Verslag laatste dag hengstenkeuring 25/11/03

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Verslag laatste dag hengstenkeuring 25/11/03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:26

De laatste dag van de hengstenkeuring. Had persoonlijk veel verwachting aangezien er zeer mooie bloedlijnen de kooi in zouden komen.

De hengsten die door zijn naar de 2de bezichtiging

32 Baloubet de Rouet x Fantastique x hus, naar mijn smaak een beetje een kort nekje, bewegen niet zo best..springen redelijk

87 Cento x Polydor x Adlerblick beetje frans type paard, korte hals, grote kop, korte voorbenen. Snap ook werkelijk niet waarom deze door is.

90 Chellano x Laeken x Fort de la cour Mooi type veel rasuitstraling, voldoende bewegen en goed tot apart springen!

91 Chellano x Carthago x Dageraad... Supermooi model, zeer goed bewegen, zeer goed springen. Echt een hele goede!!!!!

3 Acorado x Exorbitant x silvester Heel mooi paard, goed lopen, goed springen

41 Burggraaf x Notaris x NImmerdor, Saai paard, gewoontjes qua type, gewoontjes lopen, en simpel springen

54 Calvados x Wolfgang x Furst Ferdinand

65 Caretano x Wellington x Heidelberg, veel vermogen, niet super in de manieren

93 Chellano x Almox Prints x Emilion

73 Carolus x Lavall x Lantaan, gewoon type wel heel goed springen

29 Baloubet du Rouet x Paradox x Alme

7 Ahorn x Capitol x Obrecht

5 Acorado x Calypso x Landgraf......supermooi, goed bewegen en apart springen. Nog ietwat slap, maar hij is 1.72 dus. Echt een supermooi paard!!

16 Andiamo x Hugo x Nocturn

26 Atego x Furioso x Vollkorn

31 Baloubet du Rouet x Ramiro x Lucky boy

702 Stakkato x Literat x Fernando

Vond de kwaliteit minder dan zaterdag, veel paarden galoppeerden met het kruis hoog, beetje zo'n volbloedgalopje. Erg jammer.


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:33

Was het een buitenlandse trip vandaag? Knipoog

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:39

ceasario schreef:
Was het een buitenlandse trip vandaag? Knipoog


Ja veel allochtonen vandaag in de baan Haha!

geen

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:44

saluut"]
[quote="ceasario schreef:
Was het een buitenlandse trip vandaag? Knipoog


Ja veel allochtonen vandaag in de baan Haha!
[/quote]

En nu nog integreren!
Zal moeilijk worden, vooral als je hun taal nog niet spreekt. Cool

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:46

Hahaha bedankt voor je verslag. Ik ben blij dat die Accorado door is, lijkt me zeer interessant.
Wat vond je gewoon aan die Carolus? Miste hengstuitdrukking?

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:47

O maar met deze buitenlandse taal heb ik geen problemen!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:50

Vondt de kwaliteit ook zwaar tegen vallen. De accorado's waren erg goed, nr 90 en 91 vondt ik ook uitschieters. Nr 73 vondt ik ook wel wat hebben. niet een opvallend type maar hij sprong wel super.
eurocommerce detroit vondt ik een super springpaard maar werd er terecht uitgegooid, Beestje springt erg goed van achter maar zn rug zag er wel erg breekbaar uit. Ik heb de laatste groepen niet gezien ging om 4 uur weg, of dat wilde ik maar we stonden zwaar ingeparkeerd, dus de grijze mercedessen die werden omgeroepen waren zodat ik wegkon )

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:52

Die Eurocommerce Detriot spring super met strijklappen om. Toen deze echter af gingen, deed ie nog een sprong apart, daarna heel gewoontjes.

