Met lenzen goed rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Met lenzen goed rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 21:05

Ik heb sinds vandaag zachte contactlenzen, maar ik ben er nog niet gewend aan. Ik voel de 'randjes' van de lens nog, maar als het goed is is dat binnen een paar dagen over Scheve mond
Maar kan je met lenzen wel goed rijden? Ik bedoel, je hebt altijd wel opwaaiend stof in de bak liggen wat (eventueel) in je ogen zou kunnen komen. Of kan dat niet? En als dat gebeurt, wat te doen? Of is het gewoon net als zonder bril rijden (behalve dan dat je slechter ziet zonder natuurlijk Knipoog? En nemen jullie altijd jullie lenzenvloeistof mee, voor het geval dat?


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:07

Heb je harde of zachte lenzen? Toen ik nog harde lenzen had, had ik altijd last van wind, zand en stofjes. Heel vervelend. Inmiddels heb ik alweer zo'n twaalf jaar zachte lenzen, en daar kan ik prima mee rijden. Ook met poetsen (= stoffig!) nauwelijks last.

Bij mijn harde lenzen moest ik altijd afstappen, lens eruit halen, schoonmaken etc. als er stof achter kwam. Met mijn zachte lenzen in hoef ik alleen maar even te knipperen of heel zachtjes te wrijven.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:10

Ik heb bijna 14 jaar zachte lenzen.
En ze bevallen tot vandaag super goed.
Met rijden nergens last van, ook niet als het stoft.


[edit] off topic reactie is een inside joke en daarom niet relevant voor topicstarter [/edit]

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 21:19

Karin schreef:
Heb je harde of zachte lenzen? Toen ik nog harde lenzen had, had ik altijd last van wind, zand en stofjes. Heel vervelend. Inmiddels heb ik alweer zo'n twaalf jaar zachte lenzen, en daar kan ik prima mee rijden. Ook met poetsen (= stoffig!) nauwelijks last.

Bij mijn harde lenzen moest ik altijd afstappen, lens eruit halen, schoonmaken etc. als er stof achter kwam. Met mijn zachte lenzen in hoef ik alleen maar even te knipperen of heel zachtjes te wrijven.


Ik heb zachte lenzen (heb ik ook wel in het bgein van mijn verhaal gezet Lachen )

Dus het werkt prima met lenzen op paard? Oke, bedankt Lachen

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:19

Ik heb ook zachte lenzen, heb nergens last van mijn rijden ( alleen in de zomer als er van die irritante vliegjes invliegen Schijnheilig )
Ik had trouwens in het begin helemaal geen last van randjes... Verward

(L)

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 21:22

Naja, last van randjes is misschien niet zo goed uitgelegd Lachen
Maar ik bedoel dat ik de lenzen erg goed voel onder mijn oogleden (die moeten er nog aan wennen dat er nu iets op het oog zit wat de vorm van het oog als ware 'veranderd' (de huid moet zich nu om de lenz vormen in plaats van de oog, en dat met name aan de 'uiteinde' van de lenz, waar de huid weer in 1 keer wel op het oog zit en er een soort 'trapje' ontstaat: de randjes) Snap je Lachen?
Laatst bijgewerkt door YvonneAa op 24-11-03 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:23

Ik heb ook al een jaar of 2 zachte lenzen en nog nooit last gehad met rijden of poetsen oid. Alleen net zoals Anne zegt: er een vliegje als doel heeft om in je oog te belanden.
En ik heb alleen de 1e keer ff last gehad dat er net een haar of een wimper in mijn oog zat maar de dag erna was dat al weg.

runningkawa, heb ik toch nog geen last van gehad, die van jou zullen zwaarder zijn Tong uitsteken

*edit* Ik heb ook nooit vloeistof bij als ik ergens ga *edit*
Laatst bijgewerkt door Vicky_82 op 24-11-03 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:29

Zelf draag ik ook al weer geruime tijd zachte lenzen en ondervindt hier geen hinder van tijdens het rijden. Ja, bv een wimper of korreltje mascara of zo, maar dat gebeurd irl ook.
Even wrijven of eruit halen en je hebt nergens last van.
Ik heb trouwens zelden vloeistof bij mij als ik ergens heen ga.

