Spelletjes te paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

fenomeentje
Berichten: 28
Geregistreerd: 12-12-05

Spelletjes te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-07 17:00

Wij organiseren bij ons op stal een GYMKANA (spelletjes te paard)

Zijn er nog mensen die leuke spelletjes weten die je kunt doen?

We hebben al:

Balonprikken
Ballen vissen
Spekhappen
Zadelen tegen de tijd

Wie weet er nog meer?

Wie de kunst bezit om echt te kijken, heeft het voorrecht alles te zien.


RenWaBl

Berichten: 2174
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Spelletjes te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:02

Met een halstertouw in je hand naar een hindernispaal rijden, daar het halstertouw aan vast binden en weer terug rijden. Zo snel mogelijk natuurlijk. Lachen

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: Spelletjes te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:05

Tikkertje met hindernissen Lachen
Stoelendans met je paard (Voorbenen over balkje achterbenen niet Knipoog )

Albion

Berichten: 873
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Hilversum

Re: Spelletjes te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:38

Ik reed een paar weken geleden voor de lol eens mee met een van de beginnerlessen en daar deden we ook allemaal spelletjes, voor de verandering best eluk eigenlijk Bloos
Je kunt ook vies land lekker land, dat A van appeltaart lekker is en C van citroen vies is, en verder ken je het wel denk ik, iemand in het midden noemt iets vies(of lekker) en als je het vies(of lekker) vindt moet je naar de A of de C toe rijden terwijl je getikt kunt worden Knipoog En inderdaad die spelletjes die Marjo_x noemde Lachen , veel plezier Cool

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Spelletjes te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 20:41

gewoo simpel tikkertje! Heb ik vorige week ook nog een keer gedaan in de les. Het was hilarisch! Haha!!

Jade <3 29-12-19 <3

jolienvdb

Berichten: 529
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: België

Re: Spelletjes te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:09

niet echt op je paard, maar toch leuk om te doen, hindernis plaatsen, eronder een zwembadje, op de hindernis een zadel en dan moeten ze vanop dat zadel iets te pakken krijgen, kan heeeeel leuk worden op warme dagen!!

Anoniem

Re: Spelletjes te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:14

uhm..
hoefijzer race?
dan moet je zo snel mogelijk een stel hoefijzerd om een paal gooien.
ik vindt blind tikkertje ook erg hillarisvh

fenomeentje
Berichten: 28
Geregistreerd: 12-12-05

Re: Spelletjes te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-07 22:31

takkie_muis schreef:
uhm..
ik vindt blind tikkertje ook erg hillarisvh



Blind tikkertje??? terwijl je op je paard zit??? hmmm nee dank je ik ben nog niet levensmoe ( en de rest van stal ook niet denk ik) Tong uitsteken

We hebben ons laatste spel gevonden:

Er staat in de bak (piste) een "weg" van pionnen opgesteld en op die pionnen liggen balletjes (van die ballen uit een ballenbad) je moet dus door die "weg" gaan met je paard en zo min mogelijk balletjes laten vallen.

Iedereen bedankt voor zijn/haar ideeën!

Wie de kunst bezit om echt te kijken, heeft het voorrecht alles te zien.

Nyah

Berichten: 86
Geregistreerd: 07-06-07

Re: Spelletjes te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:09

wij reden buiten en dan deden we wel eens vossenjacht en het atletiek spel stok doorgeven. ik weet niet of dat ook op stal kan, maar was wel leuk ^^

Sprookjes zijn meer dan waar: niet omdat ze ons vertellen dat draken bestaan, maar omdat ze ons vertellen dat draken verslagen kunnen worden.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: Spelletjes te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:48

tip: zoek eens naar het boekje "spelletjes te paard" (kan even schrijfster niet zeggen, want zit op school) daar staan allerlei leuke spelletjes in, met duidelijke uitleg, en waar je op moet letten. wij gebruikenn dat boekje nu ook voor de spelletjesdag en voor kamp etc....
pb anders voor meer info (overzicht spelletjes)

So is the time, The time will be, Being a human, Humanize ME!!!

[VVDD] Fenja heeft een eigenschap van sneeuw ontdekt

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Spelletjes te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:51

ringsteken!

lancie
Berichten: 27
Geregistreerd: 12-07-07

Re: Spelletjes te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:56

Bij ons doen ze in de zomer een estafette met bekertjes water, dat is altijd wel lachu giere brulle!!!!!!!

mennietje

Berichten: 99
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: achter de com.

Re: Spelletjes te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:06

Wij doen weleens in onze les een spel met letters , iedereen begint bij een letter in de bak : je moet eerst een rondje stappen dan draven en als laatst galopperen , je moet proberen de persoon voor je in te halen en als eerste weer bij je eigen letter terug zijn ( als je ingehaald bent , ben je af)
misschien is het een leuk idee , het licht aan het weer als het mooi weer is , is het natuurlijk leuker om iets met water te doen !!!

IK op TV met me paardje !!!: viewtopic.php?f=145&t=804106&hilit=

PaardrijMuts

Berichten: 39
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Spelletjes te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:58

Stoelendans te paard! * is wel ergens een topic met foto's geloof ik... Clown

nanoetje

Berichten: 162
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Home sweet home

Re: Spelletjes te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:32

Ringrijden is ook echt heel leuk!

Only You can save!

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:36

Dit :D
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1954202848814
Stok pakken en in de emmer aan de overkant steken. Hindernissen onderweg kun je zelf ngo aanpassen, tempo kun je kiezen en bepaalde tijd. Bv zoveel mogelijk binnen 3 minuten of zo snel mogelijk 10 stokken etc....

2 waslijnen ophangen, 1 met stukken stof op. Lap stof eraf halen en aan de andere waslijn gaan hangen. Op zich niet moeilijk maar veel paarden waren niet gerust in de lapjes stof :p

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:36

Ik zie net dat een nieuwe bokker dit topic een schopje heeft gegeven het topic is uit 2007!


Vossenjacht :)) Dat deden we vroeger in de kinderlessen wel eens. Je speelt het zo: 1 iemand heeft een doek in zijn laars en de rest probeerd hem te pakken, diegene die hem weet te pakken is de nieuwe "vos".

Ringsteken is een oude klassieker.

Estafette: twee teams racen tegen elkaar over de lengte van de bak, aan het einde staat een pion waar ze omheen moeten, dus heen en weer, als de eerste terug is mag de volgende. Als je dat niet in galop wilt rijden kun je ook een slalom en wat drafbalkjes neerleggen. Om het spannender te maken kun je ook 1 set drafbalkjes op de terugweg neerleggen, zodat er een wie het eerst komt wie het eerst maalt idee is.

Ringgooien om een pion: men krijgt een aantal ringen, rijd daarmee naar een balkje en moet voor het balkje halthouden en de ringen gooien.

bierviltjes race: wie het langst kan draven met twee bierviltjes tussen de knieen en het zadel wint.

Behendigeheid (lijkt op western-trail daar hebben we het ook vandaag :P): onderandere een L van balkjes (al dan niet achteruit gereden) een vierkantje waarin moet worden haltgehouden en dan een cirkel gereden zonder de balken aan te tikken, halthouden met de balk tussen de voor en achterbenen, slalom en een "balken micado" (balken at random over elkaar gelegd).

somersummer
Berichten: 11
Geregistreerd: 16-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:20

estafette met een gr9ep


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 0 bezoekers