Tweede les bij nieuwe instructeur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Tweede les bij nieuwe instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 21:42

Vandaag was dan mijn tweede les bij onze nieuwe instructeur.
Aandachtspunten:
1 houding van de ruiter Clown
2 aandacht van paard bij ruiter houden
3 paard laten nageven vanuit de schoft ipv door zn kaak

Wij hebben bijzonder hard moeten werken Haha!. Paardlief vond punt 3 erg moeilijk. Om hier onderuit te komen speelde punt 2 erg op (dat was ook niet zo moeilijk, met spelende kinderen in de buurt, een tractor die een belendende bak aan het egaliseren was, twee paarden die gelongeerd werden en nog 3 andere paarden in de bak waar ik in reed Lachen ). Hierdoor werd punt 1 ook weer duidelijk Haha!.

Kevin is zelfs een aantal maal geschrokken, compleet met zijsprong (en dat met een bomproof paard Haha! ). De instructeur heeft nu dus een wat ander beeld van ons paard dan dat wij hadden (het woord 'speels' viel Tong uitsteken).

Er zaten ook wel heel goede stukjes tussen. Volgende les is over twee weken. Ik zal dan wel weer wat foto's laten maken, zo ondertussen wil ik ook wel zien hoe de 'goede' stukjes eruit zien in vergelijking met de 'slechte' stukjes Cheese! .


Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 03:54

Sloot het nu wel of niet aan bij je oude instructie, want dat kan ik even niet uit dit verslag opmaken.

Kev vond het waarschijnlijk erg moeilijk Knipoog dan worden ze ineens allemaal schrikachtig.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 11:13

De benadering sluit behoorlijk aan bij mn oude instructrice. Wel met dat verschil dat zij het ons eerder vanuit galop liet oplossen (galop vind Kev wat makkelijker) en van daaruit naar de draf.

Bij deze instructeur proberen we het direct in de draf voor elkaar te krijgen (en ja, dat is moeilijker Haha!).

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:45

Maar... zo te horen ben je er tevreden over? Lachen
Het klinkt in iedergeval goed.

Jep, volgende keer foto's maken ik ben super benieuwd!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

xjessiex

Berichten: 715
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: wkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:55

ben ook wel heel benieuwd naar de foto's!

Haifa Is een Meisje
Mijn Meisje Go jij! Go jij!


Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:44

Punt 3 klinkt erg bekend. Dan dat niet meer bomproof zijn heb ik vandaag ook meerdere malen meegemaakt. Haha! Extreme duivel
Kev en Joris kunnen elkaar wel vinden.

Maar ik haal er ook uit dat het wel geod ging. Ondanks de vele punten werk nog. Ik ben heel nieuwsgierig naar de foto's. OK dan!

Fiesta, freiberger, what else?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, BlueStocking, daiswees, Devitootje, Facebook, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Ilayla, Martje80, massiemas, Plus_en_Min, Sanne_zepp, Sokje_6, SUSANNEx, Tigress, Vagabondo en 148 bezoekers