Hoe moet ik deze merrie rijden: streng of rustig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hiska
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-03

Hoe moet ik deze merrie rijden: streng of rustig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 17:40

Hoi,
Sinds een jaar verzorg ik een merrie van 15 jaar oud, kent all klappen van de zweep en doet echt alles om er onder uit te komen. Op een moment denk ik "nu weet ik het" om dus de volgende keer weer mij verschrikkelijk in de maling te nemen.
Afgelopen les heeft mijn instructrice aanbevolen om toch even vol te houden, dus voorwaarts rijden en haar neerwaarts te rijden. Dit is echt een heel gevecht; schuin rijden, zijgangen, andere kant schuin rijden, we slingeren over de diagonaal alsof we dronken zijn. Alleen maar omdat mevrouw er geen zin in heeft. Uiteindelijk vinden een vorm van samenwerken, maar ik kan dan wel aan het zuurstof. Lachen
Heeft een van jullie misschien ervaring of dit ooit beter zal worden.
Ik moet er bij zeggen dat ze bij haar eigenaresse veel beter loopt, dit is echt een probleem van mij met de merrie.

Het leven is een feest
En jij bent uitgenodigd


Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:16

kan het niet zijn dat ze je gewoon niet accepteerd..?! of zijn er ook dagen dat ze wel alles voor je doet?!

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

Hiska
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 18:28

Dat kan, ik weet het niet, het gaat wel steeds iets beter, maar gaat heeeel langzaam.
Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet.
Ik ga met haar naar buiten voor de afwisseling, neem les enzo.

Het leven is een feest
En jij bent uitgenodigd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:38

ja zou ik doen, afwissseling ze is je aan het uitproberen Hiska, en tevens mss onzeker door te gaan waggelen.
Probeer kort te rijden, als het goed is stoppen, het moe leuk blijven voor allebij.
Doe eens wat stappen terug, geeft niks beter en terug en drie vooruit dan andersom.
Ik ken die frustratie hoor, het kan ook aan de combinatie liggen, paard ruiter, heb je al eens iemand anders er op laten rijden?

Hiska
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 18:46

De eigenaresse rijdt er ook op en die heeft geen problemen, ze heeft zelfs Z1 met haar gereden. En er rijdt af en toe nog iemand op haar, maar beiden rijden wel heel goed.
Ik word soms echt wanhopig.

Het leven is een feest
En jij bent uitgenodigd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:48

kan me voorstellen Hiska, als de eigenaresse geen problemen heeft....dan ligt het helaas...an jou. Sorrie dat ik dit zeg, ik denk dat je moet werken aan jezelf, les nemen enzo, want je bent nu beide aan het frustreren.
Heb je les, of heb je les gehad? (Prive les?)

Heb je al advies gevraagt aan de eigenaresse en wat zegt die ervan??

Hiska
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 18:51

Weet ook zeker dat het aan mij ligt, ik neem prive les en dat helpt altijd heel goed om een stukje verder te komen.
Heb me trouwens ook opgegeven om mee te doen met een clinic van centered riding, misschien dat dit ook helpt.

Het leven is een feest
En jij bent uitgenodigd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:55

succes je bent goed bezig! Meer kan jeniet doen, ik vindt het heel moedig dat je meedoet aan die klinik!

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:55

ja dan ligt het inderdaad aan jou.. maar gewoon rusitg blijven, en geen frustraties afreageren... hou in je achterhoofd dat ze het allemaal wel kan, en jou tijd ook vast en zeker nog komt

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*


Hiska
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 18:59

Bedankt voor de antwoorden.
Nou ja, ik geef niet zo snel op en doe mijn best en meer kan ik helaas niet doen. Voorlopig vraag ik in ieder geval nog maar geen startkaart aan.

Het leven is een feest
En jij bent uitgenodigd

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:59

nee zou ik pas doen als je der echt volledigonder de knie heb.

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

Hiska
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 19:13

Dat doe ik zeker, hopelijk gaat het nog wel eens gebeuren. Zodra onze eerste wedstrijd gepland staat hou ik jullie op de hoogte. Maar voorlopig nog maar even niet.

Het leven is een feest
En jij bent uitgenodigd

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:18

Misschien is het JUIST omdat die merrie Z1 heeft gelopen. Veel paarden gaan zich dan nogal vervelen als er iemand op zit die niet op dat niveau rijdt, en gaan lekker lopen klieren.
Niets tegen jou niveau van rijden, maar ik neem aan dan jij geen Z1 bent en dat het paard gewoon verder is als jou.

Succes ermee. Gewoon lekker lessen, en dan komt het heus wel goed.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:11

Lijkt me eerder iets voor RT ipv VvdD

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:14

Ik rij op een 18-jarige ruin, en die nam mij in eerste instantie ook echt niet serieus. Ik kreeg hem de hoeken niet door, de hoefslag niet goed op, amper figuren gereden, had absoluut geen tempo. Hij was me ontzettend aan het uitproberen. Ik heb priveles en sindsdien gaat het steeds beter en neemt hij me steeds minder in de maling. Nog maar hééél af en toe door zijn tempo te laag te houden, maar verder gaat alles goed. Maar om antwoord te geven op je vraag: ik rij hem dus best streng. Luistert hij niet, dan tik met de zweep. Zo geeft mijn instructeur dit aan en het helpt!
Doeii

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:30

carola schreef:
Misschien is het JUIST omdat die merrie Z1 heeft gelopen. Veel paarden gaan zich dan nogal vervelen als er iemand op zit die niet op dat niveau rijdt, en gaan lekker lopen klieren.
Niets tegen jou niveau van rijden, maar ik neem aan dan jij geen Z1 bent en dat het paard gewoon verder is als jou.

Succes ermee. Gewoon lekker lessen, en dan komt het heus wel goed.


ja inderdaad! ik rij nu ook een Grand Prix paard, voor het leren. Alle knoppen erop en eraan. Inmiddels heb ik het appuyement, stap-galop (kon ik al hoor Knipoog) galop-stap, travers en de changementjes gevonden Party!!

maar toch.. als ik het niet goed aangeef doet hij het echt niet!

verschil is dat hij er niet warm of koud van wordt als ik ga zitten prutsen Haha!

succes ermee! en gewoon doorzetten, dat is de enige tip die ik voor je heb!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers