Dressuurtechniek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Dressuurtechniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 18:59

Misschien leuk om naar aanleiding van het topic van Lielle (basculeren-springtechniek) hier zo'n topic te starten met dressuurfoto's?
Liefst draffoto's van de zijkant, commentaar op de houding van ruiter en paard. Natuurlijk is een foto een momentopname, maar je kunt er wel een idee bij krijgen. Commentaar dus met een Knipoog nemen!

Zal binnenkort eens kijken hoe je foto's moet uploaden, dan komen de mijne er ook op!


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:12

Leuk idee, ben benieuwd of wij het zullen overleven Knipoog

[edit] Ongeveer L nivo en 4 jaar

Afbeelding

Afbeelding (mijn beugels zijn normaal wat langer)
Laatst bijgewerkt door KellyenXena op 25-11-03 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:21

Ik vind dat Xena heel netjes draaft hoor! Lachen En jij zit zelf mooi rechtop Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:38

Misschien een idee: zet ook even het niveau en leeftijd van het paard erbij. Een Z paard zal al meer verzameling in de draf moeten tonen dan een B paard.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:42

Oke, Xena (bovenstaande schimmel) beheerst L nivo redelijk , ze is 4 jaar.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:43

Afbeelding

De merrie is nu 6 jaar, 1 jaar onder het zadel en we zijn net begonnen met B dressuur. Deze foto is gemaakt tijdens een demo van een 4-tal waar ik aan deelnam.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:52

Ik heb eigenlijk geen recente foto's, maar toch even kijken wat jullie vinden.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:54

Afbeelding
op de foto 4 jaar en B dressuur

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:57

Afbeelding

paard 7 jaar.
niveau B.

hier was ze net weer onder het zadel na een hele tijd rust.
te diep maar dat was meer voor de achterhand.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:04

Nicoline, 10 jaar oud. We rijden geen wedstrijden, maar ze moet een fatsoenlijk L proefje kunnen lopen.

Eind juli:
Afbeelding

September:
Afbeelding

Recente rijfoto's komen binnenkort Knipoog.
Commentaar is welkom, vooral van de foto's uit september, weet zelf wel dat ik er het een en ander aan moet veranderen, maar tips zijn altijd handig Haha!. Overigens is mijn handhouding al wel wat verbeterd Lachen.

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:07

Afbeelding

Afbeelding

Montana, 3jaar en 9maand, rijden nog geen wedstrijden maar een B proefje zal wel lukken, héhé

Montana: L1

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:12

voordat er hier 20 foto´s staan... zijn er ook nog mensen (met verstand Knipoog ) die op de foto´s commentaar kunnen geven???


Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:13

Gaaf die fjord zo!
Wat me het meeste aan je opvalt, is dat je niet over je paard heenkijkt, maar naar zijn hoofd. Mijn instructrice zegt altijd: 'zijn hoofd valt er echt niet vanaf als je het niet in de gaten houdt, hoor!'
(ik heb er nl ook nogal eens een handje van om zijn hoofd angstvallig in de gaten te blijven houden, waarschijnlijk valt het me daarom ook zo op).
Verder vind ik hem best goed lopen, ik ken fjordjes die wat lomper zijn, zeg maar.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:24

Klopt, nu kijk ik af en toe wel waar ik heen ga Tong uitsteken. Maar als ze zo loopt te kloten, ben ik eerst bezig met haar ipv waar ik heen rijd Haha!.

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:28

Yoline schreef:
Klopt, nu kijk ik af en toe wel waar ik heen ga Tong uitsteken. Maar als ze zo loopt te stinkmoddern, ben ik eerst bezig met haar ipv waar ik heen rijd Haha!.


heb ik ook vaak.
is ook wel logisch toch?
nou ja het hoort niet maar als je paard niet doet wat jij wil ga je daaraan werken dus let je daar meer op.
is mijn foto trouwens wel te zien Scheve mond

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:32

Ik heb er zelf ook last van hoor, maar ik probeer er steeds meer op te letten. En mijn instructrice blijft er bij het oefenen van mijn proeven ook op hameren dat ik in de richting kijk waar ik heen moet en dan lukt het me meestal wel. Ook als ik aan het rijden ben in een volle bak, lukt het heel goed om om mij heen te kijken, maar als ik in mijn eentje rijd, is de verleiding toch wel heel erg groot om goed in de gaten te houden of Duvel zijn oren nog wel op het zelfde stukje aan zijn hoofd vastzitten!!!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:34

leuk topic, maar idd wat mause zegt: gaat er iemand nog commentaar geven?! ik heb geen verstand van dressuur, ik rijd M1 maar je moet mij nix vragen over technieken ofzo, dat doe ik wel bij het springen

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:49

NEeeee, heb ik hier net een héél verhaal zitten typen, en hups!! Alles WEG

Nou moment, ga nog een poging wagen maar

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:03

Mause schreef:
voordat er hier 20 foto´s staan... zijn er ook nog mensen (met verstand Knipoog ) die op de foto´s commentaar kunnen geven???


''verstand' van rijden redelijk,maar van foto''s beoordelen wat minder....
Toch waag ik een poging..

Over mijn Xena zeg ik niets(mogen jullie doen),want die is geweldig Haha! Knipoog

Mause, ik vind het een erg nette'brave'foto! Zeker niet slecht voor een paard dat pas een jaar onder het zadel loopt.Ik vind jou erg netjes zitten.Zo vanaf de foto wordt de achterhand redelijk goed gebruikt,zou naar mijn mening iets meer mogen,voorbeen vind ik wel erg mooi. (loopt wel een klein beetje op de voorhand )

Lieke,houdt je handen op gelijke hoogte en bij elkaar,voor je uit kijken (jaja,doe ik ook niet altijd hoor Tong uitsteken )Tenen naar binnen...Op de eerste foto vind ik de pony wat kort in zin hals,voor de rest weet ik niet zoveel te zeggen...Wel leuk geschoren

Samsam,mooi (!!) voorbeen van het paard,verzameling straks maakt het plaatje bijna compleet.Over jou heb ik het idee dat er spanning in je onderrug zit en je tenen iets naar binnen draaien,zo mogelijk...Leuk paard!

Tonger,jou paard 'duikt'teveel naar beneden en lijkt de achterhand niet echt te gebruiken..Jammer dat het niet echt een duidelijke plaatje is..

yoline,op de tweede foto vind ik het achterbeen erg mooi,jijzelf mag nog wel wat lesjes gebruiken Tong uitsteken .Tenen ellebogen,handen,hoofd...Ach,zal je zelf ook wel zien he! Knipoog

Free,de eerste foto vind ik erg mooi,maar ik heb het idee dat je paard niet helemaal voor je been was,kan dat kloppen? De tweede foto vind ik wat minder..Paard duikt op de voorhand,jou handen doen iets geks Knipoog en je hakken druk je wel erg ver uit...Vooral de eerste foto vind ik erg netjes voor zo'n jong paard!

Nou, hoop dat ik niet allemaal onzin heb lopen uitkramen Niet al te serieus nemen he mensen...Iemand nog iets over xena? Schijnheilig

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:08

Afbeelding

Afbeelding

5 jaar ( ongeveer 7 maanden onder het zadel ) B niveau

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:10

Ik loop gen niveau. en heb ook niet echt recente foto's van de zijkant Tong uitsteken
Maar ik vind wel dat mijn verzorgpony ( nu 6 jaar, en bijna een half jaar onder het zadel ) hier een plaatsje verdient Ik vind dat ik haar toch be4st goed heb ingereden. wat vinden jullie ?

Afbeelding
Dit is rijden op straat, daar is ze voor haar doen al heel veel gezakt met haar hals Scheve mond

Afbeelding
Afbeelding
En dat waren de foot's van dressuurles. Best wel bagger, maar ze bokte en steigerde flink.. en ik ben nou niet bepaald de dapperste. Maar het is eindelijk uit met de kuren --> vandaar de straat foto Knipoog

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:12

Samsam schreef:
Afbeelding
op de foto 4 jaar en B dressuur

Oh jee, je hebt een probleem, het achterbeen gaat het eerst landen namelijk Clown .
Lachen.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:15

Lovely schreef:
Oh jee, je hebt een probleem, het achterbeen gaat het eerst landen namelijk Clown .
Lachen.


Ja en dan staat hij weer op maar 1 been! Heb je trouwens ook die nare bochel in zijn been gezien Knipoog

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:16

Woody= natuurtalent Knipoog Echt dat achterbeen of foto 2,echt super!
Jijzelf,voor je uit kijken,tenen naar binnen houden en iets rechter op proberen te zitten..

Flutterby,jou foto's vind ik wat onduidelijk..Zelf zou je je ellebogen meer aan moeten sluiten.Het zijn niet echt duidelijke foto's dus meer kan ik niet echt zeggen..Wel een leuk paard!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:16

he, nu je het zegt.. Scheve mond Hebben jullie ook nog commentaar voor mij Haha! ?

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers