Cap heeft leven gered

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Cap heeft leven gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 17:49

Een vrouw die bij mij op stal staat ging donderdag rijden, en even later werd ze half bewusteloos tegen een boom gevonden. Ze werd met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht, en daar wees uit dat er scheurtjes in der nek en schedel zitten.
Ze kan zich verder niks meer herinneren, maar waarschijnlijk is het paard ook gevallen( die heeft verder niks) Ze is nu wel uit het ziekenhuis, der hele ogen zijn dik en knalblauw en in der gezicht zitten allemaal hechtingen.
Als ze der cap niet ophad, was ze dood geweest. Der cap is namelijk helemaal verbrijzeld.
Ik ben me echt rot geschrokken, moet eerlijk toegeven dat ik nooit met cap rijdt, maar zet hem in het vervolg toch op.
Dit ongeluk had met het braafste paard van stal kunnen gebeuren.


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:53

Ja dat kun je wel zeggen dat het dan haar leven heeft gered maar hoe is het ongeluk gebeurt dan omdat je zei van: der hele ogen zijn dik en knalblauw en in der gezicht zitten allemaal hechtingen.

Hoe is dat gekomen dan?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 18:00

Dat weet ze dus niet, maar waarschijnlijk is ze met een rotklap tegen de boom aan geslingerd, ze kan met 1 oog ook niks meer zien.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:02

Wat een schrik zeg ik denk dat ze dan altijd met cap blijft rijden want de paarden dienog te vertrouwen zijn kunnen altijd veranderen.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:22

Geluk dat ze haar cap ophad, zo zie je maar wat een cap kan doen. Ik zet hem de laatste tijd ook weer bijna altijd op.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

highlight

Berichten: 143
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:22

ben ook een keer bewusteloos geweest toen ik samen met een paard was gevallen (we gingen in rengalop over het strand en het paard verstapte zich), ik had toen een cap op en daar ben ik blij om, want wie weet wat er had kunnen gebeurden als ik 'm niet op had gehad....Nu draag ik ook altijd een cap

|| ==-- Hoezo geen idealen, ik wil een heleboel mensen verbeteren --== ||

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:23

jemig zeg! ik zet buiten mn cap altijd op, en dit is dus ook de reden daarvoor!
je weet nooit wat er kan gebeuren

bv je bent met een rbaaf paard buiten, relaxed drafje of galopje, steekt ineens een konijn ofzo over, paard schrikt en stopt, er liggen bladeren&modder dus t is glad, paard glijdt uit en jij knalt tegen een boom

zo snel kan er wat gebeuren, zelfs met het braafste paard!

wel te hopen dat ze met dat oog wel weer kan gaan zien!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:30

inderdaad altijd je cap op zetten, heb het nu de laatste keer 2 keer meegemaakt dat ik God bedankte dat ik die cap op had...!!

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 18:32

Waarschijnlijk is dat dus ook gebeurd Renske20, waar ze gevonden werd was het baggerig en er lagen een en al bladeren.
Ik zet idd in het vervolg me cappie op, mijn paard is al knettergek buiten, dus nog een groter risico, echt dom eigenlijk dat ik altijd zonder cap rij, der hoeft maar iets te gebeuren.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:36

Ik zet tijdens het buiten rijden ook altijd mijn cap op. Vind het anders veel te gevaarlijk. Voor je het weet lig je tegen een boom aan. Net als wat Renske20 zegt. En zoiezo er hoeft maar een tak in de weg te hangen die je net te laat ziet. Die cap is dan altijd makkelijk.

Wens haar maar beterschap en ik hoop dat alles goed komt...

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:14

Ik heb een jaar of 5 terug een keer een ongeluk gehad waar ik heel erg veel geluk mee gehad heb: bij het aansingelen (dus toen ik emt mijn linkerbeen voor het zadel zat) steigerde mijn pony, waarschijnlijk omdat haar velletje tussen de singel kwam ofzo. Doordat ik met mijn been zo zat kon ik niet voorover leunen, en raakte ze uit balans en viel achterover. Yep, bovenop ondergetekende... Scheve mond
Ik had geen cap op, maar hoewel ik echt met mijn hoofd op de grond geklapt ben had ik alleen maar een lichte hersenschudding; ik ben zó blij dat dit in het weiland is gebeurd, en niet ergens op een hardere ondergrond... ik had hier echt gewoon mezelf dood kunnen vallen, ik heb zóveel geluk gehad.
Sindsdien rijd ik altijd met cap; nu nog met een oude cap, maar ik ga binnenkort een nieuwe (veiligheids-) cap kopen.