Veni, vidi, vici


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:32

Ik heb ook al jarenlang zachte lenzen en heb er tijdens het paardrijden nooit last van. En dat terwijl ik in weer en wind in een buitenbak train Lachen .

De opticiën gaf mij destijds juist het advies om zachte lenzen te nemen i.v.m. het paardrijden (stof, zand), met harde lenzen kun je daar echt last van krijgen, met zachte lenzen is dat veel minder het geval Cool .

(By the way: ik heb trouwens één keer met een bril op paardgereden ipv met lenzen in, wat een ramp was dat! Als ik schuin naar beneden keek zag ik alles vaag (dan keek ik onder de glazen door zeg maar) en recht naar voren alles scherp, echt vreselijk. Maar ik heb dan ook nooit een bril op. Als je een bril gewend bent, zal dat allemaal wel meevallen Cool Verward ..)

O ja ik heb dus ook nooit lenzenvloeistof bij me, al is dat op zich wel verstandig om te doen, ik heb wel eens "last" van een niet lekker zittende lens, maar dat is dan meestal op mijn werk en niet zozeer in de omgang met paarden Scheve mond .

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:34

Met harde lezen heb je veel meer last als met zachte lenzen.
Stof en zand schiet heel snel onder je harde lens en dat zorgt voor irritaties. Moet je tijdens het rijden je lens schoon maken en weer indoen, heel vervelend.
Met zachte heb je dat niet Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:38

Ik heb een tijd lang zachte lenzen gehad, vindt het echt goede lenzen hoor alleen kon ik er niet meer rijden (heb nu al een tijd niks meer in, alleen thuis voor de tv een bril)
Ik kreeg telkens van die zandkorreltjes in mijn ogen en dat irriteerde verschrikkelijk erg en als het iets hard waaide dan had ik er ook last van.
Maar verder vindt ik het prima lenzen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:44

[edit] off topic [/edit]

Ik heb ook zachte lenzen en heb er eigenlijk geen last van, of ik moet wel in een heel stoffige (binnen)bak rijden, maar zelfs dan is het wel te doen. Harde lenzen zijn wat dat betreft beroerder.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:48

ik heb ook zachte lenzen, en ik heb er nooit last van.
Heb ook nooit vloeistof bij me, en heb daar zelfs nooit aan gedacht.

Goedgekeurd onderschrift :)

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:49

Ik heb een bijna een jaar harde lenzen gehad, en ik werd er serieus helemaal GEK van! (ja sorry, heb er nog trauma's van Tong uitsteken Knipoog ). Ik heb nu, sinds een week of 5, nachtlenzen. Die doe ik in voordat ik naar bed ga, de volgende morgen haal ik ze eruit. En dan kan ik de hele dag gewoon scherp zien! Ideaal als je veel bij paarden bent!! En nooit geen gezeik meer met make-up/stofjes/wimpers en noem maar op! Haha!

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:53

Ik rij ook al jaren met zachte lenzen, binnen en buiten en heb er geen problemen mee Knipoog . Eigenlijk vind ik het zelfs veel makkelijker dan een bril, dat zit zo vervelend op je neus (zeker bij doorzitten op een 'gezellig' paard)
Van stof of zo heb ik nooit last. Heel af en toe, als het in een binnenbak echt een zandstorm bij wijze van spreken is, dan kunnen mijn ogen wel een beetje irriteren en rood oplopen. Dan doe ik mijn lenzen gewoon zodra ik terug thuis ben uit, maakt ze goed zuiver, stop ze terug en slaap er een nachtje over, zelden pak een nieuwe lenzen, enkel als mijn ogen echt serieus rood zijn opgelopen.
En die randjes voel je achter een paar dagen normaal niet meer nee Knipoog Dan lijkt het juist alsof je niets in je ogen hebt zitten(kijk dan wel uit en ga niet zoals mij ermee slapen omdat je vergeten bent dat je die dingen nog aanhebt Bloos Schijnheilig )

