wie kan mij info van Elcaro of Rex magna geven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:09

Beide hengsten staan bekend om de vererving van wat lastigere karakters.

Elcaro 86.719 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 24-03-1986
Kleur: Donkerbruin
Stokmaat: 1.67 m
Pijpomvang: 22.5 cm

Verrichting 1989
Stap 7
Draf 8.5
Galop 8
Rijproef 8
Springen ohz 7
Springen vrij 7.5
Terreinproef 7
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8

Totaal 79 punten
Plaatsing: 4e van 27 (14)

Fokker: Comb. W. ten Hove & mevr. G. van Dam-Hofman, Emmeloord

Zeoliet keur x Ritacara keur pref v. Lucky Boy xx pref x Dicara ster pref v. Vorst Sgrt x Nicara kroon pref v. Selmon x Cavaria B v. Tjardinus NWP

Verrichting Ermelo 1989
Attent, gehoorzaam, vriendelijk, eerlijk met goed humeur. Aan het begin nog groen. Goede basisgangen en veel souplesse. Stap regelmatig en krachtig. Draf heeft veel ruimte en regelmaat en is krachtig. Goede galop. Presteert bij springen ruim voldoende, springt goed naar boven en is elastisch. Kantelt soms zijn achterhand en wisselt goede en minder goede sprongen met elkaar af. Springt voorzichtig. In terrein goede galop, attent, ruim op de sprong. Ruim voldoende bereidheid om te werken, looplustig. Ervaart werk als normaal. Veel aanleg als dressuurpaard, ruim voldoende aanleg als springpaard. Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Eet normaal. Rustig stalgedrag.
Op 24-05 linksvoor dik been. Na enkele dagen behandeling is de blessure genezen.

Afstammelingen 1991 (veulens)
In ontwikkeling en type onderscheiden de geprikte en uitgezochte veulens zich van elkaar. Er is sprake van voldoende ontwikkeling, hoewel enkele die kwalificatie niet helemaal konden halen. Bij de geprikte veulens is er sprake van een voldoende rijtypische bouw, hoewel het middenstuk - door een ietwat korte en ronde rib en een matige aansluiting van de lendenpartij - als het waren enigszins tussen voor- en achterhand hangt. De uitgezochte veulens zijn duidelijk rijtypischer gebouwd, vertonen ook meer ras en hebben sterkere verbindingen. Het hoofd is - hoewel soms iets lang - toch goed gevormd en sprekend; de hals is best van vorm en lengte, sluit goed aan op de schouderpartij, gaat over in een lange nek en wordt in draf goed opwaarts gedragen. De schoft heeft voldoende lengte en ontwikkeling, is soms nog iets plat; de schouder vertoont goede lengte en ligging. De rug is soms iets lang en week (bij de geprikte), soms alleen wat gezonken; de lendenpartij kon beter zijn aangesloten, met name bleek dat bij de geprikte veulens. De croupe is goed gevormd bij voldoende lengte. Het voorbeen is goed gesteld, goed van bouw, evenwel soms iets steil, terwijl enkele veulens een Franse stand vertoonden. Het achterbeen is goed gesteld en vertoont goed ontwikkelde gewrichten. De stap is ruim en gemakkelijk. De draf kenmerkt zich door ruimte, souplesse, goede oprichting en een goed zweefmoment, hoewel het achterbeen meermalen beter onder de massa mag treden; enkele veulens lieten een extra draf zien. Opmerkelijk was de dikwijls slechte voetverzorging; die ook aanleiding kan geven tot foutieve beenstanden. Een aan huis beoordeeld veulens past in de hierboven vastgestelde rapportage.

Kort samengevat: in doorsnee voldoende ontwikkelde veulens, die qua type variëren van voldoende tot goed rijtypisch. De draf vertoont goede ruimte, souplesse en oprichting, het achterbeen zou meermalen meer onder mogen treden.
Getoond: 30 veulens uit 177 dekkingen.

Competitie
1990-1991 Dressuur Cat. A -- 533.5 punten, 1e plaats

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:10

Rex Magna xx BB 74.0006
Engels Volbloed
Geboren: 11-04-1974
Kleur: Zwart
Stokmaat: 1.70 m

Vlakkebaan: 11 starts
Winnaar: 4 keer
Geplaatst: 1 keer
Winsom: 629.000 Eng. Ponden
Time Form: 129

Karakter: 8
Stalgedrag: 8

Fokker: J. Couturié, Frankrijk

Right Royal xx x (Chambre D'Amour xx van Blockhaus xx) x (Flèche D'Amour xx van Dan Cupid xx) x (Tahiti xx van Tornado xx) x (Gradisca xx van Goya xx)

