ideeën voor grondwerkhindernisssen gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

ideeën voor grondwerkhindernisssen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 12:46

Zijl hebben we al. Een vlaggetje ook Haha!. Maar eigenlijk zou ik het wel willen uitbreiden. Hindernissen waarmee je met je paard gewoon aan de grond bezig kunt. Eventueel ook als je er op zit maar voorlopig eerst aan de grond.

zo zou ik wel iets willen hebben waar je onderdoor kan lopen maar dat is bij ons moeilijk te regelen. Wij gebruiken geen stro dus daarmee is niets op te bouwen.

Wat zijn er nog meer voor oefeningen?

'Paint' it 'Black'


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:05

Je kunt hindernisstaanders neerzetten met op het hoogste gaatje een balk (of een bezemsteel als je de balk eng vind, als hij zwaar is) en daar allemaal lintjes aan hangen. Daar kun je dan aan de hand of in het zadel met je paard onder/tussen door rijden.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 13:12

dat red ik niet met de staanders. Die staan dan nog te laag voor mijn paard.

'Paint' it 'Black'

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:14

Jammer... Verder heb ik eigenlijk ook helemaal geen ideeën.

Je zou het Pasha eens kunnen vragen, ze heeft het pasgeleden met haar ponyclub (?) ook gedaan

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 13:30

Nou je andere ideeen zijn wel interessant hoor Haha!. Die ga ik dus ook zeker uitvoeren Lachen.

'Paint' it 'Black'

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:20

Twee grote plu's/parasols naast elkaar (wel dat je paard er nog tussen kan Knipoog) zetten, en daar dan tussen lopen, en elke keer korter bij elkaar zetten Lachen

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:29

Zet twee spring palen een meter of 2 uit elkaar. Blaas allemaal verschillende gekleurde ballonnen op. Maar er touwtjes aan. En bind ze aan de palen. Eerst een grote opening dan steeds kleiner.

En ze daarna lekker kaop stampen. Mijn paard vind dit fantastie's.

Even denken wat nog meer.
Ik heb voor mijn paarden een grote vlag gemaakt. Maak aan een lange lat gewoon een deken hoes of iets anders vast. En ga daar is lekker mee zwaaien. En mischien wel over hem heen.

Mijn moeder heeft een matte kloppers buis. Die is precies hoog genoeg dat mijn paarden er onder door kunnen. Ik hang daar af en toe een stuk oud zonnescherm aan op. Zonder de buizen natuurlijk. Kun je als een hut maken maar ook om er door heen te gaan.

Een opstapje enz.

Als ik zo door gaat, ben ik nog wel even bezig hé.
Maar kijk is gewoon om je heen. Een legen benziene emmer. zo een met een tuit. Even goed schoon maken. Steentjes er in. Dan heb je weer een leuke rammelaar.

Ik heb nu weer in mijn gedachten om met vakkels te gaan werken. Het moet natuurlijk wel veilig blijven. En met vakkels ben ik er dus nog niet over eens.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:19

Balken in een L vormen leggen en dan uiteruit er tussendoor, best moeilijk nog hoor!
Klapperpistooltjes mee schieten, worden ze mak van Haha!
Bind aan 2 staanders plastic lint vast (politielint) en dan ertussen of omheen. Dat is vooral leuk als het flink waait

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:36

Leg 4 of 5 hindernisbalken in een rondje op een emmer. (1 kant op de emmer de andere kant op de grond)
Loop zelf aan de buitenkant en laat je paard dan overstappen over die balkjes. Je paard moet contant "rond" blijven om er omheen te stappen.

Of zet een heleboel hindernispalen achter elkaar en je kunt slalommen. (ook kun je gekleurde lakens over die hindernispalen hangen. )

Zet 2 hindernissen dicht tegen elkaar aan en laat je paard daardoorheen lopen. (zodat hij er net doorheen kan) Je kunt die hindernissen ook weer versieren.

Leen de paraplus van de buren. altijd handig. voro versiersel of om uit en in te klappen.

Maak een lage hindernis en laat je paard (met alleen lichaamstaal) eerst voor de hindernis stilstaan, dan alleen zijn voorbenen erover, dan weer terug, en dan er helemaal overheen.

Misschien kan iemand met een brommer effe langskomen om herrie te maken. Of slalommen om auto's met draaiende motoren waar ook af en toe een deur open gaat.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 21:50

Super. Geweldige ideeen. Weten jullie ook waar ik die oranje pionnen kan kopen? En dat lint?

