Icoontjes maken van jouw foto van je paard

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Icoontjes maken van jouw foto van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 20:45

Jaa ik weet hoe dat gaat Haha! wil je een simpele map waar je foto's van bijv. je paardje in staan persoonlijker maken door het mapje waar het in zit om te vormen tot een mapje met de foto van je eigen paard???
Doe dan het volgende:

Open een mooie foto van je paard in PAINT
Zeg OPSLAAN ALS en typ achter de naam van de foto .ico
dus dat wordt bijv. paard.ico
Wijzig het OPSLAAN ALS TYPE naar 24 bits bitmap!
sla dit plaatje op op een plek waar je het terug kan vinden, bijv. op je desktop.
Als je dat doet dan zie je een icoon van je paardje op je computer staan!
Op dit moment kan je er nog niks mee.
Klik met je rechter muis op de map waar je het icoontje van wilt veranderen, klik op eigenschappen en klik op ANDER PICTOGRAM, klik dan op BLADEREN en klik je icoontje aan, en voila, je mapje is in plaats van een gele saaie map een mooie foto van je paardje geworden!!!
Laatst bijgewerkt door Xyris op 23-11-03 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:49

Wat slim! Haha! ik ga het meteen uitproberen, kijken of het mij ook lukt. Maar dan ga ik het met de foto van mijn hond doen.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 20:57

Haha! ok, als het niet lukt geef maar een gil

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:48

Ghehe, kom je daar nu pas achter? Knipoog

Ik kwam daar een aantal jaar geleden ooit achter, had nog niks als bokt, dus ging voor elke programmatje een ander icoontje maken *LOL*

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 21:49

Lachen achja, niet iedereen weet het, en daarbij las ik dat je een grafische opleiding doet, dat gaat tegenwoordig voornamelijk met computers, waarschijnlijk dat mede daardoor je wat dat betreft een stuk meer weet Lachen

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:07

cool bij mij is het gelukt

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:31

lunatje schreef:

Klik met je rechter muis op de map waar je het icoontje van wilt veranderen, klik op eigenschappen en klik op ANDER PICTOGRAM, klik dan op BLADEREN en klik je icoontje aan, en voila, je mapje is in plaats van een gele saaie map een mooie foto van je paardje geworden!!!


Verder dan dit kom ik niet. Want bij mij staat er geen ander pictogram Blond

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 22:45

hmm, je maakt denk ik dezelfde fout die ik eerst maken, klik op zo'n gele map, jeweetwel een mapje zoals bij "mijn documenten" maar neem dan een sub-map, een map onder mijn documenten. klik dan met je rechter muisknop op die map klik op eigenschappen en neem dan het tabblad AANPASSEN (btw ik heb wel windows XP he, als jij een andere windows hebt dan kan het iets anders gaan) bij AANPASSEN staat AFBEELDING KIEZEN, je kan ook ANDER PICTOGRAM nemen, dat werk hetzelfde, alleen moet je dan nog po BLADEREN klikken, succes!