De carolus sprong heel apart, maar qua model en beweging viel hij wat tegen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:54

Marjolein schreef:
Vondt de kwaliteit ook zwaar tegen vallen. De accorado's waren erg goed, nr 90 en 91 vondt ik ook uitschieters. Nr 73 vondt ik ook wel wat hebben. niet een opvallend type maar hij sprong wel super.
eurocommerce detroit vondt ik een super springpaard maar werd er terecht uitgegooid, Beestje springt erg goed van achter maar zn rug zag er wel erg breekbaar uit. Ik heb de laatste groepen niet gezien ging om 4 uur weg, of dat wilde ik maar we stonden zwaar ingeparkeerd, dus de grijze mercedessen die werden omgeroepen waren zodat ik wegkon )



Dus jij was diegene die om die mercedessen heen liep te wandelen, ik kwam voorbij lopen, en dacht nog????? Wat is die aan het doen joh Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:56

met strijklappen om

Pikken die? Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:00

Geen idee, maar ze moesten af, en toen was ie de eerste sprong apart, de tweede ineens niet......................Tja...............Verward

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:01

Wat vonden jullie van de paarden;

88 Cento x Landgraf I x Calypso II x Maximus
66 Caretano x Ramiro x Alme x Gotthard
53 Calido x Concorde x Lucky Boy xx x Porter
5 Acorado x Calypso II x Landgraf I x Sacramento Song xx
2 Acorado x Leonardo I x Ronald x Colt
1 Acobat II x Alasca x Farnese x Ladykiller xx
11 Aljano x Loutano x Literat x Ronald

Weet iemand ook waarom dezen niet zijn genomen?

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:04

88 Cento x Landgraf I x Calypso II x Maximus
Niet gezien

66 Caretano x Ramiro x Alme x Gotthard
niet gezien
53 Calido x Concorde x Lucky Boy xx x Porter
Was leuk voor het newforest stamboek
5 Acorado x Calypso II x Landgraf I x Sacramento Song xx
Die staat er al tussen, werkelijk FANTASTISCH!!!!!!!!!!!

2 Acorado x Leonardo I x Ronald x Colt
Mooi voor in een glazen kastje, supermooi paard, kon nite lopen en niet springen
1 Acobat II x Alasca x Farnese x Ladykiller xx
niet gezien
11 Aljano x Loutano x Literat x Ronald
niet gezien

De gene die ik niet heb gezien, zijn degene die niet door zijn gegaan naar de kooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:15

De Burggraaf x Sovereign bill x Tangelo, Unakiet de volle broer van Misshis der paard vond ik een aansprekend dier, hij miste net wat hengstuitdrukking, maar een paard wat goed in elkaar zat, de hals kwam iet wat te diep uit de borst, maar verder een heel fijn paard. Goed lopen, goed springen. Hij heeft ook het sterpredikaat gekregen. En terecht verdiend.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:41

Ik weet niet of iemand een boekje bij de hand heeft maar ik ken een eigenaar van wie het paard door is alleen het paard weet ik niet meer. Het gaat over eigenaar de combinatie Henstra en Henstra (waarvan 1 henstra met een P begint) Ze komen uit Drogeham.

Kan iemand het misschien zo snel vinden?

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:54

91 Chellano x Carthago x Dageraad
super gaaf paard, heb niet veel gezien een paar op de stenen en 2 groepen in de kooi, jammer had er wel meer willen zien

Kiekeboe

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:54

Pipo schreef:
De Burggraaf x Sovereign bill x Tangelo, Unakiet de volle broer van Misshis der paard vond ik een aansprekend dier, hij miste net wat hengstuitdrukking, maar een paard wat goed in elkaar zat, de hals kwam iet wat te diep uit de borst, maar verder een heel fijn paard. Goed lopen, goed springen. Hij heeft ook het sterpredikaat gekregen. En terecht verdiend.


Zo we zijn het ergens over eens! Haha! Hals inderdaad wat diep uit de borst, heeft mijn merrie ook. Sprong economisch, denk dat het zeker een paard voor de toekomst is. Die zal onder het zadel niet tegenvallen, beetje druk van de ruiter kan geen kwaad. Hij mist net dat rassige, bloederige en electrische wat mijn Rilexta dus weer wél heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:00

LuvdaTossa schreef:
Ik weet niet of iemand een boekje bij de hand heeft maar ik ken een eigenaar van wie het paard door is alleen het paard weet ik niet meer. Het gaat over eigenaar de combinatie Henstra en Henstra (waarvan 1 henstra met een P begint) Ze komen uit Drogeham.

