heb een heel groot konijn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

heb een heel groot konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 20:28

afgelopen maandag heb ik een konijn opgehaald bij de kinderboerderij uit de buurt. Ik werk daar als invaller en vond hem erg grappig. Ik had daar al geoefend om hem met een kattentuigje uit te laten en dat doet hij nou super!
Hij heet: Lievelingskonijn en het is een Lotinger, een soort van vlaamse reus, zwart met wit, hij weegt 8 kilo dus het is echt een knoeperd van een konijn. Hij is gewend om buiten te zitten en heeft al zijn wintervacht, maar ik vind het zo gezellig als hij binnen is dus ik probeer hem langzaam te laten wennen aan binnen en als het goed is kan hij in het voorjaar hele dagen binnen.
Wat ik nog wel het leukste vind is dat hij nu al zindelijk is *LOL* het is dus echt een super (lievelings) konijn
de katten moeten nog even wennen aan hem, hij is twee keer zo groot, maar hij wil in elk geval graag vriendjes worden.

Als iemand nog tips heeft om het een konijn zo leuk mogelijk te maken, hoor ik het graag

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:32

Heej ik heb der ook twee!!!
Wat ik ze geef om een beetje tijd verdrijf te hebben is een soort van bal die speciaal voor konijnen is gemaakt dat vinden die van mij geweldig!!! Haha!

tevens een soort van bijt hout (ook te koop bij dierenspeciaal zaak) vinden ze erg lekker om op te knabbelen en het is goed voor de tandjes
Hopelijk heb ik je wat leuke tips gegeven en nog veel plezier met je konijn

GR Claudia

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:39

Heey!

Wat leuk zeg *LOL* Veel plezier verder met je konijn! Lachen

Hiska
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:55

Ik heb zelf een vlaamse reus gehad die het heel leuk vond als ik met dozen (gewoon uit de supermarkt) huisjes maakte. Je stapelt een doos of je maakt er een gat in zodat hij wat kan spelen en doorheen kan rennen of klimmen.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:57

Wij hebben ook 2 lotharingers!
Ik heb voor mijn konijn speeltjes en hij heeft de ruimte om lekker te rennen en gek te doen (zit in een grote ren (voliere)

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 21:03

wat leuk Melissa dat je ze kent, ik had er nog nooit van gehoord dus vandaar dat ik niet wist hoe je het schreef. wat voor speeltjes heb je, als ik vragen mag

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:27

Gaaf die konijnen hè?
Ik heb een kleitnje en ze is zo onwijs lief en leuk Haha!
Zij is ook al een beetje zindelijk en soms "laat ik haar uit" op het gazon in de voortuin en dan kan ze lekker grasjes eten.
Riempje om en hupsa! Vindt ze echt geweldig Lachen

Dozen om op te klimmen of in te zitten vinden ze idd erg leuk.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:25

Ik heb zo'n balletje waar je voer iin kan doen, dan moet ie rollen voordat er wat lekkers uitkomt (duurde even voordat hij het doorhad) en een of ander ding met een balletje eraan.
Ik weet niet of hij er echt mee speelt, maarja dan heeft hij iig iets!
(beide gewoon bij de dierenspeciaalzaak gekocht)

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:30

Leuk zeg! Een goede actie om een konijntje bij de kinderboerderij te adopteren.
Ik zou hem alleen wel af en toe nog naar buiten doen, want een konijn hoort nu eenmaal buiten.
Gewoon af en toe ns een uurtje in de tuin laten hobbelen

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:12

FOTO"s!!!! hahaha gaaf ik vind die grote konijnen al zo grappig!
Alleen die naam... hahaha

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:07

8 kg *mond valt open* dan is 'ie 2x zo zwaar als m'n katten! Moet wel echt een groterd zijn..... Lachen

Veel knuffelplezier!

Duhelo

Berichten: 28542
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:16

ik heb ook een bunny'tje (zijn naam is,..., tromgeroffel,... BUNNY!origineel he? Party!! pff wat ben ik weer droog )
nee, het is een belgisch zilver, middenras
en ik geef hem gewoon zen hooi, en nu en dan een kartonrolletje, zen voer en gronvoer natuurlijk, en heb sedert gisternen een soort meusli voor overdag te knabbelen, en ook zon balletje waar er voer in moet, hij kijkt er niet naar om, en als je er mee tegen zen neus duwt bijt hij er hard in en smijt hem een meter verder, maar voor de rest Scheve mond
bij meer vragen pb me dan even