Plassen op trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Plassen op trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 19:25

Ik kan er de klok op gelijk zetten, als we gereden hebben en ik zet Moreno op de trailer begint ie altijd meteen te plassen en soms ook te poepen.
Ik kan hem na het rijden nog zolang uitstappen of aan de hand laten lopen, stil laten staan, hij doet niks, op de trailer is het meteen raak.
Hij heeft geen schrik op de trailer, loopt er makkelijk op en af.
Als ik thuis heb gereden en ik zet hem op stal plast ie soms.
Het komt af en toe een keer voor dat ie meteen plast op de trailer voor het rijden, als we nog moeten vertrekken zeg maar.
Waarom zou hij dat doen? En zou ik het hem af kunnen leren want hij maakt er soms zo'n kliederboel van.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:11

paarden plassen meestal ergens waar ze zich op hun gemak voelen,zoals jij schreef voelt jouw paard zich op de trailer gemakkelijk en plast daar dus lekker Haha!

je zou er dus wel een emmer onder kunnen zetten dat die daar in plast,want af leren lijkt me beetje moeielijk,mischien dat het gaat maar ik zou niet weten hoe?

let wel op als je een emmer eronder zet dat je wat stro erin doet,anders schrikken ze mischien van het geluid.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:52

Mijn doet het ook, als je m na een wedstrijd op de trailer zet en hij moet echt nodig, dan laat ie steeds kleine beetjes lopen. Hij durft het dus niet in een keer te laten vallen. Ik zou er niet te moeilijk over doen. Hij moet zelf in zijn bende staan jij niet. Ik gooi eer dan thuis altijd een emmer water in, droogtrekken en klaar is kees!

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:59

Helaas, die twee van mij doen het ook allebei! Terwijl ze maar drie minuten in de trailer hoeven. En ook ik weet geen trucje om het af te leren, ben er eigenlijk wel blij mee, betekent dat ze ook durven plassen als ze een hele dag weg zijn op wedstrijd ofzo. Alleen wel elke keer een smeerboel in de trailer.

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:02

Ik heb dan geen trailer maar zodra die van mij in de stal komt gaat ie plassen.. vindt ie schijnbaar nodig om zijn luchtje er af te zetten.... (is wel een hengstje die van mij..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:11

Ik snap niet dat jullie het jammer vinden als paarden dat doen. Ik ben dolgelukkig dat Milena gewoon plast in de veewagen. Leonardo durft nl. niet te plassen buiten z'n stal of de wei, en dat is hartstikke vervelend. Als we dagtochten maken of op clinic zijn oid, plast hij de hele dag niet en staat 's avonds echt op klappen... Het arme dier....

Ik gooi trouwens gewoon zaagsel op de bodem waar ze mesten en plassen, absorbeert prima.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:22

Sonja schreef:
Ik snap niet dat jullie het jammer vinden als paarden dat doen. Ik ben dolgelukkig dat Milena gewoon plast in de veewagen. Leonardo durft nl. niet te plassen buiten z'n stal of de wei, en dat is hartstikke vervelend. Als we dagtochten maken of op clinic zijn oid, plast hij de hele dag niet en staat 's avonds echt op klappen... Het arme dier....

Ik gooi trouwens gewoon zaagsel op de bodem waar ze mesten en plassen, absorbeert prima.


inderdaad, daar mag je best blij mee zijn dat ie dat durft!
Wil je hem afleren dat ie plast als ie moet plassen, nou dat is fijn Scheve mond
en alleen maar omdat je geen zin hebt om de kliederboel bij te houden? Wat ook wel mee zal vallen als je krullen op de grond legt Verward

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:24

Een oud collegatje van mij heeft ook zo'n paard wat gewoon echt niet plast op de trailer.. hij gaat dan staan stampen en doen, nou, dan kan ze dus echt stoppen en t paard afladen, want dan moet ie echt plassen en hij doet t dus echt niet op de trailer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:34

Kawa plast ook meteen op de trailer.
Maar op het terrein zelf durft hij niet.
En ik heb eens losgereden dat ik merkte dat hij moest, maar hij deed het niet.
En normaal rijden is het dan ook niet meer.
Ik ben naar de trailer gegaan, hem erop gezet en ja hoor, heerlijk plassen.
Weer van de trailer gehaald en verder los gereden Haha!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:47

Wees blij dat hij op de trailer plast, mijn paard doet dat ook maar ik ken er genoed die dat niet doen en dus gewoon pijn in de buik krijgen en dan er gewoon ziek van worden. dus wees blij

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:11

Een vriendin van me heeft een soort absorberend kussen dat ze in de trailer legt. Spettert minder bij het plassen en je hebt minder troep.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:12

Op stal hebben we een merrie die alleen maar op stal plast.
Als die uit de wei wordt gehaalt, eerst even op stal, plast ze binnen een minuut, en dan pas opzadelen...
Als die op wedstrijd moet, vlak voor ze weg gaan,. nog even op stal, en zodra ze terug zijn weer...

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 23:50

Lenn schreef:

Citaat:
Wil je hem afleren dat ie plast als ie moet plassen, nou dat is fijn
en alleen maar omdat je geen zin hebt om de kliederboel bij te houden? Wat ook wel mee zal vallen als je krullen op de grond legt


Je hebt mij toch niet horen zeggen dat ik geen zin heb om het op te ruimen Verward . Het is idd gewoon een emmer water er over heen kiepen en droogtrekken. Mijn vraag was ook oa WAAROM hij dit doet.

Ik heb ooit van een meisje gehoord die haar paard als het ware zinnelijk had gemaakt wat dat betreft, nu was ik gewoon benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. THAT'S ALL

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 00:06

Sorry, dat maakte ik hieruit op:
Citaat:
En zou ik het hem af kunnen leren want hij maakt er soms zo'n kliederboel van.

tenminste ik kan geen positieve klank aan kliederboel ontdekken, en het voornaamste nadeel daaraan is het opruimen.

Water eroverheen? Verward En ik altijd maar de plek laten drogen opdat de bodem goed droog blijft en niet gaat rotten oid Scheve mond

en waarom hij het doet... weet ik niet, een gewoonte is snel aangeleerd bij een gewoontedier Knipoog

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 17:46

Waarom water?
Omdat urine als het ware je bodem uitvreet.

Ik was dus eigenlijk heel benieuwd waarom hij dit doet, en op deze vraag heb ik nu dus antwoord. En ben d'r dus nu ook wel blij mee dat hij dat durft Haha!
Dus nu wil ik het hem nog eens niet meer af leren.

Ik had het gewoon nog nooit mee gemaakt en gehoord en vroeg me dat dus gewoon af.
En stel dat er een manier was geweest om die kliederboel voor te zijn, dan was dat toch mooi mee genomen.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:17

sorry, had te snel mn woordje klaar Vriendjes zijn?

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 09:06

Excuses aanvaard Lachen