Weer eens een les verslagje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Weer eens een les verslagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 23:42

Vandaag weer les gehad. Ik merkte toen ik jamaica de stal uit haalde al dat ze niet veel zin had, maar, we zouden wel zien. Eerst een kwartiertje los gereden (en ook echt los Haha!) waar ik al snel merkte dat ze niet actief aan mijn been was. Nouja, zouden we in de les wel aan werken.
Om half 2 was Amanda er, en konden we beginnen.
Uiteraard eerst aan mijn houding. Ondanks dat ik echt mijn best doe wil het nog niet erg, heb het gewoon TE lang laten versloffen. Maar, het wordt al beter (toen ik eraf kwam kon ik amper lopen, dus we gaan de goede kant op Haha!)
Ook Amanda vond Jamaica niet echt voorwaarts. Dit gingen we oefenen met allemaal overgangetjes.
Stap-draf, draf-stap, stap-halt, halt-draf, draf-halt, etc etc
Al snel werd ze wat actiever, nog niet geweldig, maar ik merkte wel verbetering.
We hebben zomaar een paar pasjes wijken gedaan, waar ze ineens wel heerlijk mee puzzelde Haha!

Huiswerk?
Hoeken (nog steeds Haha!)
Hakken laag, tegen naar binnen (ook nog steeds Haha!)
Hand iets hoger en sluiten.
Overgang naar draf laten "rollen" (dus geen huppeltje Haha!)
Overgang draf-stap meer been eraan zodat ze niet in stap valt (plopstop Haha!)
Veel overgangen rijden
Rechterhand op blijven letten voor de juiste galop.
Als er dan nog tijd over is, paar stapjes wijken Haha!

Ik hou jullie op de hoogte


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 01:03

Wel heerlijk om zo weer eens alle punten erbij te halen.
Wel mooi dat het welzo goed gaat. Als ik het goed begrijp heb je pas sinds kort weer les? Ikzelf zit ook te dubben om weer te gaan lessen.. maar ben nog niet een "goedde" intructeur/ice tegen gekomen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 10:12

Nou, ik leste voorheen wel, maar ben 4 weken geleden (ofzo) overgestapt naar een andere instructrice. Heb heel erg veel ruzie met mijn paardje gehad, maar we gaan beetje bij beetje weer de goede kant op

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 11:04

Van wie had je voorheen les?

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 12:32

He dat is goed nieuws! Dus geen gevechten deze keer, en geen bit tussen de kiezen en gaan met die banaan! Dat geeft weer hoop!Weer een pubertijdsstuipje overwonnen!

Leuk dat ze mee ging puzzelen met het wijken; dat vindt ze dus leuk, iets nieuws, dus een uitdaging. Dat kun je dan mooi gebruiken in de rest van de training, om het allemaal voor haar ook wat leuker en spannender te houden. Het leuke van zulke nieuwe dingetjes is ook dat je bij elk klein pasje met resultaat meteen zelf heel blij en opgetogen bent, daardoor wat uitbundiger beloont en dat enthousiasme dus ook weer overbrengt op je paard.

Goed om te lezen Stef, je hebt weer een paar stapjes vooruit geboekt op de goede weg!!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-03 21:20

Met los rijden heeft ze 1x haar trucje uitgehaald. Ik heb weer wat nieuws geprobeert door haar zeg maar een halve volte 10m naar rechts te sturen, en dan om naar links (anders zaten we steeds half in het hek) en hier reageert ze aardig op.
Morgen weer rijden (bijrijder heeft vandaag gereden) dus ik ben benieuwd Haha!

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:13

Overgang naar draf laten "rollen" (dus geen huppeltje )

effe een vraagje, hoe moet je dat doen? bij het paardje waar ik in de manege het meest iop rij is het net of ze zo gaat stijgeren, beetje omhoog komt, haar op het laatste moment bedenkt,en gewoon doordraaft, zen ik ben al geen held op een paard,dus hou ik op dat moment altijd men hart vast( ook al begin ik er nu wat aan te wennen Haha!)

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:13

btw, hoe is het dan gegaan?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Astrid_Brann, Lisewiesje en 36 bezoekers