ik zoek info over bepaalde paardenrassen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 20:43

Ik zoek;
voor mijn site nog wat enkele paardenrassen met foto:


Achal teke
Amerikaanse draver

Belgisch Trekpaard
Berber

Camerque
Cleveland Bay
Connemara

Engelse Volbloed
Exmoor

Fjordenpaard
Frederiksborger
Fries

Hackney
Haflinger
Hannoveraan
Holsteiner
Hunter

Ijslander

Kladruber
Konik
KWPN

Lippizaner

Mecklenburger
Mini-Appaloosa
Mini-Shetlander

Nerderlands Trekpaard
New-Forestpony
Noriker

Paint
Percheron
Pinto
Przewalskipaard

Shagya-Arabier
Shetlandpony
Shire

Welsh-cob
Welshpony

Wie wil mij helpen en wie wil een bedankje krijgen op mijn site onder de link copyright?

[Edit] hele lange titel ingekort [/edit]
_________________
<font color="deeppink">http://www.rainbowhorses.cjb.net

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-22 22:15 ]</font>

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:44

Als ik jou was zou ik kijken op
paarden.pagina.nl
ruitersport.pagina.nl
pony.pagina.nl

nadine1

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:46


Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 20:47

PB me anders maar ff Haha!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:50


Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:51

Groninger Paard
Zwaarwarmbloed Paard Party!!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:19

Als je een link terugplaats, mag je de info en foto's van mijn site wel gebruiken. Ik hoor het wel.
Groetjes Patricia

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:28

ik heb je een pb gestuurt met links van alle rassen Lachen
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes,
linda

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:57


guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 22:38

De Achal Teké
Herkomst:
Rusland, Toerkmenistan, Kazachstan, Oezbekistan, Kirgizië.

Geschiedenis:
De Achal Teké kan lange afstanden afleggen zonder te eten of te drinken. Het paard heeft dus een enorm uithoudingsvermogen. Een beroemde vertegenwoordiger van dit ras is Absent hij won in 1960 een gouden medaille op de Olympische Spelen in de dressuur.

Exterieur:
Het hoofd is smal en lang met een recht profiel. De ogen zijn groote, de neusgaten groot en gevoelig en de oren zijn lang. Het paard is slank en hoog met een hoge schoft. Het kruis is afhangend met een laag gedragen staart. De benen zijn lang en hard. De beharing is schaars en dun, soms ontbreken de manen en de voorlok. De schofthooge varieert tussen de 145 en 157 cm.

Sport:
De Achal Teké is een typisch nomadenpaard dat bekend staat om zijn extreme uithoudingsvermogen. Tegenwoordig is het ook in gebruik als renpaard.


Berber

Herkomst
De Berber is een warmbloed paard dat met name afkomstig is uit Marokko en Algerije. Het is de Noordafrikaanse nakomeling van het Europese wilde paard. Samen met de Arabier is de Berber een van de belangrijkste stamvaders van de paarden alhoewel zij verschillende voorouders hebben. De voorouders van de Berber komen uit Europa, die van de Arabier uit Azië.

Geschiedenis
Sommigen menen uit onderzoek te kunnen opmaken dat de Berber al leefde voor de IJstijd. Als dat waar is, dan is de Berber een ouder ras dan de Arabier. Van oudsher wordt de sobere en taaie Berber gebruikt als rij- en transportdier in bergachtige gebieden.
Door zijn grote snelheid over korte afstand werd dit ras veel voor de cavalerie gebruikt. Aan het eind van de achtste eeuw kwam de Berber met de Moren naar Spanje. Daar stonden zij, samen met de Arabier, aan de basis van de Andalusiër, waarna veel invloed werd uitgeoefend op diverse Europese rassen. In de zeventiende eeuw werden Berbers naar Engeland vervoerd. Zo werd de Berber, samen met onder andere de Arabier, een van de voorouders van de Thoroughbred, ook wel Engelse Volbloed genoemd.

Exterieur
De Berber heeft een diepe borst. De rug is kort, het kruis spits. De achterhand is afhangend met een lage staart implant. De benen zijn tenger en de hoeven zijn hard. Hij heeft een lange sierlijke hals. Het hoofd is smal en kenmerkend is de ramsneus, hetgeen volgens sommigen op een primitief ras zou wijzen. De fraai gevormde, maar vlakke schoft is hoog en gaat over in platte en steile schouders. De stokmaat van de Berber ligt tussen de 1,45 en 1,55 m.
De vacht van de Berber moet eenkleurig zijn. Met name komen de kleuren schimmel, vos, licht- en donkerbruin voor.