Kan iemand het misschien zo snel vinden?



60 Calvados x Voltaire x Nimmerdor, uhh wil je een eerlijk of een aardig antwoord Verward

352 Julio Mariner x Raimond x Nimmerdor, niet gezien

434 Lux x Purioso x Nimmerdor

Deze zijn allemaal van Henstra en Henstra. De nr 60 is vandaag voor geweest, en wat ik al zei een eerlijk of een aardig antwoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:01

MissHIS schreef:

Zo we zijn het ergens over eens! Haha! Hals inderdaad wat diep uit de borst, heeft mijn merrie ook. Sprong economisch, denk dat het zeker een paard voor de toekomst is. Die zal onder het zadel niet tegenvallen, beetje druk van de ruiter kan geen kwaad. Hij mist net dat rassige, bloederige en electrische wat mijn Rilexta dus weer wél heeft.



De mannelijke nakomelingen van Burggraaf missen vaak ras en electrisch.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:05

Pipo"]
[quote="MissHIS schreef:

Zo we zijn het ergens over eens! Haha! Hals inderdaad wat diep uit de borst, heeft mijn merrie ook. Sprong economisch, denk dat het zeker een paard voor de toekomst is. Die zal onder het zadel niet tegenvallen, beetje druk van de ruiter kan geen kwaad. Hij mist net dat rassige, bloederige en electrische wat mijn Rilexta dus weer wél heeft.



De mannelijke nakomelingen van Burggraaf missen vaak ras en electrisch.
[/quote]

Ja klopt, wel jammer. Komt wel uit een heel bloederige moeder (Sovereign Bill xx x Tangelo xx x Duc de Normandie (v. Monceaux xx) x Graveur (v. Cobbler´s Thread xx). Enige hengstveulen dat die merrie ooit heeft gebracht tot nu toe. Nou ja, we zullen zien hoe hij zich verder ontwikkeld. Ik was in elk geval tevreden over zijn prestatie (met name in de kooi).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:06

Opvallend dat hij trouwens ondanks dat hij zoveel bloed vertoont niet echt met de kont omhoog galoppeerd. De afgelopen dagen en vandaag zag je met name de gene met veel volbloed met het kruis hoog galopperen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:08

Pipo"]
[quote="LuvdaTossa schreef:
Ik weet niet of iemand een boekje bij de hand heeft maar ik ken een eigenaar van wie het paard door is alleen het paard weet ik niet meer. Het gaat over eigenaar de combinatie Henstra en Henstra (waarvan 1 henstra met een P begint) Ze komen uit Drogeham.

Kan iemand het misschien zo snel vinden?



60 Calvados x Voltaire x Nimmerdor, uhh wil je een eerlijk of een aardig antwoord Verward

352 Julio Mariner x Raimond x Nimmerdor, niet gezien

434 Lux x Purioso x Nimmerdor

Deze zijn allemaal van Henstra en Henstra. De nr 60 is vandaag voor geweest, en wat ik al zei een eerlijk of een aardig antwoord?
[/quote]

Ik ben altijd voor de eerlijke antwoorden!

Wie zijn er nu door?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:11

Pipo schreef:
Opvallend dat hij trouwens ondanks dat hij zoveel bloed vertoont niet echt met de kont omhoog galoppeerd. De afgelopen dagen en vandaag zag je met name de gene met veel volbloed met het kruis hoog galopperen.


Je wilt toch niet zeggen dat je enige vorm van LM kon herkennen? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:14

Uhh, zullen we Lm, Lt of whatever ergens anders laten.

Ik heb het gewoon op zijn boerenhollands over het kruis te hoog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:14

Uhh, zullen we Lm, Lt of whatever ergens anders laten.

Ik heb het gewoon op zijn boerenhollands over het kruis te hoog!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers