Asieldier of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Waar komen jullie huisdieren vandaan?

Uit het asiel natuurlijk!!!
39 (44%)
Van de fokker
8 (9%)
Van iemand die thuis een nestje had
21 (24%)
Anders
19 (21%)

Totaal aantal stemmen: 87


Anoniem

Asieldier of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:14

Ik vroeg me af of jullie je huisdieren uit het asiel haalden, of dat je ze bij de fokker haalt of gewoon prive bij iemand thuis.

Persoonlijk vind ik het erg goed om een asieldier te nemen, ik vind echt dat die dieren een tweede kans verdienen!



Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:22

Die van ons komen allebei van een Fokker, de een zijn we zelfs helemaal aan de andere kant van Duitsland op gaan halen.
Waarom fokkershond? Omdat het onze eerste hond was en we nogal een druk leven hebben. Een asielhond kun je eerst op proef nemen, maar vaak zijn ze al ouder dus kunnen ze niet altijd even goed aan jou en de situaties wennen.

Waarna we later nog een hond wilde besloten we weer bij een fokker te kopen. Waarom? Het zijn 2 rassen honden, reu en een teef en we zijn van plan zó te gaan fokken (eventueel ook met reuen van buiten af en over een halfjaartje nog een teefje er bij; eigen fok of kopen) om het ras te behouden.
Ze lopen beiden ook mee op shows en behalen zeer goede resultaten.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:23

Mijn hond komt uit het asiel en we hebben het echt ontzettend met haar getroffen. Ik heb altijd dat wanneer je een huisdier uit het asiel haalt, je niet weet wat voor slechte eigenschappen het heeft en of het wel goed is in de omgang met kinderen en andere dieren bijv. Daarom vind ik er wel altijd een risico aanzitten. Maar ik denk dat ik mijn volgende hond ook wel uit het asiel zal halen

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:26

Als wij ooit een andere poes nemen (moet er nog niet aan denken!!! ) dan gaan we ook zeker weten naar het asiel

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:34

Ik heb een asielkat, en m'n ouders een boerderijkat (niet uit het asiel dus).
Mijn asielkatje bevalt super! Het is echt de liefste kat van de hele wereld!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:43

mijn katten komen allemaal bij mensen vandaan die zelf een nestje hadden gefokt
het is natuurlijk altijd beter om uit het asiel te halen want die dieren verdienen inderdaad een 2de kans
1 van mijn konijnen komt uit een konijnen stichting hij was gedumpt en hun hebben hem gevangen en aan mij gegeven en daar ben ik wel heel blij mij ookal is hij niet erg lief Tong uitsteken
en 3 van mijn vogels hebben ookal bij heel wat mensen thuis gezeten
en zijn toen beetje in de stress bij mij gekomen en die doen het nu redelijk goed (gelukkig)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:45

Mijn kat is een vondelingetje, ze lag aan de kant van de weg als klein, mager viezig hoopje ellende.
Ik heb haar maar meegenomen en ze is uitgegroeid tot leuke en lieve huiskat. Ik heb nog een seconde getwijfeld of ik haar niet naar het asiel moest brengen, maar heb toen toch maar besloten om haar zelf te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:48

Wij hebben al 4 katten en een hond uit het asiel gehaald. Van de katten die we nu hebben is er 1 een ex asielkat. De mamakat die we hebben is door de hond in het bos gevonden en de kittens zijn een ongelukje.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:48

Mijn hond heb ik bij iemand thuis vandaan, hij was al twee jaar en had het daar niet zo leuk (zacht uitgedrukt) Boos!
Mijn kat heb ik uit het asiel en was toen bijna 1 jaar, ze is nu alweer 12. Lovers

XANTHA

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:50

Bij iemand thuis die een nestje had Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:52

Mijn rott heb ik toen uit een gezin weggehaald waar die levensgevaarlijk was........... mijn kat was de meest moeilijk plaatsbare van het asiel op dat moment (kon niet kiezen, en vond dat ik dan maar de grootste sukkel mee moest nemen (is trouwens de leukste en liefste kat geweest die je je voor kon stellen)), Mijn Chi chu lag als vondeling van 3 weken in een doosje op het malieveld............. tja zo kom ik dus aan mn huisdieren

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:58

Ik heb afgelopen vrijdag een poes uit het asiel gehaald! De andere poes die ik heb komt van een bekende die er vanaf wilde, ze waren ook allebei dus al volwassen toen ik ze kreeg. De kat van mn moeder komt ook uit het asiel en onze kat daarvoor was een zwervertje die we mee naar huis hebben genomen.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:22

Tot nu toe komen al mn hamsters en konijnen van de dierenwinkel, en de kippen van een boer.
Als ik een kat of hond zou mogen, zou ik die denk ik wel uit het asiel halen, maar er zit er geen in de buurt volgens mij, dus om nou voor een hamster naar het asiel te rijden. Voor een konijn kan nog wel, maar we hebben er nu nog 1 Haha!
En mn paard komt ook niet uit het asiel Haha!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:47

Wij hebben een hele leuke hond uit het asiel gehaald, border collie, 2 jaar... en ik ben echt gek op d'r Lovers Dus als ik later een hondje neem, dan ga ik zeker langs het asiel!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:04

s
Laatst bijgewerkt door janna op 13-05-22 06:19, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:16

*
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 28-03-22 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:23

1 asielkat, 1 kat overgenomen van mijn oma, 1 hond bij de fokker en 1 hond uit een asiel in Duitsland waar zij afgespoten zou worden omdat zij van het "verkeerde ras" was.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:29

Bij mijn vader op het bedrijf werden eerst altijd waakhonden gebracht savonds, en die man hoorde van mijn vader dat wij een hond zochten, een beagle ofzo, en hij had net een nestje pups van een beagle, een kruising. En zo kwam me vader thuis, met een doos... waar een 8 weken oude pup uitsprong Lovers
Nu alweer 11 jaar geleden...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:32

Mijn ene kat komt van een meisje die toen een nestje had gekregen Lachen
En mijn kat heeft toen zelf een nestje gekregen. We hebben er 2 weg gegeven en 1 zelf gehouden, dus zo kom ik aan mijn 2 katten.

