Help, DA bellen of niet? (spoed)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Help, DA bellen of niet? (spoed)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 12:33

Mijn hond heeft vanacht witte chocolade gegeten.
Mijn zusjes hadden de schoen gezet,en m'n moeder heeft er witte sinterklaasjes in gedaan. Net zoals als de paashaas,hol van binnen,maar het was wel dikke chocola.
Ze zaten per 5 verpakt,en niet per stuk,dus Shannah heeft ze alledrie uit de schoenen weg gegeten.
Ik weet dat chocola giftig is voor honden en dat ze dan een pilletje moeten waardoor ze gaan overgeven,of de maag moet leeggepompt.
Maar wanneer hebben ze teveel gehad?
Mijn moeder wil de DA niet bellen,want ze zegt dat het niet zoveel was,en het is al even geleden dat ze ze heeft opgegeten.
Maar ik wil het zeker weten... Is dit teveel chocola of niet?


Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:34

Bij twijfel: dierenarts bellen!

Al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust Haha!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:36

ik zou wel naar de da gaan.
denk wel dat het teveel is, het is niet een beetje...

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 12:38

Mijn moeder doet er zo moeilijk over omdat het weekend is. Lips are sealed

Het waren geen grote dingen hoor,ik denk ong 15 cm,maar toch ben er echt niet gerust op. Shannah is alles voor me,ik vergeef het mezelf nooit als ze straks ziek is.

Maar ik mag de DA niet bellen. Boos!

Alleen als iedereen nou zegt dat het echt moet,laat ik dat even aan m'n moeder lezen,en hoop ik dat ik haar zo kan overhalen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:39

chocola is giftig voor honden, maar in witte chocola zit totaal GEEN cacao

als het bruine chocola was geweest had je hond nu al een soort koliek gehad, ze kunnen het namelijk niet verteren

witte chocola is ook niet echt gezond voor ze, maar alles wat er in witte chocola zit kunnen ze wel gewoon verteren

als je hond er nu niet echt doodziek uitziet zou ik gewoon even afwachten

ga rustig een stukje met haar wandelen en geef haar niet te veel eten vandaag, ik weet niet of ze normaal overdag altijd brokken heeft staan?haal die dan weg en geef haar vanavond rond etenstijd weer gewoon een portie eten
zorg ook dat ze gebnoeg water heeft(maar dat hoort ze altijd te hebben Knipoog )

maar witte chocola is niet giftig voor honden, er zit nml geen cacao in zoals in bruine chocola
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 23-11-03 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:40

Een telefoontje kost in het weekend niet meer dan doordeweeks! Je hoeft er toch niet direkt heen te gaan. Gewoon even informeren wat de da zegt, lijkt me niets mis mee.

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:42

Renske20 zegt het al, in witte chocolade zitten alleen dierlijke vetten en totaal geen cacao. Het kan wel zijn dat hij raar reageert op al dat vet, en zal er misschien een beetje ziekjes van zijn, maar hij gaat er in iedergeval niet dood aan!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 12:46

Ooooohhh gelukkig maar!
Dat is echt een grote opluchting! Lachen

Ze krijgt 's morgens en 's avonds brokken,dus vanmorgen heeft ze haar brokken al gehad,en vanavond krijgt ze pas weer.
Water heeft ze ook genoeg,dus ik hoop dat het dan wel goedkomt.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:50

dan komt het echt wel goed hoor!
ga vanmiddag maar een stukje rustig met haar wandelen, en vanavond gewoon weer eten geven en dan komt alles goed Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:52

Het gaat niet om de cacao maar om de theobromine, die kan hartklachten veroorzaken
Als jet goedkope chocola is zal het wel meevallen, maar voorde zekerheid zou ik toch even de veearts bellen.
Een consult bij de da is altijd nog goedkoper dan een dode hond. Klinkt hard, mar dit is verkeerde zuinigheid.

