Moenira is een Super pony! 1e onderlinge wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Moenira is een Super pony! 1e onderlinge wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 20:04

Vandaag had ik met Moenira onze eerste onderlinge wedstrijd.

Moenira is de nrps d-pony merrie van 3,5 jaar die ik van stal Karima mag lenen voor mijn lessen van de rijvereniging.
In twee maanden tijd is ze enorm vooruit gegaan (1e keer les alleen maar contrastelling en hoofd in de lucht en wilde niet voorwaarts lopen en galoperen) en toen Ellen (eigenaresse) hoorde dat ik een onderlinge wedstrijd had, vond ze dat ik haar maar gewoon mee moest nemen...

Ik was erg zenuwachtig, omdat de galop niet zo goed ging de laatste tijd (op een volte of in een bocht overspringen achter zodat ze ineens overkruist zit of zelfs helemaal in de verkeerde galop) en ze best kijkerig kan zijn en we in een vreemde binnenbak moesten rijden.
Pas toen ik druk bezig was met wassen, poetsen en vlechten begon de faalangst wat af te zakken.
Ze liep zowaar heel braaf de trailer op en al na een klein kwartiertje waren we ter plekke.
Daar kon ik haar niet poetsen in de trailer omdat ze te druk was en me steeds half plette. Eerst even aan de hand gestapt daar en toen maar opgezadeld.
We moesten eerst buiten losrijden in een erg kleine bak die ook best nat was op de hoefslag, maar gelukkig mochten we ook nog een kwartiertje losrijden in de binnenbak. Ze was erg kijkerig in de hoeken en daar heb ik met het losrijden dan ook goed op geoefend.
Korte stukjes galop en toen moesten we wachten tot we aan de beurt waren.

Een beetje op het erf gestapt (niet meer echt gereden) en de baan in...
Het meisje voor me was gediskwalificeerd vanwege commentaar (schelden op voorlezer en daarna zelfs jury, ging niet zo lekker dus) Haar paard de baan uit en toen schrok Moenira wel even dat ze helemaal alleen was Bloos! Hinniken... Gelukkig mocht ik eerst nog even twee rondjes door de baan rijden en toen ben ik begonnen met de proef...

Heel geconcentreerd gereden, hoeken proberen in te rijden met goede stelling en buiging (minder kans op wegspringen en afsnijden Schijnheilig ) en proberen alle figuren netjes te rijden... Zelfs de galop ging tot mijn opluchting goed!
Ik was erg tevreden en heb haar beloont. Het was een fijne proef en heel knap voor zo'n jonge en onervaren pony.

Er deden een aantal wedstrijdruiters mee die met andere paarden al veel hoger hadden gereden (L/Z) dus een prijs verwachtte ik niet, maar was wel erg nieuwsgierig naar mijn punten!

Tijdens de prijsuitreiking bleek ik 1e te zijn geworden met 178punten! Echt SUPER!
Ik had 8en voor halsstrekken, gereden zijn in het algemeen, houding en zit van de ruiter en verzorging met de opmerking "Heel netjes gereden" op mijn protocol Bloos Ik was echt trots op ons allebij! Met ANdrew had ik zo'n score nooit kunnen halen!

Ellen was ook super trots en zei dat als het met dat paard dat ik misschien kon lenen niets zou worden ik maar met Moenira wedstrijden moest gaan rijden komend jaar... Bloos Met een pony van 1,44 tussen de paarden... Maar wel een hele goede pony!

Helaas had ik mijn camera niet mee, dus ik heb geen foto's... Maar deze protocol wordt heel goed bewaard!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:11

Jeeeetje dat is echt een score om trots op te zijn, dat heb je toch maar mooi zelf voor elkaar gekregen de laatste tijd OK dan!
Echt super, je moet nu wel stralend achter de pc zitten, erg leuk voor je, van harte gefeliciteerd!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:35

Super gedaan Joyce!!! Top!
Mag je haar niet offiecieel starten?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 21:58

Ellen heeft het nu voor de tweede keer aangeboden. Ze kon eerst niet geloven wat voor score ik had, dacht dat ik haar "fopte" Nee dus...
Maar Moenira is zo klein... Dat is toch moeilijker netjes zitten dan op een groter paard. Ze rijd wel heel lekker en heeft haar lijf ook mee. Eigenlijk zonde als die de sport niet in gaat... Wie weet als het met dat grote paard niet lukt/klikt...

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:01

Damn, dat had ik wel willen zien hoor Joyce Haha!.
Echt super joh, jullie zijn echt heel erg vooruit gegaan OK dan!.

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 23:09

Hihi, had je niet gedacht hè, met die keer dat je foto's kwam maken Haha! Ik ook niet hoor! Ik heb hem flink geknepen vanmorgen...

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:46

Goed hoor! Dat is een leuke opsteker. 178 is niet mis voor de eerste keer.
Hoe heeft de rest het van stal gedaan?