'Paint' it 'Black'


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:56

Ineke2 schreef:
Balken in een L vormen leggen en dan uiteruit er tussendoor, best moeilijk nog hoor!

Er staat uiteruit, maar ik bedoelde achteruit *LOL* hoezo blond Schijnheilig
Dat lint kun je misschien bij de politie vragen, krijg je vast een stukje mee.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:35

Misschien bij een bouwmarkt?
Daar kun je soms van dat gekleurde lint kopen om een stuk af te zetten als je aan het verbouwen bent.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 15:15

Gevonden! bij een bedrijf genaamd Brimas in Hattem

'Paint' it 'Black'

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:34

Een felle paraplu komt er ook aan binnenkort Knipoog
Die L-vorm met balken is ook leuk, hebben wij ook al s geprobeerd.
En idd allerlei rare hindernissen proberen te nemen.

klappertjespistool kan je wellicht van Maya lenen! Snow en Amanda reageerden er totaal niet op...

*en er moet gewoon binnenkort een blok komen Boos! *

Ik en snow beginnen trouwens aan iets nieuws, maar dat houden we nog even geheim Tong uitsteken

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 15:45

Wanneer neemt Maya dat klappertjespistool mee? Wij gaan voorlopig in verband met ruggen toch voornamelijk rustig aan doen Haha!

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:16

Misschien heb je iets aan dit topic van mij Lachen

* Klappertjespistool.
* Rammelaar.
* Vlag. Kan je ook uitbreiden met een ouwe lichte deken, en die over je paard zwaaien.
* Paraplu, uitklappen, flapperen, mee waaien, onder en boven paard doen.
* Voetbal over paard heen gooien.
* Partytenten op hun kant.
* Grote parasollen.
* Rood/wit plastic lint, om te laten flapperen.
* Muur maken mbv van dekens en hindernispalen.

Maar ga jij pilonnen kopen? Gaaf!

Ik heb op stal liggen: een klappertjespistool, een rammelaar, een voetbal, en een stuk rood/wit lint. Een of twee partytent hoop ik ooit eens te kunnen lenen van mn broer Schijnheilig

Dit zijn ook ideeën voor mezelf (zo staan ze ergens bewaard Knipoog ) Omdat die van mij eigenlijk praktisch niks eng vind. Dus als er nog meer mensen zijn met ideetjes, voor ons lefgozers

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:53

Met grijze PVC afvoerbuizen een doorgang maken waar je vliegenlinten van een deur aan bevestigd En dan erdoor laten lopen ... als dat goed gaat kan je er nog belletjes aan knopen of andere dingen die lawaai maken Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 18:08

of DOOR een papieren muur laten lopen Knipoog

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:28

Je kunt ze ook onder een dekzeil door laten lopen. Dekzeil op de grond een kant optillen en doorlopen zodat het zeil over ze heen schuift.

Maak zelf een wip met een biels als basis en een heel dik stuk plaat erop. Is leuk om met je paard overheen te lopen. Alleen het hoogtverschil mag niet hoger zijn dan maximaaal 15/20 cm.

Een tuinsproeier aanzetten en daardoorheen lopen, als dat mag tenminste. Dat vinden ze soms best wel eng.

Die pionnen kun je geloof ik ook bij Blokker kopen, alleen dan zijn het van die kleine.

Hele harde muziek, een zwaailicht, misschien hebben ze bij een feestwinkel wel van die toeters die ze ook bij voetbal gebruiken.

Probeer een shovel te regelen of zo of zet een auto in de bak, daar kun je hele leuke dingen meedoen.

Misschien een hele gemene, je paard in een cirkel zetten en zelf door de bak wandelen, dan moeten ze blijven staan.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 21:37

Maya schreef:
Misschien heb je iets aan dit topic van mij Lachen

* Klappertjespistool.
* Rammelaar.
* Vlag. Kan je ook uitbreiden met een ouwe lichte deken, en die over je paard zwaaien.
* Paraplu, uitklappen, flapperen, mee waaien, onder en boven paard doen.
* Voetbal over paard heen gooien.
* Partytenten op hun kant.
* Grote parasollen.
* Rood/wit plastic lint, om te laten flapperen.
* Muur maken mbv van dekens en hindernispalen.

Maar ga jij pilonnen kopen? Gaaf!

Ik heb op stal liggen: een klappertjespistool, een rammelaar, een voetbal, en een stuk rood/wit lint. Een of twee partytent hoop ik ooit eens te kunnen lenen van mn broer Schijnheilig

Dit zijn ook ideeën voor mezelf (zo staan ze ergens bewaard Knipoog ) Omdat die van mij eigenlijk praktisch niks eng vind. Dus als er nog meer mensen zijn met ideetjes, voor ons lefgozers


Nou volgens mij komen wij saampjes wel tot een volledige NH-equipment Haha!. De kast hebben we al Haha!. Inclusief enge spinnen

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 21:39

karuna schreef:
Je kunt ze ook onder een dekzeil door laten lopen. Dekzeil op de grond een kant optillen en doorlopen zodat het zeil over ze heen schuift.

Maak zelf een wip met een biels als basis en een heel dik stuk plaat erop. Is leuk om met je paard overheen te lopen. Alleen het hoogtverschil mag niet hoger zijn dan maximaaal 15/20 cm.

Een tuinsproeier aanzetten en daardoorheen lopen, als dat mag tenminste. Dat vinden ze soms best wel eng.

Die pionnen kun je geloof ik ook bij Blokker kopen, alleen dan zijn het van die kleine.

Hele harde muziek, een zwaailicht, misschien hebben ze bij een feestwinkel wel van die toeters die ze ook bij voetbal gebruiken.

Probeer een shovel te regelen of zo of zet een auto in de bak, daar kun je hele leuke dingen meedoen.

Misschien een hele gemene, je paard in een cirkel zetten en zelf door de bak wandelen, dan moeten ze blijven staan.


Wij hebben een feestwinkel in Almere!!!

Maya, Leon? Zal ikd aar eens gaan shoppne???? ... nou ja, als ik weer kan lopen dan Verward

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 21:41

PARTYTENT MAYA!!! DAn hebben we ook wat gevonden in jouw topic om ze onderdoor te laten lopen

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:52

Fasel, ga jij maar lekker shoppen daar Trefwoorden, Lawaaierig, en leuk Haha! Dan ga ik aan mn broer zn kop zeuren om een of misschien twee Partytenten te lenen Schijnheilig

Nog meer mensen ideeën voor ons malloten? Ik heb echt geen inspiratie meer, en die van mij vindt alles wel best

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 10:34

Maya schreef:
Fasel, ga jij maar lekker shoppen daar Trefwoorden, Lawaaierig, en leuk Haha! Dan ga ik aan mn broer zn kop zeuren om een of misschien twee Partytenten te lenen Schijnheilig

Nog meer mensen ideeën voor ons malloten? Ik heb echt geen inspiratie meer, en die van mij vindt alles wel best


Wij hebben thuis nog drie balen verpakt kuil liggen. Die moeten zowieso nog naar stal maar zijn daar dan ook te gebruiken. Ze zijn niet al te groot dus Leon en Evert moeten ze wel kunnen versjouwen.

Ik ga zo naar de feestwinkel strompelen. Doe nu een uur over iets waar ik normaal tien minuten over doe maar jullie horen wa tik gekocht heb.

Kan ik gewoon alle soorten klappertjes kopen? Voor je pistool Maya?

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 12:37

Ik ben geweest en heb het volgende gescoord:

- Een boze MrMagic omdat ik toch dat eind met mijn zere been ben gaan lopen

- Pom poms (nooit geweten dat die dingen zo heetten. Voor mij zijn het gewoon 'die-dingen-waar-cheerleaders-mee-zwaaien')

- Een slinger met van die driehoekige oranje vlaggetjes.

- Van die oproldingen die toeteren en op dat moment uitrollen.

- Klappertjespistool omdat ik niet wist welke klappertjes ik voor Maya's pistool moest hebben.

- Een broodje makreelfilet Tong uitsteken
- een broodje zalmsnippers Tong uitsteken

EN LAST BUT NOT LEAST, bereid je voor. Ga goed zitten. Stevig.

EEN GASTOETER!!!!!!!! Haha!

Nou alsdie paarden nu niet bomproof worden worden ze het nooit meer.
Clown


En de laatste score zal zijn het feit dat ik vrijgezel zal zijn als MrMagic hoort dat ik 31 pleuro heb uitgegeven hiervoor.

'Paint' it 'Black'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers