodra ze aangesingelt is, is alles over.
Ik weet dat ze nergens last van heeft of drukplekken heeft, want ze doet het bij wijze al als je de beugelriemen op wil steken ofzo... gewoon merriegedrag, waar je consequent mee om moet gaan!

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:13

misschien heeft ze ook geen zin in het werk dat ze dan gaat happen als ze het na het rijden niet doet het kan ookm heel duidelijk een pijntje zijn ik zou even de DA inlichten Lachen

laurake

Berichten: 81
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: wetteren city!!! Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 13:38

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben al blij dat ik niet de enigste ben met dit probleem. Van het zadel kan het niet zijn want ze heeft nog maar een nieuw dat echt perfect past. We hebben de DA al eens laten komen maar die zei dan dat er nix aan de hand was. Maar ondertussen komt er alweer een nieuwe DA (ze doet het al een tijdje) Mits zo'n bezoekje van de VA niet zonder kosten is zeggen mijn ouders dat ze niet moet komen. Ze vinden ook dat ik overdrijf maar ik ben echt niet de enige die zo over Quinz denkt. Ik denk dat ik de '7 games' eens ga proberen... Mss dat dit helpt.

laura

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:01

Kijk eens op www.paardnatuurlijk.nl er staan een aantal leuke parrellie spelletjes beschreven om haar meer vertrouwd met je te maken, kost niets en is nog leuk ook.