De sport
De Berber staat over het algemeen bekend als moedig en betrouwbaar. Het is een volhardend paard met een groot uithoudingsvermogen. Als rijpaard stelt dit elegante dier geen grote eisen.




en zo staan er nog veel meer rassen omschreven bij http://www.hoppa.to
ik hoop dat je er wat aan hebt

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 11:57


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 12:25

Guidolover: leuke site, dat hoppa, maar helaas klopt er weinig van de beschrijving van de Welsh op die site. Ook de foto van de Welsh daar klopt niet echt met het huidige beeld van de Welsh.

De Welsh is dus verdeeld in 4 sekties, niet in drie.

De sektie A (Welsh Mountain Pony) loopt tot 1.22m in het grootste deel van de wereld (behalve in Noord-Amerika tot 1.27m). Een grote A mag een B worden.

De sektie B (Welsh Pony) loopt tot 1.37m in het grootste deel van de wereld (behalve in Noord-Amerika tot 1.47m). De sektie B is voornamelijk verkregen door A's te kruisen met "vreemd bloed", hoewel er ook wat Cob invloeden zijn. Een kleine B wordt overigens nooit een A.

De sektie C (Welsh Pony van het Cob Type), loopt tot 1.37m. Sektie C is een redelijk origineel deel van het stamboek, maar het na-oorlogse sektie C bestand was zover teruggelopen dat er veel gekruisd werd met A's en D's om teveel inteelt tegen te gaan. Een te grote sektie C mag wel een sektie D worden.

De sektie D (Welsh Cob) is groter dan 1.37m. Volgens mij is er geen echte bovenmaat, hoewel een Cob van boven de 1.57m toch wel erg vreemd is. Een D van onder de 1.37m mag gewoon in de C ingeschreven worden.

Dan zijn er ook nog de halfbloeden. In Nederland dus in twee delen verdeeld:

Sektie K: 1.22m tot 1.569m. Kruising van alleen maar A's, B's, Engels en Arabisch volbloed. In sommige oude stammen is er ook wel C en D invloed merkbaar. Voornamelijk gefokt als rijpony.

Halfbloed Welsh Register: Alles toegestaan, mits er maar 25% aantoonbaar Welsh bloed in zit. Uiterlijk hetzelfde als de Sektie K is het fokdoel, maar in principe komen zelfs Shet x Welsh hiervoor in aanmerking. Op de keuring zullen die echter niet gewaardeerd worden.

kijk het nog gerust na op http://www.welshpony.com

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 16:31

hey joost,ik kan dus sun zeg maar ook in het welshen stamboek laten inschrijven? Voor de halve welshen? Sun heeft de bouw van een welsh,maar het hoofd Verward

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:52

o sorry dat ik misschien verkeerde info gegeven hebt (zoals joost zegt dan) ik wist dat er op die site rassen stonden, maar verder weet ik niet of het allemaal klopt want ik heb het niet zo uitgebreid gelezen. Frusty
wel dom dan dat er verkeerde info op zo'n site staat. ja toch?! en dat is dan een tv programma Frusty

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:59

Ik kan je wel het een en ander over Lipizzaners vertellen als je dat wil Verward Pb me maar, ik heb genoeg info en adressen over dit ras en weet nog wel een paar leuke sites. (teveel om op te noemen)

groetjes Knipoog

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 23:42

hoi

als je ook foto's wil
moet je ff pb en
heb er een zoot van kwpn en van shetlanders voor je kijk ff op paarden.pagina.nl en dan bij rassen
groetjes heleen
wat is trouwens je site??

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:44

Ik: minishetlanders en miniappaloosa's.

minishetlander NSPS = t/m 86 cm.
Alle kleuren, behalve appaloosa

Welke info wil je eigenlijk?!

Bel/mail.schrijf naar het stamboek en die sturen je (vrijwel altijd gratis) info. toe.

Succes

Groetjes Anke

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:14


yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 10:42

als je foto's wil van mijn connemara of als je info wil over de connemara moet je ff pb'en.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 10:44

En heb je de slee(s)wijker al?