Ervaringen met Cortaflex gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Ervaringen met Cortaflex gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 09:22

Wie van jullie gebruikt voor zijn paard het supplement Cortaflex?
Graag hoor ik van jullie ervaringen. Ik overweeg dit middel eventueel aan mijn paard Odin te gaan geven. Hij krijgt nu Primeval Artrose Gelatinaat wat op zich wel aardig werkt, maar ik wil misschien Cortaflex gaan proberen om te kijken of hij het daar beter op doet.

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 09:42

Ik gebruik cortaflex vanaf het moment dat iones geopereerd is. Ik weet dus niet of het daar aan ligt dat hij goed kan lopen. HEt blijft echter noodzakelijk om eens per jaar een gewrichtsinspuiting te laten doen. En dat helpt ook. Ik weet het niet, als ik geen cortaflex zou voeren moest het misschien vaker? ik ga het niet uitproberen.

De hond is de betere mens

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 09:45

Desiree schreef:
Ik gebruik cortaflex vanaf het moment dat iones geopereerd is. Ik weet dus niet of het daar aan ligt dat hij goed kan lopen. HEt blijft echter noodzakelijk om eens per jaar een gewrichtsinspuiting te laten doen. En dat helpt ook. Ik weet het niet, als ik geen cortaflex zou voeren moest het misschien vaker? ik ga het niet uitproberen.


Nee, dat zou ik ook niet doen als ik jou was!
Bedankt voor je snelle reactie. Wat had je paard precies dat hij geopereerd moest worden?

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:22

Ik gebruik ook cortaflex alleen dan de dierenarts uitvoering (alleen via een dierenarts te bestellen) Nappie van mij loopt er echt geweldig op

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 10:45

napoleon schreef:
Ik gebruik ook cortaflex alleen dan de dierenarts uitvoering (alleen via een dierenarts te bestellen) Nappie van mij loopt er echt geweldig op


Kun je mij uitleggen wat het verschil is tussen de direct verkrijgbare versie en de dierenarts uitvoering?

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:33

Odin"]
[quote="napoleon schreef:
Ik gebruik ook cortaflex alleen dan de dierenarts uitvoering (alleen via een dierenarts te bestellen) Nappie van mij loopt er echt geweldig op


Kun je mij uitleggen wat het verschil is tussen de direct verkrijgbare versie en de dierenarts uitvoering?
[/quote]

De dierenarts versie ( CortaVet) is 2 x zo sterk en dus ook 2 x zo zuinig in gebruik waardoor je prijstechnisch beter zit Knipoog Ik gebruik de CortaVet als de gewone dosering.....

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 11:57

napoleon"]
[quote="Odin"][quote="napoleon schreef:
Ik gebruik ook cortaflex alleen dan de dierenarts uitvoering (alleen via een dierenarts te bestellen) Nappie van mij loopt er echt geweldig op


Kun je mij uitleggen wat het verschil is tussen de direct verkrijgbare versie en de dierenarts uitvoering?
[/quote]

De dierenarts versie ( CortaVet) is 2 x zo sterk en dus ook 2 x zo zuinig in gebruik waardoor je prijstechnisch beter zit Knipoog Ik gebruik de CortaVet als de gewone dosering.....
[/quote]

Wat ben jij dan per maand kwijt?

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:00

Odin"]
[quote="napoleon"][quote="Odin"]
[quote="napoleon schreef:
Ik gebruik ook cortaflex alleen dan de dierenarts uitvoering (alleen via een dierenarts te bestellen) Nappie van mij loopt er echt geweldig op


Kun je mij uitleggen wat het verschil is tussen de direct verkrijgbare versie en de dierenarts uitvoering?
[/quote]

De dierenarts versie ( CortaVet) is 2 x zo sterk en dus ook 2 x zo zuinig in gebruik waardoor je prijstechnisch beter zit Knipoog Ik gebruik de CortaVet als de gewone dosering.....
[/quote]

Wat ben jij dan per maand kwijt?
[/quote]

Poehee, ik had uitgerekend dat ik 250 dagen met 1 grote pot doe en die pot koop ik voor rond de 115 euro bij mijn eigen dierenarts...

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:42

kijk ook eens met de zoekfunctie: hier is al veel over geschreven. Mijn paard loopt er super op. Andere paarden die ik ken: hoefkatrolontsteking, artrose, spat ook. Een pony was dit voorjaar finaal afgekeurd en zou in moeten slapen. Ze zijn cortaflex gaan gebruiken en dat meisje is deze zomer van M naar Z gereden. Je moet er wel op rekenen dat het ca 8 weken duurt voordat het optimaal werkt. In onze gevallen liepen de paarden toen ook weer zuiver en dit is gelukkig zo gebleven. Hiervoor best veel dingen geprobeerd zoals equiflexion, arti-aid, primeval en navicular.., maar dit werkt in onze gevallen het beste.
De prijs per maand is moeilijk te zeggen. Als je de maximale onderhoudsdosering gebruikt komt het op ca 37,50. De minimale onderhoudsdosering is de helft... Het is per paard afhankelijk hoeveel je nodig hebt. Dat is dus uitproberen. Voor meer info kan je pb-en. Ik heb ook veel info. in een word-document staan, kan ik je mailen als je wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:43

Ik geef mijn paard al heel lang cortaflex. Supergoed spul, maar wel prijzig. Voor een pot van 4 maanden (908 gram) betaal je in NL 98 euro, maar kijk eens op sites van Engelse verzendhuizen, daar kosten ze rond de 50 pond, dat is omgerekend ongeveer 75 euro. Er komen dan wel wat verzendkosten bij, maar dit ligt rond de 10 euro ofzo. Ben je nog altijd goedkoper uit! OK dan!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:08

Ik heb Peru ook bijna 1,5 jaar lang cortaflex gevoerd.
Ik vond hem minder stram. Ik ben dit gaan geven na zijn OCD operatie.
Maar Peru mankeert niets, ik geef het nu niet meer.
Ik merkte wel dat hij gewoon goed liep op Cortaflex.

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:23

wat zijn de werkzame bestanddelen van Cortaflex ? want als het glucosamine/chondroitine is dan kun je dat net zo goed (en veel goedkoper ) puur bij de apotheek halen, zoals ik doe voor mijn paard met zeer ernstige arthrose.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 09:32

Het bij de apotheek halen en zelf toedienen klinkt eenvoudig. Maar ik heb al meerdere producten op basis van glucosamine en chondrotine geprobeerd, maar dat hielp niet zo goed.
In de handleiding van cortaflex staat het volgende:
....Gecombineerd effect: Glucosamine, Chodroitine en MSM werken synergetisch en bevorderen het herstel van kraakbeen en dus een betere gewrichtsfunctie.
Er zijn echter meer merken Glucosamine-preparaten te verkrijgen.
.........
Het unieke van Cortaflex is, dat zij erin geslaagd zijn een product samen te stellen dat bestaat uit zeer kleine moleculen die zuivere, geïsoleerde aminozuren en aminosachariden bevatten en in water oplosbaar is. De werking van Cortaflex is daardoor sneller en beter! Het percentage glucosamine en chondroitine, waar veel merken mee schermen, zegt dus lang niet alles; het gaat er om dat deze stoffen het gewricht bereiken, en dat doet Cortaflex.

MIJN ERVARING IS DUS DAT HET BIJ MIJN PAARD VEEL BETER WERKT DAN DE ANDERE MIDDELTJES. MAAR ALS HET BIJ JOUW PAARD OF ANDERE PAARDEN MET ALLEEN G. EN C. VIA DE APOTHEEK WERKT, IS DAT NATUURLIJK MOOI!@ +:)+

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:04

Ik ben persoonlijk niet gecharmeerd van MSM omdat het een natuurlijke pijnstiller is (zit ook in bv wilgentakken):

hier de uitleg:
MSM is een uitstekende pijnstiller en het kent geen bijwerkingen en is uitermate geschikt voor pijn bij reuma, artritis, fybromyalgie, hernia en andere aandoeningen met chronische pijn. MSM is instaat de doorgifte van pijnprikkels via het zenuwstelsel te blokkeren. Het remt ontsteking en ontstekingsprocessen. Het verwijdt de bloedvaten en bevordert de bloedtoevoer naar de cellen. Het verbetert de doorlaatbaarheid van de celmembranen, waardoor voedingsstoffen beter worden opgenomen en afvalstoffen beter afgevoerd. Het bevordert ontspanning van de spieren dat is belangrijk bij chronische pijnen omdat de klachten kunnen worden veroorzaakt door verkrampte spieren.

Er is dus echt iets voor te zeggen om dit te gebruiken, maar zo lang het niet nodig is bij mijn paard, gebruik ik het liever niet. Het gaat nu hartstikke goed. Met de Chondr./Gluc. hoop ik het process af te kunnen remmen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Amazonbot, Babootje, Dieyar, dust, jannekespr, maaaikkee, NinaCharlie, ratzel, SentiBot, Trendiction en 36 bezoekers