Wat is er mis met dit paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Wat is er mis met dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 12:03

Doc Blue Dream Chaser

Afgelopen zondagavond hebben we Chaser op marktplaats (url zie boven) gezet. Hij stond al op eenmaal andermaal, en nu ook op wat andere sites.
Via E/A hebben we wel wat reacties gekregen, maar nog niemand wil komen kijken. De advertentie op marktplaats is inmiddels al over de 1000 keer bekeken, ook op onze fotosite (webshots) wordt hij massaal bekeken maar ondanks dat hebben we nog niet 1 mailtje of telefoontje gehad.
Wat is er fout? Het is een hartstikke leuk paard echt een scheet, netjes gereden maarja hij heeft alleen nog maar de basis. Hij is in juli vier geworden, voor hij in Beverwijk kwam staan is er nog niet echt veel mee gedaan dus we doen lekker rustig aan met hem.
Wil iedereen dan toch een jong paard dat alles al perfect kan en helemaal wedstrijdklaar is?
Is de vraagprijs (die we overigens niet zelf bepaald hebben, het is niet ons paard) te hoog? Zo ja: wat zou dan een reele vraagprijs zijn voor een ruin met leuke papieren van zijn niveau?
Is de markt inderdaad zo slecht op dit moment?
Dit is absoluut niet bedoeld als verkapte advertentie, maar we zijn gewoon erg benieuwd wat er niet goed is en wat de mening van anderen hierover is. Tuurlijk, hij staat nog niet zo lang te koop maar als een advertentie zo vaak bekeken is zonder reactie dan ga je toch nadenken....


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:13

Ik heb hem bekeken en er lijkt mij niets mis mee. Wat zo'n paint moet kosten weet ik echter niet. Maar vergeet niets dat er veel mensen gewoon wat door de advertentie browsen, maar niet echt op zoek zijn.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:14

Wat een moeilijke vraag eigenlijk......ik denk dat het een combinatie van je punten is.
De markt is momenteel minder, er komt een dure maand aan, het paardje moet je ook aanspreken (zeker met een paint qua aftekening). Ik vind de vraagprijs niet te hoog.
Je bent natuurlijk nog maar net begonnen en er zitten ontzettend veel mensen te surfen die alleen maar kijken (zoals ik Haha! ) maar geen paard willen kopen.
Het verkopen van een dergelijk paard duurt momenteel wel een paar maanden denk ik. En nogmaals, je hebt je tijd niet mee, zou je hem in bv. april of mei verkopen dan gat het een stuk sneller.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 12:19

Ja, da's waar ik zit zelf ook wel elke dag op marktplaats om paarden te bekijken, dat is bijna een verslaving geworden en ik zoek niet eens een paard Haha!
Maarja als het inderdaad zo langzaam gaat dan komen we vanzelf in het voorjaar uit Scheve mond

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:19

Bij ons is pas nadat advertentie 3500x bekeken was de 1e serieuze reactie gekomen. Zij heeft haar ook gelijk gekocht. (anders waren we waarschijnlijk nog bezig geweest. Dus geduld hebben zal ik zeggen.

iig veel succes..

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:21

Ik denk dat het inderdaad met de tijd en economie te maken heeft; bij ons staat een schitterende hengst al een paar maanden voor een redelijke prijs te koop, en is er ook pas 1 min of meer serieuze kijker geweest.
Wat bovendien ook mee kan spelen, is dat de westernmarkt misschien (eindelijk) eens verzadigd begint te raken Verward
Ik denk dat in deze economie de mensen toch wat voorzichtiger zijn in het aanschaffen van het tweede (of derde, vierde.... Haha! ) paard.

Aan Chaser zelf zal het denk ik niet liggen, en de prijs vind ik stevig, maar niet onredelijk.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:37

Sandra, wil je mijn eerlijke mening? Ik was op slag verliefd....
"Jaja", hoor ik je nu denken, "kun je makkelijk zeggen, maar je koopt hem niet!"
Nee, dat komt omdat ik op dit moment helaas niet in een ideale positie ben om een paard te kopen... maar wat ik zoek, dat heeft Chaser (zo te lezen) allemaal. Ideale leeftijd, ruin, niet te groot, goed (bij mij passend) karakter én een goed uiterlijk. En ik hoef geen kant-en-klaar wedstrijdpaard. Ik wil zachtjes verder leren en rustig naar buiten kunnen, zonder toestanden.

Hij mag wel een poosje komen logeren... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:39

Elles, dan doe je de eigenaar toch een voorstel voor leasen of deelbetalingen? Haha!

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:41

Ik vind de prijs zeker niet hoog, maar ja ik vergelijk het met Quarters...

Hij is echter wel flink aan de maat (1.60), misschien dat dat een "hobbel" is!??

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:42

Sonja schreef:
Elles, dan doe je de eigenaar toch een voorstel voor leasen of deelbetalingen? Haha!

Daar zeg je me zo wat... Lachen
Eerst maar eens een baan vinden.... Scheve mond


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:49

Brutale mensen hebben de halve wereld Elles...... (en de leukste paarden ook trouwens Haha! ) Knipoog

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:36

Sandra ik zou je eerlijk zeggen dat ik het allerliefst nog steeds een paint wil en ik heb je advertentie gezien en was verkocht. maar ik heb baily dus en al zou ik die weg doen heb ik het geld niet. heel jammer helaas want ik vind hem een onwijs leuk koppie hebben.. *baalt*
maar je prijs is zeker niet te hoog en de paardenmarkt staat idd slecht op het moment door de inkomst van de euro .. dat laat zijn gevolgen zien.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:59

Ja, ik weet het! Knipoog Het is geen meisje Scheve mond

Ik vind hem zelf erg leuk, voor een overo Knipoog , ik ben nl een tobiano liefhebber Haha! Voor ons is hij wat jong, omdat ik mijn vriend er met een gerust hart op wil kunnen zetten en Chaser volgens mij geen half dooie is Schijnheilig

Daarbij komt dat ik ook liever heb dat mijn teerbeminde wederhelft eerst weer betaalde arbeid gaat verrichten voordat we onze veestapel uitbreiden.

Er komt vanzelf de juiste persoon voor, ik heb Pluis ook al vanaf zijn geboorte gevolgd voordat ik serieus naar hem ging kijken (ik vond hem eerst niet zo leuk Bloos! ) en toen was-ie 7 maanden. Ik ben nog steed heel blij met hem!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 14:27

Als ik het geld voor chaser had stond ie gisteren al bij mij op stal. Helaas heb ik dat niet. Echt een super mooi beestje. Jammer dat het een ruin is. Ikzelf zou liever een merrie willen

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 14:50

Zo zie je maar weer;
Veel mensen die hem leuk vinden maar ze hebben geen geld, geen plaats, willen een merrie of tobiano, etc.
Zo is het nu ook in de markt, daarom is het zo moeilijk! Moeilijk om een leuk paard te vinden maar ook om hem kwijt te raken. Scheve mond

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 15:03

Ik heb de foto net gekeken en ik moet zeggen dat ik hem er leuk uit vind zien...
Helaas ben ik al voorzien van twee paarden en een derde kan daar echt niet meer bij...qua tijd en financien.

Ik zou me geen zorgen maken hoor, je moet even de tijd afwachten.
En als je er echt van afmoet, zijn er altijd nog oplossingen/kopers te vinden Lips are sealed

Je suis Charlie.

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 15:52

ik ben regelmatig aan het rondkijken naar paardjes en zo weet ik soms iemand die een paard zoekt en verwijs die dan ( gebeurt niet vaak hoor!) de prijs vind ik ook niet raar, echt niet. Misschien gewoon nog niet de juiste persoon op de juiste tijd.. lekker blijven adverteren.

Al die mensen die hem hebben gezien zullen vats mon op mon ook nog eens doorgegeven dat ie te koop staat en er komt vast nog wel eens een serieuze reactie..

Succes!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 16:30

Het is nou eenmaal moeilijk in deze tijd.

Als ik nou 5 dec. de loterij win dan kom ik hem de volgende dag nog halen. Lovers

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:06

Wat Elles schrijft had ik ook kunnen zeggen.
Ik denk idd. dat het komt door de dure tijd die eraan komt en een economie die niet gunstig is, toch denk ik dat het niet al te lang meer duurt hoor.
Als zoveel mensen al hebben gekeken zit daar vast die ene bij die hoopt dat hij/zij volgende maand wel genoeg centjes op de bank heeft Haha!

En Cowgirl, dan solliciteer ik bij jou alvast voor verzorgster Haha! tenzij ik die loterij win natuurlijk! Schijnheilig

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:14

In een ander forum op bokt gaat het ook over de vraag of de 'markt aan het instorten is' . Ik denk zelf ook dat het nu niet een ideale tijd is om te verkopen.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:18

Niet vervelend bedoeld, maar z'n hoofd ziet er nogal 'raar' uit op de foto. Heb je niet een foto dat hij wat liever kijkt?

It never eats, it never sleeps, it never stops...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:29

Kais schreef:
Niet vervelend bedoeld, maar z'n hoofd ziet er nogal 'raar' uit op de foto. Heb je niet een foto dat hij wat liever kijkt?


Volgens mij staat ie net te eten op de foto Cool
Ik vind het een hartstikke leuk paard. Hij is redelijk aan de prijs maar ik moet toegeven dat ik geen flauw idee heb wat dat soort paarden doen qua prijs.

Enne.......ik ben zelf ook al voorzien.

Je schrijft dat het paard niet van jou is, is het je verzorgpaard dan ofzo? (gelukkig ben ik niet zo nieuwsgierig Knipoog )

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:37

Kais schreef:
Niet vervelend bedoeld, maar z'n hoofd ziet er nogal 'raar' uit op de foto. Heb je niet een foto dat hij wat liever kijkt?


Hmm raar?? denk dat dat komt doordat hij (dat zie je als je op de link klikt naar zijn andere foto's)een vlek heeft bij zijn mond(tja is een paint Cool )

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:46

Blaze"]
[quote="Kais schreef:
Niet vervelend bedoeld, maar z'n hoofd ziet er nogal 'raar' uit op de foto. Heb je niet een foto dat hij wat liever kijkt?


Hmm raar?? denk dat dat komt doordat hij (dat zie je als je op de link klikt naar zijn andere foto's)een vlek heeft bij zijn mond(tja is een paint Cool )
[/quote]

Ik vind 'm ook 'n beetje raar kijken, alsof ie in trance is Tong uitsteken

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 17:50

farichta schreef:
Voor ons is hij wat jong, omdat ik mijn vriend er met een gerust hart op wil kunnen zetten en Chaser volgens mij geen half dooie is Schijnheilig


Nou, het is geen dooie inderdaad maar wel SUPERbetrouwbaar ondanks z'n 4 jaartjes. Vandaag heeft m'n dochter (10, rijdt nog niet super en is een tijdlang heel bang geweest) voor het eerst op hem in de les meegereden waar ze normaal altijd op manegepony's in rijdt. Ging GEWELDIG, hij zet geen stapje verkeerd ook al liep ie met zo'n 8 balorige ponietjes in de bak. Kind zat te stralen Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan en 8 bezoekers