Met stomheid geslagen, Nappie kan al zoveel!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Met stomheid geslagen, Nappie kan al zoveel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 17:34

Het gaat goed met Nappie, hij kan al zoveel!!!

Gisteravond heeft een vriendin van me die Nappie altijd rijdt op Maandagavond even laten zien hoever "meneer" al is met zijn oefeningen! Ik heb met stomheid zitten kijken naar mijn eigen paard! Zo ontzettend gaaf

Deze vriendin heeft zelf Z2 gereden en heeft me het afgelopen jaar 1 x in de week geholpen om Nap verder te trainen. We begonnen in Januari bij de basis en nu na 6 wedstrijden mag ik bijna naar de L (moet nog 1 winstpunt Haha! ) Hij is in een jaar tijd op M trainingsnivo gebracht en doet zelfs al een paar Z oefeningen! Ik zelf ben nog helemaal niet zover en ben dus ook altijd met stomheid geslagen als ik mijn eigen paard zie lopen onder haar! Zo af en toe pakt ze Nappie eens even door en dan komt er echt van alles uit zodat ik zit te zwijmelen.....

Gisteren liet ze een echt geweldige verzamelde galop zien (ik, leone en Prima, die ook ff kwam kijken, waren met stomheid geslagen) dit had ze nog niet eerder zo gevoeld en het beeld zag er eigenlijk wel heel goed uit. Daarna een nette contragalop, verder toverde ze er nog een hele mooie schouderbinnenwaarts uit (die ze me achteraf nog even heeft laten voelen ) en meneer begint naast de travers ook redelijk te appuyeren.... een keertwending rechts geeft ook weinig moeite maar linksom is hij er duidelijk slechter in Maarja wat wil je, hij is 6 jaar en 5 maanden en we zijn nog maar een jaar met hem bezig en zoals ik al zei, ik tover het er nog niet uit Bloos!

Kortom ik ben gewoon super trots op mijn Mannetje, na alle ellende van vorig jaar met zijn kreupelheid en alle ellende van de afgelopen maanden binnen mijn relatie loopt hij nu echt bijna de sterren van de hemel *LOL* Wilde het even aan jullie kwijt, voel me nu zo happy!:D

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 17:47

Kortom, het is een topper. En nu jij nog, maar dat komt vanzelf. Hij begint ook wel wat veller te worden tijdens het rijden.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 17:50

Prima schreef:
Kortom, het is een topper. En nu jij nog, maar dat komt vanzelf. Hij begint ook wel wat veller te worden tijdens het rijden.


Hehe komt omdat ie granenmix erbij krijgt Haha! en idd nu ik nog, ik voel me af en toe echt een beginner als ik haar op Nappie zie rijden en ik daarna een oefening moet doen op hem...... Bloos!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 17:58

Hey super!
Fijn dat het nu zo goed met hem gaat!

Heb je trouwens al een geschikte bijrijder gevonden?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:08

Zie onderschrift Knipoog

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:13

Leuk voor je zeg echt top!
Gefeliciteert en een dikke knuffel aan je paardje!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:17

Gaaf zeg! Het is sowieso leuk om iemand anders op je paardje te zien (ik ben altijd weer helemaal verliefd Lovers ) maar het is helemaal gaaf als diegene je paard ook nog eens zo aan het werk zet! Ben wel een beetje jaloers op je zelfs Lachen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:28

hardstikke leuk zeg!Fijn als alles zo lekker loopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:07

ja veel suc6 verder

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 19:49

Prima schreef:
Zie onderschrift Knipoog


Sorry, ben een beetje blonT geloof ik Bloos

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:32

Gaaf zeg! Toch wel heel knap van Nappie dat ie dat allemaal al kan

Ik kan me voorstellen dat je echt ontzettend trots op hem bent Haha!
En jij leert het vast ook snel hoor

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:37

he wat gaaf!!!!!!dat hij al zoveel kan en het allemaal zo makkelijk oppakt...
maar gaan jij en prima weer met elkaar of is het nu vriendschappelijk?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:03

Nee, we blijven uit elkaar. Ik hoop dat we zeker vrienden kunnen blijven en ook steun aan elkaar, indien nodig.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 09:44

Tja, ik heb het altijd al gezegd: Lipizzaners zijn geweldig!
Wat een heerlijk gevoel geeft dat als je paard lekker loopt, en met haar begeleiding heb je hem ongetwijfeld zelf binnen no time ook zo lekker aan het sjouwen. Doe je 14 december mee op de Lipizzanerdag? Dan kan ik hem eindelijk eens in het echie zien!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 11:05

alja"]
he wat gaaf!!!!!!dat hij al zoveel kan en het allemaal zo makkelijk oppakt...
maar gaan jij en prima weer met elkaar of is het nu vriendschappelijk?
[/quote]


Nee, we zijn en blijven uit elkaar, dat komt niet meer goed, is teveel voor gebeurd, maar Prima is nog steeds welkom om bij Nappie te komen kijken (heb Nappie tenslotte door hem gekregen Knipoog )

[quote="Marja schreef:
Tja, ik heb het altijd al gezegd: Lipizzaners zijn geweldig!
Wat een heerlijk gevoel geeft dat als je paard lekker loopt, en met haar begeleiding heb je hem ongetwijfeld zelf binnen no time ook zo lekker aan het sjouwen. Doe je 14 december mee op de Lipizzanerdag? Dan kan ik hem eindelijk eens in het echie zien!


He wat ontzettend leuk dat je ook komt de 14e Gezellig! Ben heel benieuwd wat je van hem vind Haha! Je hebt zelf zo'n plaatje van een paard Kwijl daar is Nappie niets bij Knipoog Moet wel zeggen dat ie bij mij nog niet zo geweldig loopt hoor, heb zelf nog niet die ervaring en ben vaak nog te zacht voor hem om hem door te vragen....

Maar ik hoop wel de 14e mijn laatste winstpunt te halen in de B (Misschien dat ik die al haal 7 december want dan gaan we naar de Barokke paarden wedstrijd!) dan mag ik eindelijk L starten

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 11:34

Oh, dan zie ik je misschien 7 december al wel, want daar start ik ook!

Maar de kans is klein, jij in de B en ik in de Z1... Zal wel heel toevallig zijn als die rubrieken na elkaar zijn.
Nou ja, dat is het voordeel van de Lipizzanerdag, daar zijn vast niet zoveel starts Haha! .

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 12:20

Marja schreef:
Oh, dan zie ik je misschien 7 december al wel, want daar start ik ook!

Maar de kans is klein, jij in de B en ik in de Z1... Zal wel heel toevallig zijn als die rubrieken na elkaar zijn.
Nou ja, dat is het voordeel van de Lipizzanerdag, daar zijn vast niet zoveel starts Haha! .


Ha misschien zie ik je idd wel, er zijn maar maximaal 20 starts als ik het goed heb begrepen in Hoofdorp Wel een groot verschil he die B en die Z1 Haha! Maar let maar op, here we come........ Knipoog

Op de Lipizzanerdag zijn idd niet zoveel starts, jij doet dan niet mee toch?

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:25

Nou dat is echt wel een toppertje!
Echt heel knap hee een jaar bezig en dan al zo veel kunnen. kan me voorstellen dat je beretrots bent op jou Nappie!

Eeen paardje bij ons heet ook Nappie! Leuk he *LOL* alleen die kan nie zo veel!