Je woont samen,maar je gaat uit elkaar wat ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Je woont samen,maar je gaat uit elkaar wat ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 22:35

Gebeurt er dan als je het huis verlaat en je vergeet de papieren van je paarden.Het zijn jou paarden,maar je krijgt de papieren niet van je ex.Wat moet je dan doen?Hoe kan je bewijzen dat het jou paarden zijn?En hoe kom je weer aan je papieren?Ex kan dreigen om de paarden op te halen en mag dat zomaar?

Dit vraag ik mij al een tijdje af.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?

Groetjes Zauber

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.


mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:39

bureau van rechtshulp inschakelen voor advies. Ik hoop niet dat dit jouw probleem is want dat lijkt me niet fijn

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:40

ligt eraan welke papieren, papieren van de stamboom? dat zijn geen eigendomspapieren. wel het papiertje wat je krijgt als je je paard op jou naam hebt laten schrijven..bij het kwpn of welke dan ook.
zoiets heb ik gehoord hoor..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:45

Volgens mij zijn de papieren geen eigendomsbewijs. Zou een mooie boel worden met al die paarden met een veulenboekpapier wat nog steeds op naam van de fokker staat. Buro voor rechtshulp inschakelen lijkt me wel een goeie. Zou het ook verder niet weten.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 22:52

Ik bedoel het stamboom papier.Ik zelf heb er geen last mee hoor,maar ik ben gewoon benieuwd hoe dat nou zit.
Het is heel makkelijk als je het stamboek papier in handen heb om dan naar het KWPN te gaan om het paard op jou naam te zetten.Dat doen ze zo voor je.Dus dan heb je een papier met jou naam er op,dan hoef je alleen het paard nog maar te halen.Dan ben je zomaar eigenaar van een paard wat eigenlijk niet van jou is.

8 jaar geleden is er een paard van mij gestolen.
Ik heb het KWPN gebeld en gezegt dat mijn paard gestolen is,en dat ze geen duplikaat mochten uitgeven.

Ze zijden tegen mij als je weet waar je paard staat dan mag je hem zo ophalen.Want je kan aantonen dat het paard van jou is.

Dus als je samen woont en je krijgt ruzie,en je vergeet je papieren dan ben je dus gewoon je paarden kwijt of niet?Hoe zit dat nou?

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

ingvdh

Berichten: 6360
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:52

Als je naam erop staat zou je ze kunnen opeisen, desnoods via de rechter. Het buro voor rechtshulp zou je kunnen helpen hierbij.

Alhoewel het KWPN zegt dat het niet om eigendomsbewijzen gaat, heb ik een keer meegemaakt dat een meisje haar paard op naam van haar vriend had laten zetten (vond 'ie leuk). Toen ze uit elkaar gingen en hij in de schuldsanering kwam, kon zij mooi haar eigen paard terug kopen van hem! Kijk daar dus goed mee uit!!! Ookal kon zij aantoonen dat zij alle kosten voor haar rekening had genomen ed, het maakte allemaal niets uit. Ze was haar paard gewoon kwijt. Geld om terug te kopen had ze niet en het dier is toen verkocht en de winst ging naar zijn bankrekening (oftewel schuldeisers). Een trieste zaak.


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 02:44

Ik heb ook wel eens begrepen dat het stamboekpapier geen eigendomsbewijs is. Zo weer zo staan op het stamboekpapier van mijn paard geen eigenaren.
Ik geloof dat zelfs een paspoort niet geldt als bewijs, alleen een koopovereenkomst of betalingsbewijs is rechtsgeldig.

Even iets om bij na te denken als je een paard koopt, vragen om een aankoopnota

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:05

Toevallig had ik het pas aan de DA gevraagd...Geen enkel papier bewijst dat het paard van jou is..Behalve als je naar de notaris gaat, en je paard daar op jouw naam laat vastleggen..Alléen dan kun je bewijzen dat het paard ook echt van jou is..

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 21:39

Kunnen jullie allemaal aantonen dat het jou paard is?
Ik kan mij niet voorstellen dat iedereen een bon heeft dat je het paard gekocht heb.
Als je nou geen bon heb,hoe los je dat dan op als ik jou paard zomaar meeneem?

Groetjes Zauber

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:09

In ons samenlevingskontract staat Kawa als mijn paard.
Denk dat ik daar genoeg een heb Lachen

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:14

Ik heb mijn paard bij een handelsstal gekocht die aangesloten is bij de VSN en dus met koopovereenkomst.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:17

Om eerlijk te zijn, dat zou dus het eerste zijn wat ik meenam. Ik heb zo'n situatie zelf meegemaakt, maar dan met mn ouders, en de papieren van mn paardje plus het koopcontract was het eerste wat ik ging zoeken en inpakte.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:45

Zauber schreef:
Kunnen jullie allemaal aantonen dat het jou paard is?

