L2 Debuut Mickey en Laiser

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131849
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

L2 Debuut Mickey en Laiser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 23:01

Vanmiddag was het dan zover: het debuut van Mickey en Laiser in de L2 dressuur

Groom Oscar was een beetje aan de late kant, maar gelukkig stond Laiser al keurig gezadeld bij de trailer.
Mickey stond er lekker relaxed bij, een goed voorteken !

Het losrijden ging keurig, Laiser had er duidelijk zin in.
Echt verbluffend om te zien hoeveel progressie zowel paard als bestuurder de laatste maanden gemaakt hebben.
Laiser is veel constanter geworden en Mickey krijgt echt de uitstraling van een prof !
Niet afwachten, geen problemen omzeilen: rijden !

Bij de opwarmronde in de ring kreeg Mickey nog even de tip om eens te gaan genieten van de proef.
De proef ging lekker.
Een paar mindere punten werden imo. prima gecompenseerd met goede onderdelen.
Al met al was het een constante proef waarin Laiser zich prima liet rijden en Mickey liet zien dat ze goed gewerkt heeft aan de mindere kanten.

Altijd lastig om je debuut te maken in een nieuwe klasse, het is toch weer even wennen.
Wat resulteerde in een stuurfout tijdens de eerste middendraf, die moest toch echt op de lange zijde getoond worden Knipoog
2 strafpuntjes dus, maar dat mocht de pret niet drukken.

Na afloop van de proef was iedereen tevreden.
Mickey had wat last van uitputtingsverschijnselen, maar gelukkig was ze snel weer de oude.

Het puntentotaal viel mij persoonlijk een beetje tegen, 147 (-2).
Stiekum had ik op meer gehoopt, maar volgende keer beter.

De kop is eraf, en combinaties uit de omgeving Tilburg / Breda: pas op, want ze komen eraan !!!


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:04

Fijn dat het debuut zo goed ging, en dat de combinatie zo te horen goed vooruit gaat !
Veel succes verder en laat die winstpunten maar komen Haha! !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:07

Jammer dat de punten zo laat waren, maar zo te horen lag dat niet aan de ruiter+paard. Er werd zeker verder ook laag gejureerd. Gelukkig blijf je lekker positief Haha! Alvast succes op de volgende wedstrijden OK dan!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:55

Vanmiddag was het dan inderdaad zover.
Afgelopen week had ik diverse onderdelen uit de proef geoefend. En ik had eigenlijk wel het idee dat wij het aardig onder de knie hadden.

Gisteravond had ik Laiser al ingevlochten aangezien ik vanochtend wilde gebruiken om wat langer te slapen. Die kleuters van mijn werk weten toch wel aardig hoe ze hun juf moe moeten krijgen Knipoog (Maar gelukkig waren ze zelf ook behoorlijk moe Tong uitsteken )

Vanochtend dus heerlijk op mijn gemakje naar stal. Daar was Laiser het er al helemaal niet mee eens dat alle paarden in de wei stonden behalve hij Boos! .

Na Laiser ingeladen te hebben en naar het wedstrijdterrein gereden te hebben, begon het toch nog even aardig te regenen. Gelukkig was het maar een tijdelijk buitje en konden we bij droog weer losrijden.

Tijdens het losrijden liep Laiser al lekker, al wilde ik nog wel eventjes hem iets attenter maakten aan mijn been. Ik rijd namelijk sinds een paar weken zonder zweep en dat bevalt me goed. Maar voor die paar kleine puntjes had ik toch even mijn zweep als aanwijsstok nodig. Laiser snapte de hint en reageerde weer zoals ik van hem verwacht Lachen .

Ik mocht al diverse malen naar binnen om daar verder te rijden, maar buiten was het lekker rustiger en veel meer ruimte Haha! Dus ik ben lekker lang buiten gebleven.

Binnen merkte ik dat hij iets langzamer was dan buiten. Waarschijnlijk omdat het binnen warmer was. Maar goed. Het voelde nog steeds goed.

Mijn proef vond ik heel lekker gaan. Afgezien van die domme fout natuurlijk. En ik wist het goed genoeg, ik heb het nog flink in mijn hoofd gestampt, maar toch reed ik een diagonaal ipv vooruit. De jury snapte de vergissing en gaf zelf al een teken dat ik mocht herstellen.

Verder gingen de oefeningen eigenlijk heel lekker ontspannen. Laiser was heen enkel moment sterk en liet zich soepel de bak rond sturen. Tjonge dat was wel eens anders geweest.
Maar goed het ligt natuurlijk er ook aan dat we mijn handen-op-de juiste-lengte-en-hoogte-probleem eens goed hebben aangepakt dmv foto's maken zodat ik niet alleen kon voelen wat het verschil was, maar ook het kon zien.

Ik kwam net als Laiser toch wel wat moe de ring uit. (Tja als je al moe bent als je er op gaat, wat wil je dan nog...) Maar dat duurt altijd maar een paar minuutjes en dan kunnen we er weer tegen aan Haha!.

Na afloop had ik nog een praatje met de jury gemaakt. Ik had haar verteld dat dit mijn eerste L2 proef was. Ze vond dat we dat dan heel netjes gedaan hadden. Jammer van die paar puntjes in het begin, want anders was ik toch wel in de buurt van een winstpunt gekomen. Ze vertelde me wat puntjes waren waar ik de volgende keer nog op kon letten zodat ik voor die oefeningen betere punten kon krijgen. Maar nogmaals ik had al een nette eerste proef neergezet.
Kortom ik mocht niet klagen en deed dat dus ook maar niet Haha!

Ik zal zo meteen nog wel een paar foto's op Bokt zetten van vandaag.

En ach, de punten komen vanzelf wel een keer. Ik was zeer tevreden over ons debuut. Het was voor mij een bevestiging dat ik er toch goed aan had gedaan om al over te gaan.

Oscar, wederom bedankt voor je hulp.
Je bent zowel van Laiser als voor mij een grote mascotte op de wedstrijden. Je weet precies hoe je het beste uit ons naar voren moet krijgen op de wedstrijden. Dank je wel.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 02:34

O Mickey, hoe kun je toch zo'n domme fout maken Knipoog Tong uitsteken.
Dat wordt wel zo vaak fout gedaan: van hand veranderen in middendraf terwijl het op de lange zijde getoond moet worden. Ik zit altijd weer te wachten wie er nu weer in gaat tuinen Haha!

Maar voor de rest netjes gedaan voor de eerste keer L2!
Je moet maar zo denken: als je al begint met 170 is het zo moeilijk te verbeteren de volgende keer *LOL*

Misschien moet je zelf ook wat meer aan je conditie gaan werken of was je gewoon niet zo lekker dat je uitputtingsverschijnselen had?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 09:16

Hartstikke goed gedaan toch! Het gaat er in eerste instantie om dat je met een fijn gevoel die proef rondstuurt, de rest komt dan vanzelf wel.
Op naar de tweede L2 proef!!!
Zie ik je nog in Waspik 01/02/04, ik start dan ook nog een keer L2 (waarschijnlijk de laatste keer)?

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:03

Fitzroy schreef:
O Mickey, hoe kun je toch zo'n domme fout maken Knipoog Tong uitsteken.
Dat wordt wel zo vaak fout gedaan: van hand veranderen in middendraf terwijl het op de lange zijde getoond moet worden. Ik zit altijd weer te wachten wie er nu weer in gaat tuinen Haha!

