Mijn Pony wil me trappen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ik_Nadine

Berichten: 32
Geregistreerd: 17-11-03

Mijn Pony wil me trappen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 20:20

Hallo mensen,
vandaag was ik dus bij mijn pony en ik stond gewoon te poetsen en ineens begon ze sagerijnig te doen zomaar Verward ik dacht van naja het zal wel goed zijn....
toen ging ik hoeven krabben en bij 1 van de achterhoeven begon ze me gewoon te trappen ik heb soms wel moeite met 1 achterhoef maar dan traptie nooit.... Verward
waarom doetie dit??? hoe kan ik t best afleren ik heb geen zin om iedere keer een klap te krijgen....
iedereen zegt altijd gewoon meteen een tik geven!!! maar dan trapt ze alleen maar juist door.... dus weten jullie misschien nog iets ?

Nadine.. Scheve mond

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:30

Misschien heeft ze ergens last van, b.v bij haar achterbeen waarmee ze ging trappen, als ik jou was zou ik even kijken wat de rede is, door b.v heel haar lichaam rustig af te gaan met je hand, en misschien kom je zo erachter dat ze b.v ergens een pijnlijk plekje heeft, en kan je er wat aan doen, succes!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:50

Ik denk idd ook dat als ze van de een op de andere dag ineens gaat trappen, ze ergens last van heeft. Dit kun je testen door te gaan poetsen en dan de oren in de gaten houden. Vaak als je in de buurt van een gevoelige plek komt gaan de oren naar achteren. Wat ik heb geleerd, ik was ook nooit een held in de achterbenen uitkrabben, is dat als het achterbeen vastpakt en hij wil uithalen, direct je heup in zijn lies doen zeg maar, zo hou je het been klem en kan hij het niet meer naar voren doen om je te slaan. Ook zou ik gewoon doorgaan met uitkrabben, want als je m elke keer zijn zin geeft en de achterbenen niet uitkrabt, wordt het alleen maar erger en dan wint je pony van je!