Gedragsonderzoek Ermelo, februari 1988 (21 dagen)
Gevoelige hengst, attent, eerlijk, enigszins eigenzinnig, redelijk goed humeur. Heeft een excellente rencarrière achter zich en heeft al enkele jaren ter dekking gestaan. Tijdens de lichte werkzaamheden gedraagt hij zich goed; zeker als er rekening mee wordt gehouden dat hij jarenlang weinig heeft gedaan. Hij moet met verstand worden benaderd. Voldoende bereidheid om te werken. Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef. Op stal gedraagt hij zich goed. Hij is gewend tijdens het verzorgen te worden vastgezet. Eet normaal. Tijdens onderzoek behandeld tegen mok.

Afstammelingen 1989 (veulens)
Deze Volbloedhengst presenteerde een collectie lang gelijnde veulens. Het algemene beeld vertoont een goede ontwikkeling; er zijn niettemin ook veulens waargenomen die iets te weinig ontwikkeling lieten zien. De veulens zijn rijtypisch gebouwd met veel ras en uitstraling, terwijl ze in beweging een zeer elegante indruk maken. Het hoofd is goed gevormd en sprekend met een uitdrukkingsvolle en stoutmoedige oogopslag. De hals is best van lengte, goed gevormd, wordt best gedragen en gaat over in een lange nek. De schoft is goed ontwikkeld en loopt lang door. De schouder is uniform goed van lengte en ligging. De rug is goed gespierd. De lendenpartij is eveneens goed gespierd en goed aangesloten. De croupe is goed van vorm, lengte en bespiering. Het voorbeen is goed gesteld, in meer gevallen iets fijn. Het achterbeen is in een aantal gevallen lang en soms klein gehoekt. Op een enkele uitzondering na is het fundament ruim voldoende ontwikkeld en vertoont kwaliteit. De stap is best met veel ruimte en souplesse, terwijl het achterbeen goed ondertreedt. Het drafmechanisme is superieur. De veulens draven met kracht, souplesse, ruimte, veerkracht, tact en balans en kunnen moeiteloos de passen verruimen en verkorten. Bij de bijzondere opmerkingen zij gemeld dat de veulens zich zelfbewust en temperamentvol gedroegen. Drie afwezig gebleven veulens zijn thuis geïnspecteerd, waarvan één een afwijkend spronggewricht bleek te hebben en een matig gevormde hals. De veterinaire bevindingen hebben betrekking op enkele niet correct gebouwde spronggewrichten in de groep geprikte veulens.

Kort samengevat: in het algemeen goed ontwikkelde, rijtypische veulens met veel front, ras en uitstraling. De bouw van het spronggewricht kan soms correcter. De bewegingen zijn bijzonder goed.
Getoond: 36 veulens uit 175 dekkingen.

1995 (december) overleden

Sportgegevens
1997 Levenswinsom Duitse nakomelingen DM 9.783

Dekstation
1988-1995 L. Langelaar, Overberg

Fokregistratie
Totaal 856 veulens uit 1.162 dekkingen

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Foto´s per mail, kwpn.hengstenfan@12move.nl

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:53

Ik heb ook een tijdje een merrie van Elcaro gereden, en kan je vertellen dat ze behoorlijk moeilijk was! Iedere keer nieuwe truucjes verzinnen om onder het werk uit te komen: bokken/steigeren, veel te langzaam, kreupel lopen, of juist heel hard gaan draven, en nog een helenboel andere dingen. Het lastige was dat de eigenaar haar ieder jaar liet dekken, dus na een paar maanden zwangerschapsverlof kon je helemaal opnieuw beginnen.
Het was een super mooi paardje met erg goede gangen, maar verschrikkelijk lastig.

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 16:59

hoi ik heb zelf een rex hij is ook erg druk en kan ook lekker schrikken.die van mij is erg lief en houd van knufelenmaar .
de meesten rexen zijn zuurpruimen en kunnen niet goed met andere paarden opschieten. ik ken namelijk ook z'n rex heb je vraegen ik hoor het wel

MissPPP

Berichten: 261
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:46

Okaayy Kom ik met mijn super lieve engeltje elcaro! Lovers (zie avatar) Ik heb dus een hele lieve, maar is idd in karakter op stal soms wel een trutje, maar onder het zadel en met inrijden heel lief en een super werkwillig karakter.
Overigens is ze niet zo groot, +/- 1.60?? Maar dat op 3 jarige leeftijd, dus er komen nogw el wat centimeters bij....

