lessen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

lessen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 00:16

Het zit zo..
Ik rijd mijn verzorgpaard 2 keer in de week;dinsdag en vrijdag.
Op donderdag-avond heb ik ook nog mijn mangeles op een manegepaard.

De laatste tijd heb ik niet echt meer dat er leuke paarden zijn, met de verdeling weet ik nooit op wie ik wil, ik heb dan nog 2 paarden die ik wel leuk vind om op te rijden..
Als ik eenmaal er op zit vind ik het wel weer leuk, maar in de les doen we altijd een beetje hetzelfde; beetje wijken, voltes rijden, gangwisselingen en nog wat andere dingen.

Nu mag ik dan ook op mijn verzorgpaard lessen gaan rijden,
ik zou dan Landelijke lessen kunnen nemen op de manege of priveles,
maar de landelijke word gegeven door G. en P., ik weet zowiezo dat G. mijn verzorgpaard niet kan uitstaan en dan ook niet wil dat ik Landelijk ga rijden (met dit paard iig), bij P. zou ik dat nog wel kunnen doen, en met priveles kom ik waarschijnlijk bij R. (die geeft mij nu ook manegeles, ze geeft alleen wel veel beter priveles dan manegeles, en let dan op veel meer dingen)

Ik zit nu te twijfelen of ik mijn manegeles (waar ik het opzich harstikke naar mijn zin heb,maar gewoon niks nieuws leer en ook niks op mijn houding gelet word) opgeef voor een andere les op mijn verzorgpaard.
Nu is mijn vraag; Wat zouden jullie doen?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:23

Als je van mening bent dat je met de privé les op je verzorgpaard meer leert dan dat je in een manege les blijft, dan zou ik het gewoon doen.

Als je later van mening bent dat het helemaal niet zo is kun je toch altijd terug gaan naar je manege les?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:23

ik zou les op mijn verzorgpaard,is toch een stuk leuker Lachen
leer je je verzorgpaard beter kennen en kom je ook kwa rijden mischien wel stukken vooruit.
ik zou dan wel les pakken van die genige die jouw en je paard dus leuk vind en natuurlijk goed les geeft.

en als je dan de mogelijkheid kunt pakken om priveles te pakken zou ik dat doen,zoals je al schreef je kwam niet vooruit,het werd saai,hetzelfde doen werd niet op je houding gelet)
nou bij de privelessen wel (mits je goed les hebt) en kun je ook vooruit komen en nieuwe dingen leren enzo.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:46

Ik heb hele goede ervaringen met privéles... toen ik nog bijrijder van mijn paard was ( ik heb haar inmiddels overgekocht van de eigenaar Lachen ) had ik ook altjd privéles, en daarbij leer je gewoon zoveel meer en je gaat zoveel meer vooruit in korte tijd... Dus als je met je verzorgpaard ook wedstrijdjes wilt gaan rijden enzo (misschien doe je dat al?), zou ik zeker voor privéles kiezen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:53

Ik zou toch kiezen voor privelessen met je verzorgpaard. Ik denk ook dat je daarvan veel meer zult leren. Misschien kun je een proeftijd afspreken. Mocht het dan niet bevallen, dan kun je altijd nog teruggaan naar de manegelessen.
Of misschien kun je eerst met je verzorgpaard in de manegeles gaan rijden ipv op een manegepaard?

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 13:14

Fairie"]
Als je later van mening bent dat het helemaal niet zo is kun je toch altijd terug gaan naar je manege les?
[/quote]

Dat is ook nog een beetje het probleem, we hebben soms echt hele drukke tijden met manegelessen en dan zou ik misschien niet meer in deze les terug kunnen, en dit (vind ik) de leukste les van de hele week,want ik zit met diegene met wie ik nu rijd ook al een paar jaar indezelfde groep en elke keer als er nieuwe bij kwamen gingen ze weer weg.

