Trailer: Verzorgingsdeurtje liever links of rechts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat is de beste plaats voor het verzorgingsdeurtje?

Links
12 (20%)
Rechts
34 (56%)
Maakt niet uit
12 (20%)
Ik twijfel nog
2 (3%)

Totaal aantal stemmen: 60


Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Trailer: Verzorgingsdeurtje liever links of rechts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 08:46

Van het voorjaar gaan we waarschijnlijk een trailer kopen. Ik heb/had een voorkeur voor een trailer met het verzorgingsdeurtje rechts. Van het weekend ben ik voor- en nadelen van het deurtje aan een bepaalde kant aan het bedenken geweest. Aan welke kant hebben jullie het verzorgingsdeurtje het liefst?

Rechts:
+ Deurtje 'van de weg af', dus bij pech veiliger.
+ Wanneer je één paard in een tweepaards trailer vervoert, heb je meer ruimte (één paard staat links).
- Er zit altijd iemand links in de auto (de bestuurder). Aan de linkerkant is er dus altijd wel iemand die snel naar het deurtje kan.

Links:
Eigenlijk precies andersom.

Eadem mutata resurgo.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 08:51

Ik heb een Ifor Williams HB510 en die heeft het kleine deurtje links maar aan de rechter voorzijde heb ik een complete laadklep.
Als er dan onderweg wat zou gebeuren kunnen m´n paarden er iig aan de rechter voorzijde uit en ik kan zelf kiezen aan welke kant ik er in wil.
http://www.ifor-williams-trailers.co.uk ... /horse.htm

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 09:42

rechts, als er wat is tijdens transport kan je maar beter het deurtje aan de niet wegkant hebben. Je bent zo om je auto heen gelopen als er was aan de hand is.


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 09:44

Bij mijn huidige trailer zit het aan de bestuurderskant (links) en bij mijn oude rechts. Het allebei zijn voors en tegens. Met deze aan de linkerkant, ben ik eigenlijk wel meer tevreden: ik rijd altijd alleen met de trailer, dus ik ben sneller links als rechts van mijn trailer.

Toos paardloos

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:35

bij mijn trailer die ik binnenkort krijg zit ie aan de linkerkant..

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:06

bij mijn trailer zit ie rechts.
Ik sta nog wel eens aan de verkeerde kant, maarhet begint te wennen.

het voordeel is dat ie niet aan de verkeerskant zit, als je eens op de vluchtstrook komt te staan, het nadeel is dat je over de dissel moet klimmen om erbij te komen (of om de auto of trailer heen moet lopen).

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:16

Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit. We hebben er met linkse en rechtse deuren gehad. Nu hebben we een Ifor Williams, dus deurtje aan de linkerkant. Net als Ilindra ook rechts een laadklep, dus dat ik wel handig en veilig.

Mij maakt het dus niet uit, als de trailer maar rijdt en veilig is voor het paard (en als ik er van de voorkant maar ik kan komen Haha! )

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:12

Wij hebben 'm rechts, en omdat we bijna altijd met een groom traileren vind ik dat ook het fijnste - de groom is dan zo bij het paard. En zo erg is het ook weer niet om als bestuurder over de dissel heen te stappen.

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:20

Ik heb bij de restauratie van mijn Westfalia er bewust voor gekozen om het deurtje rechts te doen. Oorspronkelijk zit het aan de linkerkant. Ik vindt het bezwaar van over de haak stappen niet opwegen tegen de risico's van aan de wegkant staan. Indien het tijdsverlies van over de haak stappen bepalend is voor leven of dood, dan ben je toch al te laat! De kans hierop is echter vele malen kleiner dan bij het uitstappen van de trailer door een vrachtwagen overhoop gereden te worden omdat die precies op dat moment rakelings langs je trailer zoeft.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:12

Bij onze trailer zit het deurtje rechts... Vind ik ook wel veilig i.v.m de weg.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:39

Ik ga helemaal met Ikke mee. Absoluut rechts. Ik zou een trailer erom laten staan als het links zit. Doodeng!

De tijd die het kost om over de dissel heen te stappen om aan de rechterkant te komen weegt voor mij niet op tegen het risico dat je loopt aan de linkerkant. Die ene seconde zal echt het verschil niet uitmaken. Goed op het verkeer letten kost ook veel tijd en aandacht, die richt ik liever op m'n paard. Nog afgezien van het risico dat je zelf loopt. Heb wel eens stilgestaan op de vluchtstrook (zonder trailer hoor) en toen ben ik dus echt wel aan de rechterkant uit m'n auto geklommen, doodeng om dat links te doen als de vrachtwagens langs je heen razen!
Daarnaast telt voor mij ook nog eens het praktische aspect: de schuifdeur van mijn auto zit ook rechts. Deurtje links zou zwaar onhandig zijn, dan ben je pas echt vaak over de dissel heen aan het klauteren, kun je trouwens niet eens fatsoenlijk langs als het deurtje open staat op het haakje.

