Tinka's boy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:20

sarabande schreef:
Overigens was hij zeer teleurgesteld dat hij 2 jaar geleden niet tot KWPN fokker van het jaar verkozen is.


Tuurlijk ben je dan teleurgesteld!!!!!!! Het is toch een soort waardering voor je werk. Daar ben je toch door vereerd als je daarvoor genomineerd wordt!
Een oscar-nominator is ook teleurgesteld als de prijs naar een ander gaat........ Lijkt me niet meer dan normaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:21

sarabande schreef:
Liefhebber is een grote liefhebber, niet alleen van fokken maar ook van gelijk hebbenen en van Martien. Hij heeft genoeg geld om al zijn fokproducten uit te laten brengen tot nationaal niveau. Met degene die daar scoren fokt hij door. Zijn merries worden zeer jong uitgeprobeerd en worden niet zelden voor ze drie zijn en al drachtig EPTM getest. Dan zijn ze al door en door beleerd.
Het is een filosofie die met volledige financiële ondersteuning tot topproducten leidt. Overigens was hij zeer teleurgesteld dat hij 2 jaar geleden niet tot KWPN fokker van het jaar verkozen is.



Maar Sb, is het dan niet fantastisch dat er fokker zijn die die mogelijkheden hebben? Alleen fokken met de producten die op hoog nivo meedraaien.

Dat willen we toch allemaal, helaas heeft niet iedereen de mogelijkheden daarvoor.............maar ik denk dat iedereen dat wel wil.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:22

sarabande schreef:
Liefhebber is een grote liefhebber, niet alleen van fokken maar ook van gelijk hebbenen en van Martien. Hij heeft genoeg geld om al zijn fokproducten uit te laten brengen tot nationaal niveau. Met degene die daar scoren fokt hij door. Zijn merries worden zeer jong uitgeprobeerd en worden niet zelden voor ze drie zijn en al drachtig EPTM getest. Dan zijn ze al door en door beleerd.
Het is een filosofie die met volledige financiële ondersteuning tot topproducten leidt. Overigens was hij zeer teleurgesteld dat hij 2 jaar geleden niet tot KWPN fokker van het jaar verkozen is.


Zo nu kan de volgende over de tong. Boos!

Citaat:
Het is een filosofie die met volledige financiële ondersteuning tot topproducten leidt


Daarna Melchior of v/d Lageweg. e.v.a.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:30

Daar ging het niet over het ging over Liefhebber die als een wonder fokker naar voren gehaald werd. Er staat niets in mijn post dat niet waar is, heeft niks met over de tong te maken.
Niet verdraaien Ceasario!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:32

sarabande schreef:
Daar ging het niet over het ging over Liefhebber die als een wonder fokker naar voren gehaald werd. Er staat niets in mijn post dat niet waar is, heeft niks met over de tong te maken.
Niet verdraaien Ceasario!



Dan was dit overbodig geweest.


Citaat:
Overigens was hij zeer teleurgesteld dat hij 2 jaar geleden niet tot KWPN fokker van het jaar verkozen is.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:35

Candidat schreef:
Wat heeft dit hele verhaal eigenlijk met dit topic te maken??? Verward


Dat vraag ik me ook af.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:44

sarabande schreef:
Daar ging het niet over het ging over Liefhebber die als een wonder fokker naar voren gehaald werd. Er staat niets in mijn post dat niet waar is, heeft niks met over de tong te maken.
Niet verdraaien Ceasario!


Wat is dit nou weer voor kinderachtige uitspraak, "als wonder fokker", Voel jij je dan meteen geroepen de "wonderfokker" naar beneden te halen?? Verward

Ik noem hem geen wonder fokker, ik noem hem alleen iemand die in mijn ogen niet de weg volgt van het kwpn, maar toch goed presterende paarden heeft...Of jij hem dan als wonderfokker wil betitelen is jouw keus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:48

Als 80% van je fokproducten nationaal lopen, durf ik het woord wonderfokker rustig in de mond te nemen.

Geen bokker die zoveel goede paarden heeft gefokt, of heb ik het mis............en zie ik een bokker over het hoofd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:49

In dit topic is het inmiddels weer zover dat de een de ander woorden in de mond typt. Ze hebben kennelijk niks beters te doen??

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:00

Lovely schreef:
In dit topic is het inmiddels weer zover dat de een de ander woorden in de mond typt. Ze hebben kennelijk niks beters te doen??


Meer concreet betekent dit??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:02

Excuseme"]
[quote="Lovely schreef:
In dit topic is het inmiddels weer zover dat de een de ander woorden in de mond typt. Ze hebben kennelijk niks beters te doen??


Meer concreet betekent dit??
[/quote]

Meer concreet betekent dit dat er in no-time weer allerlei beschuldigingen en insinuaties over het scherm gaan, die niet echt gefundeerd zijn. Zoals te doen gebruikelijk wordt er weer eens uitgegaan van de eigen veronderstellingen, vooroordelen en toetsenbord-blindheid. Vage aannames horen hier niet thuis.

En daarom vind ik het prima dat je het me vraagt, in plaats van dat je op conclusies springt Haha!.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:13



Alvorens dit topic op slot te gooien:

sarabande"]
[quote="Pipo schreef:
En daarmee RIck, gaan fokkers fokken met paarden die dus niet zo best springen, en daarmee hebben we over tien jaar geen een fatsoenlijke springer meer in Nederland.


Wat en wie zijn de fokkers uit jouw uitspraken????
[/quote]

De uitspraak van Pipo is mijns inziens in dit geval geheel onschuldig. In iedere van bovenaf geleide fokkerij kan dit voorkomen. Sarabande, dit was echt niet specifiek bedoeld, ik snap dus helemaal niet waarom je zo op rood springt. Lees en denk eens na voordat je op dat OK knopje drukt.

Pipo, jouw reaktie op sarabande was daarna ook niet zo handig. Laat je niet op de kast jagen.


---------------------------
Dan nog even een wat boerenverstand op de geleide fokkerij loslaten:

Je kan nooit zo veel hengsten goedkeuren, dat er toch een topper buiten de boot valt.

Je kan nooit zo weinig hengsten goedkeuren, dat er toch een ontzettende miskleun met een goedkeuringsbrevet wegloopt.

Dus: niet alle afgekeurde hengsten zijn slecht, niet alle goedgekeurde hengsten zijn goed. Dat is nou eenmaal zo. Het selektie programma kijkt altijd naar het fenotype en weet verdomd weinig van het genotype.

Dat zijn de regels van het spel, dat is een geleide fokkerij. Als jullie naar het Amerikaans/Engelse model willen gaan, dan is dat je eigen keus. Ik weet alleen niet of de fokkerij gediend is met het uitschakelen van centrale leiding. Een beetje fokker heeft daar echter ook nu al alle mogelijkheden toe.