wat voor kuren had jou haflinger?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

wat voor kuren had jou haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 19:19

Mijn haf wilde niet meer van de hoefslag af en ging er dan vandoor?
helemaal stuurloos was hij dan schuurde tegen de bakranden aan met mij er op, en wat voor kuren heeft jou haflinger gehad? Scheve mond


Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:23

Mijn haflinger heeft nog steeds wel kuren, maar jah, dat was te verwachten, ik ben hem nu aan het leren om een beetje rustig te gallopperen, en daar ben ik volgens mij nog wel even mee bezig (meestal als ik ga buitenrijden is het of stap of middendraf of rengalop Schijnheilig )
En verder, hij gaat het liefste om een plas heen en tilt zijn voeten bijna niet op met springen bij een lage hindernis Tong uitsteken

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:24

Ik heb er 1 verzorgd die nogal de neiging had om achteruit de sloot in te crossen (heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt) verder kon je dr echt niet houden (ze werd al op stang gereden) en nam je ze altijd mee voor een crossritje door de polder. Nu heb ik er 1 (van mijn vriend) die gewoon ontzettend druk ik....echt een driftkikker. Kan niet stilstaan wil hard hard hard!!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:28

nou,ik heb mijn haf nu 2 maand.
ze ziet buiten overal spoken(en koeien zijn wel zo eng)
ze rent terug naar stal(ook aan de hand)(en dan rengallop he)
en als er een pony bij in de bak komt,word ze helemaal gek.
en vooral als die pony nou ook weer eerder weggaat

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:05

Had:
Ongeduldig door je heen rennen.
Terug naar stal rennen.
Overal van schrikken en dan op je tenen dansen.
Geen voetje willen geven.
De hoefsmid lichtelijk proberen te vermoorden.
Altijd achter de andere paarden aanrennen.
Absoluut alle aandacht op alles vestigen zolang ik het maar niet was.
Niet stilstaan.
Ppfff....eigenwijze, onopgevoede donder was het.

Heeft:
Tijdens het rijden de neiging het moeilijke op te lossen door steeds meer snelheid erin te gooien.
Is nog steeds ietswat ongeduldig *vermoordt gelukkig de hoefsmid niet meer Haha! *
Moet nog steeds even kijken waar alle paarden heen gaan als we aan het rijden zijn maar wordt steeds minder en is nu ook niet meer zo hyper als het gebeurt.

Tsja...het is en blijft een haf he.....

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:07

Heel hard richting de uitgang rennen, en dan ook echt alles en iedereen ondersteboven *LOL*

is trouwens wel over Knipoog

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:15

ook richting uitgang rennen, lekker een sprintje trekken als het haar uitkomen, en dan ook echt hard en niet meer te stoppen, en soms het bit vastbakken.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:39

ik heb een unieke haflinger zo te lezen.

MAX doet niks,en is toch geen doetje.
maar ondeugend zijn? hij weet niet hoe dat moet en waarom zou hij dat moeten zijn denkt hij.

hij heeft een ongelofelijk wil om te willen meewerken.

kuren? nee dus
eigenaardigheden?

tja ,hij schijt in de trailer(uit nerveusiteit) minstens 4 keer voor vertrek.bij aankomst is heeft hij zich altijd ondergediarreed.

dat is vaste prik.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:37

Eehm, kuren Verward Ze heeft een eigenwijze koppige periode gehad tijdens haar puberteit, dat ze echt absoluut niet meer vooruit wilde. Maar dat is ook overgegaan, verder... Een heel braaf in principe kan iedereen er zo op. En dan doen alle knoppen het ook Lachen
Eigenaardigheden??? Eehm.... ik zou het niet weten. Het is gewoon een schat

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 01:43

Sily schreef:
Heeft:
Tijdens het rijden de neiging het moeilijke op te lossen door steeds meer snelheid erin te gooien.


Dat doet Mander ook, zodra ik een nieuwe oefening van mijn instructrice krijg die hij niet (helemaal) snapt, gaat ie steed harder lopen Haha!

Verder is ie absoluut werkwillig, leergierig en superbraaf!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 02:38

die van mij dacht alleen maar aan eten, en was een ongeloofelijke bangepoepert
overal dacht hij paardenetende kabouters te zien
terwijl er niets is
ook was hij bang voor kittens, de hero
typisch is wel dat de fjord die ik nu rijd , ook een bangepoepert is , terwijl ik heel nuchter en niet snel bang ben

hafje was bij mij na enig geknok ook geweldig aan het been e sprong een geinig hindernisje, was lekker eigenwijs en af en toe flink stug

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 03:37

Phoe, als ik alle eigenaardigheden van Stan moet gaan vertellen, dan zit ik morgen nog achter de computer... Kan beter vertellen wat hij braaf doet: eten...