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 09:52

Cynthia was derde met 168 punten, Tineke ging niet zo goed.
Ananda had 150 punten geloof ik (toch strenge jury blijkbaar) en de anderen weet ik niet want toen de pony's de prijsuitreiking hadden, moest ik zelf wachten op mijn beurt.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:20

Heee Joyce!
wat goed! Wat heerlijk om zulke succesjes binnen te halen. Zie je wel dat je het hartstikke leuk doet! Echt fijn, zie je nu zo voor me, met een grijns van oor tot oor! OK dan!


Maar eh...
joyce B schreef:
Vandaag had ik met Moenira onze eerste onderlinge wedstrijd.
Het meisje voor me was gediskwalificeerd vanwege commentaar (schelden op voorlezer en daarna zelfs jury, ging niet zo lekker dus)

Lekker sfeertje.. Tong uitsteken
Dat zoiets gebeurd Nagelbijten / Gniffelen

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:48

top OK dan!

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:08

gefeliciteerd! dat zijn idd hele hoge punten!
Maar op onderlinge wedstrijden wordt meestal iets hoger gepunt dan normaal... dus zulke punten kan je niet altijd verwachten op officiele wedstrijden!
maar toch erg goed gedaan! met zo'n jonge en onervaren pony is het zeker erg knap!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:34

Hee Joyce gefeliciteerd,hartstikke goed man dat je 1e bent geworden,helemaal op zo'n jonge pony OK dan!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 12:07

INkie schreef:
gefeliciteerd! dat zijn idd hele hoge punten!
Maar op onderlinge wedstrijden wordt meestal iets hoger gepunt dan normaal... dus zulke punten kan je niet altijd verwachten op officiele wedstrijden!
maar toch erg goed gedaan! met zo'n jonge en onervaren pony is het zeker erg knap!


Dat is inderdaad meestal zo. Maar er waren nu ook mensen die al officieel starten en die hadden niet zulke hoge punten. Dat meisje dat M1 startte rijd normaal ook in de M1 (net overgegaan) iets hogere punten dan nu. (heeft al een winstpunt geloof ik) en het leek een nette proef
Ik denk niet dat ik altijd zulke punten zou scoren, maar ik reed een pony die heel netjes aan de teugel loopt, ook netjes voorwaarts is en een middendraf kan laten zien en ik had mijn figuren en overgangen ook netjes gereden. En als belangrijkste: Ze gedroeg zich heel netjes! Had zelf niet zulke hoge punten verwacht, maar met mijn eigen pony die minder makkelijk liep (wel redelijk netjes aan de teugel maar minder los en actief) had ik bij een strenge jury ook nog 161 punten vorig jaar terwijl veel anderen (ook wedstrijdruiters) tussen de 140 en de 150 punten reden en haar streng vonden. Als ik het daarmee vergelijk dan zag en voelde dit er veel makkelijker uit. Voor de draf het binnnkomen 2x meeste figuren en middendraf had ik zevens terwijl het met mijn eigen pony vaak zessen zijn. Die toont gewoon minder los en makkelijk.

't Was in elk geval erg leuk en een indicatie dat we in de echte wedstrijden met zo'n proef leuk mee kunnen doen is het zeker. Het is natuurlijk ook nog maar B!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 12:12

Dees"]
Heee Joyce!
wat goed! Wat heerlijk om zulke succesjes binnen te halen. Zie je wel dat je het hartstikke leuk doet! Echt fijn, zie je nu zo voor me, met een grijns van oor tot oor! OK dan!


Maar eh...
[quote="joyce B schreef:
Vandaag had ik met Moenira onze eerste onderlinge wedstrijd.
Het meisje voor me was gediskwalificeerd vanwege commentaar (schelden op voorlezer en daarna zelfs jury, ging niet zo lekker dus)

Lekker sfeertje.. Tong uitsteken
Dat zoiets gebeurd Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]

Dat is bij onze vereniging eigenlijk ook niet de gewoonte, en er is zeker nog nooit iemand gediskwalificeert. Hoewel het heel af en toe voorkomt dat iemand wel kwaad wordt als de voorlezer (in zijn ogen of echt) een fout maakt. Dit was een redelijk nieuw lid.

Ik zou wel balen, maar schelden heeft toch geen zin. Kan beter gewoon netjes verder gaan, dan valt die ene onvoldoende misschien wel mee op het totaal...

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik was inderdaad de hele avond aan het nagenieten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:29

Sodeju Joyce wat een punten!!!!!
OK dan! Gefeliciteerd! Super! OK dan! Party!!
Wie hadden ze trouwens als jury besteld deze keer?
Zijn er ook foto's genomen???