Yep, bij de notaris geregeld. Bij mijn testament zit een kopie van zijn papier en een verklaring.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-03 22:48

Valt mij mee dat er toch nog mensen zijn die dat goed geregelt hebben.
In mijn kennisenkring ken ik niemand die dat heeft gedaan.
Moet ik toch ook maar eens gaan doen.

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:25

Ik heb wel de aankoopbon. is via de bank gegaan(heb eigen bankrekening op mijn naam). en op de overdracht van de koop cq bon staat de naam van mijn paard. staat ook in paspoort vermeld dat het paard is overgedaan aan mij met handtekeningen van beide partijen.

hoop dat dat voldoende is??? alleen niet aan notaris doorgegeven of aan het stamboek zelf ( zou ik wel moeten doen)

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 23:47

Ja ik heb bij de koop van Marfique ook een soort 'rekening' laten maken. Maar dat was ook, omdat ze afgelopen zomer bijd e vorige eigenaar bleef, en ik toch een bewijs van eigendom wilde, voor het geval dat.....

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:15

Wat ik begrepen heb is dat het in zulke gevallen om getuigen gaat. Bv de staleigenaar kan verklaren dat het jouw paard is en dat jij ook maandelijks de stalhuur voldoet. Zo zijn er natuurlijk meer mensen die bewijzen dat het paard echt van jou is. Daarbij zullen de papieren waarschijnlijk niet op naam van je vriend staan.

Ik vroeg me dat een tijdje terug ook af. Nee, niet omdat we uit elkaar gaan Knipoog maar omdat de papieren nog op naam van de fokker staan.

There is no reality, only perception.

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 02:47

Zoals Fitzroy reeds stelde is een aankoop cq betalingsbewijs het meest sluitende bewijs van eigendom. Ik kijk dan ook met veel belangstelling uit naar de rechtzaak die de familie van Aalderen en Anky en Sjef momenteel hebben over het paard Idool.

Horsedances

Meer dan 3000 dressuur videos on-line

http://www.topdressage.tv

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 07:19

annegti schreef:
Volgens mij zijn de papieren geen eigendomsbewijs. Zou een mooie boel worden met al die paarden met een veulenboekpapier wat nog steeds op naam van de fokker staat. Buro voor rechtshulp inschakelen lijkt me wel een goeie. Zou het ook verder niet weten.


Stamboom papieren zijn bij sommige stamboeken ook eigendomspapieren, en als een velen nog in het veulenboek staat kan deze wel degelijk op naam van een nieuwe eigenaar staan (maar dit verschilt dus per stamboek).

Verder zou je aangifte kunnen doen van diefstal, zich toeeigenen van enig goed dat een ander toebehoort.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 07:23

mjet schreef:
Ik heb wel de aankoopbon. is via de bank gegaan(heb eigen bankrekening op mijn naam). en op de overdracht van de koop cq bon staat de naam van mijn paard. staat ook in paspoort vermeld dat het paard is overgedaan aan mij met handtekeningen van beide partijen.

hoop dat dat voldoende is??? alleen niet aan notaris doorgegeven of aan het stamboek zelf ( zou ik wel moeten doen)


Dat laatste MOET je doen want bij de fjorden is je stamboekpapier ook je eigendomsbewijs, dus als de wiedeweerga je papier opsturen en geld overmaken dan issie officieel van jou nl.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 12:43

oops vippie. zal ik dan maar eens doen dan Lachen

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:17

De paarden van ons staat bij de notaris beschreven als we uit elkaar zouden gaan dan gaan de paarden met mij mee net als de honden.
Maar als je het paard en papier hebt dan ben je "eigenaar". Dat heeft Rob groniger een paar jaar geleden mee gemaakt toen het paard met papier was gestolen. Dus mocht je samenwonen of gaan samenwonen dan is het handig om je beesten te laten beschrijven in je contract en testament

...Dreaming with my eye's wide open...

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:27

oops vippie. zal ik dan maar eens doen dan Lachen

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:37

Op de papieren van mijn merrie en veulen (FPS) staat onder egenaar, mijn naam Lachen .
Mijn Dikke heeft helemaal geen papieren en heb ik toendertijd per handslag gekocht! Maar mochten mijn man en ik uit elkaar gaan, weet ik zeker dat ik de paarden mee krijg: ten eerste heeft hij helemaal niets met paarden en ten tweede staat zijn auto op mijn naam Knipoog en kan ik voor dat bedrag wel 4 paarden kopen Clown !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:32

Hier heeft een artikel over in de Hoefslag gestaan, ik schat een maandje of drie geleden. Hier liep het overigens slecht af met het bewijs en moesten de drie ponies verkocht worden of de vrouw moest de helft van de waarde aan de man uitkeren. En dan ook nog de proces kosten!!! Kan dus een dure grap worden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frummel01, Serena_Milco, Trendiction en 35 bezoekers