If happy ever afters did exist
I would still be holding you like this

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:09

Uit de winkel Lachen
Heb nl. een konijn en vissen Tong uitsteken

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:13

wij hadden twee asielzoekers.
kater bill, die is nu 6 jaar bij ons

en we hadden een kruising bouvier. deze hond was 6 jaar en wij waren de vijfde eigenaar. heeft 3 keer in het asiel gezeten. hij heeft gewoon pech gehad.
de laatste eigenaar heeft hem 2 jaar op 3 poten laten lopen, de kruisbanden waren gescheurd en het dier had veel pijn. ze hebben hem dus weer terug naar het asiel gebracht waar hij geopereerd was.

sandor kwam bij ons als een hele depresieve hond, maar knapte langzaam op. doordat hij op 3 poten gelopen heeft, had hij een vergroeiing van zo'n 14 cm op zijn rug.

we hebben een half jaar van hem genoten, een heerlijke hond met een paar afwijkingen, hij kwelde, hij liet hele harde boeren en scheten en vond het geweldig om in de bus mee te rijden en blafte dan de hele boel bijelkaar.
tot die dinsdag morgen, de avond ervoor had hij heel uitbundig op het strand gerend, zo aktief hadden we hem nooit gezien. die nacht is hij verlamd geraakt een sluimerende tumor was het probleem. hij droeg zich op zijn voorpoten door de kamer, die hond was 10 jaar ouder geworden die nacht. helaas hebben we afscheid moeten nemen.

maar als we nog een keer een hond erbij nemen dan zeker een asielzoeker

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:18

Mijn Bruto(otje) is bij mij geboren! En mijn Griebeltje heb ik (heel fout Schijnheilig Bloos ) uit een winkel/fokker in Belgie gehaald. Ik kon haar echt niet laten liggen. 4 weken oud, in een grote vogelkooi met vinyl op de grond, liggend in eigen stront, zonder eten en drinken, samen met haar zusje. Ik heb ze toen allebei meegenomen, haar zusje heeft het alleen maar 3 dagen uitgehouden... Was niet mijn bedoeling om ze te houden, maar toen haar zusje doodging, en later mijn grootste liefde (haar pleegmoeder, uit een nestje bij verzorgpony) ook nog doodging, heb ik toch besloten om haar te houden.
Achteraf ben ik wel heel blij dat ik ze toen toch meegenomen heb.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:25

Omdat ik nog thuis woon (ben pas 14 Tong uitsteken ) heb ik er niet zoveel in te brengen waar we een dier vandaan halen ... De 2honden die we nu hebben (bull mastif) komen allebei van een fokker. Ik ga zelf later eerst in de asiel kijken of daar 'mijn' dier bij zit en is dat niet zo dan zoek ik pas verder!!

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:31

mijn twee katten hebben we we van een oud klasgenootje van mijn zusje.
van mijn overleden katjes kwam er een van de dierenambulance (was op straat in een doos gevonden) en de andere kwam van fokker waarvan de katten gewoon buiten liepen en er een ineens zwanger terugkwam, mijn kitten uit dat nest is helaas ook overleden en omdat die mensen het toch wel jammer vonden mag ik (als het doorgaat) volgend jaar uit een nieuw nestje een volbloed noorse boskat komen uitzoeken.
en mijn cavia heb ik via een collega van mijn moeder waarbij ze nooit uit haar hokje kwam.

geen asielbeesten maar wel een paar zielige beesjes opgevangen Knipoog

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 23:59

Onze katten (ik woon op een boederij) zijn nazaten van boederijkatten ergens anders vandaan.

Onze jongste hond komt bij een boer vandaan die een nest puppies had toen onze vorige hond (asielhond) doodging. Toen we onze pup net 1 maand in huis hadden kwamen er (via via) een vrouw die ging samenwonen en haar hond en haar vriend klikken niet goed en de hond moest het huis uit, die hebben we dus ook opgevangen aangezien we liever geen dieren naar het asiel zien vertrekken.

Als er bij ons kittens worden opgehaald door mensen, krijgen die de garantie dat ze het dier terug mogen brengen als die om een of andere reden anders naar het asiel zou moeten. Hiervan hebben mensen ook gebruik gemaakt, 1 kat kregen we na 3 jaar terug omdat die kat ineens in huis begon te plassen en dat vonden de eigenaren niet leuk. De kat heeft nog een leuk leven gehad bij ons totdat hij dood ging.

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __sanne, _kimm, Arlette1991, Cerosa, corinec, gerlienke, Ginny135, Lalladidoo, ManonGrr, Marcella, Ponylover_11, Summerfly, Thrive, Ufurio4e, xEliesx en 127 bezoekers