Heeft iemand nog Surprise Ideeen ???

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Heeft iemand nog Surprise Ideeen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 18:57

het is alweer bijna sinterklaas dus zon topic leek me wel handig...
Het is dus de bedoeling dat je of een surpriseidee geeft of dat je iemand hebt getrokken waarbij nog een surprise verzonnen moet worden.

Ik heb op school de mentrix getrokken van de brugklas waarmee ik op kamp ben geweest. Ik heb een hondenbeker gekocht, en wat hondenkoekjes (ze heeft 2 honden) Weet iemand een leuke surprise????


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:21

Ik weet niet hoe handig je bent... Knipoog maar ik zou dit verpakken in een groot bot of zo. Die maak je van ivoorkarton. Gewoon twee gelijke botten tekenen en die verbinden met een lange strook karton. Ik hoop dat je me kunt volgen, het bot wordt dan dus "vierkant". Ivoorkarton is niet goedkoop, maar het werkt heel lekker, omdat je het kunt "ritsen", dus met de schaar in kunt kerven, zodat het heel strak te vouwen is. Bovendien is het stevig genoeg om dozen van te maken in elke vorm die je wilt. Als je écht handig bent, kun je er nog wel een dekseltje in maken, zodat ze de surprise niet helemaal kapot hoeft te scheuren...

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:48

Ik maakte zelf bijna elk jaar het boek van sinterklaas...hoe makkelijk Tong uitsteken
Het moeilijkste wat ik n x heb gemaakt was n lipstick (Ok...N koker, krant erin en roze verven klaar Tong uitsteken )


Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 08:29

WE mogen maar voor 3 euro iets kopen, dus ik denk dat dat hem niet word Elles Tong uitsteken
Maar ik zal eens kijken of we nog karton hebben liggen wat ik kan gebruiken Tong uitsteken

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:09

Sting schreef:
WE mogen maar voor 3 euro iets kopen, (...)

Zit daar je materiaal ook bij in? Dan hou je helemaal geen geld over om het alleen maar "gewoon" in te pakken... Een rol inpakpapier en een rolletje plakband kosten al 3 euro tegenwoordig.Scheve mond

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 18:47

Ach ja, je zal het er maar mee moeten doen Tong uitsteken
Ik zal wel ergens iets vandaan toveren Haha!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:53

Je kan het ook heel vies maken, wat ik zou doen Haha! met gel of koffieprut ofzo Haha!

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:40

Invriezen!! Als je een (niet zo kleine) vriezer hebt is het makkelijk en goedkoop.
Je legt het kadootje in een flinke bak water en zet de bak in de vriezer, als je dat nu al doet weet je zeker dat het op 5 december goed bevroren is Haha! .
Wedden dat je mentrix er een tijdje mee bezig is om het kadootje er uit te bikken?! *LOL*

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 17:07

dat zal vast wel, en op zich nog niet eens zon gek id, maar zal een beker daar niet kapot van gaan???

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:25

Jaaa, heb een leuk idee. Maak Sponge Bob!! Maak je van een rechthoekige doos en daar doe je purschuim omheen. Dan geef je hem armpjes en beentjes, en klaar is Sponge Bob. Is no leuk om te bewaren ook.
Dit jaar weet ik nog niet zeker wat ik maak. Ik denk Sponge Bob met daarin een teddybeer in het gips verstopt. Dubbel openmaak problemen dus *LOL*

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:26

Nanouk schreef:
Invriezen!! Als je een (niet zo kleine) vriezer hebt is het makkelijk en goedkoop.
Je legt het kadootje in een flinke bak water en zet de bak in de vriezer, als je dat nu al doet weet je zeker dat het op 5 december goed bevroren is Haha! .
Wedden dat je mentrix er een tijdje mee bezig is om het kadootje er uit te bikken?! *LOL*


Dat heeft Roel vorig jaar ook gedaan, maar dan in een bak van 1 x 1 meter Haha! Vond degene die hem kreeg niet zo leuk Schijnheilig
Je moet het niet invriezen als het breekbaar is, omdat water uitzet als het bevriest.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:29

ik deed altijd heel makkelijk, ik pakte een oude grote knuffel,smam maakte m open , vrotte het kadootje erin en naaide m weer netjes dicht (vooral leuk met piepschuimballetjes-vulling Knipoog )
en dan die knuffel inpakken en in een grote doos met krantensnipsels ed doen,dan denken ze eerst dat ze die knuffel krijgen , whaha LOL

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:12

een "blaasapparaat",waar je van de politie in moet blazen,voor de alcoholcontrole,en er dan bloem in doen,zodat,als hij blaast,hij z'n eigen gezicht vol blaast met bloem!! *LOL*

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:19

Maak een hond,
ik heb wel eens van een tennisblik een teckel gemaakt met papiermachee, de deksel was zijn kontje dus onder de staart konden de kadootjes vandaan gehaald worden Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:31

3 jaar geleden heb ik een mega groot sinterklaas boek gemaakt..
vorig jaar heb ik een heks gemaakt voor m'n schoonmoeder..
En dit jaar ga ik een leprecaun (goed geschreven??? iig een iers kaboutertje) en een mega groot iers kruis erbij maken..
Aangezien ik mijn schoonvader heb en hij weg is van Ierland..

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 03:26

heb jullie ook nog een idee voor mij, ik heb namelijk een puzel, beeldje en een klein kladboekje gekocht. Haha! Knipoog
Dus wat kan ik daarvan maken, want de puzzeldoos is best groot. Schijnheilig
+- 23 bij 31 cm (1000stukjes) Bloos ik wou eigelijk een paard maken, maar dat word een beetje erg root en raar. Scheve mond Iemand een ideetje/tip

;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
:) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 07:58

ik ga voor mijn vriendin een ster maken uit karton. en daar doe ik dan plaatjes op van jennifer lopez want daar is ze fan van.

Don't dream your live but life your dreams!

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 10:31

Jody b, een hoefijzer misschioen??

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:10

ik heb een keer bij de bakker een groot brood laten bakken.
Dan heb je een brood van het formaat van 2 normale broden. En dan snijd ik de bovenkant er een stukkie af en doe de cadeautjes erin. dan lijm ik hem weer dicht. klaar is kees, erg leuk. Maar misschien past je cadeau ook wel in een normaal formaat brood, scheelt de bakker weer moeite....succes !

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:34

Een hond

Gewoon een schoenendoos, bekleden met bruin (of wit) crèpe papier. De deksel ook.
Pootjes van halve (of 1/4e) wc rolletje ook bekleden met crèpe papier en die eronder lijmen.
Bruine (of witte) ballon niet al te groot opblazen en die aan de deksel vastnieten.
Dit wordt het hoofd.
Gezichtje erop tekenen met watervaste stift.
Oortjes uitknippen uit bruin (of wit) karton en erop lijmen (pas op! sommige lijm gaat zo vast zitten dat de ballon kapot gaat. Pritt is aan te raden Haha!).
Eventueel witte (of bruine) vlekjes uitknippen en op de doos lijmen.

Dan uit geel (of een andere leuke kleur Tong uitsteken) karton een vormpje knippen (bv. een hart of gewoon een rondje) en daar de naar van de persoon voor wie je de surprise moet maken opschrijven.

Ik heb al vaker dit soort dieren gemaakt (hond, konijn, schildpad) en ze hebben altijd erg veel succes omdat ze er erg lief uit zien

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 15:59

Heeel erg bedankt voor jullie tips, maar hoe wil je een puzzel in een hoefijzer krijgen, sting???

;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
:) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:40

niemand???

;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
:) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:09

ik heb een keer een "hond"gekregen, van een schoenendoos, met 4 kleine thee doosjes er onder, , en een iets grotere doos als hoofd, met twee deksels als oren er aan...
was heel leuk gedaan
En hoop doosjes waar overal wel wat inzat.

Ik heb er dit jaar ok nog 2 te maken,
en inspiratieloos...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

AnnemiekvM

Berichten: 8230
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 08:46

*LOL* Je maakt een voeldoss met krekels erin *LOL*

Voor altijd in m'n hart, Tommie


dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:28

Ik wil ook nog wel wat tips ik moet een seprice maken voor een collega we werken in een suppermarkt iemand nog een idee voor mij meschien ook een gedicht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lonneke, Balko, brennie85, Butterfly, cariena1, Corelli, DDD3, Eleeke, Flippertje, heleen06, iirrssjjee, Joy_Mennings, kouwene, Majestic-12, meniekske, Merileth, MissNibbit, Mrskiwi, Nolicapri, petje86, ryukapple, SannevZ, snorkel1986, Temeraire, TessaxQuincy en 75 bezoekers