Reguliere diergeneeskunde en homeopathie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Reguliere diergeneeskunde en homeopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 21:41

Even een vraag.
Er is iemand die op homeopatische manier ons paard denkt te kunnen helpen,is het dan eigenlijk mogelijk om ook gewoon door te gaan met b.v. de primaval?
Morgen komt ook nog de gewone dierenarts,moet ik dan kiezen welke medicijnen ik ga gebruiken of kan allebei,onder het motto baat het niet het schaadt ook niet.?

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:55

Sommige medicijnen, homeopatisch en regulier, kunnen met elkaar conflicteren of elkaars werking negatief beinvloeden. Ik zou iig even aan de veearts voorleggen, aangezien die toch morgen komt, wat je geeft/wilt geven en of dit in combinatie met elkaar kan.

Succes!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:43

jessy schreef:
Sommige medicijnen, homeopatisch en regulier, kunnen met elkaar conflicteren of elkaars werking negatief beinvloeden. Ik zou iig even aan de veearts voorleggen, aangezien die toch morgen komt, wat je geeft/wilt geven en of dit in combinatie met elkaar kan.

Succes!


Dit lijkt mij ook het verstandigste.
En als je veearts twijfelt, kun je natuurlijk ook een homeopaat bellen, en zijn mening vragen.
En die dan weer overleggen met de veearts.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:57

ik denk dat de homeopaat dit het beste weet, die zal eerder de werking en inhoud van primeval kennen dan de veearts kennis heeft van homeopatische zaken.

Kody
Berichten: 9
Geregistreerd: 13-10-03
Woonplaats: Oostvoorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:15

Over het algemeen kan het heel goed samen, idd vraag het wel even voor de zekerheid.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:30

Het lijkt mij niet handig om twee middelen door elkaar te gebruiken. Ik zou het sowieso met je homeopaat overleggen. Maarre heb je zo weinig vertrouwen in de gewone da dat je nu de homeopaat inschakelt?

Ik kan me voorstellen dat je een second opinion vraagt aan een homeopaat op het moment dat de behandeling van de da niet aanslaat.
Maar twee verschillende behandelwijzen door elkaar heen gebruiken, nee dat lijkt mij niet verstandig.

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:26

Ik weet niet wat voor een homeopaat je gebruikt maar een goede kan het "uitmeten" of de middelen naast elkaar gebruikt kunnen worden en of ze al dan niet een eventueel negatief effect op elkaars werking hebben..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:42

een second opinion vraag je niet aan een homeopaat, dat is een hele andere tak van de geneeskunde die op andere manieren naar het paard en zijn kwaal kijkt en het eea aan elkaar verbindt en niet alleen de blessure ziet.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 21:32

Het werd vandaag vanzelf opgelost,want de dierenarts stond er bij en keek ernaar en kon alleen adviseren om weer naar een kliniek te gaan voor foto's om te kijken of de arthrose erger was geworden in haar voorbenen.
Helaas ging het daar niet om,wel dat mijn merrie haar rug strak staat en dat er door verschillende paardenmensen was geadviseerd haar hormoonhuishouding na te laten kijken.
De DA wilde daar niet op in gaan dus we gaan fijn ons paardje laten helpen door iemand die met natuurgeneeskunde haar cyclus weer op gang gaat helpen.
De Primaval mag wat haar betreft gewoon door gegeven worden.
Bedankt voor de reakties allemaal het laat je wat meer nadenken over alles.

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:12

Ja, goeie reacties ook, ik wou eigenlijk nog een waarschuwing toevoegen, voor homeopatisch middelen is het niet altijd zo dat geldt, baat het niet dan schaad het niet! Sommige homeopatische middelen kunnen wel degelijk zeer schadelijk zijn als ze niet helemaal juist gebruikt worden!

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 14:16

en daar ben ik t meer dan mee eens.
Helaas is dat iets wat de meeste mensen niet beseffen.