Het hele verhaal.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-01 20:36

Gister werden we gebeld door de LTO.
Omdat men een rekenfout had gemaakt we lagen niet op 1.7 km maar op 2.1 km van een verdacht bedrijf. Gelukkig voor de boer belde een goede bekende op om dit te vertellen.
Zo'n 1,5 week geleden werd er aan de Elburgerweg een bedrijf geruimd en dat was verdacht.
De 1 km zone werd geruimd maar men wachte daar mee dat was voor ons al vreemd maar je zit zo in de stress omdat ze zouden uitbreiden naar 2 km dat je je daar niet mee bezig houd.
Echter de uitslagen van bedrijven waar later bloedgetapt was waren er allemaal al.Erg vreemd he? Nou zouden we gisteravond of vandaag dan eindelijk de uitslag horen: weer niets.
Wat blijk nu op 2 km van dat bedrijf zit je net in het gelderselandschap en de andere kant op in het kroondomein.
Dieren die daar leven blijven natuurlijk niet in dat grensgebied dus zou met de halve veluwe moeten ruimen wat dus heel lang nawerkt in je toeristengedoe.
Men wilde het geval aan de elburgerweg ongeacht de uitslag in de doofpot stoppen.
Vnadaar dat in het nieuws dus minder aandacht was.
Deze buurt zou niet geruimd worden.
Alleen en daar ging men de fout in als het ruimen dan ineens niet nodig is waarom al die andere bedrijven wel?
Men is dus al die tijd voor de gek gehouden lijkt het wel. alles moet geruimd worden maar als er inkomsten voor hunzelf op het spel staan zou dat dus niet hoeven!!!!!!!!!!
Nouja Janneke heeft dit hele verhaal en nog wat details waar ik niet van op de hoogte ben doorgespeeld naar iemand die erg goed bevriend is met ons en die Renate ook goed kent.
Zijn bedrijf is vorige week (ook onnodig ) geruimd omdat hij op 1,9 km van een besmet bedrijf zat.
Janneke zei hem kijk maar wat je doet maar als je dit openbaar maakt krijg je waarschijnlijk het enten erdoor.. en wat is er net op het nieuws!!! jawel men wil op de veluwe gaan enten preventief! en dat vlees en melk wordt dan misschien alleen door NL gebruikt het is er nog niet door maar het is toch belachelijk dat het er nu wel doorkan komen en daarvoor niet als die stelletje eikels dat eerder hadden bedacht dan was al dit leed zoveel boeren bespaard gebleven!
Nouja einde van het liedje het bedrijf van renate wat vandaag geent is in afwachting van ruiming kan als deze maatregel erdoor komt nog gespaard blijven.
Misschien dat mensen het nog niet snappen en dat ik het onduidelijk vertel: als dit niet uitgelekt was hadden ze gewoon doorgegaan met de rest van NL ruimen en hadden ze verteld dat( ookal had dit bedrijf MKZ) het bedrijf geen MKZ had en er niets geruimd moest worden nu het wel aan het licht kwam gaan ze dus enten! maar het was heeeeeeel spannend voor ons dus vanmiddag!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice



Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 20:42

TE GEK! Party!! Party!! Party!! *LOL* *LOL* *LOL* complimenten voor jullie aktie! Ik had net ook het nieuws gehoord en vroeg me al af of jouw post daar mee te maken had. Aan de eerder geplande aktie van de overheid maak ik geen woorden vuil, maar het verrast me niet.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 20:55

Zooo hee! Wat een ontdekking! Sjeetje die overheid, wat een stelletje engers zijn het ook daaro. Lekker egoïstisch ook! Wel zielig voor die boeren die hun vee al hebben moeten laten afmaken Verdrietig
Ik ben blij dat je het hebt verteld Kim want ik was erg nieuwsgierig. xxx Roos

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-01 21:05

moest ff wachten of men het vandaag in aan de pers bekend wou maken of morgen.
Blijkbaar is diegene toch naar de overheid gegaan ofzo omdat men nu ineens vanuit het niets bijna wel wil gaan enten?
erg vreemd he

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 21:07

ik ben blij dat er nu bij jullie duidelijkheid is en dat ze in Gelderland en Overijssel waarschijnlijk mogen enten. Ik hoop dat Sprang Capelle nu ook snel bekend wordt, want dat is hier echt heel dichtbij, en dat blijft ook maar duren de uitslag daarvan...

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 21:08

ja inderdaad ook wel errug toevallig. Ik ben nu echt blij dat er zoiets als de pers bestaat want hierdoor komen er toch wel veel meer dingen aan het licht. Maar dat gebied van jullie moet nu 12 maanden op slot of zo? xxx Roos

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-01 21:11

geen idee zover was ik nog niet op de hoogte vind alles best als ze maar enten!
en dan weer het paarden vervoer op gang laten komen want het zou wel balen zijn als het gebied inderdaad zolang op slot gaat dat we met de paarden geen kant op kunnen (geen hengstenkeuring gewone keuringen/wedstrijden etc.)

