Paard persé met deken naar buiten??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Paard persé met deken naar buiten??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 15:09

Mijn vriendin gaat 3 maanden naar het buitenland in die tussentijd verzorg ik haar paard, alleen, als ik s'avonds zou gaan mesten dan gooit zij haar paard altijd ff naar buiten (in de wei) met een deken op, tegen het kou vatten.

Is dat zo? Verward

Moet hij een deken op? Hij staat nu dag en nacht binnen, en komt dus alleen met het uitmesten ff naar buiten, wordt het paard anders echt ziek of is ze overbezorgd?

Het kost namelijk veel werk om dat elke dag/om de dag steeds te doen, deken erop, gauw mesten en na een half uurtje of zo, weer deken eraf....en hup in de stal.

Heeft dat echt zin denken jullie?


loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:25

jah ik denk wel dat het beter is met deken. je geeft zelf al aan dat het paard verder niet buiten komt, dus als als de hele dag lekker warm binnen staat en dan ineens de kou in moet zonder deken dan kan dat slecht zijn.

bovendien al was het zonder deken niet slecht dan zou ik het toch doen, je vriendin vertrouwt haar paard aan jou toe en dan doe je iets wat zij absoluut niet wil, gaat er dan wat fout dan is het moeilijk uit te leggen dat je haar paard zonder deken buiten hebt gezet alleen omdat je het veel werk vind!! veel succes in ieder geval

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:28

savond denk ik wel
maar hier gaat alles overdag zonder deken naar buiten

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:28

Daar sluit ik me volledig bij aan.

En je verzorgt het paard van een ander.
Dan doe je het die tijd zoals zij graag wil.
Anders zeg je dat je het liever niet doet

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 15:56

Ok Loveyaliefie, ik denk ook dat je gelijk hebt, hij komt dan van een warme stal meteen in de kou.

Bedankt voor de antwoorden, ik zal het netjes allemaal doen, dacht alleen dat ze misschien overbezorgd was. Had het toch wel gedaan, zou niet willen dat het misging.... krijg ik een boze vriendin Boos! achter me aan... Knipoog

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:42

Bij mijn eigen paard gebruik ik nooit dekens maar als je het paard van een ander verzorgt die het wel doet, gewoon blijven doen. Ikzelf zou het andersom ook niet leuk vinden als iemand mijn paard met dekens in zou gana pakken als ik er een tijdje niet ben Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:05

het is savonds toch al wat kouder, als het paard een warme stal gewend is zou ik toch maar een deken opdoen. vooral omdat het paard van iemand anders is. hij is dus ook gewend om met deken naar buiten te gaan. dat zou ik niet zomaar veranderen.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:12

ik gooi d'r alleen een deken op als het kouder dan 10 graden is, of als het warmer dan 10 graden is en er is gure wind. of als het regent.
En anders staat ze gewoon zonder buiten. Is wel zo gezond voor de vacht.
Maar in jou geval zou ik doen wat je vriendin altijd doet, dat paard is eraan gewend en word misschien wel ziek als hij ineens zonder dek naar buiten moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:27

Mijn paard staat nog steeds zonder deken buiten en is nooit ziek. Maar als dat paard het gewent is is het een ander verhaal, ik vindt als je eenmaal aan een deken begint, moet je het volhouden, maar je kan ze ook teveel inpakken paarden kunne een hoop hebben maar omdat het een paard van een ander is zou ik het maar doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers