Morgen ben ik niet meer de oude.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Morgen ben ik niet meer de oude.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 01:13

Nog een paar uurtjes en dan Doei, doei amandeltjes.
Na jaren van keelpijn en keelontsteking de knoop doorgehakt en naar een KNO gegaan. Die wist heel verrassend te melden dat het vast een goed idee was als ze eruit gaan , en morgen is het zo ver. Toch wel spannend stiekem, ik hoop dat het meevalt Scheve mond

Krijg in ieder geval lekker veel ijsjes en het schijnt goed voor de lijn te zijn Schijnheilig

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 01:16

Hmmm ijsjes en goed voor de lijn.. Knipoog Veel succes/sterkte in elk geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 01:18

IJsjes, vla, pudding, pap, yoghurt en ijsjes. Iets anders zul je de komende dagen niet willen eten Lachen.
Toch valt het mee hoor, het stelt eigenlijk niks voor.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 01:20

O gelukkig eindelijk iemand die wel positief is Ik hoor echt zveel enge verhalen, het lijkt me ondertussen nog erger dan een bevalling. Dank je wel Lovely, je doet je naam eer aan Lachen

Volgens mij mag je de eerste ag alleen waterijs, en dat is geen dikmaker, toch? *hoopvolle blik*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 01:22

Sterkte iig Ach gut !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 01:40

Pauline, het ijs is bedoeld om te koelen. Na het knippen van de amandelen kunnen de huid en de slijmvliezen wat zwellen, het helpt dan om te koelen Lachen. Omdat je wel een paar dagen een wat dikke en misschien een beetje een pijnlijke keel kunt hebben, is het fijn om wat vloeibaars in huis te hebben, dat eet gewoon wat makkelijker.
Mijn moeder heeft jarenlang amandelen geknipt, het is echt een fluitje van een cent Lachen.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 02:40

Nou als je dit leest zijn ze er ongetwijfeld al uit. En viel het mee? Ik hoor nl steeds van die enge verhalen en als je ouder word dat het dan helemaal een naar iets schijnt te zijn..Beterschap

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 08:37

Hmz, ik heb al vaak gehoord dat hoe ouder je bent, hoe meer last je er van kan hebben...
Ik ben er zelf goed ziek van geweest toen mijn amandelen zijn geknipt... ik was toen een jaar of 6-7 denk ik, maar herinner me wel dat ik er zeker anderhalve week echt niet goed van ben geweest... Had zelfs geen zin in ijsjes en yoghurt eten (en dan is het erg Haha!)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 08:57

Lovely schreef:
IJsjes, vla, pudding, pap, yoghurt en ijsjes. Iets anders zul je de komende dagen niet willen eten Lachen.
Toch valt het mee hoor, het stelt eigenlijk niks voor.


Ik mocht toch echt geen vla, pudding, pap of yoghurt hoor... melkproducten zijn uit den boze omdat ze slijmvormend zijn... ijswater, waterijsjes (geen rode Knipoog ), appelmoes en koud gepureerd eten... dat kreeg ik voorgeschoteld... koude gepureerde worteltjes met koude gepureerde vis... iieewww

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 09:26

Beterschap!

En idd geen melkhoudende producten.

En mijn keelamandeltjes gingen eruit toen ik 17 was, dat werd mooi wel 4 dagen ziekenhuis (zonder complicaties op een beetje verhoging na dan).

Als je ouder bent is het wat heftiger, standaard 3 dagen ziekenhuis hoorde ik destijds.

Maar het helpt wel want ik heb nauwelijks nog last van me keel gehad sindsdien.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 09:46

Sterkte zeg!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 11:23

vikki"]
[quote="Lovely schreef:
IJsjes, vla, pudding, pap, yoghurt en ijsjes. Iets anders zul je de komende dagen niet willen eten Lachen.
Toch valt het mee hoor, het stelt eigenlijk niks voor.


Ik mocht toch echt geen vla, pudding, pap of yoghurt hoor... melkproducten zijn uit den boze omdat ze slijmvormend zijn... ijswater, waterijsjes (geen rode Knipoog ), appelmoes en koud gepureerd eten... dat kreeg ik voorgeschoteld... koude gepureerde worteltjes met koude gepureerde vis... iieewww
[/quote]

Eerst wilde ik nog Olvarit opperen, maar veel volwassen mensen hebben daar een beetje moeite mee Haha!. Toch is het best handig om een paar potjes in huis te halen, ff piepen en klaar Lachen.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:46

Ooh dat heb ik ook moeten laten doen maar was toen 5 jaar dus ik weet het niet meer hoe het ging Tong uitsteken . Maar veel ehm sterkte , zo eng zal het vast niet zijn , ik leef nog hé Knipoog !