Goedgekeurd onderschrift :)

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 12:58

Ik weet het Billy,als het aan mij lag had ik al meteen bij de DA op de stoep gestaan. Knipoog

En dat van de theobromine kreeg ik idd al eerder een tip van.
Heb er een stukje over gelezen op een site,en het klopt wat je zegt.
Maar goed,dat zit gelukkig ook niet in witte chocola.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:10

Billy schreef:
Het gaat niet om de cacao maar om de theobromine, die kan hartklachten veroorzaken
Als jet goedkope chocola is zal het wel meevallen, maar voorde zekerheid zou ik toch even de veearts bellen.
Een consult bij de da is altijd nog goedkoper dan een dode hond. Klinkt hard, mar dit is verkeerde zuinigheid.


klopt, heb t ff gevraagd een een DA-assistent, maar de cacao krijgen ze maag&darmklachten van, kunnen ze niet verteren en theobromine krijgen ze hartklachten van, alleen zit dat vaak niet of nauwelijks in witte chocolade
verder moeten ze redelijk veel theobromine binnen krijgen voordat het echt levensbedreigend is, maar chocolade is sowieso niet goed voor een hond
maar witte chocolade hoef je je niet zo druk om te maken, zeker als je hond er nu niet extreem ziek uit ziet.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:11

Voor de volgende keer, je kunt je hond ook zelf laten braken.
Altjd doen bij het eten van giftige/slechte dingen, behalve bij het eten van brandende stoffen.
Dit kun je doen dmv zout achter in zn bek gooien

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 13:13

Oke Miep,bedankt voor de tip.
Dat had nu waarschijnlijk toch al geen zin meer gehad,omdat ze het denk ik al vroeg in de nacht heeft opgegeten,
maar ik zal het onthouden. Lachen
Laatst bijgewerkt door Lindy op 23-11-03 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:13

o ja wild eik nog ff zeggen, als je je hond ziet vlak nadat ie dat heeft gegeten(uren later heeft t geen nut meer) heb je grote kans dt ie als ie buiten is gras gaat eten, daar gaat ie ook van braken
de tip van miep is ook handig!

maar als ie t vannacht heeft gedaan heeft laten braken nu geen nut meer

als ie er nu niet heel ziek uitziet dan zal t allemaal wel goedkomen, dan is de chocola inmiddels al verteerd

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 13:15

Nee,hij is gewoon normaal,dus dan zal het inderdaad wel verteerd zijn.
Als ze het niet vanmorgen vroeg heeft opgegeten,want we weten niet wanneer ze het precies heeft opgeten.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:20

Ik denk dat je er ondertussen wel vanuit mag gaan dat er niets met de hond aan de hand is en dat hij alleen lekker heeft gesnoept...

En natuurlijk de hond wel een beetje in de gaten houden Knipoog
En een volgende keer de schoen ergens anders neerzetten en/of zorgen dat de hond er niet weer bijkan Knipoog

Diplodocus

Berichten: 160
Geregistreerd: 24-10-03
Woonplaats: borssele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:22

Het is inderdaad niet goed als ze chocola opeten,maar als ze nog niks vertoont dan zal het wel loslopen.
Je moet er alleen wel voor oppassen want chocola kan verlamming van de hartspieren veroorzaken.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:45

Ik zou pas bellen als ze ziek wordt, zolang het beessie vrolijk ronddarteld zou ik me nergens druk over maken.

Storm in mijn profiel!

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:52

Dan kan het al te laat zijn.... Ik zou toch maar ff bellen, en als hij het niet weet maar ff een bezoekje brengen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 17:54

nee,ik ga nu niet meer bellen.Ze lijkt nog steeds nergens last van te hebben,
en die chocola ligt vast al ergens uitgepoept in de berm Knipoog

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:51

Chocola is zowieso slecht voor honden, volgens mij maakt de hoeveelheid echt niet veel uit hoor. als het nog niet lang geleden is zal ik toch wel even de dierenarts bellen, omdat chocola dodelijk kan zijn voor een hond.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:59

Miep schreef:
Voor de volgende keer, je kunt je hond ook zelf laten braken.
Altjd doen bij het eten van giftige/slechte dingen, behalve bij het eten van brandende stoffen.
Dit kun je doen dmv zout achter in zn bek gooien


Moet je hond wel braken op zout. Mijn oudste hond doet dat dus absoluut niet

Goedgekeurd onderschrift :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, Amyyy, Bullebeest, Camino_S, douschka, evelien11, GoogleAdsense, hel1, journee, lillylover, Maaaarije, maessie, MarleenM, mvdende, Nieknollie, Patriesje, Rox87, SentiBot, Sourire, Tatjanaa, ttranch, Valerie93, Waratje, xEva, xPabloBokt, YandexBot en 176 bezoekers