Bij Ifor Williams vind ik er wel wat voor te zeggen dat het deurtje links zit en de klep rechts, dat zou niet andersom moeten zijn.

Bestaan er trouwens eigenlijk trailers met 2 deurtjes? Dat zou natuurlijk helemaal ideaal zijn, of zou dat ten koste gaan van de stevigheid van de constructie?
Trailers met van die hele lage deurtjes zouden ze ook moeten verbieden, hoe vaak ik daar wel niet m'n hoofd aan gestoten heb....

Nulla tenaci invia est via

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 16:40

Absoluut rechts (bermkant). Heb 1x met pech op de snelweg gestaan (naja de veewagen waar we samen mee waren had pech en wij gingen dus ook aan de kant met de trailer) en dan ben je toch dolblij dat je deur aan de bemkant zit.
Dit is veiliger voor degene die erbij moet en rustiger voor je paard. Voor mij nevernooit geen deur links.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 16:50

Ik zou ook voor rechts gaan, behalve in het geval van de Ifor Williams met voor uitlader, dan heb ik liever de voorklep rechts(ze passen niet bijde aan 1 kant Tong uitsteken ).

Mijn trailer heeft helemaal geen deurtje, maar dat is ook een inimini vierkant pony trailertje.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:40

achteraf gezien was een deurtje rechts miss chien wel makkelijker geweest... maar ja is niets meer aan te doen...

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:45

bij ons zit ie links. als je bijv. in nood rechts de berm in moet gaan staan is het makkelijker dat hij links zit omdat je er dan rechts misschien niet goed bij zou kunnen (hierbij denk ik er even aan dat je op een soort landweggetje staat waarbij je half in het gras staat, dus niet op de snelweg want dan zou het rechts beter zijn om de hierboven genoemde redenen). de argumenten die hier al zijn gegeven voor rechts zijn trouwens wel goed OK dan! eerlijk gezegd heb ik er nooit zo over nagedacht wat de makkelijkste plaats is voor het deurtje...
Laatst bijgewerkt door _Michelle_ op 23-11-03 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Gamble

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:47

rechts. Wij hebben hem ook rechts en met pech heb ik hem liever aan die kant dan aan de kant waar alle auto's langs sjesen... Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een trailer gezien met het deurtje links!!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:57

Atec heeft de deurtjes links zitten, Westfalia en Weijer ook dacht ik.
Ik heb een Hotra, daar zit het deurtje rechts.

Nulla tenaci invia est via

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:17

wij hebben hem rechts..
Maar het maakt mij niet zoveel uit..

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 20:07

Van de Hotra weet ik dat het deurtje rechts zit. Is er iemand die nog een ander merk (of andere merken) kent met het deurtje rechts?

Eadem mutata resurgo.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:14

Cupid schreef:
Van de Hotra weet ik dat het deurtje rechts zit. Is er iemand die nog een ander merk (of andere merken) kent met het deurtje rechts?


Heja, Ablas, die zowieso!!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:35

Hotra, Heja, Sluis, Mustang, Wesco, Humbaur, Böckmann

Nulla tenaci invia est via

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 20:46

Dankjewel Chantal en Margreet.

Eadem mutata resurgo.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:49

Het loont trouwens denk ik ook wel de moeite om als je een nieuwe trailer op het oog hebt met het deurtje links om te vragen of ze het ook rechts kunnen plaatsen. Bij een merk dat een beetje service wil verlenen moet dat lijkt me gewoon kunnen. In volpolyester is het waarschijnlijk lastiger ivm de gietmallen, maar in hout en varianten daarop moet het mogelijk zijn.

Nulla tenaci invia est via

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:51

Bij Weijer kun je het wel vragen of ze hem rechts plaatsen zei die man later tegen me. Dom dat ik er van te voren niet aan gedacht heb.
Overigens heb ik met mijn Weijer al eens langs de snelweg met pech gestaan en eigenlijk viel het wel mee met dat zgn. gevaarlijke deurtje links. Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:56

Wij hebben een Weijer (die trouwens te koop staat) van een oud type waar het deurtje links zit.
Ik heb pas een Hotra Jumper gekocht waar het deurtje rechts zit.
Weet nog niet hoe dat bevalt.

Don't dream your life, live your dreams!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker en 34 bezoekers