wie weet het

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

wie weet het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 16:03

ik had een vraagje een paardje van een jongen bij ons op sta;l heeft de buigpees van ze achterbeen bijna helemaal door .nou heeft de verzekering hem opgekocht omdat de dierenarts gezegt heeft dat het moelijk is om dat weer goed te laten komen heeft iemand er ervaring mee of het wel geneest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 16:48

Is niets van te zeggen of het kan genezen, zonder de scan gezien te hebben.
Sterkte voor je stalgenoot.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:33

Een pees heelt niet en aangezien het een buigpees is kan het paard niet zonder leven, knapt ie helemaal door vergaat het paard van de pijn en kan hij zijn been niet naar behoren bewegen. Mijn 4 jarige heeft na genoeg een gat in haar check ligament, ook nix aan te doen en heb mezelf nou ook voorgenomen dat bij de eesrt volgende kreupelheid ze naar de slager gaat, want daar word je niet vrolijk van als je paard al ruim 6x kreupel is geweest vanaf ongeveer 1 jaar oud!! Maar het paard is over gekocht door de verzekering dus die word of gedood of door verkocht... waarom heeft hij het paard niet terug gekocht?

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 16:13

omdat ie niet weet wat ie ermee aan moet (en wil een nieuw paard en 2 is te duur)en het gekke is het paard heeft niet kreupel gelopen en volgens de dierenarts moet het er al heel lang zitten of op ze minst scheurtjes de dierenarts had het over 3 maanden op stal zetten en dan verder kijken maar dat wil hij dus nie hij zegt dan kan ik aan de gang blijven met dat beest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:18

Je zal als paard maar zo'n baas treffen Boos!
Als de kans bestaat dat het kan genezen, maar dat het lang duurt wordt je maar weggedaan!!!

Ik heb ooit een hengst met een peesblessure (scheur in de pees, niet volledig door) verzorgd. Hij moest idd een aantal maanden op stal blijven, maar is uiteindelijk toch genezen. Ik moet toegeven, deze hengst werd voornamelijk als dekhengst gebruikt (€€€€), maar is na z'n blessure evengoed gewoon bereden.

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 10:50

wij hebben ook een paar op stal gehad met zo`n probleem. op de scan was te zien dat de pees nog niet eens 30% meer vast zat. de da vertelde dat het met veel rust nog toto 60% aan kan groeien maar daar gaan wel maanden overheen en helemaal beter wordt het nooit.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 11:36

Shaneen: Mijn paard heeft ook een gat in de tussenpees en na ruim 1,5 is dat dicht dus zeg niet dat het niet kan genezen Knipoog Het kost heeeeeel erg veel tijd en nauwkeurigheid, Emmeloord heeft me ook meerdere malen verteld dat zonder mijn enorme voorzichtigheid en nauwkeurig een schema bijhouden Miro het niet zou hebben gered, we zijn nu eindelijk zover dat ik hem mag gaan opbouwen naar zijn oude niveau (5 dagen per week rijden waarvan 3 buiten en 2 in de bak tot we weer op 1 uur draven zitten) Miro mocht in de periode absoluut niet loslopen en had boxrust naast het uurtje stappen op de verharde weg....

Meissielief: Als je het er voor over hebt om voor je pony te vechten en je echt stipt aan de voorgeschreven schema's houdt kan een pees wel genezen maar geef het dan 2 jaar de tijd en laat de pony NIET loslopen..waar dan ook! Niet iedereen heeft het er voor over om 2 jaar niets met je paard te mogen doen en het hangt ook van de leeftijd van het paard af, Miro is 9 en dus nog jong, als hij 20 was geweest had ik niet zoveel tijd en geld er meer ingestoken. Houdt er wel rekening mee dat peesweefsel niet meer aangroeit, dit wordt bindweefsel en dat is niet elastisch, voordat alles weer op zijn plek zit en sterk genoeg is gaan er een paar jaar overheen....

Succes!!!

-X- Anja

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:23

Anja: ik ben ook bij emmeloord en utrecht en dap gooiland geweest en heb al twee keer ruim een jaar alleen maar gestapt met zo een jong paard en scan na scan wijst uit dat het gat niet dicht, dus dan ben jij een van die weinigen die mazzel. Ben blij voor je!!! Helaas heb ik dat niet. Heb de duurste medicijnen geprobeerd niets hielp. Weet je wat ik raar vind dat je zelf ook nog eens schrijft dat peesweefsel niet aangroeit?!?!?! Maar ja

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 15:23

heej anja het is mijn paard nie en de jongen van wie het paard is wil graag wedstrijden rijden en dat zou dus nie meer gaan zelf zou ik me paard nooit na de slacht brengen met zo iets alleen als het beestje pijn had is het een ander verhaal ik ben ik en ik kan er nie over beslissen maar ik vind het zonder van zo'n paard

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:18

Peesweefsel wat weg is komt inderdaad niet meer terug maar zoals ik al zei komt er ipv bindweefsel en dat duurt nou eenmaal lang voordat dat helemaal op zijn plek zit, eerst liggen de weefsel kris kras door elkaar heen en het moet weer een geheel worden, Miro's pees is dicht maar je ziet de beschadiging nog wel en dat zou altijd zo blijven...Ik ben ook echt waanzinnig blij dat dat probleem zo goed als verholpen is anders had ik nog als laatste redmiddel Miro 2 jaar het land ingedaan en dan maar zien. Ook is Miro zo nuchter dat ik hem altijd gewoon zonder sedatie (sedalin of id) kan stappen anders was het hele andere koek geweest. We hebben helemaal geen medicijnen gebruikt verder.