L1 starten of regionale kampioenschappen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

L1 starten of regionale kampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 11:44

Gister avond zat ik een beetje te denken. Ik wil eigenlijk binnenkort L1 gaan starten met Camilla. Nu ben ik hoogstwaarschijnlijk door naar de regionale kampioenschappen, en die zijn pas in februari.
Als ik daarvoor L1 start, mag ik zeker niet meer B rijden bij de kampioenschappen?
Maargoed, wat is dan belangrijker ga ik denken.. Over 2 jaar moet ik over naar de paarden, dus hoogstwaarschijnlijk moet Camilla dan verkocht worden. (ik hoop het eigenlijk niet, maar ik kan haar vast niet houden en er nog een paard bij kopen..)
Ik heb nu 14 winstpunten, dus kan inprincipe over. Voor de kampioenschappen heb ik nog wat wedstrijden en dan ben ik bang dat ik dadelijk aan de 20 zit, mag ik dan nog op de kampioenschappen B?
Wat is over 2 jaar belangrijker. Dat de pony op de regionale kampioenschappen gelopen heeft (wat we toch niet gaan winnen ben ik bang.) of dat de pony eerder hoog loopt. Mij lijkt dus het laatste. Als ik nu over ga naar de L1 ipv pas in het zomerseizoen dan ben ik er ook sneller weer uit.
Beetje een dilemma dus.. Ik heb hartstikke mn best gedaan om naar de kampioenschappen te mogen, ik wilde dat echt.. Maar nu had ik gister dus een discussie met mijn vader hierover..
Wat zouden jullie doen?


marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:57

als je echt zo hard je best hebt gedaan voor de kampioenschappen zou ik die rijden, het was immers je doel, ik zou proberen om daar wat moois van te maken, je zou daarna over kunnen gaan naar de l1 en kijken hoever je dan komt, als dat goed gaat zou ik dan zo snel mogelijk proberen naar de l2 te werken en proberen in het volgende seizoen voor de l2 kampioenschappen te rijden.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:07

Ik zou het even uitzoeken voor de zekerheid als ik jou was, maar ik denk dat je wel L1 mag starten, en op de kampioenschappen B, omdat je je daar voor geselecteerd hebt. Dan kan je lekker beiden rijden! Haha!

Ehmja??

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:12

Dat dacht ik ook Nuv, je mag een bepaalde tijd voor de kampioenschappen een klasse hoger rijden. Gewoon even navragen dus Knipoog

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 13:16

Ah ik hoop het, dat zou wel super zijn dan. Lachen
Zal het donderdag bij de ponyclub eens vragen!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:55

Ik hoop het wel voor je en anders ga je toch L1 starten, dat is denk ik meer een uitdaging dan B-proefjes. (hoewel regionaal ook leuk is natuurlijk Haha! )

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:43

Als je eerder dan 1 maand voor de kampioenschappen L1 start, mag je geen B meer rijden op de kampioenschappen. Als je nu al weet dat je geselecteerd bent, en je rijdt door tot 20 wp mag je gewoon naar de kampioenschappen in de B.

Veel mensen denken dat het geweldig is om op regionale kampioenschappen te rijden. De kans dat je wint is niet zo groot en vanuit de B mag je niet door naar de landelijke. Als je heel zeker bent dat je daar een kans maakt, dan zou je daar in de B kunnen starten. Maar voor de rest zijn regionale kampioenschappen echt niet zo belangrijk. Als je klaar bent voor het L1, en je hebt er zin in, dan zou ik zeggen:Promoveer! Knipoog

Dan nog iets andersl Het is lang niet altijd gunstig als een pony hoger gelopen heeft. Toen ik de laatste keer een paard kocht wilde ik per se geen paard dat hoger als B had gelopen. Dat heeft te maken met de hoogste gemeenschappelijke klasse. Als ik een paard zou kopen dat ooit eerder wp in de M heeft gehaald, dan moet ik ook meteen in het M beginnen. Voor de verkoop van je pony is het gewoon belangrijk dat hij lekker loopt. Maar,ik geef toe dat sommige mensen zich wel blindstaren op het feit dat een pony al in een bepaalde klasse gelopen heeft.

bennietanky
Berichten: 11
Geregistreerd: 20-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:35

Je mag pas 3 weken voor het kampioenschap promoveren naar een hogere klasse, en je mag nog niet aan je 20 winstpunten zitten (je mag er dus maximaal 19 hebben) anders mag je niet meer starten op de regio. Clown
Vraag is natuurlijk of een regiokampioenschap zaligmakend is, misschien kan je inderdaad beter overgaan naar de L1, dan is je pony bij de selectiewedstrijden in de zomer al gewend aan deze klasse, je kan dan proberen om in de zomer in de L1 naar de regio te gaan. OK dan!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:38

Maar als jij echt onwijs graag naar de regionale kampioenschappen wilt kan je dat toch gewoon doen en daarna gewoon gelijk L1 gaan starten? Ik bedoel je hebt er harstikke veel moeite en je best voor gedaan, ik zou het persoonlijk wel zonde vinden dan. Ondertussen train je dan gewoon goed door voor de L1.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:40

doe nou gewoon mee aan de kampioenschappen, het scheelt maar een maandje en daarna kan je de L1 in. Als je blijft rijden zoals het nu gaat dan red je de M gerust wel binnen 2 jaar

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 16:07

Ik zou overgaan.Ik ga nu met 11 wp ook over naar de L2, en daarin rijd ik de selecties.In de L1 zou ik een grote kans hebben om geselecteerd te worden, in de L2 wordt toch niks.Najah jammer dan, dan wacht je 2/3 maanden om 1 proef te kunnen rijden, en dan zul je zien dat je niet eens wint.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 16:41

Het is toch gaaf om mee te doen aan de regiokampioenschappen?! Ik zou lekker meedoen en nog niet promoveren. Het is een onwijs leuke ervaring denk ik en je hebt bovendien nog wat tijd om je voor te bereiden op de L.

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 17:27

Wat denk je zelf? Dat is het belangrijkste om te doen.

Volgens mij mag je ook zoveel weken voor de regio kampioenschappen naar de volgende klasse. Succes met je keuze!

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 17:52

Je mag een aantal weken van te voren over naar het L1, wel heb je een probleem als je ook maar 1 dag te vroeg over gaat, dan mag je dus al niet meer meerijden in de B op de kringkampioenschappen. En tja hoe vaak denk je nog geselecteerd te worden voor zoiets???? Ik zou lekker die kringkampioenschappen rijden, je hebt nog 2 jaar en je hebt verder niets te verliezen toch???? In ieder geval succes!!

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:02

en wat ga je nou doen? Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:05

Ragne schreef:
Het is toch gaaf om mee te doen aan de regiokampioenschappen?! Ik zou lekker meedoen en nog niet promoveren. Het is een onwijs leuke ervaring denk ik en je hebt bovendien nog wat tijd om je voor te bereiden op de L.

Zou ik ook doen
is gewoon een leuke ervaring, die je niet altijd krijgt.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 21:35

idd een leuke ervaring....
gelukkig hoefde je bij ons alleen ana de selectie mee te doen om door te gaan naar de regio
de selectie sprong ik M, de regionale ben ik Z gestart, dus ik had de mzzl dat ik gewoon mocht rijden
maar gewoon lekker rijden, heb je ene leuke ervaring....

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 22:41

Oke bedankt voor de reacties.
Eigenlijk twijfel ik nog wel een beetje. Schijnheilig
Ik zal het donderdag ff met mn instructrice overleggen!

Annash
Blogger

Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 18:55

ik zou naar de regionale gaan! het is echt heel leuk als jij kunt zeggen dat jij met Camil daaaar hebt mogen rijden.. ik bedoel maar.. zo hard werken om te selecteren en dan mag je en dan zou je niet gaan?? neeeeh joh! echt lkkr naar die regionale gaan zou ik doen...

en je hebt nog 2 jaar.. dan kun je nog ver komen hoor!!! ik zit nu toch ook binnen een jaar in de L2, bijna M1 startgerechtigd??? nou dan Knipoog kun jij ook!

enuuh.. er zijn mensen die het nog STUKKEN sneller doen dan mij hoor Tong uitsteken

nou succes met je keuze!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:26

waarom MOET je over naar de paarden?
hoe hoog is je pony?

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:07

Wat Shanna zegt is ook wel weer waar.Ik ben eind juni begonnen.En begin juli had ik pas mn eerste wptjes.
En nu ga ik zaterdag de eerste keer L2 starten,dus juli, augustus, september,oktober en nu dan november, dus zeg maar ruim 4,5 mnd en dan al L2.En ik heb niet elke week een wedstrijd ofzo.En ook vaak maar 1 proef.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 22:42

Ik zou naar de L1 gaan!

Nieuwe uitdaging in een nieuwe klasse Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 08:58

je moet zelf kiezen wat je leuker/belangrijker vind
maar de regiokampioenschaoppen stellen niet zo veel voor hoor!
en niet banketstaaf bedoeld, maar de kans dat je daar hoog eindigd is niet supergroot, je komt de beste van de regio tegen he
tuurlijk is de kans er dat je netjes rijdt en hoog eindigsd en door mag, maar er is ook een kans dat je niet door mag(is camilla al helemaal witte hekjes-proof want grote kans dat je tussen de hekjes moet rijden Knipoog )

als je nu al naar de L1 over mag, dan heb je alweer een maand of 3/4 meer tijd om verder te komen met haar

weet ook niet hoeveel winstpunten je nu hebt, amar het zou zonde zijn als je wedstrijden zou moeten afzeggen omdat je anders te veel wp hebt zodat je niet meer naar de regiokampioenschappen mag!

ik zou lekker L1 gaan starten en dan van de zomer je selecteren in de L1(of misschien zelfs al wel in de L2)

maar aan de andere kant, als je echt heel graag naar de regiokampioenschappen wil, dan moet je dat natuurlijk gewoon doen
dat je niet dalijk terug denkt van 'had ik maar....'

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:35

Renske20 schreef:
tuurlijk is de kans er dat je netjes rijdt en hoog eindigsd en door mag,


Dat mag sowieso niet dacht ik.

Zou kiezen wat je zelf wil.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:56

Pas vanaf de L2 is de Nederlandse, dus daar hoeft ze het niet voor te doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers