paard wel van eigenaar maar geen papieren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 20:58

Arie is wel gewoon gekocht heel eerlijk enz. hij is ook ingeschreven bij het stamboek. Maar hij heeft geen papieren omdat de vorige eigenaar (waar hij verwaarloosd is geweest) die nog heeft en die woont ver weg en weet volgens mij niet eens dat hij ze heeft. Maar hij heeft ze dus wel die papieren.
zou je dan wel aan een keuring ofzo mee kunnen doen? Verward
En als je nou die papieren perse wil hebben hoe moet dat dan? via het stamboek ofzo?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 20:59

volgens mij moe tje kunnen bewijzen wat zijn ouders ed zijn dus heb je een papier of een reg. nr nodig voor keuringen.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 21:54

Je zult het stamboek moeten bellen als je geen papieren hebt.Volgens de EU regels ben je verplicht om een geldig identieteitsverklaring bij je paard te hebben. Dat is dus een paspoort en binnenkort ook een registratiebewijs. Paspoort blijft in eigendom stamboek, registratiebewijs is van eigenaar. Ik denk dat het stamboek eist dat je DNA onderzoek laat doen. Wat betreft een stamboekkeuring, met een paard zonder papieren kan dat niet.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 08:28

Anders vraag je een duplicaat aan, kost wel wat en ze komen DNA afnemen van je paard. Maar een duplicaat kun je dus aanvragen als je de papieren 'kwijt' bent. Maarja dan meot je wel zijn afstamming weten wat er op het papier hoort te staan.