Vakantie....Maar waar naar toe?¿?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Vakantie....Maar waar naar toe?¿?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 21:58

Ik ben eind januari klaar met mijn MBO opleiding en dan willen mijn vriend en ik iets van 2 weekjes op vakantie (februari/maart).
We hebben alleen geen idee waar naar toe, maar in ieder geval iets lekkers warms.

We willen niet naar turkije of spanje ofzo want dat is weer zo standaard.

Wie weet iets aparts om naar toe te gaan?

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:01

Bonaire!! Lachen Maar dat is wel duur... en je moet er 11 uur voor vliegen Knipoog

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:20

Nieuw-Zeeland *LOL* het lijkt me echt super gaaf daar Haha! Of griekenland Lachen Mooi land, maar dat is misschien ook standaart..

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:26

Hawaii Haha!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:38

Jah nieuw zeeland lijkt me ook vet of de USA, mn neef is het afgelopen jaar in Nieuw Zeeland op stage geweest en hij had een video gemaakt die we hebben gezien, echt heel erg mooi daar ! (maar als het hier zomer is is het daar winter, hij zat daar dus in de winter terwijl het dit jaar een van de heetste zomers in nederland was, heeft ie weer gemist!)

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:45

Eh, wat is je budget. Dat is namelijk nogal bepalend! En wil je 2 weken aan het strand zitten, of wil je veel zien, rondreizen? Iets meer informatie is wel handig.

Als je in februari zon en warmte wil hebben, zou je het toch verder dan het Middellandse Zee gebied moeten zoeken.

Als ik dan toch een paar suggesties kan doen:
Egypte zou een optie kunnen zijn. Combi van een Nijl cruise en een strand / duik vakantie bijvoorbeeld. Is niet al te ver vliegen (uurtje of 5) maar wel zonzeker.

Thailand of Maleisie, daar vind je vanalles: strand, natuur, cultuur, lekker eten enz. Uurtje of 12 vliegen, maar ter plaatse is het goedkoop.

Mexico, een uur of 9 de andere kant op vliegen, iets duurder dan Thailand en Maleisie, maar wel goed betaalbaar en ook heel veel te zien en te doen.

Enne over Nieuw Zeeland, het is een fantastisch land, maar voor 2 weekjes is het te ver weg en er is veel te veel te zien om er maar 2 weken naar toe te gaan. Maar goed opties genoeg, maar je moet eerst goed bedenken wat je nou eigenlijk wil en hoeveel je te besteden hebt.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:56

Ben het met Suzan eens... wat heb je te besteden en wat wil je zien?

Ben zelf een echte Amerika liefhebber maar kamp momenteel met een heel ander probleem. Wij willen in januari graag even naar de zon maar kan vanwege mijn zwangerschap niet naar een land waar entingen nodig zijn...
Daarnaast willen wij ons dochtertje van bijna 2 niet langer dan 10 uur in het vliegtuig meenemen... dus Miami behoord niet tot de opties. (Is momenteel wel een erg leuke aanbieding Miami, ZeFaNa! Fly en drive voor € 449,- p.p. bij D reizen!!!)
Mexico lijkt me langer vliegen Suzan...LA is al ruim 11 uur... Wel een leuke tip...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 09:57

Volgens mij is LA toch echt verder vliegen dan Mexico hoor Nique... het licht ook aan de bolling van de aarde en de aanvliegroute he... en Suzan werkt geloof ik bij een reisbureau Knipoog... Ik zou er trouwens geen probleem mee hebben om voor 2 weken naar nieuw Zeeland te gaan, maar ja... wel een duur grapje dan... Ik ben in april voor 2 weken naar Australie geweest, was echt geweldig! Maar goed, ik ging naar mijn bf dus daar had ik wel 24 uur reizen voor over... Egypte zou mij idd leuk lijken, evenals de Dominicaanse republiek... *Zucht* ik krijg echt vakantiekriebels nu... maar helaas zit dat er voorlopig niet in... iig niet tot mijn bf ook mag werken.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:00

BALI!!!! Daar hoef ik niet eens over na te denken. Is werkelijk het MOOISTE en meest PARADIJSELIJKE eiland op de wereld. Ticket is wel even duur, maar het leven daar is supergoedkoop, maar wel luxe als je wilt. Echte aanrader

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:01

Thailand en Vietnam zijn ook erg leuk trouwens!! Lachen

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:39

Caribisch gebied en dan niet de standaard eilanden als de Dominicaanse of de ABC-eilanden maar wat dacht je van Barbados, St. Lucia enz.
Weer eens wat anders, maar natuurlijk niet echt heel goedkoop.

Gambia is ook een optie, niet duur maar je moet wel nog voor 150 euro aan injecties halen Knipoog

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:48

zuid-afrika of India lijkt me heel gaaf, en ik wil ook ooit nog wel eens naar thailand of maleisië ofzo.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:24

Hmmm Egypte, Mexico, venezuela, het is net wat je wilt gaan doen.
Ik ben al in veel landen geweest maar het is elke keer echt weer anders.
Het is ook wat je wil gaan besteden.

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:25

Die fly drive naar Florida klinkt erg aantrekkelijk.

Niet te duur maar het is wel iets van 9 a 10 uur vliegen.

Ben een aantal jaren geleden in Florida geweest en was echt super, ik wil nog een keertje terug om een ander deel te doen en natuurlijk een anderdeel van de states.

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 01:05

Marokko !!!! Maar 4 uurtjes vliegen en in die tijd bijna altijd goed weer. Het is een prachtig land met zeer vriendelijke mensen.

Wij gaan in januari of februari ook weer, lekker uitrusten in het zonnetje en weer een paar excursies maken. Is echt een aanrader !!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 09:17

vikki schreef:
Volgens mij is LA toch echt verder vliegen dan Mexico hoor Nique... het licht ook aan de bolling van de aarde en de aanvliegroute he... en Suzan werkt geloof ik bij een reisbureau

*Zucht* ik krijg echt vakantiekriebels nu... maar helaas zit dat er voorlopig niet in... iig niet tot mijn bf ook mag werken.


Betrapt. Schijnheilig
Werk idd op een reisbureau, maar ik hou me voornamelijk met zakenreizen bezig. Toen ik naar Mexico vloog, vloog ik heen op Cancun aan. Het kan best een uurtje meer vliegen zijn, is ook al weer een jaar of 5 geleden. Maar het is net even wat verder dan Miami. (vanuit de lucht gezien zeg maar) Maar Vikki jouw tijd komt wel weer wat reizen betreft toch?

Maar heeft de topic starter inmiddels al een keuze gemaakt? Ben benieuwd.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:27

Scheve mond Suzan heeft al voor me geantwoord! Ik heb ook een aantal jaren op een reisbureau gewerkt, en had eigenlijk precies dezelfde tips..
ben ook benieuwd wat er nu gaat gebeuren?

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:31

Nou ik vind Turkey eigenlijk niet zo standaard. Haha! Wij gaan daar misschien in de meivakantie heen. Lijkt me echt een heel mooi land.
Ik wil al heel erg lang naar Canada.
Maar als je iets aparts wil zie je dat ook meteen in de prijzen. Haha! zoals Australie lijkt me ook een geweldig mooi land.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:49

canarische eilanden!!!! en dan raad ik je lanzarote aan1!! Haha! ben er dit jaar geweest en heb de tijd van me leven gehad leuke mensen gezellige dorpjes en vooral dat strand en de zee daar Kwijl je zowm daar tussen de vissen het is er prachtig. Lanzerote is dan een vulkanisch eiland dus 1 en al vulkanen en lava om je heen heel erg leuk! en het is er altijd warm en je hoeft er maar 4/5 uurtjes voor te vliegen

Of fuentuenfutura { hoe je t ook schrijft Bloos! } ik ga volgend jaar daar heen en het moet er heel mooi zijn ik ga naar iets waar ze 7 zwembaden hebben aan t strand en 2 !!!! maneges echt geweldig!

zow dat waren mijn tips Knipoog voor de rest suc6 met zoeken

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:26

Suzan schreef:
Toen ik naar Mexico vloog, vloog ik heen op Cancun aan. Het kan best een uurtje meer vliegen zijn, is ook al weer een jaar of 5 geleden. Maar het is net even wat verder dan Miami. (vanuit de lucht gezien zeg maar) Maar Vikki jouw tijd komt wel weer wat reizen betreft toch?

Maar heeft de topic starter inmiddels al een keuze gemaakt? Ben benieuwd.


Ik ben toevallig net vanmorgen om 8 uur geland vanuit Mexico, Cancun.
De heenreis was 11 uur vliegen, de terugreis 9,5 uur vanwege de luchtstroom...

Cancun is heel gaaf, momenteel 32 graden en bijna onbewolkt (jaaa, ik ben lekker bruin).
Cancun is wel erg toeristisch, maar je kan leuke excursies maken. Of de bus naar downtown Cancun nemen (voor 60 cent, haha)
Aanrader--> de jungle tour naar Coba..
Tip ---> kies voor een all in hotel want Cancun is zeker niet goedkoop.
Mijn reis was niet duur € 660,00 voor een week in een all in hotel! 9 dagen.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 23:56

He Vanessa, was je verdwaalt? Je ging toch naar Florida?
Ik vond Cancun niet zo veel aan. Erg Amerikaans (vlieg zelf zondag naar Aruba, dat schijnt ook erg Amerikaans te zijn.......) Alleen de zee is er wel waanzinnig blauw! Je moet verder Mexico intrekken, is veel interessanter.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:02

Cancun is inderdaad erg Amerikaans... maar wat is er tegen amerikaans als je eerst van plan was naar Florida te gaan, hahaha.

Nee, Cancun is inderdaad erg toeristich maar zoals ik al zei moet je een paar excursies maken. Heb ik ook gedaan. Jungle, Maya ruines, bij de maya bevolking gegeten, Kayakken, abseilen, tokkelen....
En zo is mijn vakantie een kruising geworden tussen actief doen en luieren op het parelwitte strand met inderdaad erg blauwe zee.

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 19:49

Aruba lijkt me wel cool!