En ik wist het, ik had het zo in mijn hooofd gestampt , maar tijdens de proef had ik het niet in de gaten

Citaat:
Misschien moet je zelf ook wat meer aan je conditie gaan werken of was je gewoon niet zo lekker dat je uitputtingsverschijnselen had?
Heeft waarschijnlijk ook voor een groot deel met een hartkwaal te maken Knipoog
Meestal is het binnen een paar minuten weer goed.
Door een vernauwing bij mijn longslagader heb ik sneller last van benauwdheid door inspanning.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:59

Je gevoel in de proef is ook zeker niet onbelangrijk, ben blij dat je er zelf zo tevreden over was, en omdat je openstaat voor tips weet ik zeker dat je de volgende keer hoger gaat scoren.
Ga straks even op HAW sneupen Knipoog


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:15

Ik heb voor je geduimd!

Jammer van je punten, maar wel mooi dat je een goed gevoel aan je debuut in de L2 hebt overgehouden. En wat leuk dat de jury je na afloop nog wat tips gaf, daar heb je altijd wat aan! Op naar de volgende wedstrijd, wanneer is die?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:25

Ik heb de foto's eindelijk op Bokt kunnen zetten Haha!
[HAW] L2 debuut van Laiser en Mickey

Volgende wedstrijd is volgende week Haha! Die wordt georganiseerd door een elfjarige meisje Knipoog . (Ze is de jongste dochter van de staleigenaresse en wilde eens een wedstrijd organiseren op stal. En wij zijn dan natuurlijk weer niet te beroerd om mee te rijden Haha! )

Maar dat is een onderlinge wedstrijd en die telt niet mee. (En ik ben benieuwd hoe het dan gaat want we hebben deze week weer springles. De vorige keer had Laiser daar toch nog wel enkele dagen spierpijn van Knipoog )

Maar de eerstvolgende echte wedstrijd is 14 december in Waspik.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131849
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 15:41

Fitzroy schreef:
O Mickey, hoe kun je toch zo'n domme fout maken Knipoog Tong uitsteken.
Dat wordt wel zo vaak fout gedaan: van hand veranderen in middendraf terwijl het op de lange zijde getoond moet worden. Ik zit altijd weer te wachten wie er nu weer in gaat tuinen Haha!


Ook groom Oscar is er regelmatig ingetrapt tijdens het rijden van de proef
't Zal wel iets zijn dat tussen de oren zit..... in de B en L1 altijd over de diagonaal van hand veranderen in middendraf, en dan moet het ineens over de lange zijde.

Helaas zat de jury in een open hokje Knipoog
Toen Mickey langs mij reed, zei ik nog iets in de trant van K-H middendraf over de lange zijde (psssst Haha! ), maar geen reactie dus ik ging er vanuit dat ik wat overbodige info toefluisterde.
Achteraf bleek dat ze me helemaal niet gehoord had, vanuit mijn ooghoek zag ik haar de middenversnelling inschakelen...... helaas wel op de diagonaal *LOL*
Niks aan te doen, zo verschrikkelijk is het nu ook weer niet.

Al met al is het een geslaagd debuut geweest, ik ben trots op jullie

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:09

netjes Mickey! Jammer van zo'n foutje maar het gevoel telt! Ik had vandaag ook een goed gevoel en dat werd bevestigd, 158 en 166 punten dus we kunnen nu ook het L2 onveilig maken Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:38

Goed gedaan hoor! Op naar je eerste puntje de volgende keer!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 18:57

ja, is wennen zo he, die eerste middendraf op de lange zijde?
en het aanspringen in galop?

nou het is een leuke proef en je foto's zien er keurig uit. hop naar de volgende wedstrijd!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:06

In de L1 zit dat ook in proef 17 ofzo, tenminste dat heb ik weleens moeten doen Haha!
Gelukkig ging ik wel goed, maar vond t wel grappig om te zien dat er zoveel mensen de verkeerde kant opgingen Haha!

Nou voor een debuut is het al helemaal goed!Ik heb zaterdag mn L2 debuut maar dat zal wel niet echt een feestje worden Haha!

En leuke foto's !:D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 11 bezoekers