JOEPIE!!!! Ik heb een nieuw bijrijdpaard!!!! :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 00:28

Ja, ja.. vandaag was het zover. Via een advertentie die ik had geplaatst in het blad BIT, kreeg ik een reactie van iemand die op zoek was naar een ruiter voor één van zijn paarden. Het zou gaan om een jonge zwart/bruine merrie van de hengst Ferro, van 1.74m hoog Lips are sealed
Ik had gehoord dat ze weinig gereden was, zeer sterk is en een eigen wil heeft. Er staan daar zes paarden.. die Ferro merrie, een jonge drie jarige hengst, een oudere fokmerrie met daarbij een geadopteeerd bont veulen (kruising fries/kwpn), een enter of twenter, een andere merrie en nog een ruin. Die andere merrie en die ruin worden gereden door een jongen en een meisje (Herna rijd op de ruin en Nico op de merrie). Eeeeeeh.. ik bedenk me net ineens dat ik niet eens weet hoe die Ferro merrie heet (oeps).

Nou, vanavond ben ik er dus wezen kijken. Ik zou er om tien uur zijn en dus was ik er ook!
Ik kwam de stal binnen en het eerste paard wat ik zag was echt enorm!!!! En de eerste woorden die mijn mond uit kwamen waren.. Tjee!!! Wat een joekel! Nou blijkt dat dus die Ferro merrie te zijn Lachen
Het is echt een heel groot en imposant paard. Ik heb meteen maar gevraagd of er een trapje bijgeleverd werd *LOL* Daar kom ik nl. van mijn langs zal ze levens dagen niet op Haha!

De eigenaar (een oude man) zei wel een lift voor mij te willen maken, zodat ik er wel opgetakeld kon worden. Nico en Herna, de twee andere bijrijders waren er ook. (speciaal gekomen voor mij Lachen )
Ik heb meteen ook een paar foto's gemaakt. Ook eentje met mijzelf ernaast, zodat jullie kunnen zie hoe groot dit paard wel niet is. Ik kan er in ieder geval niet overheen kijken Lachen Ze stond op stal en we deden de deur open, maar voor je het in de gaten had, rende ze de hele stal al door! Lachen Echt een eigenwijsje dus. Oftwel, eigenwijsje? Eigenwijze reus bedoel ik eigenlijk meer.. *LOL*

Ik ben met ze naar binnen geweest en heb onder het genot van een kop thee met ze gebabbeld. Ik zou er alles mee mogen doen wat ik wil. Ik kan er mee lessen, wedstrijden mee rijden, buitenritten maken enz. Dus dat zit wel goed. Het schijnt alleen wel een moeilijk paard zijn om te rijden, maar dat komt vast wel goed Lachen Momenteel heeft ze een dik voorbeen, omdat ze waarschijnlijk een trap heeft gehad, maar zo kan ik eerst eens kennismaken met haar zelf.

Ze beschikken over een 20 x 60 bak, maar helaas zonder verlichting. Het schijnt dat je in de buurt een binnenbak kunt huren voor slechts 5,- per uur, dus dat valt weer reuze mee, alleen moet je er eerst wel weer heen met de trailer. Ook is deze bak naar verluidt niet echt prettig te rijden in de winter, maar ik heb het zelf nog niet gezien, dus misschien valt het allemaal wel mee in vergelijking met wat ik gewend was.

Ik mag er zeven dagen per week komen en ook de tijden maken helemaal niets uit, dus dat is ook weer een bijkomend voordeel. Sjoerd, de eigenaar, Nico en Herna lijken mij heel erg aardig en gezellig. En ze waren meteen al bezig met het maken van grappen en grollen. Lachen Voor zover ik het heb meegemaakt is naar mijn idee de sfeer daar erg ontspannen (pffff..). Vlak voordat ik er net vandaan ging vroeg Sjoerd mij nog wat voor trappetje hij precies voor mij moest maken Lachen Ik heb hem verteld dat het beter een soort bruggetje kon zijn, waar ik het paard onder kon zetten *LOL*

Tja, als het een beetje kan, ga ik er morgen meteen heen om wat poetsspullen te brengen en wat te poetsen, maar woensdag ga ik zowieso weer.

