waar hebben jullie je paard verzekerd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 19:18

mijn vraag is dus waar hebben jullie je paard verzekerd en voor hoeveel geld, mijne is 5000 maar voor hoeveel moet je em dan verzekeren?
voor wat hebben jullie hem/haar verzekerd?
voor dood of ook voor ziekte ( maar dekt dit ook de kosten van de dierenarts?)
alvast bedankt groetjes heleen



Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:26

ik heb hem helemaal niet verzekerd ik zie er ook geen lichtpunt in Verward

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 19:27

waarom niet
mijn ouders willen dat ik haar verzeker, zelf twijfel ik nog
maar ja ik moet het regelen dus toch maar ff op onderzoek uit

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:32

je betaalt er veel geld aan en is er iets dan helpen ze je nog niet

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 20:11

Ik ben wel verzekerd hoor!!! Bij Hippo/Amev, ik heb verzekerd voor een aankoop bedrag van f5000,- en dan heb ik mezelf voor ALLES verzekerd! Haha! ziektekosten uitgebreid/"arbeidsongeschiktheid"/kliniek/brand/diefstal/aparte WA erbij en ik betaal hiervoor f713,- per jaar. Mijn eigen risico is dan f300,- in een jaar, maar met een beetje pech zit je daar echt zo aan. Deze verzekering kan je ook in maandelijkse of 2 jaarlijkse termijnen betalen maar dan betaal je een toeslag voor de extra administratiewerkzaamheden...maar ik ben iig blij dat ik mijn paard goed verzekerd heb hoor!!!

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 20:43

Mijn paarden zijn ook verzekerd bij de amev/hippo. het is een goede verzekeringsmaatschappij en ze hebben nog nooit gezeurd als er iets uitbetaald moest worden en dat is bij mij al best vaak voorgekomen. Er wordt altijd keurig op tijd uitbetaald en zonder vragen of gemekker zelfs toen mijn oude merrie overleed aan koliek hebben ze me gewoon sterkte gewenst en alles perfect in orde gemaakt. Als je denkt dat je moeite krijgt met het betalen van de rekeningen van de dierenarts of van Utrecht oid. of als je denkt dat als je paard komt te overlijden je geen geld hebt om eventueel een ander paard te kopen dan is het zeker de moeite waard om je paard te verzekeren. Het wegleggen van een bedrag iedere maand is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar daar komt het bij mij dus nooit van want er is altijd wel iets anders waar dat geld aan besteed moet worden en eigenlijk is de verzekering dan beter want als je meer kosten hebt dan je premie betaald hebt dan betalen ze dus ook gewoon en als je gespaarde geld op is dan heb je dus gewoon niets om de rekeningen mee te betalen. Die in utrecht tot ongekende hoogtes kunnen oplopen hoor. Het maakt het in dat geval wel een stuk makkelijker om een beslissing over wel/niet opereren oid te maken. Vork

Stralend de dag door.

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 20:49

he hallo
ik heb mijn paarden ook verzekerd bij amev/hippo
ik zat met mijn vorige paard bij de eerste friesche onderlingen nou daar hebben we toestanden mee meegemaakt nadat dat paard na 1 jaar werd afgekeurd
dus als je hem verzekerd doe het bij de amev/hippo
ik verzeker mijn paard elke keer wat hoger in het begin voor de aankoopprijs
daarna doe ik hem elk jaar of niveau hoger in de verzekering
nou ja groetjes

Immi

Berichten: 49
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 13:16

Mijn paard is verzekerd bij de Eerste Friesche Onderlinge. Ze is verzekerd voor arbeidsongeschiktheid als sportpaard en natuurlijk voor geval van overlijden. Verder is ze ook verzekerd tegen brand en diefstal. Dit kost me ong. f 300,- per jaar.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 13:44