[quote="Miko"]
Dus als je met je verzorgpaard ook wedstrijdjes wilt gaan rijden enzo (misschien doe je dat al?), zou ik zeker voor privéles kiezen.
[/quote]

Ik zou heel graag wedstrijdjes willen gaan rijden, maar mijn verzorgpaard is een 16-jarige draver.
Oftewel, ze gooit hoog op waardoor je dus niet netjes kan doorzitten (dit kan ik misschien wel leren met de priveles) en ze is onwijs druk met wedstrijden, ze word dan zo opgefokt door de drukte, want ik heb wel wat wedstrijdjes (onderlinge op de manege) gereden en dan was ze zo druk dat ze gewoon alleen dat proefje snel doorcroste en niet meer netjes naar me luisterde.

[quote="Yorghos schreef:
Of misschien kun je eerst met je verzorgpaard in de manegeles gaan rijden ipv op een manegepaard?


Daar heb ik ook eerst over nagedacht en heb het dus ook een paar keer uitgeprobeerd,
jammergenoeg was dit niet echt succesvol, kijk ondertussen kan ik wel meer werken met het paard dan die manegepaarden,
maar we doen nog steeds hetzelfde en dus is de les nog steeds hetzelfde alleen rijd ik op een ander paard.


Na al deze reacties (en hoop op nog meer Knipoog) denk ik toch maar dat ik priveles probeer te gaan nemen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:08

Ik zou je aanraden priveles te gaan nemen op je verzorgpaard.

Ik heb nu in een kleine groep les (3 of 5) had vroeger manegeles in een grote groep (10 tot 15) en ik leer echt 1000 keer meer in een les nu dan vroeger.

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 18:47

de manegeles nu is ook niet zo groot, we zijn elke keer nu met zijn 5-en, dus daar licht het niet echt aan, maar we doen gewoon elke keer hetzelfde en dat vind ik zo jammer,
want de les is leuk, ik zit al een hele poos met deze mensen in de les

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 12:27

Heeft er nog iemand meer tips voor mij?

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:35

Priveles op je verzorgpony!!
Je leert er zoiezo denk ik meer dingen mee, het is altijd makkelijk omdat je buiten de lessen ook erop rijdt!!
En ik vindt Privelessen ook al een stuk relaxer dan manege lessen, alle aandacht gaat uit naar jou en je paardje!
Denk dat je er veel aan zult hebben!!! Zeker doen!

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 18:37

Donderdagavond, met de manegeles, zal ik van te voren of na afloop even met haar praten of ik misschien bij haar op privéles kan, ik hoop dan te weten te kunnen komen of dat kan Lachen

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:51

Ik zou zeker priveles met je verzorgpaardje nemen! Ik heb hetzelfde gedaan, was ook uitgekeken op de manegelessen en leerde er niet zo veel meer van. Ik had het idee dat ik met manegelessen weinig opschoot. Elke week weer dezelfde rondjes rijden dat wordt toch saai. En dat terwijl ik met mijn verzorgpaard veel meer kon dan met manegepaarden. Toen ben ik privelessen gaan nemen en ik leer er onwijs veel van. In een paar lessen leer ik evenveel in als 1 jaar op de manege.
Ik verzorg een tuigpaard en wil er volgend jaar mee gaan starten. Mijn paard is ook erg kijkerig, gaat showen op vreemd terrein en gooit ontzettend hoog op. Toen ik nog geen les met hem had had ik hier veel moeite mee (doorzitten was onmogelijk). Nu ik priveles heb leer ik ermee om te gaan en lukt doorzitten al veel beter., het paard loopt netjes aan de teugel en doet wat ik vraag. Ook weet ik wat ik moet doen als mijn paard opeens begint te showen en onbestuurbaar wordt. Zulke dingen leer je niet met manegelessen. Ik zie manegelessen als een leuke opstap, je kan de basis er vaak prima leren maar als je erop bent uitgekeken en er niks meer van leert zou ik je toch aanraden priveles te nemen.

Gewoon doen dus!

Veel succes

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 18:57

Als ik jou zo hoor praten zitten er aardig wat nadelen aan die manegeles. Je leert niks meer en de paarden bevallen je niet meer. Ik zou dan toch echt een priveles gaan volgen met je vzpaard. Gewoon doen, je leert er meer van en je zal het ook leuker vinden.

Dus gewoon gaan voor de priveles