ik zit ook zonder werk....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

ik zit ook zonder werk....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 10:05

nou lekker dan.had ik eindelijk een bijbaantje waar ik mijn
tijden zelf in kon delen ben ik em kwijt!!! Huilen ik werkte een week in een supermarkt bij mij in de buurt maar ik werd de 2de week erg ziek,ik had koorts en moest steeds over*^ven. BAH ik voelde me echt veelste rot om te werken.

ik kon op het moment niks anders vinden want een partime baan
krijgen is niet zo makkelijk.ik werk ook nog bij een dierenarts in dat dorp
omdat ik de opleiding dierenartsass. nog doe. ik dacht lekker makkelijk werk bij de super,nou het was best zwaar.maargoed ik belde net die vriendelijke baas op en zei dat ik nog niet beter was en ......toen werd ik bruut onderbroken: je hoeft niet meer terug te komen.je bent in je proeftijd ziek geworden en dat mag niet. ik heb jou al opgezegd.de brief is onderweg.
tsja wat moet je daar nou op zeggen?
ik was zo kwaad want ik had namelijk nogsteeds geen contract getekend want hij zei dat hij steeds geen tijd had en dat het wel goed kwam.(het is een kennis van mijn vader ik vertrouwde dat wel)ik heb wel de papieren ingevult voor de belasting enzo maar nog niet waar mijn uren op stonden.ik ben dus behoorlijk genaaid!!!! Boos! ik zei alleen dat ik hoopte dat ik mijn geld krijg van die week werken en dat het mij verder niet uit maakte.ik ben zo boos! omdat ik geen arbeidsovereenkomst getekend heb wist ik ook niet hoelang ik proeftijd had en hoe het verder moest verlopen.ik wist dus ook niet dat ik geen griep mocht krijgen of koorts.
ik vond het werk ook absoluut niet leuk maar ik verdiende teminste ff wat dacht ik.

ik zal wel weer de enige zijn die dit heeft meegemaakt..... snik.... mijn dag begint weer lekker Verdrietig

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.


Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 10:11

Balen joh Scheve mond .... Ik denk dat het komt omdat de arbeidsmarkt zo krap is, voor jou baan staan zo 10 anderen in de rij helaas....
Inderdaad er wel achteraan gaan dat je nog uitbetaald krijgt!

Ik hoop dat je snel weer wat anders vindt. Misschien kun je eens wat klanten van de dierenartspraktijk polsen Verward ? Succes!

Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 10:12

He balen he!
Echt klote dat je midden in je proeftijd ziek bent geworden...
Succes met het zoeken naar een ander baantje Lachen

Dag lieve mama...

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 10:43

klopt dat dan dat je ontslagen kan worden als je in je proeftijd ziek word??? ik heb veel baantjes gehad en het is ook nog nooit gebeurd maar ik heb dat ook nog nooit gehoord.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

quatta
Berichten: 146
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 11:31

klinkt mij bekend, ben ook ziek geworden in mijn 2de week proeftijd( val van paard) maar werd ook ontslagen terwijl ik nog ziek was!
Ben er nu achter dat dat helemaal niet mag ook al zit je in je proeftijd als je ziek bent mag je niet ontslagen worden!
Dus als ik jouw was zou ik maar eens gaan klagen bij de vakbond waar die supermarkt is aangesloten! In ieder geval sterkte.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 11:41

In de proeftijd kunnen zij jou dus wel ontslaan. Daar is de proeftijd voor. Een proeftijd is bij een halfjaarcontract volgens mij een maand en vanaf een jaarcontract 2 maanden.

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Brazilië)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).

quatta
Berichten: 146
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:26

Garfield schreef:
In de proeftijd kunnen zij jou dus wel ontslaan. Daar is de proeftijd voor. Een proeftijd is bij een halfjaarcontract volgens mij een maand en vanaf een jaarcontract 2 maanden.


Dat klopt maar mij werd dus verteld bij het cwi dat je niet ontslagen mag worden als je ziek bent ook al zit je in je proeftijd.
Ik heb er eerlijk gezegd weinig verstand van en wist dit dus ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:35

luckyzeven schreef:
klopt dat dan dat je ontslagen kan worden als je in je proeftijd ziek word??? ik heb veel baantjes gehad en het is ook nog nooit gebeurd maar ik heb dat ook nog nooit gehoord.


Ja hoor, in de proeftijd kunnen beide partijen tegen elke dag en zonder opgave van reden opzeggen. Dus je hoeft niet eens ziek te worden om zomaar ontslagen te worden, als jouw hoofd de baas niet aanstaat, mag hij je al ontslaan. Daar is het een proeftijd voor.
Overigens is de wettelijke proeftijd voor contracten TOT 2 jaar maximaal 1 kalendermaand en vanaf 2 jaar en/of onbepaalde tijd maximaal 2 kalendermaanden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:37

quatta schreef:
Dat klopt maar mij werd dus verteld bij het cwi dat je niet ontslagen mag worden als je ziek bent ook al zit je in je proeftijd.


Dit klopt (gelukkig) niet. Dan zou je dus, als je weet dat je slecht functioneert bv in je proeftijd, je ziek kunnen melden gedurende je proeftijd, en daarna voor onbepaalde of bepaalde tijd in dienst zijn. Gelukkig werkt het niet zo, want ik denk dat er aardig wat mensen zouden zijn die daar ge-/mis-bruik van zouden maken....

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:52

Proeftijd voor een contract voor bepaalde tijd is 1 maand. Alleen bij een overeenkomst voor onbepaalde tijd mag de proeftijd nog 2 maanden bedragen.

Echter, in dit geval was er geen sprake van een arbeidsovereenkomst en dus ook geen proeftijd.

Het moeilijke ligt nu bij de uitbetaling van de gewerkte uren. Als je nu gewoon een loonstrook krijgt èn uitbetaald, ben je in dienst. Punt uit!

Je hebt zowieso recht op betaling van de gewerkte uren en als ik jou was zou ik hem net zo lang lastig blijven vallen totdat je je geld hebt!!!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:58

farichta schreef:
Proeftijd voor een contract voor bepaalde tijd is 1 maand. Alleen bij een overeenkomst voor onbepaalde tijd mag de proeftijd nog 2 maanden bedragen.

** Nope, bepaalde tijd vanaf 2 jaar ook 2 maanden.

Echter, in dit geval was er geen sprake van een arbeidsovereenkomst en dus ook geen proeftijd.
Het moeilijke ligt nu bij de uitbetaling van de gewerkte uren. Als je nu gewoon een loonstrook krijgt èn uitbetaald, ben je in dienst. Punt uit!

** Wettelijk gezien wel, maar is (te) makkelijk te omzeilen door de werkgever. Die gaat nu gegarandeerd een contract maken en ondertekenen, en gaat nu dus volhouden dat de werknemer deze nog steeds niet ondertekend retourgezonden heeft. Been there, done that... Zo flikken ze het 'm allemaal, dus zo gaat deze het waarschijnlijk ook doen....

Je hebt zowieso recht op betaling van de gewerkte uren en als ik jou was zou ik hem net zo lang lastig blijven vallen totdat je je geld hebt!!!

OK dan!
=^.,.^=


Good luck!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Celebi, Karintich, Mark0919, pluklief, su72 en 41 bezoekers