Wat de foto's betreft, het rolletje is nog niet vol, dus daar moeten jullie nog even op wachten (als ze tenminste zijn gelukt Lachen )


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 00:36

Gefeliciteerd!!! (joepie, ik ben de eerste Haha! ).
Het klinkt allemaal heel goed. IK ben benieuwd naar je foto's. Nou maar hopen dat het tussen jullie klikt en ze een beetje te rijden is, maar dat lukt je vast wel!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 00:39

Gefeliciteerd Maaike! (met je eerste reactie Lachen )
En bedankt! Ik heb er echt zin in en heb er een goed gevoel over. Ik heb wel gevraagd of Nico het paard eerst eens wil gaan rijden, alvorens ik er voor de eerste keer op stap. Dit omdat ze een poos stil heeft gestaan en ik absoluut niet weet hoe het paard is onder het zadel. Nou, dat was geen probleem (gelukkig). Ik was nl. erg bang dat ze dat onzin zouden vinden, maar doordat ik met mijn nek en ziekte zit, ben ik wel erg voorzichtig. En ja, ook ik ben erg benieuwd naar de vluchtige foto's die ik heb gemaakt.. Lachen

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 00:50

stoer,echt tof voor je dat je een bijrijdpaardje hebt.
En wat dat trapje betreft,je leert het wel.Je wil niet weten met wat voor gekloot ik in het begin op nelson moest komen Haha!
En snel!!!!!!Laat de foto's ontwikkelen want ik ben nu heel nieuwsgierig en ik kan er niet tegen als ik nieuwsgierig ben,dus bescherm mijn nagels( Haha! )en ontwikkeld ze snel *LOL* Tong uitsteken

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 09:32

Wat leuk voor je! En nu willen we natuurlijk wel heel graag weten hoe de merrie heet! *LOL*

En foto's natuurlijk, maar die komen binnenkort hè? Lachen

Dat eigenzinnige komt vaker voor bij paarden met dat bloed, heb zelf een nichtje van Ferro en dat is ook zo'n lomperik! Ik ken ook een gigantisch grote dochter van Ferro die erg lief en aanhankelijk is, maar ook zonder blikken of blozen over je heen fietst! Haha!

Groetjes en veel plezier! Mieke

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 10:32

Heeee leuk zeg!! Ik ben benieuwd naar de foto's! En met dat trapje, gaat helemaal goedkomen! Haha! In het begin nog een beetje moeizaam misschien, maar je spring er vast en zeker gauw al met een edele sprong op!
Veel plezier met haar!

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 10:43

Aaah! Wat leuk! Dus het is toch allemaal doorgegaan. Geweldig zeg!
Het zal even wennen zijn om erop te komen, maar over een tijdje gaat dat gewoon vanzelf.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 11:04

He gefeliciteerd, ik stond op het punt om je een PB te sturen hoe het gegaan was toen ik dit topic zag!
Ik ben heel benieuwd naar de foto's, 1.74 is idd een behoorlijk paard!!!
Ik hoop dat het rijden goed gaat, fijn dat er eerst even iemand anders op wil, maar het komt vast allemaal goed, leuk voor je! Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 11:58

Nou Mieke, speciaal voor jou (en voor mijn eigen geruststelling) heb ik even gebeld. Lachen De Ferro merrie waar ik op ga rijden heet Propala. (dit omdat de naam van moeder's vader Impala is).

Die ruin waar Herna op rijdt, heet Warore. En je raadt het natuurlijk al, dit omdat moeder's vader Furore is. Lachen

Ik heb Sjoerd net even gebeld. En als ik vanavond Ylva van het station haal in Heerenveen (was helemaal niet de bedoeling) Dan gaan we er op de terugweg even langs. Lachen
Dus Ylva, aan jou de grote eer om als eerste mijn paardje te bezichtigen. Lachen

Ineke2

Berichten: 33093
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 12:41

Gaaf!! Gefeliciteerd met dit bijrijpaard hoor, klinkt als een grappig beest, maar wel erg groot!! haha Party!!
Veel plezier met haar!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 12:56

wauw gaaaf! gefeliciteerd! Enne wij hebben er ook 1 van 174 op stal staan op zich valt het nog mee *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 13:06

Echt super!
En dat je er alles mee mag, nou gaaf hoor... Party!!
Ik hoop dat je er heel gelukkig mee wordt, en samen met de andere bijrijders nog een hoop lol zult hebben. Wie weet kunnen jullie samen wat regelen over het naar de binnenbak gaan, bijv. als ze daar een tweepaards trailer hebben, dan kun je samen gaan?
Ik ben erg benieuwd naar de foto's!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 13:10

Ze hebben er inderdaad een twee paards trailer, alleen zijn we met zijn drieen. Nico en Herna zijn nl. altijd al met zijn tweeen. Maar goed, laat mij eerst maar eens lekker rustig bij huis rijden. Lachen
Voor zover ik heb begrepen heeft Propala ook een trailer probleem. (Dit na een ongelukje). Zodra je gaat rijden met de trailer raakt ze in paniek. Maar daar zouden we dan eens aan gaan werken. Lachen

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 13:46

Hallo,ik heb je verhaal gelezen,hartstikke gaaf man een verzorg paard en helemaal zo;n paard als jij hebt,is het nou de bedoeling dat je met haar de wedstrijden in gaat?dresuur springen?als je op haar gereden hebt laat je dan nog even van je horen?ben wel benieuwd hoe het gegaan is,heel veel succes ermee.
Groetjes Alie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 14:04

Wat fijn voor je zeg Heel veel plezier samen Party!!

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 15:33

Stoer joh, zo'n joekel. Vorige zomer heb ik een aantal keer op een zoon van Samber gereden, ook zo'n 1.75 hoog. Was wel even wennen als je naar beneden keek, maar het erop klimmem viel mee. Gewoon de beugel wat gaatjes langer... (hi,hi, geen gezicht was het, ik ben maar 1.64)
Hoe ver is het rijden naar Luxwoude?
Groetjes,

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 15:39

Trapje? Haha!

Hartstikke leuk joh, gefeliciteerd! Ik hoop dat het met rijden en verzorgen klikt, dan heb je weer lekker een paard waarmee je verder kunt! Ben trouwens wel heel benieuwd naar haar naam...

[Edit] Ah, laat maar, ik zie het al... Ik had de reacties niet gelezen, alleen het eerste bericht. Lachen
_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-23 15:40 ]</font>

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 15:59

Gefeliciteerd! Leuk joh!
Vorig jaar heb ik een draver gereden van zo'n 1.75m moest ik ook op met een trapje Haha! hihi

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 17:25

Tjee.. ik heb echt zin in vanavond.. heb de eigenaar net nog gebeld om te vragen of het goed was als ik vanavond even langs zou komen. Dat was prima zei hij. Dus.. eerst Ylva van het station oppikken in Heerenveen, zodat we daarna doorgaan naar Propala.
Joyce, Luxwoude ligt hier niet zover vanaf. Op de snelweg tussen Heerenveen en Drachten neem je afslag Gorredijk/Tijnje, dan ga je richting Tijnje, de eerste weg links en aan die weg is het ook.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 18:14

Oh wat gaaaaaafff!!!!! Leuk voor je joh! En we horen graag heeeeel veel verhalen. Ben zo blij voor je! Toppie Party!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Balou_k, DenieesB, Freddydeshet, Oehlala, RenateHidden, SusanH, tienus63, TurboDi, Vagabondo en 101 bezoekers