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:07

Ik heb al 11 jaar een merrie van Rex Magna (is door ons zelf gefokt...). Kiri is een temperamentvolle dame. Ze is tegenwoordig goed te rijden door iemand die zelf redelijk goed kan rijden. Maar je moet wel overwicht hebben. Ze is erg vlug, een echt bloedtype, ondanks dat de moeder redelijk gelders was. Op stal is het een lieverd, knuffelig, rustig etc. Maar met rijden dus best pittig. Springen kan ze voor geen meter, en dat komt volgens mij van vaderskant omdat de moeder wel kon springen. Het is een echte bazige merrie, een zgn. alphamerrie.
Ik zal eens kijken of ik een foto van Rex kan plaatsen, die heb ik nog wel ergens hier.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:22

Hier komt ie dan:
Afbeelding

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:01

Ik heb zelf jaren een elcaro-merrie gehad en het was echt een lastige tante. Op stal een zuurpruim, met rijden heel gauw op haar (lange) tenen getrapt, (soms liet ze me echt in de steek!) en vreselijk eenkennig. Maar als ik alleen met haar op stal was kwam ze toch stiekum altijd even kroelen, en als ik haar met rijden in haar waarde liet en haar terug op stal zette als ze een keer echt geen zin had, liep ze de sterren van de hemel ! Ik houd wel van een beetje karakter, maar je moet wel leren hoe er mee om te gaan. Knipoog
En niet om je paard af te kraken hoor ... maar ik had nooit een Elcaro op een Rex Magna gezet, omdat ze allebei zo'n lastig karakter hebben, je zou juist zeggen dat je dan een paard uitzoekt dat wat braver is ?
In ieder geval: laat je paard in zijn waarde en heb veel geduld, dan kom je er wel OK dan!

~Turbohoof Solutions ~

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:17

Ik heb zelf ook een Elcaro, moeilijk beessie hoor maar wel superlief in de omgang. Deze staat trouwens ook te koop.. En inderdaad het zijn paarden met een moeilijk karakter.

Chanel: M1+6 / B+26 en L+2 / B+8
Als je geen fouten maakt, leer je niets nieuws

boemel

Berichten: 8269
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:38

Jaren geleden heb ik een tijdje op een 4-jarige Elcaro afstammeling gereden op de handelsstal. De anderen vonden 'm vrij lastig. Ik heb eigenlijk nooit echt problemen met hem gehad. In het begin was hij wat rennerig, maar dat ging er vrij snel af.

Ik denk dat hij ca. 1.68m was. Leuk luxe paard om te zien. Mooi zwart met kleine aftekeningen. Hij was geopereerd aan OCD, maar dat was waarsch. niet helemaal goedgegaan, want zijn achterbeen sprong wel eens op slot. Nadat dit ook gebeurd was in de galop en ik daardoor met hem onderuit gegaan ben, ben ik met hem gestopt. Dat vond ik toen best jammer, want het was een fijn rijpaard.

M1+10

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:43

ik heb verschillende elcaro's en rex magna's gezien en gereden, elcaro geeft mooie,goed bewegende paarden, de meesten met een niet bepaald werkwillig karakter
rexmagna's zijn erg verschillend,de meesten hebben een groot hoofd ( brede kaken) en qua karakter meestal ook niet bepaald meewerkend,
sta dan ook te kijken van de combinatie van die twee hengsten Scheve mond maar jah - en - word eik + he? dus wie weet!

oh ja en 1.60 voor een 2,5 jarige is niet apart groot hoor,sommigen hebben nog wel een groeispurt na die tijd,maar meestal komt er geen 10 cm meer bij hoor
ik heb geen idee hoe elcaro qua hoogte fokt, ik heb hele grote maar ook pony's gezien .


Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:17

mijn vriendin heb is een x op een paard gereden.. waarvan ook de vader rex magna was... nou gloof me het was een pokkebeest!!! als die je nie mog beet die je, als je em uit de wei wilde halen ging die gericht bokken * alleen naar mensen die die nie mag hoor * mag die je wel dan heb je geluk hahahaha!!! maar het beessie kon met de goede ruiter indd wel ver komen

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:57

de elcaro merrie die op stal staat waar ik werk is ook een beetje eem trutje wel heel lief maar ook traag en niet werklustig ze is nu drachtig van de hengst Timeless een jong goodtimes

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:14

ja zo heeft ieder paard wel wat...