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:13

Whahaha, heeft ie nog steeds en ik geloof niet dat hij zijn kuren ooit kwijt raak.
Anton vond het leuk om eerst braaf te galopperen en dat ineens heel gemeen te gaan bokken en achteruit lopen als hij wat engs ziet en als het dan even kan ook nog om te draaien, in het begin als ik dan alleen ging buitenrijden stoptte hij halverwegen en wou omdraaien, nou dan moest ik echt heel veel moeite doen om hen vooruit te laten gaan.
En zo heeft hij nog veel meer van dit soort streken gehad of heeft hij nog steeds.

Maar het is een lieverd hoor Haha!

Leo

Berichten: 50038
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:57

Mijnes is nog jong maar kan flink etteren met hoeven krabben. Het is al flink verbeterd, maar mijn vader moet er niet aan beginnen met z'n rug Lips are sealed

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:36

Buitenzorg"]
[quote="Sily schreef:
Heeft:
Tijdens het rijden de neiging het moeilijke op te lossen door steeds meer snelheid erin te gooien.


Dat doet Mander ook, zodra ik een nieuwe oefening van mijn instructrice krijg die hij niet (helemaal) snapt, gaat ie steed harder lopen Haha!

Verder is ie absoluut werkwillig, leergierig en superbraaf!
[/quote]

Lady doet dat ook, als ze iets moeilijk vindt in galop gaan en het bit vastpakken en door de bak heen scheuren Scheve mond *LOL*

Toen ik haar net had steigerde ze altijd als ik haar uit de wei wou halen. Dat heeft ze gelukkig nu wel afgeleerd *LOL*

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:59

Sily schreef:
Heeft:
Is nog steeds ietswat ongeduldig *vermoordt gelukkig de hoefsmid niet meer Haha! *


Vandaar dat de hoefsmid populatie weer rustig normaal word...Viel me op dat een tijd geleden er steeds meer "verdwenen.. Haha! .."

Woes heeft geen gekke kuren... Schijnheilig
Op dit ogenblik dan.... Schijnheilig
Al moet ik zeggen dat ik het echt niet aandurft om hem door iemand anders te laten longeren...
Komt niet goed...
Bij mij weet hij gelukkig hoe ver hij kan gaan...al probeert hij zo nu en dan wel eens om er onderuit te komen...
Met name inderdaad..moeilijke oefening Verward ??? ga ik toch lekker sneller... Haha!

Vindt die kuren wel een bewijs dat ze dus toch niet van die lieve kinder pony's zijn...Moet er ook niet aan denken..en klein kindje op Woes..
Levensgevaarlijk...

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:26

De laatste tijd heeft ze wat minder kuren (nouja...de laatste twee dagen Haha! )
Tessa trekt me vaak alle stallen in zodat ze kan eten maar dat heb ik haar zo'n beetje afgeleerd ~~}> (niet heel hardhandig hoor Tong uitsteken )
Ze liep gewoon rechtuit (op de linkerhand) in plaats van af te wenden of een volte te maken (lukt nu ook beter)
Ze stopt soms gewoon met rijden en dan is het niet makkelijk om haar weer in stap .....of draf te krijgen.
Ze trapt tegen haar deur aan (maar dat heeft ze helaas van haar buurvrouw geleerd ).
In ieder geval probeert ze altijd om zo veel mogelijk eten binnen te krijgen Vork .

En toch hou ik zooooooooveel van haar Lovers Haha!

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 08:59

Heeeeeel toevallig had par gisteren een nieuwe.
Niet meer op de rechterhand willen tijdens longeren.
De hele tijd stoppen, omdraaien en op de linkerhand verdergaan, hier kreeg ze natuurlijk niet de kans voor, maar sjips he wat een drama was dat Verward

Op de achterbenen tegenover me staan en gewoon niet rechts willen *is wel haar moeilijke kant*
Ben nijdig geworden dus heb lekker wel gewonnen Haha!

Toen ze 1maal weer liep was het over, helemaal weer perfect, weer gewoon beloond en rustig gedaan, maar wat ze er nou mee wou bereiken?
Ze weet toch dat ik de persoon met die lange zweep ben? ~~}> *LOL*

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:03

toch nog een keertje op dit onderwerp reageren hoor!
ik heb er 3 en ze zijn allemaal anders.
De merrie is heel zacht van aard maar is nog niet onder het zadel, mijn jongste ruin ( 8 jaar) is een echte doerak. met het rijden valt het met mij en mijn man wel mee, maar met een onervaren ruiter die hem teveel als knuffel gebruikt neemt ie een loopje door de andere kant uit te lopen, ze krijgen hem dan niet meer terug!
Hij doet het licht aan als wij het uitdoen, lichtknop is dus nu verplaatst, maakt zijn stal open ondanks een veiligheidsgrendel ( zit nu nog een grendel bij) doet het weiland open via de poortgreep tussen zijn tanden
( zit nu een extra touwtje omheen) en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Nu onze 3e ruin erbij is gekomen is ie erg jaloers, kijkt me letterlijk niet meer aan als ik eerst de nieuwkomer rij en dan hem pas.( ik heb hem dan ook al 6 jaar!)

de nieuwkomer is 10 jaar en ook een eigenwijs ding. in principe doet ie alles perfect ( western) maar ik weet dat ie met buitenritten het in zijn hoofd kan krijgen geen zin meer te hebben... hij loopt dan rustig 3 kilometer achteruit! ( is van mijn vriendin geweest, vandaar dat ik dat weet) maar hier heeft ie nog helemaal geen rare dingen ondernomen. zijn uitstraling is wel erg ondeugend.

Ik ben er wel achter dat je met haflingers moet uitkijken omdat ze zo'n grote aaibaarheids factor hebben. je bent geneigd je daar op te verkijken!
het is juist bij deze eigenwijze schatten van groot belang zeer concequent te zijn.
er gaat vaak veel mis met haflingers omdat veel mensen denken dat een haflinger erg gemakkelijk is voor groot en klein..
maar... ik ben gek op dit ras, juist om dat karakter!

Het houden van paarden is geen hobby, maar een virusbesmetting waar ik nooit meer vanaf kom

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 05:47

Had:
Niet op de hoefslag
Verkeerde galop
Niet stilstaan
Niet achteruit gaan
Niet meer dan ene half rondje in galop

Heeft
Ertussenuit knijpen tijdens het rijden
Niet bang zijn voor de zweep
alles proberen in zn mond te stoppen
Bokken
Niet lief tegen andere paarden
Benen niet optillen bij lage hindernissen....

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 10:48

Wladimir kan de ene dag de sterren van de hemel lopen (voor zijn doen, haha) en de volgende dag echt helemaal niks willen, alleen maar rennen en bokken. Op dit moment is hij superbraaf, maar dat kan van de één op de andere dag weer anders zijn. Dan denkt hij weer een paar dagen dat hij een kleine draak is in plaats van een haflinger. Gewoon langs de engste dingen lopen (bv bomen die omgezaagd worden) en vervolgens helemaal in de stress schieten van een blaadje dat uit de boom valt. Met hoeven uitkrabben even snel zijn tanden (gelukkig niet hard) in mijn billen zetten. Als mensen de staldeur opendoen, gewoon er over heen walsen om vrolijk door de stal te gaan wandelen op zoek naar eten. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Natuurlijk doet meneer dit allemaal met een geweldig schattige blik in zijn ogen. Hij kan echt heel onschuldig kijken.

The greatest threat to wildlife is assuming someone else will save it.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:36

ja mensen daarom vind ik haflingers zo leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het houden van paarden is geen hobby, maar een virusbesmetting waar ik nooit meer vanaf kom

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:02

toen ik haar net verzorgde (ik was 10 of 11) ging ze gewoon stilstaan als ze geen zin meer had. jammer voor mij dan maar Haha!
ze wou mij ook nog wel eens aan het halstertouw meeslepen de berm in om gras te vreten of bij het longeren gewoon recht tegenover mij gaan staan (*huh? zweep? doet me niks! Schijnheilig *)
ze deed geen vlieg kwaad, maar ze nam me gewoon enorm in de maling.. ik was dan ook erg klein voor m'n leeftijd dus het was makkelijk voor haar om mij even mee te slepen Haha!

gelukkig ben ik toch nog wel groot geworden Tong uitsteken en evita heeft eigenlijk geen kuren meer, ze is hardstikke braaf. behalve dan dat ze nog wel eens een beetje sterk wil zijn als ze iets leuk vind (buitenrijden en naar de wei brengen bijvoorbeeld) maar ze weet wel hoe ver ze kan gaan (echt er vandoor gaan doet ze dus ook niet)

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:29

Sabientje kon heel heel heel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard galopperen.
Zonder aanleiding vaak.

En als ze de poetsplaats opmoest stond ze bij de wei...Schijnheilig

Verder was ze braaf, als je eten had tenminste Tong uitsteken

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Leo

Berichten: 50038
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:55

Frida, de mams van Leo had overigens ook flinke kuren. Superlief beest, zolang je er niet langer op zat dan haar goede humeur duurde.. Frusty

Oa:

Stilstaan, als je aandreef achteruit gaan lopen, als je 'r een tijk met de zweep gaf flink bokken. Als ik beiden deed ging ze ook wel eens de lucht in (steigeren en vooruit springen tegelijk. Really Scary... Lips are sealed )

Of juist het bit tussen haar kiezen nemen als ik even niet oplette, en er als een haas vandoor gaan, bokkend enz... Niet te houden, en ik ben al geen held met rijden

Als je op wilde stijgen ging ze er ook vaak al vandoor voor je er goed en wel op zat.. ongeacht of iemand haar vasthield of niet... Scheve mond

Ze was een schat, maar geen geschikte rijpony voor mij Ik kan alleen maar hopen dat Leo beter wordt...

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker