Doorwat merkte je dat je een band had met je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Doorwat merkte je dat je een band had met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 21:25

Dus door wat merkte je dat je paard op je vertrouwd en die dingen?
Bij mij was het vandaag. Ik ging naar de wei om haar te halen, ik zag ze niet meteen staan en het bleek dan dat ze neerlag. Ik dus naar haar, stonden haar oortjes lekker naar voren (deed ze vroeger niet, is nog maar een week ofzo). Dacht dat ze wel ging opstaan omdat ik er aan kwam, maar ze bleef lekker liggen, mocht er nog eventjes bij zitten enzo. Was echt lief Lovers
In het begin stond ze altijd er bij van, Kind wat ben je toch aan het doen? Totaal ongeïnteresseerd en nu doet ze niets liever dan kusjes geven en knuffelen Lovers

Wat gaf bij jou de doorslag dat die band er was?


Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:40

als ik toekom op stal, en er lessen bezig zijn in de piste naast de weide kijk ik nog vaak naar de lessen.
maar als mijn paard me ziet, hinnikt ze tot ik haar ga begroeten, en als ik wegga hinnikt ze tot ik terug keer¨, wat kan je dan anders doen dan haar binnenhalen?

|[Live Life To The Maximum!]|

Never apologize for showing feeling, if you do so, you apologize for the truth

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:35

Anouar kan het niet hebben als ik alleen al naar andere paarden kijk. Als ik het paard naast hem aandacht geef wordt hij helemaal boos en gaat lopen hinniken en tegen de deur trappen. Hij doet dat alleen bij mij, dus volgens mij hebben we dan toch een band. Ik kan in ieder geval geen dag zonder hem.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:49

Ze hinniken allebei als ik de hoek om kom fietsen Lovers , komen altijd naar me toe en willen eigenlijk altijd knuffelen Lovers . Als Tayga ergens bang voor is en ik erbij ben wil ze er wel langs en bij anderen niet Haha! Cool . Mozart is toch meer een allemansvriendje, maar ik merk wel dat hij het fijn vindt als ik met hem bezig ben Schijnheilig Haha! .

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:26

ik heb met mijn ezelhengst de beste band,wij voelen elkaar zo goed aan dat hij perfect in omgang is,bij andere ontsnapt hij uit stal,geeft slecht voetjes,staat te draaien bij poetsen,wil iedere merrie bespringen.

bij mij staat hij heerlijk te soesen bij poetsen ,is perfect in omgang,en doet alles wat ik zeg.er is rust tussen ons twee,we hoeven niets te zeggen tegenelkaar,alles gaat vanzelf.

bij mijn shetlanderruin merk ik dat hij me continu in de gaten houd waar ik ben,als ik hem roep hinnikt hij altijd luid terug.hij is jalours op dde anderen.als ze met zijn allen(5) los in de bak zijn en de tijd is gekomen om naar stal te gaan,dan heeft hij dat alweer gezien en staat als eerste bij de bakdeur.

bij mijn haflinger is er goed vertrouwen ,ik hou rekening met hem(en zijn zachte/gevoelige karakter) en hij doet alles voor mij!
hij kan zich geheel ontspannen bij me door dat ik rustig met hem omgaat en dat voelt voor hem lekker,hij houdt niet van drukte,harde stemmen. ik weet dat.

bij mijn nieuwe paardje(1 maand) is er vertrouwen omdat ze begrepen word,ze hinnikt naar me,loopt achter me aan en schuilt vaak achter me bij enge dingen.
er is wederzijds respect,dit is geen paard waar je alles oplegt wat je gedaan wil,je vraagt en je krijgt.

bij mij newforestx moet ik consequent en zeer eerlijk zijn ,echt zijn leider zijn,ook niet haasten maar rustig met hem omgaan.daar voelt hij zich op zijn plek.
vorige eigenaren zijn nooit echt de leider geweest,dan is er veel onrust in de relatie pony en eigenaar geweest.
hij was chacherijnig/dominant soms niet te houden.
nu is het lieve,vrolijke pony die graag werkt,