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:14

Ik heb ook zachte lenzen. Ik heb er vrijwel nooit last van met rijden/poetsen. Alleen in de zomer verandert onze bak in een woestijn en wil er nog wel eens zand in m'n ogen terecht komen. Ik heb daarom altijd mijn lenshouder gevuld met vloeistof bij me, dan kan ik ze altijd uit doen als er iets onder komt dat irriteert.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:17

Ik heb sinds een jaar ook zachte lenzen.
Het bevalt mij prima. En een stofje in je oog, voelt hetzelfde als dat je een stofje in je oog zou hebben zonder lenzen.

Ik heb altijd in mijn broekzak of in mijn jaszak het lenzendoosje met wat vloeistof erin zitten. (Heb ik trouwens altijd bij me Knipoog )
Ik had af en toe wel het idee dat het niet allemaal even scherp meer was. Maar dat kwam omdat ik te weinig geknipperd had. Dus waren ze wat droger.
Echt ik heb heel tevreden over mijn lenzen. Ik zou het rijden met een bril niet fijn vinden. Geef mij maar mijn lenzen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:17

ik heb mijn zachte lenzen altijd in en heb nooit ergens last van. en druppels heb ik altijd bij me, je weet maar nooit waar of wanneer je iets in je ogen krijgt.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Fitzroy

Berichten: 25041
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:18

Zachte lenzen zijn echt perfect om mee te rijden en poetsen. Met mijn harde lenzen had ik veel last van stof e.d. maar met deze lenzen niet.

Alleen zorg er wel voor dat je met regen een petje op zet. Het is niet fijn als de regen zo je ogen in loopt met lenzen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:28

gaat super!
ik heb zachte lenzen en kan zelfs in een stoffige bak rijden in de zomer(dat is met harde lenzen niet aan te raden )

als je die randjes blijft voelen, kan het zijn dat je ze binnen ste buiten in hebt, dan voel je de randjes nml veel beter dan wanneer je ze goed in hebt

leg ze voor je ze indoet eens op je vongertopt en houd ze op ooghoogte, kijk dan naar de randjes

als ze naar buiten wijzen heb je hem verkeerd om, ze horen naar boven/binnen te wijzen

als je twijfelt, lens in je handpalm, vloeistof erop en binnen ste buiten draaien en nog een keer kijken als ie op je vingertop ligt, dan zie je t verschil tussen goed en verkeerd heel duidelijk!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 08:07

Ik heb dus harde lenzen...en ja ik heb soms wel last van stof met rijden of poetsen, maar dan laat ik mn oogjes flink tranen en dan gaat het wel weer. Is wel rot als je make-up op heb...loopt namelijk lekker uit.
Maar heb hier voornamelijk zomers last van en dan rij ik vaak ook heel cool met zonnebril Cool
Maar ik kan dus geen zachte lenzen dragen.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 08:19

Ik heb sinds kort zachte lenzen, en nog nooit last gehad met rijden, ook niet in een superstoffige binnenbak! Maar als je twijfelt, gewoon een keertje proberen, lenzenbakje en bril mee, kun je ze zo uitdoen Lachen
Ik neem zelf altijd mijn lenzenbakje mee, daar zit dan ook wel vloeistof in Knipoog

Romeo Lovers

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 08:33

Ik heb ook zachte lensen, en ik heb er nooit zoveel last van.
Behalve in de zomer als er veel stof is, maar dan rij ik met zonnebril Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 08:37

ik rij altijd met bril, behalve als het te warm is want dan glijd ie van mijn neus........... hmmmmm misschien moet ik hem dan juist ophouden, kijk dan wel netjes voor me uit..........

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 08:46

Ik rijdt ook altijd met mijn lenzen in, ook zacht, want met harde blijf je die randjes voelen *bij mij tenminste wel*.
Heb nergens last van eigenlijk.

Als er zand omhoog komt doe ik mijn ogen dicht, maar dat deedt ik zonder mijn lenzen ook altijd al Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, jitskenienke, masyo, Tess1, Wopkebrok en 28 bezoekers