*\o/* Perun's Noorse Boskatten ; www.peruns.nl *\o/*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:26

ja dat is ook,alleen karakter is net zo belangrijk als kwaliteit, een paard met superkwaliteiten , maar een karakter van niets, pfff laat maar zitten dan ! in de sport moet een paard voor je door het vuur gaan, anders maak je niets

signor

Berichten: 90
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: anna paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:09

ik heb zelf een elcaro ruin en die heeft een super karakter alleen met rijden probeert hij onder het werk uit te komen .
paardje is net 4 dus nog erg jong maar wel een super paard.
echt een schat

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:36

Jertadeperta schreef:
Ik heb ook een tijdje een merrie van Elcaro gereden, en kan je vertellen dat ze behoorlijk moeilijk was! Iedere keer nieuwe truucjes verzinnen om onder het werk uit te komen: bokken/steigeren, veel te langzaam, kreupel lopen, of juist heel hard gaan draven, en nog een helenboel andere dingen. Het lastige was dat de eigenaar haar ieder jaar liet dekken, dus na een paar maanden zwangerschapsverlof kon je helemaal opnieuw beginnen.
Het was een super mooi paardje met erg goede gangen, maar verschrikkelijk lastig.



ELCAROS ZIJN poedersuiker!!! sorry dat ik me zo uit moet drukken maar ik heb er verschillende gereden en ze zijn zo moeilijk met een moeilijk karakter ik heb hem, zelf verkocht pas mijn elcaro ruin ik ken er 1 die loopt z en soms kan ze starten en soms weigert hij gewoon... hele niet fijne paarden maar miosschien zijn er mensen mety posi verhalen wel wil ik zeggen dat het de leukste paarden zijn om te zien heel mooie dieren vind ik

Just Beleve and HOPE

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:37

An_ge_la schreef:
hallo ik heb net een 2,5 jarige merrie afstammeling van Elcaro x Rex magna. mijn merrie is nogal druk en omstuimig. wie heeft er ook een afstammeling van deze hensten en kan wat over het karakter vertellen.
en wie weet er wat algemene informatie van de hengsten van Ecaro heb ik wel informatie maar van Rex magna heb ik helemaal niks kunnen vinden. een foto van je paard van een van deze hengsten zou leuk zijn kan ik hem vergelijken met mijn paardje.

o ja fokt elcaro groot. mijn merrie is nu al ruim 1 meter 60!

hij fokt niety groot vind ik maja dat is ook per persoon vrschillend ik ken er 3 mijne was 1.60 die van z niveau was 1.59 en ken er wel een van 175 dus erg verschillend

Just Beleve and HOPE

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:42

ik heb ook een elcaro merrie. Na 2 jaar haar te hebben gaat het eindelijk de goede kant op. Lastig karakter je moet er echt mee leren omgaan ! Als je elkaar uiteindelijk in je waarde laat dan gaan ze door het vuur voor je. )bage zin kwam er ff niet uit ! haha'

Ik heb tenminste een paardje met een echt karakter en af en toe vind ik het toch echt leuker dan zo´n paard dat maar alles toelaat.... Het houdt de spanning erin zeg maar...

Groetjes Loes

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:14

ik heb zelf een ruin gehad van Rex magna x Troubadour x Le Mexico.

Af en toe lastig beestje, al zeg ik het zelf.
zijn karakter en omschrijving is exact zoals MissHis de gegevens erneer heeft gezet. Zwart, 170, langelijnd, lange nek, stoutmoedige oogopslag, sterke rug... tja, eigenliljk alles wat er staan.... ik heb thuis nog wel een foto(ben nu op het werk), die zal ik hier straks even neerzetten, als ik het niet vergeet. hihi....

o ja... voor ik het vergeet.....
Hij was ondanks zijn elegantie erg lomp !
In de winter was het longeren geblazen voordat ik erop ging, want meneer kreeg het zo nu en dan weleens in zijn bol. Onstuimig beestje !
Liep Z1 en was wel braaf verder, maar hij had zijn streken.
Zo werd hij helemaal hyper van vliegen en horzels.... echt zo erg..
als ik hem aan het poeten was, ik gerust uit kon kijken want hij stompte gewoon in het rond...... erg gevaarlijk. Buitenritten in de zomer...niet aan te raden.

Nu klinkt het allemaal heel erg dramatisch, maar opzich niet echt een vervelend paard. Hij heeft gewoon veel van zijn vader weg.
Laatst bijgewerkt door Sando op 23-11-03 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:20

Elcaro x Rex Magna...................
Wat een combinatie zeg!
Zowel Elcaro als Rex Magna vererven over het algemeen geen makkelijke paarden.
Ik zou op papier nooit een paard kopen met deze afstamming.
Ik wens je veel succes met je merrie. Het kan altijd nog meevallen!

Don't dream your life, live your dreams!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:01

ik ben het met gaby eens veel sucses oook niet mijn favoriete combinatie alles waar elcaro inz it is moeilijk hoe dan ook... mijn ervaring...

Just Beleve and HOPE


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: XXleonieXX en 53 bezoekers