De moraal van het verhaal: caps zijn stiekem toch wel nuttig, en ik raad het net als de andere posters hier ook aan om hem altijd op te zetten, zelfs al zijn de paarden die je rijdt nóg zo rustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:42

kleine moeite hoor een cap op kan dus wel je leven beschermen, ik doe hem al jaren zeker op, een veiligheids cap heb al heel veel erge ongelukken gezien en meegemaakt met en zonder cap.
Wordt je niet vrolijk van!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:43

FF een tip: Ze hebben niks voor niks een cap ontworpen en zo zie je waar het voor dient!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:37

Das een ramp!! gelukkig dat ze haar cap ophad!! Met buitenrijden doe ik zowiezo een cap op, in de bak niet altijd. Maar zal er extra op gaan letten!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:44

dat is schrikken! gelukkig is ze wel zo verstandig geweest om een cap op te zetten
Heb zelf ook altijd een cap op Lachen Bij iemand op de club is het zelfs zo erg dat ze haar cap nog op heeft als ze in de auto zit op weg naar huis *LOL*

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:53

jeetje dat is even schrikken!

(even heel offtopic.. ben jij chantal van Danja? ji was ook mee naar renesse toen!)

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:55

dat is idd schrikken!
ik heb altijd mijn cap op alleen heel soms als ik ff snel een rondje mag of als het heeeeel heet is in de zomer niet!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:57

Als ik een buitenrit maak,spring of met een paard/pony rijd die ik niet door en door ken draag ik ook steeds een cap.Ik ben ook al enkele keren superblij geweest omdat ik een cap droeg,want een hersenschudding is niet zo leuk weet je...

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:05

Nou als je zo'n verhaal leest schrik je echt en ben ik idd blij dat ik altijd mn cap draag, jammer genoeg zitten ze niet zo lekker. Maar liever niet lekker zitten als dat je er afvalt en zoiets oploopt of nog erger....

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Pomski

Berichten: 694
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 21:13

Ja ik heb hier zeker van geleerd, heb een tijd geleden ook een ongeluk gehad, waarbij ik toevallig me cap op had, en ook heel veel geluk mee heb gehad.
En Melissa, heb idd bij Anja gewerkt

Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:23

Jemig zeg, wat verschrikkelijk! Echt super dat ze zo slim was met cap te gaan rijden!! Anders had het veel erger kunnen zijn....


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 01:12

ik rij ook altijd met cap, vind ik veel veiliger en is een kleine moeite om op te zetten , ik mag geen eens zonder kep op mijn bijrijdpony en is maar goed ook Haha!

-

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 01:20

jeetje dat is wel erg! maar ik las dat ze niet meer kon zien met 1 oog.. NOOIT meer of gewoon nu even niet?

jaa inderdaad.. een cap blijkt toch maar weer niet voor niks te zijn!
Bij ons is er een pony en een paardenclub (afzonderlijk) en bij de paarden doen ze echt NOOIT een cap op.. ook niet met trainen in clubsverband ofzo... zelfs de mensen die op nog half groene paarden rijden niet. Ik vind dat zo ontzettend DOM! Maarja.. een cap vinden ze natuurlijk niet stoer.. en misschien raakt hun haar wel door de war Verward
het is misschien wel banketstaaf voor die mensen... maar ik hoop dat ze het toch een x leren! (najah iets ergs gun je natuurlijk niemand toe)

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 01:41

Ik doe nooit mijn cap op, ook dus niet met buitenritten... als ik dit zo lees niet echt slom, maar dat kreng zakt altijd over mijn ogen..... dan toch maar vanaf nu gewoon doen en niet eigenwijs zijn.....

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 02:21

Tartuffo schreef:
als ik dit zo lees niet echt slom, maar dat kreng zakt altijd over mijn ogen.....

Dan moet je 'n betere cap kopen, er zijn er genoeg die precies passen, of die je zo strak/los kunt afstellen dat ze perfect passen.
Wel zo veilig.
Enigste irritante van de cap vind ik, dat als je 'ns 'n flinke smak maakt, die cap soms naar voren knalt op je neus (ja, dan staat ie eignelijk iets te los, maar anders krijg ik hoofdpijn) en dat ie dan dus m'n neus ontveld...

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: shadowstar en 95 bezoekers