volle broer van rousseau voor 4250??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

volle broer van rousseau voor 4250??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 17:43

Op marktplaats kwam ik de volgende advertentie tegen: 4-jarige d.bruine ruin. Ferro x Roemer (volle broer v. dekhengst Rousseau). Grote maat. Netjes aangereden. Zeer braaf paard. Prijs euro 4.250,--

De markt is dan misschien niet zo geweldig maar zo slecht zal het toch niet zijn Verward Volgens mijn heb ik wel een topic op bokt gezien van iemand die naar dit paard ging kijken maar kan dit niet meer terug vinden. Ik ben zeer benieuwd hoe dit is afgelopen. Ik ben benieuwd naar dat reptieletje onder het gras Haha!


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:41

Misschien rontgenologisch niet ggk? Zit nl. precies onder die grens.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:05

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, de advertentie is toch al van een tijdje geleden? Ik had hem ook zien staan, had bijna gebeld...........

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:18

lijkt me dat als hij gewoon goed is dat er een 1 voor hoort te staan...

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 20:12

kan er niet iemand effe bellen, ik ben wel nieuwsgierig Haha! (zelf te schijterig om zo maar op te bellen Bloos )

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:37

Als je me het nummer geeft, bel ik wel even...
Noteer dan gelijk even de dingen die je wilt weten, anders moet ik zovaak bellen... Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 09:36

Ik snap niet dat de eigenaar van Rousseau dit dier niet METEEN ophaalt.

Dit is alleen negatieve reclame en voor 4250 is ie daarvan verlost (en 4000 bieden is ook succes)
Voor 500 euro raakt ie 'm altijd kwijt, dus netto investering nooit meer dan 3500.....

Ik had het wel geweten...........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:54

Volle broers zijn vaak een fiasco...dit komt heel vaak voor. Mensen willen dan dezelfde combi nogmaals proberen maar dit werkt eigenlijk nooit.

(volgens mij ken ik alleen de rijen Welt hits 0 t/m 7 ofzo)

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:56

.............en daar was er zelfs niet eentje goed van.......????

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:47

Ik heb even gebeld...
Wat betreft prijs: hij leek absoluut niet op Rousseau. Hij is namelijk 1.79 hoog en had volgens de mevrouw aan de telefoon niet echt het exterieur van een dekhengst. Wel een slank paard, maar omdat hij zo groot was leek heet heel anders zei ze, vandaar de prijs. Ze had geen foto's of video's van het dier.
Hij wordt verkocht omdat ze er teveel hebben, hij was NIET gekeurd, is nog niet gestart en qua niveau is hij goed zadelmak, braaf en ongeveer op B-niveau.

Een zeer vriendelijke vrouw aan de telefoon!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 18:09

Wat leuk dat je gebeld hebt, geen addertje onder het gras dus. Hij staat al heel lang te koop, volgens mij kunnen ze dat volle broer beter weglaten want blijkbaar werkt dat alleen maar tegen ze. Ik heb overigens in het verleden 2 volle broers gehad (Roemer x Talisman), die leken zowel uiterlijk als innerlijk niet op elkaar. Konden wel beiden heel goed lopen. Zal ik toch maar eens gaan kijken Knipoog

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 18:16

Het was in elk geval een hele symphatieke vrouw... Er nam eerst een klein meisje op die even ging uitleggen waar paps en mams waren en wat ze aan het doen waren, enz...
En ze hadden nog meerdere paarden te koop, ook nog een 2,5 jarige ruin, nog niet zadelmak...

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:54

Verhaal rammelt nu in dit topic alleen al, nl...ik heb al eens een foto van dat dier gezien op marktplaats.nl...dus als die mevrouw zegt geen foto's te hebben...hmmmmm.

Heb nog gepb-t met die dame die zou gaan kijken naar dit paard...even zoeken. Was in dat topic "welke Ferro zoon heb je het liefst".

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:58

Carlaa schreef:
Hij wordt verkocht omdat ze er teveel hebben, hij was NIET gekeurd, is nog niet gestart en qua niveau is hij goed zadelmak, braaf en ongeveer op B-niveau.


Zou ik ook zeggen als ie afgekeurd was...

She's my lady Lovers

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:03


Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:03

Nistria"]
[quote="Carlaa schreef:
Hij wordt verkocht omdat ze er teveel hebben, hij was NIET gekeurd, is nog niet gestart en qua niveau is hij goed zadelmak, braaf en ongeveer op B-niveau.


Zou ik ook zeggen als ie afgekeurd was...
[/quote]
idd !

maar een volle broer van een toppaard hoeft echt niet dezelfde kwaliteiten te hebben, tis maar net welke genen hij mee word bedeelt Knipoog

kijk maar naar mij en mijn broertje,ik ben knap(grapje!!) en hij is superslim ( en ik niet Tong uitsteken)
ik bedoel te zeggen dat het heel veel kan verschillen, mijn broer lijkt in bijna niets op mij!bij paarden kan dat net zo zijn!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 10:54

Ik heb dit paard "live" gezien en er zelfs op gezeten. Een vriendin van me is hier naar wezen kijken. De verwachtingen lagen nogal hoog, vanwege het "de broer van" maar hij lijkt inderdaad niet op zijn broer. Het is een groot, slank paard, vanwege het gebrek aan bespiering nog slungelig. Hij is net zadelmak, kan een B proef inderdaad wel lopen, maar je ziet dat hij nog veel mist. Zijn bewegingen zijn redelijk, maar hij heeft een erg goed karakter. Mariek heeft het paard uiteindelijk toch niet gekocht, ze zocht toch een paard wat wel al iets meer ervaring had dan deze. Daarbij voldeed hij toch niet echt aan haar verwachtingen. Ze realiseerde zich dat het onzin is een paard te komen, vanwege zijn afstamming, terwijl het dier toch niet aan haar verwachtingen voldeed.

Ik had niet de indruk dat er wat mis was met dit paard, hij maakt op het eerste gezicht een gezonde indruk. Natuurlijk moet eea altijd nog blijken als er een dierenarts aan te pas komt.

Deze mensen hadden inderdaad veel verschillende paarden staan. Juist doordat ze zoveel paarden hadden moesten en nu een paard het veld ruimen. Ze zijn erg actief op het gebied van fokkerij en je kunt natuurlijk niet altijd je eigen producten behouden. Daarbij is het een ruin, voor de fokkerij is hij ronduit waardeloos, al is dit natuurlijk ook iets waar zij zelf voor gekozen hebben. Ook konden ze er niet de juiste ruiter bij vinden, dus is er besloten dat verkoop het beste was.

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:34

Nistria"]
[quote="Carlaa schreef:
Hij wordt verkocht omdat ze er teveel hebben, hij was NIET gekeurd, is nog niet gestart en qua niveau is hij goed zadelmak, braaf en ongeveer op B-niveau.


Zou ik ook zeggen als ie afgekeurd was...
[/quote]


Hahaha, ja idd. Tuurlijk is hij op de foto gezet. Is IMO gewoon niet goed op de foto. Daarom is hij niet gekeurd en daarom staat hij nog steeds te koop voor relatief weinig geld.

Slechte reclame voor de hengst.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:11

Een beetje fokker laat zijn veulens fotograferen. Zo weet hij of het de moeite is 3 jaar te investeren en of de merrie ingezet moet blijven voor de fokkerij [of de frikandellen].

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 08:31

Jippie schreef:
Een beetje fokker laat zijn veulens fotograferen. Zo weet hij of het de moeite is 3 jaar te investeren en of de merrie ingezet moet blijven voor de fokkerij [of de frikandellen].


Ja doeg.........

dus niet!
Veulens keur je nooit.

Je laat die die dieren echt niet keuren vóór ze 2 of 3 zijn.
En als ik van te vorenen weet dat ik een 3-jarige aanbied, kan ie wel gekeurd worden bij de verkoop.
Blijkt ie dan alsnog niet goed bel ik dezelfde middag nog even mijn vaste afnemer op.........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 13:50

Jippie schreef:
Een beetje fokker laat zijn veulens fotograferen. Zo weet hij of het de moeite is 3 jaar te investeren en of de merrie ingezet moet blijven voor de fokkerij [of de frikandellen].


Een veulen? Op tweejarige of driejarige leeftijd is me bekend (volstrekt normaal), maar van een veulen heb ik ook nog nooit gehoord...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AbbyRabbit, FCSA, Gigixponys, Goldwynn, Jossie, kimmetje26, Macs, MairiMacBran, Mark0919, Pellelilly, Saintelette, SusanH en 39 bezoekers