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:13

Tja, drinken drinken drinken.
Als mensen je appelsap of sinaasappelsap voor houden weg rennen(gillend weg rennen gaat niet Tong uitsteken ). Dat doet erg pijn omdat het zuur is. Baby-fruithapjes doen ook pijn omdat het wat zuur is.
Wel veel water, water ijsjes en limonade. Meteen als je wakker word gaan drinken, dan ben je nog ERG verdooft, daarna gaat het pas pijn doen.

*zegt Ciska die een maandje of 4 geleden ze er op 18 jarig leeftijd uit heeft laten halen*

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 08:33

Lovely schreef:
Eerst wilde ik nog Olvarit opperen, maar veel volwassen mensen hebben daar een beetje moeite mee Haha!. Toch is het best handig om een paar potjes in huis te halen, ff piepen en klaar Lachen.


Olvarit is geweldig! Haha! Zou ik idd in huis halen (heb ik dan ook gedaan 5 jaar geleden... Schijnheilig ) Die fruitpotjes sinaasappel/banaan... Vingers aflikken en met een potje ben je een hele tijd zoet. Haha! Bij mij was het overigens 6 dagen ziekenhuis 5 jaar geleden...

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 12:02

Hier ben ik weer Haha!
Men, wat een slachtpartij is dat zeg, ik kan het echt niemand adviseren...
De eerste minuut dacht ik: o valt wel mee, maar toen begon de ellende...Ik kreeg meteen een naald in mijn been gejast tegen de pijn en een zetpil (ieks) maar ik kwam niet echt "bi", kreeg het heel koud, mijn oogjes wilden niet open en er stroomde bloed uit mijn mondhoeken....niet leuk
Uiteindelijk mocht ik dan toch naar de afdeling, en daar heb ik geslapen en gedingest Verward en misselijk liggen zijn tot de volgende ochtend. Toen ging het even vel beter, maar toen kreeg ik knallende koppijn, echt met flitsen voor mijn oogjes en geluiden deden zeer.... Naja, nog meer paracetamol enzo, en 's avonds ging het opeens een stuk beter, vond zelfs het bezoek leuk Lachen

De volgende ochtend na een nacht naast een demente oude vrouw die zomaar het licht aandeed en wat ging liggen murmelen wilde ik maar een ding: naar huis!
Gelukkig mocht dat (de afdeling sluit in het weekend) en heb ik vrijdag de hele dag geslapen en gisteren eigenlijk een groot gedeelte.

Nu ga ik zo ook weer pitten, want ik word een beetje dol achter die lettertjes. Eten gaat redelijk: Olvarit had ik nog, en verder witte broodjes, ijsjes en ijswater. Drinken en eten is nog steeds heel pijnlijk, volgens de KNOdoc was vooral de rechter erg groot, bah. Dat voel ik wel, ben ik bang. :/

In ieder geval allemaal erg bedankt voor het medeleven en jullie lieve reacties Lovers

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:44

Ag Paulineke toch Scheve mond
Maar, niet getreurd, lekker ijsjes eten! Knipoog

Sterkte he! Lovers

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:13

O gossie toch, ik had ookal bij veel mensen gehoord dat het pijnlijker was als je ouder bent.

Sterkte en ga maar lekker van de ijsjes smullen Haha!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 14:24

Heb net even op ee site gekeken van dokters en daar staat ook in dat het erg pijnlijkis, en die dingen zijn groot! Toch zo'n 3 cm wat ze uit je keel jassen...Keek net even in de spiegel voor het eerst maa werd helemaal misselijk Bloos! Kan niet tegen bloed, haha.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:34

ik wil je niet bang maken Bloos!
maarre ik heb al mn hele leven een soort van dokterstrauma omdat ik op mn 3 ben geopereerd aan mn amandelen Bloos
ben echt als de dood voor dokters en alles wat daar mee te maken heeft Scheve mond

maar op mn 10 ben ik nog eens geopereerd eraan (ze waren aangegroeit Clown) en buiten een hele hoop gejank viel het echt super mee
deed echt amper pijn op wat keelpijn na natuurlijk
en die ijsjes is helemaal leuk Haha!

heel veel sterkte en succes! Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:11

Dat heb je dan toch maar weer gehad Knipoog
Het ergste heb je vast al gehad nu
Sterkte ... Ach gut

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:23

STerkte dan maar.
En nu dus met ibuprofen+paracetamol direct weer te paard Haha!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:23

Sterkte!
Tja, en natuurlijk het grote voordeel is ijs! Vingers aflikken
Tip: veeeeeeel chocolade ijs Vingers aflikken