ervaringen met rustigmakende kruidenmengsels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

ervaringen met rustigmakende kruidenmengsels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 12:20

zijn er hier mensen met (positieve of negatieve) ervaringen met kruidentoevoegingen voor paarden? met name op basis van valeriaan (wendall's kruidenmengsel bv.)? werkt het uberhaupt, wordt het paard er (te) sloom van, is het minder schrikachtig enz.
ben benieuwd, want die valeriaan wordt toch wel veel verkocht lijkt me.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:50

ik heb Nervo Horse druppels gebruikt bij mn paard, en voor het eerst kon k zonder extreem schrikken&staken een binnen-wedstrijd rijden!
gewoon op de hoefslag ipv op de binnenhoefslag waar ie normaal op rond liep te rennen

zelfs het juryhokje konden we voorbij komen Haha!

is bij Divoza te bestellen, je hebt poeder, van pavo en druppels, ik heb die druppels gebruikt(met brood&appelsmoes kan je de druppels makelijk geven, t spul stinkt nogal en hij wilde t alleen eten op een boterham met appelmoes Lachen )

heb het eenw eek of 4 gegeven, en nu rij ik dit seizoen ook weer binnenwedstrijden, en hij loopt nogsteeds redelijk goed overal langs!
toen ie de druppels had heb ik hem dus er doorheen kunnen rijden, en nu kan het zonder druppels ook

hij werd er niet sloom van, alleen rustiger in zn hoofd

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:27

Ik had toen een middel van de paardendrogist. Volgens mij ook met valeriaan. (Een grote pot met kruiden). Mijn paard werd er wel rustiger van, maar het was niet zo dat ze abnormaal sloom was.
Ik had ze omdat mijn paard op rust stond, dus ik heb geen ervaringen met rijden.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 13:39

Renske20 schreef:
ik heb Nervo Horse druppels gebruikt bij mn paard, en voor het eerst kon k zonder extreem schrikken&staken een binnen-wedstrijd rijden!
gewoon op de hoefslag ipv op de binnenhoefslag waar ie normaal op rond liep te rennen

zelfs het juryhokje konden we voorbij komen Haha!

is bij Divoza te bestellen, je hebt poeder, van pavo en druppels, ik heb die druppels gebruikt(met brood&appelsmoes kan je de druppels makelijk geven, t spul stinkt nogal en hij wilde t alleen eten op een boterham met appelmoes Lachen )

heb het eenw eek of 4 gegeven, en nu rij ik dit seizoen ook weer binnenwedstrijden, en hij loopt nogsteeds redelijk goed overal langs!
toen ie de druppels had heb ik hem dus er doorheen kunnen rijden, en nu kan het zonder druppels ook

hij werd er niet sloom van, alleen rustiger in zn hoofd


ja, dat bedoel ik dus renske: dat ze rustiger zouden worden in het hoofd, en zo langzaamaan zonder stress gewend worden aan een situatie, zodat ze er later het vreemde niet meer van inzien! en dan natuurlijk weer zonder kunnen!
weet je ook wat in die nervo horse zat qua aktieve stoffen? en na hoelang kon je het resultaat merken?

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:54

Deze tekst heb ik van de site van de paardendrogist:

Even opletten
Geef, in verband met het risico op doping, liever geen valeriaan aan paarden waarmee u wedstrijden rijdt

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 14:26

neen, weet ik, maar in mijn geval gaat het niet om gebruik tijdens wedstrijden. mijn paardje loopt superdesuperrelax buiten met een ander paard erbij, maar alleen gaat ie zich heel erg focussen op 'enge' dingen, zó dat het echt gevaarlijk wordt. dat hij zichzelf dan zo loopt op te fokken en alleen maar angstiger wordt, daar leert hij niks uit, dus ik zou het liever op willen bouwen vanuit een situatie waarin hij wat meer rust in zijn kopje heeft.
maar daarvoor wilde ik wel eerst checken wat de ervaringen zijn. het voorbeeld van renske geeft toch aan dat het wel een optie zou kunnen zijn, zo maak je het voor het paard wat makkelijker om positieve ervaringen op te doen lijkt me!

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 15:05

Ik gebruik momenteel weer Pavo Nerve Control en dat werkt goed. Ze wordt er inderdaad rustiger van in haar hoofd, de heftigste reactie is er af. Ze blijft evengoed wel wakker en fris, maar is toch beter op je gericht dan zonder. Vooral in deze tijd van het jaar is dat wel prettig! Verder heb ik ook wel druppels gebruikt, maar ik ahd niet echt de indruk dat die veel deden, maar dat scheelt misschien per paard.
Ook heb ik dat van Wendall Herbs gebruikt, maar dat wilde ze ineens niet meer eten. Bovendien valt dat inderdaad onder de doping, door onder andere de Valeriaan. Dat zijn echt zichtbare kruiden, echt gedroogde planten om te zien, ik aakte er met wat zemelen en biks een soort van slobber van, maar toch at ze het na een paar maanden niet meer. Die Pavo is wel prijzig, maar dat blijft ze wel gewoon door haar natgemaakte voer eten.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 15:15

Jet schreef:
Ik gebruik momenteel weer Pavo Nerve Control en dat werkt goed. Ze wordt er inderdaad rustiger van in haar hoofd, de heftigste reactie is er af. Ze blijft evengoed wel wakker en fris, maar is toch beter op je gericht dan zonder. Vooral in deze tijd van het jaar is dat wel prettig! Verder heb ik ook wel druppels gebruikt, maar ik ahd niet echt de indruk dat die veel deden, maar dat scheelt misschien per paard.
Ook heb ik dat van Wendall Herbs gebruikt, maar dat wilde ze ineens niet meer eten. Bovendien valt dat inderdaad onder de doping, door onder andere de Valeriaan. Dat zijn echt zichtbare kruiden, echt gedroogde planten om te zien, ik aakte er met wat zemelen en biks een soort van slobber van, maar toch at ze het na een paar maanden niet meer. Die Pavo is wel prijzig, maar dat blijft ze wel gewoon door haar natgemaakte voer eten.


en vond je haar reaktie op die wendall herbs vergelijkbaar met de pavo nerv control? als ze het wel nog at dan Haha! !

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:57

Wij gebruikten "tranquille", ook gebaseerd op rode valeriaan. Dit om de paarden rustig te houden met oud en nieuw. Ze worden er niet sloom van, maar maken zich minder druk over dingen en geluiden die ze niet gewend zijn. Dat hielp goed.

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:01

ingeo schreef:
en vond je haar reaktie op die wendall herbs vergelijkbaar met de pavo nerv control? als ze het wel nog at dan Haha! !


Ik heb het idee dat de Pavo beter werkt, maar ik sta inmiddels ook op een andere stal, dat heeft ook waarschijnlijk invloed. Hier is het erg rustig, maar voordat ik weer Pavo begon te geven was ze met rijden en in het land vrij druk, ik sta hier nu vanaf Februari, dus ze is inmiddels wel goed gewend. Ik ben zo'n vier weken geleden weer begonnen met de Pavo en begon na drie weken het verschil weer te merken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:34

Ik twijfelde tusse pave nerve control(poeder) of nervo Horse(druppels)

uiteindelijk voor de druppels gekozen, die zijn gewoon toegestaan op wedstrijd

iemand anderds raadde me Peace Of Mind aan, alleen weet ik niet waar ik dat kan halen, maar dat werkt echt super schijnbaar

maar die druppels gaf ik een paar weken achter elkaar en met een paar dagen merkte ik het verschil

toen een tijdje zonder geprobeerd, en als ik dan wedstrijd had in n 'enge' bak dan begin ik 1 week van te voren weer met druppels te geven en da wasie braaf op de wedstrijd

nu gaat het zonder druppels ook, omdat ie inmiddels weet dat het allemaal niet zo eng is Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:43

Pavo Nerv Control (bst.nr.: 82292)
Wanneer uw paard onrustig, druk of gestresst is, kan dat een karaktertrek zijn. U zult met dat specifieke karakter van uw dier rekening moeten houden. Pavo Nerv Control helpt op een natuurlijke manier de innerlijke rust te herstellen en te onderhouden. Binnen enkele dagen is uw paard merkbaar rustiger. Actieve componenten zoals magnesium en L-tryptophaan, zijn in de juiste verhouding verwerkt in Pavo Nerv Control en verbeteren de signaaloverdracht in het zenuwstelsel. Volwassen paard 15-60 gram per dag gedurende minimaal 2-3 weken. Pony 10-30 gram per dag. Kan probleemloos langere tijd gevoerd worden.


Nervo-horse 100ml (bst.nr.: 82808)
Gebruik Nervohorse bij bijvoorbeeld wedstrijd- of vervoersangst. Nervohorse zorgt voor een goed evenwicht van het zenuwstelsel en wordt gebruikt bij transport, wedstrijdangst, zadelmak maken, verandering eigenaar, etc. Kortom, alle gestreste of ongewone situaties. Geen doping of sedatief, het reactievermogen wordt niet beinvloed. Homeopatisch.

ik heb dus de 2e gebruikt, de druppels Nervo Horse
(komt van de site van divoza vandaan)

moet nog ergens t doosje+boekje hebben, zal even de werkzame stoffen opzoeken

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:21

De druppels die ik gebruikte heten Nervelet, maar dat is ook meer bedoeld om bij stress-situaties te gebruiken, net als dat Nervo Horse. Omdat Marlou algemeen erg druk van zichzelf was en vaak in zich zelf gekeerd, als ze in de stress schoot, was ze niet meer te bereiken, heb ik uiteindelijk voor Nerv Control van Pavo gekozen, dat werkt ook op de spijsvertering in. Op de site van de paardendrogist staat alle info heel uitgebreid, met alle werkzame stoffen en hun werking. www.paardendrogist.nl is de site.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 19:49

al heel erg bedankt voor alle reakties en beschrijvingen! ik ben weer een tijdje zoet met uitzoeken! het zal alleen nog niet simpel zijn om bij hem de werking te kunnen zien, behalve hoe die zich gedraagt buiten dan, want gewoon dagelijks is hij eigenlijk superrustig.
nu ik hier lees dat het toch wel verschil maakt zal ie zich toch wel aan een 'boterhammetje schrikdemper' kunnen verwachten Vingers aflikken Haha! !

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:19

ik heb van de paarden drogist B-calm besteld.dat wil ik met mijn merrie gebruiken als ik me veulen weg ga halen zodat het een deel stres weg neemt.ik heb het alleen nog niet geprobeerd.