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 12:43

Elvera Braakman dacht ik...
Ze durfde wel te punten. Van drieën tot achten en strafpunten. Wel lekker duidelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:36

joyce B schreef:
Elvera Braakman dacht ik...
Ze durfde wel te punten. Van drieën tot achten en strafpunten. Wel lekker duidelijk!



Ja ik had het al gehoord van Gert-Jan, Elvera werkt 's ochtends daar op de zaak. Leuk joh! Stond er nog bruikbare kritiek bij??? Al hoeft dat denkt ik niet met zulke punten!!!! Lachen Echt super gereden meid! OK dan!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 17:05

een 6 met: volte 2e helft te groot
een 5 met: volte te groot (had net die week commentaar van Ellen gekregen dat ik mijn voltes te klein maakte en ik ze breder moest rijden... zucht Knipoog )

En bij het gereden zijn in het algemeen een 8 met: Heel netjes gereden.
Dat was alle commentaar op mijn protocol Haha!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:16

joyce B schreef:
ik 1e te zijn geworden met 178punten! Echt SUPER!

Ellen was ook super trots en zei dat als het met dat paard dat ik misschien kon lenen niets zou worden ik maar met Moenira wedstrijden moest gaan rijden komend jaar... Bloos Met een pony van 1,44 tussen de paarden... Maar wel een hele goede pony!


Wat een monster score zeg OK dan! en dat met een pony'tje Tong uitsteken

Ik vind het juist een extra kick geven als je met een pony tussen de paarden rijd en ook nog eens eerste wordt Haha! Ik ben met Zorro ook een keer eerste geweest met 178 punten en die is maar 1.07m

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:58

super!

en tuurlijk kan je met je pony tussen de paarden starten,laat ze maar een poepie ruiken die kwpners!!(doe ik ook)

haha

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:40

Geweldig hoor!!!
OK dan!
Citaat:
Het meisje voor me was gediskwalificeerd vanwege commentaar (schelden op voorlezer en daarna zelfs jury, ging niet zo lekker dus)

Sjemig wat vreselijk raar!
Dat doe je toch niet!!!
En het gaat toch niet persee om het winnen maar meer om de ervaring en gezelligheid? Als dat kind er niet tegen kan moet ze maar geen wedstrijden rijden...paardrijden=jurysport

Maare hardstikke gefeliciteerd en zo doorgaan!!! Lachen
Groetjes Jildau
[/quote]

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-03 18:45

Jildau: Het verhaaltje krijgt ook nog wel een staartje geloof ik. (Gister van een bestuurslid gehoord.) Hopelijk een niet te lang staartje voor haar...

Verder bedankt voor jullie reacties! Gister met les wilde het weer helemaal niet met de galop. Achter weer omspringen. Zelf bokken bij het aanspringen Haha! Zo zie je maar weer dat de ene dag de andere niet is *LOL*
Vast even afreageren vanwege haar goede gedrag tijdens de wedstrijd Haha!

Ukkie: heb jij dan niet dat je het wat iel vind zitten? Daar heb ik wel last van, hoewel anderen zeggen dat ik er nog prima op pas (ik ben 1,64)
Zonder zadel merk je het helemaal. Mijn bovenbenen zijn eigenlijk wat te lang en omdat zij nogal rond is heb ik geen steun.

Cassanova: knap hoor! hoe ver jij al bent met je pony...
Wat mankeerde dat paard dan dat ze naar de slacht zou gaan?

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:47

joyce B schreef:
Ukkie: heb jij dan niet dat je het wat iel vind zitten? Daar heb ik wel last van, hoewel anderen zeggen dat ik er nog prima op pas (ik ben 1,64)
Zonder zadel merk je het helemaal. Mijn bovenbenen zijn eigenlijk wat te lang en omdat zij nogal rond is heb ik geen steun.


Zorro is uhm vrij rond Bloos op zijn rug Haha! Dus het valt wel mee. Het is een kwestie van wennen denk ik.....Ik vind het iig heel fijn rijden omdat ik zelf niet zo groot ben (1,58m). Ik kan kleinere pony's makkelijker bij elkaar rijden dan een paard boven de 1,65m.....

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 18:37

Dat vind ik inderdaad ook. Bij een gevoelig paard is het niet een probleem, maar als je een flegmatiek of groot, sterk en lang paard hebt, dan heb je er weinig macht over (hoewel ik natuurlijk weet dat je paard niet met kracht hoort te rijden Haha! )

Andrew_lover

Berichten: 179
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: *._.*DraChten*._.*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:18

Heey Joyce!!

Ik vidn het nog altijd vet knap dat je 178 punten had met Moeniera OK dan! ! Moenira is echt een schat van een pony Haha! , echt een supaah wedstrijdpony !!!Jullie zijn echt een GOED wedstrijdstel *LOL* ! Alleen jammer dat Moenira iets te klein is!Zie je woensdag wel weerz! Groetjes van Marjolein Party!!

(L) a n d r e w (L)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, Fly_high en 8 bezoekers