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:43

Gewoon het feit dat ze me begroet met een hummetje... Maar ik denk, dat als ik terugga naar toen ik haar net had. Zij mij als haar baasje en betrouwbaar mens zag, dat dat ongeveer na een maand ofzo kwam. Gewoon een klein duwtje geven, en dan zo naar me kijken zoals zij dat kan. Of lekker blijven liggen maffen als ik eraan kwam, en dan ik een boek lezend, en zij doezelend in het zonnetje... Dat is puur genieten. Nu staat ze op een pensionstal, dus ligt ze veel minder, en ook niet vaak meer overdags, vind ik wel jammer...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 01:45

Na de dood van Bobo heb ik het heel moeilijk gevonden om met een ander paard uberhaupt een band te krijgen. Met Mander heb ik die band zeker, er staat een paardje bij ons te koop (ik rij hem bij) en ben er helemaal weg van! Maar ik zou voor geen goud mijn Mander er voor weg doen!

Wat ik vooral leuk vind }> is dat Mander iedere willikeurige andere ruiter op zijn rug grandioos in de maling neemt en met mij (tot nu toe) de sterreen van de hemel loopt!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 01:52

Die van ons staan onderhand te schreeuwen als ze me zien (aha eten!) ,
nee toen we Sahira pas hadden was ze heel erg angstig, ik heb zelfs meer dan een week nodig gehad om haar uit de wei te halen. Als we haar nu roepen dan komt ze met een noodgang aangegalopeerd om daarna als een hondje achter me aan te blijven lopen.

Het veulentje weet niet beter, die geeft kusjes en wil alleen maar kroelen. Lovers

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 03:39

Stan begint te hinniken als hij me ziet/hoort. Als ik dan niet binnen 10 sec. bij hem ben geweest om hem te begroeten, begint hij nog harder te schreeuwen en dan gaat hij zo fijn tegen de deur schoppen...

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 07:43

Ik heb ook zeker te weten die band, Nirvana heb ik gekocht en die was ontzettend bang als je aan zijn hoofd kwam, niemand heeft hem kunnen vlechten zonder praam, mij lukt het wel, en meneer staat dan gewoon te slapen, dan merk je dus dat er echt vertrouwen is, van beide kanten.

Gr. Clau

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:18

Jumper heeft een raam in zijn stal dat open is zodat hij naar buiten kan kijken. Onder dat raam staat een bankje, en als ik daar in het zonnetje zit dan legt hij vaak zo zijn hoofd tegen mijn schouder.
En ik kan vanuit mijn woonkamer de paarden zien, en als ik dan sta te kijken dan komt meteen Jump om de hoek of met zijn hoofd uit het raam en hinnikt.
Jumper heeft altijd een goed leven gehad (ik ben ook pas zijn 2e eigenaar) en hij heeft veel vertrouwen in mensen. En door zijn ziekte waar hij ondanks alle (zeer) slechte prognoses toch helemaal van genezen is, heeft hij nog meer vertrouwen gekregen. Als hij ligt in de paddock of in de stal kan ik ook rustig bij hem gaan zitten, hij staat echt alleen op als ik dat vraag (om aan het werk te gaan of zo).

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Samshorse

Berichten: 63
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:30

Het paard waar ik op rijd enzo (is jammergenoeg niet mijn paard...) was eerst nogal ongeinteresseerd in mij en rijden, maar nu komt hij naar me toe als ik hem roep en wil hij van alles voor mij doen.
En dat doet hij bij niemand anders!
Wat bij mij de doorslag was, was toen hij echt niet langs iets durfde. Hij ging er toen pas langs als ik voor hem ging lopen, toen durfde hij wel en liep gewoon achter me aan erlangs! Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:37

Lastig. Het is bij ons echt het gevoel. Het luide hinnikken als ie me hoort, het naar me toe komen als ik hem roep. Maar vooral het gevoel. Veiligheid, vertrouwen en bovenal heel veel liefde. De klik was er vanaf het eerste moment dat we elkaar zagen. Hij in die donkere stal achteraf en ik die er binnen mocht. Beiden in een zeer slechte staat. Ik zwaar depressief en geen zin meer in het leven, hij met doffe ogen, doffe vacht, dun, geen twinkle in zijn ogen. En nadien, toen wij van elkaar waren, zijn we gegroeid. Op een veel hoger niveau dan alleen het tastbare. Klinkt zweverig ik weet het maar zo voel ik het wel. Hij begon de glans in zijn ogen te krijgen, ik werd weer blij. Hij had er weer zin in. We hadden elkaar nodig en hebben elkaar gelukkig ook gevonden. Beiden zijn we van twee zielige hoopjes mens en dier gegroeid naar twee wezens die er weer zin in hadden, levenslust kregen.

Tja, moeilijk maar het is simpelweg het gevoel.

'Paint' it 'Black'

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:51

Ik heb meer een band met hij, dan hij met mij.
Maar ik merk de laatste tijd wel dat hij wat knuffeliger is, en dat is voor mij al een vooruitgang.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:18

Adri volgde mij overal als een hondje. Zelfs zonder touw kon ik met hem over de straat en in het veld wandelen. Hij hinnikte ook steevast erg luid als hij hoorde dat ik er aankwam en kwam dan aangegaloppeerd naar het hek. Hem heb ik dan ook opgevoed (als veulen) en 7 jaar gehad... Hij had ook een rotsvast vertrouwen in mij: als iets eng was, kroop hij achter mijn rug...

Met Licor begint die band er langzaamaan te komen. Nu hij (tijdelijk) niet meer aan huis staat is het wel wat moeilijker vind ik. Ik voer hem nu niet, mest niet zelf zijn stal uit en ga er geen 5 keer per dag heen. Zulke dingen scheppen makkelijker een band.
Nu begint hij toch al zachtjes te hinniken als ik de stal inkom, en vorige week toen hij neerlag kon ik ook zo bij hem gaan liggen in zijn stal.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:15

Schimmel was vals, en beet naar vreemden en zo. Geen vreemd mens kon hem aaien of kreeg een flinke hap naar zich toe gegooit. Bij mij had ie er geen last van. Ik ging altijd met m wandelen, knuffelen, poetsen.. Ging allemaal prima..
Totdat er bijvoorbeeld zo'n grietje bijstond die dacht, ach hij doet mij ook niks... Toen merkte ik echt dat Schim me vertrouwde en zo.. En anderen niet.. Lachen

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:37

Als er veel mensen op de boerderij lopen en hij alleen gaat gillen en tegen het hek springen als ik langskom en als de andere langskomen gewoon staat te kijken....maar ja is dat dan een band of voernijd..
Het vertrouwen wat hij in mij heeft met buiten rijden.
En gisteren merkte ik het ook. Hij is vorige week geschoren, maar raakte helemaal in paniek toe zijn hoofd geschoren moest worden. Ik heb een scheerapparaat ter leen gekregen zodat ik het van de week zelf kon proberen.
Gisteren heb ik me er aan gewaagd en hij bleef netjes staan. Wel een paar keer wat angstig, maar dan vertelde ik hem dat mama gewoon die warme rothaartjes aan het wegscheren was en hij even heel stil moet blijven staan. En dat deed hij....
Bij dat soort dingen merk ik wel dat we een bepaalde band hebben met elkaar, mar ja dat mag toch wel een beetje na 10 jaar.... Lars' commentaar: die daar = mama, dus die daar met dat staartje (en gele voerbak niet te vergeten) = lief.. (hoop ik)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:48

ik mag van Marca haar stal in komen....... das al heel wat.

De meeste band had ik met prins, hij was een vreselijke neuroot en schrok van alles en iedereen die voorbij kwam. Als hij in een stal stond met een laag dak dan lag altijd zn neus open omdat hij zich altijd zo te pletter schrok dat ie naar achteren sprong en dus zn kop stootte. Ik hoef je niet te vertellen dat de trailer niet zn favo plekje was, vasstaan was ook altijd erg stressvol voor hem. Ik kon echter alles met hem doen. ik hield ook echt altijd wel rekening met zn angsten. Hij had zo ontzettend veel vertrouwen in mij dat ik hem als enige zo op de wagen kon zetten...... was een geweldig paard met een enorme vorm van claustrofobie

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:09

Toen ik in de zomer de weide op kwam zag ik dat alle paarden vanachter stonden, dus ik dacht kom we wagen het erop en begin zijn naam te roepen, hij keek omhoog begint luid te hinniken en komt volle galop af... ik viel bijna omver (wetende dat toen ik hem pas had er een uur moest achterhollen), ook kan hij soms lief zijn hoofdje onder mijn arm steken en die daar houden, net alsof hij zich wilt wegstoppen.

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:40

Maya schreef:
Gewoon het feit dat ze me begroet met een hummetje... Maar ik denk, dat als ik terugga naar toen ik haar net had. Zij mij als haar baasje en betrouwbaar mens zag, dat dat ongeveer na een maand ofzo kwam. Gewoon een klein duwtje geven, en dan zo naar me kijken zoals zij dat kan.


Een klein duwtje geven, doen ze dat dan omdat ze je vertrouwen/lief vinden? Ik dacht altijd dat ze dat deden omdat ze zich vervelen/aandacht willen Scheve mond . Dat is dus niet zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:00

YvonneAa"]
[quote="Maya schreef:
Gewoon het feit dat ze me begroet met een hummetje... Maar ik denk, dat als ik terugga naar toen ik haar net had. Zij mij als haar baasje en betrouwbaar mens zag, dat dat ongeveer na een maand ofzo kwam. Gewoon een klein duwtje geven, en dan zo naar me kijken zoals zij dat kan.


Een klein duwtje geven, doen ze dat dan omdat ze je vertrouwen/lief vinden? Ik dacht altijd dat ze dat deden omdat ze zich vervelen/aandacht willen Scheve mond . Dat is dus niet zo?
[/quote]

Vaak is een duw van een "vreemd" paard, dus niet je eigen, waar je een goede band mee hebt, idd een vraag om aandacht. Maar bij mij is dat een ander soort duwtje, omdat ze dat duwtje aan mij geeft, op een bepaalde manier, en dan kijkt ze ook op een bepaalde manier. Waardoor ik weet dat ze even sja wat liefde aan me wilt tonen. Ze geeft anderen ook wel eens een duwtje, maar dat is dan echt een duw om aandacht, dat ze gekroeld wilt worden. Dat duwtje aan mij, op die manier geeft ze ook niet zo vaak, vandaar dat ik weet dat het een bijzonder duwtje is.

Fasel, prachtig verhaal, ben helemaal ontroerd Ach gut

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:08

Fasel; prachtig, echt waar Lachen (jij was dat toch ook met die telepathische dinges daar? sorry voor de vreemde omschrijving, dat had toen ook een enorme indruk op me gemaakt)

ik heb geen eigen paard, maar heb al altijd bij bepaalde types paarden een 'klik' gevoeld. het waren altijd die nieuwe, jonge paarden, recht uit de wei, of paarden die een 'slecht' karakter hebben.
ik rij op manege, maar ik voel heel duidelijk bij vooral die nieuwe paarden die klik, en ik merk het ook in de dingen die ze doen. de paarden die steigeren naar iedereen voor het opzadelen, doen dat bij mij niet.

maar vooral in bepaalde dingen onder het rijden en in de omgang, ik weet niet, een gevoel. bij sommige paarden kan ik echt alles doen, en hoef ik praktisch geen hulpen te geven. waar anderen dat wel moeten en bv door het water gaan niet gedaan krijgen van die paarden. ik weet het niet goed uit te leggen...

Enya - Daya :-)


Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:25

als ik mijn verzorg fries uit het land ga halen en ik roep hem dan komt ie zo aan galoperen en dat doet is dus alleen bij mij en bij de eigenaresse dat vind ik wel pittig
groetjes

Ik ben niet nieuwgierig ik wil gewoon graag alles weten Knipoog

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:43

Ik heb af en toe het idee dat ik met Beauty zit te praten Haha! heb haar pas sinds maandag hoor, maar toen ik dinsdag een buitenrit ging maken wilde ze ineens niet meer lopen en ging heel koppig stil staan en keek om met zo'n blik van "stomme trut, denk je nou echt dat ik nu nog ga lopen" en toen keek ik terug zo van "ja doos, wacht maar af, ik heb alle tijd van de wereld" op een gegeven moment zuchtte ze en liep toch maar weer door, hehe het feit alleen al dat een paard je door haar blik kan vertellen wat ze bedoelt zegt al heel wat, al heb ik haar te kort om echt een heel goede band met haar te sluiten, maar het klikte gewoon meteen

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:50

Ik heb nog geen echt sterke band met Ushi Huilen
Heb haar ook nog maar minder dan een maand,
maar zou toch graag hebben dat we snel een band hebben. Ach gut
Ze vind me nu nog maar een vervelend mens denk ik Scheve mond
Als ik slobber bijheb hinnikt ze wel, maar of dat iets betekend Tong uitsteken

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eefje_Sammy, herous, maessie, meniekske, ogidni en 49 bezoekers