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 21:14

Sjeeez.... Boos! en dat soort mensen runnen het land Verward
Ik denk dat de geruimde preventieve koeien en schapen maar eens flink moeten gaan spoken Koe bij deze oetlullen }>

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 21:17

als het gebied echt 12 maanden op slot gaat is dat inderdaad wel balen want je kunt echt geen kant op. Maar ja zolang onze paardjes maar blijven leven en de boeren weer normaal kunnen boeren ben ik allang weer blij.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-01 21:23

oliebol te vroeg gejuicht....
Men wil de Noodveluwe gaan inenten en dan voor 12 mnd op slot in die 12 mnd moet dan alles afgemaakt worden maar wel naar slachterijen dus hebben we er nog geen bal aan... 1 voordeel de grens die ze aanstellen daar vallen wij weer net buiten......
alleen voor renate dus niet
pfff op de website staan wel tegenstrijdige berichten

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 21:59

Hoi Kim, zoals ik het begrijp gaat het gebied idd 12 maanden op slot, maar wat dat inhoudt is mij niet duidelijk. Wat ik wel begreep is, dat geiten, varkens en schapen ingeent en geruimd gaan worden, maar dat koeien geent en niet geruimd gaan worden. Dat melk etc. onder strikte voorwaarden opgehaald zal worden en melk en vlees etc. alleen voor binnenlandse consumptie vrij komt. Waarom geiten, schapen en varkens wel geruimd worden? Ik denk, omdat dat er veel meer zijn en de handel daarin veel levendiger is, en ze kleiner zijn en dus makkelijker te smokkelen. De vlag uit voor de koeien, maar toch nog halfstok voor de varkens, geiten en schapen. Wacht in spanning af of het zo goed gaat, en wat zullen ze doen met die reeën en runderen enzovoorts op de Veluwe? Worden die ook geënt? Geen idee, wachten we maar weer af, zoals zoveel.....
Sterkte nog steeds, groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-01 07:27

Het is te gek voor woorden.
Ik heb zonet de grenzen bekeken van het gebied noordveluwe de scheidingslijn loopt via de elburgerweg alles vanaf apeldoorn gezien aan de rechterkant wordt geent alles aan de linkerkant mag blijven zoals het is.
aan de linkerkant zit het gelderslandschap en de kroondomeinen.
De weg waar wij aan zitten wordt door de elburgerweg gekruist. dus de rechterkant van onze weg wordt geent(en geruimd?)
wij zitten links en zijn veilig. alleen bij dat verdachte bedrijf gaan ze nu dus niet in een straal van 2 km enten.
dat bedrijf zit namelijk aan de linkerkant van de elburger weg aan de overkant is het kroondomein en dat is vrij.....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 07:57

Ik weet ff niets nuttigs te zeggen....alleen dat degenen die dit verzinnen gewoon een stelletje grote eikels zijn!!!
Succes
Groetjes Petra

:evaw:

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 08:52

tjeeeemig wat een gedoe!!! En als de dieren in het kroondomein nou MKZ krijgen? Dan lopen die naar alle dorpen enzo...ik snap het niet meer hoor.
Ik weet wel, dat zandpad waar Rocky aan staat, helemaal aan het begin is een beoerderij met schapen, die heeft waarschijnlijk ook MKZ (tegenover Levade). Alles is daar al geruimd. Ik zal van de week eens bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 09:09

Jemig, wat een verhaal zeg!
Kim ik ben blij dat jij er bovenop zit. Wat een vreemde gang van zaken met die scheiding en waar wel en niet geent of geruimd gaat worden, net alsof het virus niet alleen over durft te steken??
Wat ik wel bemoedigend vind is dat er geent wordt en dat daarna de rust misschien een beetje terug kan keren. Of er daarna nog geruimd wordt zullen we nog wel zien.
Hopelijk is die massale slachtpartij nu voorbij. Er is nu in ieder geval tijd gewonnen en dat kan de dieren en de boeren ten goede komen.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 09:11

Jemig wat een raar gedoe hee! Die kant wordt wel geruimd, die kant niet. Ze weten echt niet waar ze mee bezig zijn. En wij zitten hier maar een beetje. Die berichten die de overheid doorgeeft kloppen echt van geen kant Frusty ! xxx Roos

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 09:52

jemig wat zijn ze toch weer vreemd bezig daazo in Den Haag. Maar wel goed dat ze eindelijk eens gaan enten. Op hoop van zege dan maar...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 12:24

pfffff t wordt nu allemaal wel errug verwarrend zeg!!! domme mensen daar in Den Haag...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 16:35

Wow, de regering heeft wel lef zeg! Ik vraag me steeds meer af, waar zijn ze nou mee bezig???!!! Frusty

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 21:05

Raar gedoe allemaal zeg. Ik krijg hier een aparte smaak van in mijn mond...
En wat dacht je dan van het besluit om niet te ruimen op zondag op de rust van al die ''gelovige'' boeren niet te verstoren.
Net alsof het MKZ virus op zondag ook een rustdag houdt....... Slapen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie