Massief houten vloer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Massief houten vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 11:24

Wie heeft er een massief Houten vloer in huis?
Wij willen graag zo´n vloer in ons paleisje straks maar ik ben benieuwd of jullie misschien goede adresje hebben of tips waar we op moeten letten.
Er is zo ontzettend veel aanbod en zo veel verschillende prijzen pfff misschien kunnen jullie ons een handje op weg helpen

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:50

Wij hebben er net 1 opgehaald. Een oude grenen vloer die we in beits en lak gaan zetten. Wij hebben € 20,00 per m2 betaald.
Weet je al welke houtsoort je wilt?
Je moet namelijk wel rekening houden met je situatie. Heb je honden of kinderen?
Ik weet wel dat oud grenen harder is al als nieuw grenen en het werkt ook minder. Onze planken zijn 20 jaar oud. Je hebt ze ook van 90 jaar oude maar dan betaal je meer als het dubbele.
Wij hebben hem gekocht bij Eddy Lucasse in Enschede. Is denk ik een beetje ver voor jullie.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 12:04

Wij willen frans eiken. Ik heb een hond en kinderen uhhh over een paar jaar misschien Lachen

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:49

wij hebben er net 1 gekocht bij www.vloerenwerf.nl

Ook Frans Eiken. We gaan hem met de kerst zelf leggen in onze nieuwe keuken.

Op de site van de vloerenwerf staan veel goede tips.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:07

Wij hebben ook frans eiken op de vloer liggen, met een donkere beits erover. Echt super mooi, en ontzettend duurzaam. M'n ouders hebben het gekocht in amsterdam geloof ik. Verder heb ik er niet veel verstand van, ik weet niet precies wat je wilt weten?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:25

Wij hebben een eiken vloer in huis. Ze hebben hier alleen planken gehaald en ze zelf gezaagd en gelegd.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 20:58

Prijzen wil ik weten Lachen
ik wil een goeie vloer het liefst planken van 20 cm ongeveer en dan in de wax olie waar kan ik die gunstig krijgen?
Kan door heel nederland zijn.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:31

Wij hebben een larix planken vloer. GEkocht bij de Hubo, precieze prijs weet ik niet meer ergens rond de 35 euro de meter.
We hebben hem in de olie gezet.

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:57

Wij hebben een grenen vloer, B-keuze in de oxaanolie. Dat zou ik nooit meer doen. Het maakt de vloer wel heel mooi maar ook heel bewerkelijk. verder kostte onze vloer weinig omdat het een B-keuze vloer is. Wij hebben hier heel bewust voor gekozen omdat onze vloer er uit moet zien alsof er op geleefd wordt. Dat is dus ook zo.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:48

Ook wij hebben een grenen vloer. De vloer is vrij zacht, waardoor je heel gauw krassen en deuken krijgt. Ik zou zelf gaan voor een oude eiken vloer. Olie hoor ik negatieve berichten over, omdat het vlekken en vloeistof die gemorst wordt opneemt. Dit doet onze gelakte vloer helemaal niet.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 09:26

Marja schreef:
Olie hoor ik negatieve berichten over, omdat het vlekken en vloeistof die gemorst wordt opneemt. Dit doet onze gelakte vloer helemaal niet.


Nou hebben wij de vloer nog niet zo heel erg lang en zijn er nog weinig echte nare vlekken op gekomen, maar tot zo ver nergens last van.
Ik poets hier en daar een vlek weg en 1x in de .... ehm maand Bloos! dweil ik hem met een hele vochtige doek, bijna droog. In het water heb ik dan zo'n speciaal spulletje voor in de olie gezette vloeren.
Nu maar hopen dat het zo blijft! *LOL*