Mijn paard is tegen bijna alles verzekerd. Ik krijg alles terug, wat er dan ook gebeurd maar heb wel een eigen risico van 100,- per ongeval. als mijn paard door welk ongeluk dan ook komt te overlijden krijg ik een behoorlijk groot bedrag. En bovendien kom je niet toto onverwacht grote uitgaven. Daarom heb ik mijn paard verzekerd en vind ik het heel belangrijk.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 13:55

mijn pony is ook verzekerd bij amev/hippo. wel zo'n veilig gevoel. Had eerst zelfs mijn zadel meeverzekerd voor diefstal. Gelukkig maar want dat zadel (westernzadel van ong 3000 gulden) werd niet lang daarna gestolen. Met het geld van de verzekering een nieuw goedkoper zadel gekocht, en je raad het al na 2 maanden was dat zadel ook weg. Helaas geloofde de verkering er niets meer van (ja ik ga mijn eigen zadel jatten Frusty Frusty Frusty ) dus nu heb ik een 2 de handse wintec zadel.
Mijn advies: zorg voor een goede verzekering.

17 mensen vinden dit leuk

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 14:10

Ik heb mijn paarden verzekerd bij Fairmount. De ruin en de hengst zijn beide verzekerd voor 12.000,- .
De Welsh pony is verzekerd voor 3.000,- .
Ik heb Standaard II verzekeringen genomen (wel wat duurder) omdat die ook onbruikbaarheid tgv ongevallen, ziekte e.d. dekken. Dus als ze dampig worden of iets krijgen waarvoor ik ze niet meer kan gebruiken voor het doel waarvoor ik ze heb gekocht (sport) dan krijg ik het verzekerde bedrag uitgekeerd. Natuurlijk valt dat nog te bezien als puntje bij paaltje komt. verzekeringsinstanties kennende..........

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 14:23

Pendro is verzekerd bij amev.
Je kan paarden niet oververzekeren.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 14:26

Bij de Onderlinge Friesche...prima maatschappij.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 15:04

Ik zit ook bij de friesche.
Moet alleen danno nog ff opkricken.
Ikheb geen ziekte kosten omdat dat me gewoon te duur is voor 2 paarden, ik heb wel een spaarrekening en zal dus een belangrijke beslissing moeten nemen mocht er iets ergs gebeuren.
Ik noodgevallen kan ik dan ook wel hulp krijgen van mijn ouders.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:35

Wij zijn daarvoor bij Hippo. Je moet er even goed opletten dat je het geld ook krijgt als je het paard uit zijn lijden verlost en hem niet dood hoeft te laten gaan aan een slopende ziekte, maar dat je hem dan toch in mag laten slapen.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-01 16:58

hoi

ik vind het maar een moeilijke keuze hoor
ik weet wel zeker dat ik haar wil laten verzekeren maar idd wil ik wel zelf kunnen zeggen of ze ingeslapen mag of niet. Scheve mond\
ehh manda waar ben jij verzekerd?
groetjes heleen

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 19:48

Hallo,
Ik heb mijn paard ook uitgebreid verzekerd bij INTERPOLIS!!
Deze verzekering kan je gewoon aanvragen bij je RABOBANK en die nemen kontact op met INTERPOLIS!
Al mijn paarden die ik heb gehad heb ik daar verzekerd.
Je kan een boekje opvragen en dan kan je precies zien wat voor verzekeringen ze hebben en wat het kost.
Ik ben uitgebreid verzekerd voor een best hoog bedrag en betaal ongeveer F.350,- per jaar.
Daar kan je ook andere extra verzekeringen op aan sluiten en dan krijg je het voordeliger.
Extra verzekeren tegen dure dierenarts kosten.
Vraag gewoon een boekje met uitleg van INTERPOLIS en dat kun je gewoon bij de RABOBANK vragen.
Dan kun je alles een beetje vergelijken en dan kan je kiezen welke verzekering het beste bij jou past.
Groetjes:Corina

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-01 21:49

thnx zal ff navragen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, NinaZ en 13 bezoekers