te lage bloeddruk?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

te lage bloeddruk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 23:31

Heel vaak als ik (te snel) opsta, word het zwart voor mn ogen Cool .
Mn moeder adviseerde dus om mijn bloeddruk een keertje op te meten. Dat heb ik net dus even gedaan...

Volgens de handleiding zijn dit de normale waarden:

Bovendruk (systolic) : 110-140
Onderdruk (diastolic) : 70 -90
De pols is gewoonlijk geloof ik tussen de 60-70 slagen in rust

Bij mij kwam er het volgende uit:

Bovendruk (systolic) : 100
Onderdruk (diastolic) : 57
Pols: 56 slagen per minuut (sporthart? *LOL* )

Is dit om je zorgen over te maken, en kan je er iets aan doen? Verward


Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:57

Om een goed beeld te krijgen is het het beste om je bloeddruk vaker op te meten. Je bloeddruk en hartslag schommelen namelijk nog al. Ik doe het zelf regelmatig bij de supermarkt en dit komt er zo ongeveer uit (al zijn er dagen dat je overal rustig 20+ bij op kan tellen):

Bovendruk : 105-115
Onderdruk : 60-70
Hartslag : 55-65

Dat verschilt toch niet veel van jouw metingen. Het kan zijn dat je onderdruk iets te laag is, maar in principe is het niet iets om je zorgen over te maken. Zorg ervoor dat je voldoende drinkt, maar als het echt vaak gebeurt is het een goed idee om het aan je huisarts voor te leggen.

Kerstmuts

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 00:04

gisteren was het vergelijkbaar...(zelfde tijd en dergelijke en in rust)
Heb me voorgenomen om het vaker te gaan meten Lachen Oh wat fascinerend zo´n apparaat Tong uitsteken (vind het overigens niet echt een fijn gevoel )

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 01:52

Je hoeft je niet direct zorgen te maken hoor. Ik vind je waarden nog wel meevallen. Maar het is inderdaad een moment-opname. En als jij vaak last hebt van duizelingen, dan zou ik er toch eens naar laten kijken door een huisarts. Beter voorkomen dan genezen

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 09:28

Gisteravond en nu weer even gemeten

Gisteren:
Bovendruk: 100
onderdruk: 57
Pols: 56

Vandaag:
Bovendruk: 96
Onderdruk: 56
Pols: 57

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:17

Sommige mensen hebben van nature een lagere bloeddruk dan gemiddeld. Jouw waarden zijn niet extreem laag, maar als je er last van hebt dan zou ik even langs de huisarts gaan.

* To Belg, or not to Belg *

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:54

Even langs de huisarts gaan.

Ik heb zelf in het verleden een lage bloeddruk gehad en het advies van de huisarts was zoute drop eten Knipoog

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:03

Ik heb geen idee hoe oud je bent maar voor een 'jonge meid' is dit een heel normale bloeddruk.
Het kan ook te maken hebben met je Hb. Maar heel veel mensen hebben het, hoor, als ze opstaan wordt het zwart voor de ogen. Orthostatische hypotensie heet dat ook wel.

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:13

Ik heb ook een een lage bloeddruk..daar kwam ik achter doordat ik steeds vaker flauw ging vallen...ben naar de huisarts gegaan en heb geleerd sowieso beter te ademen..je kunt er niks aan doen..ook ben ik meer zoute drop gaan eten..waardoor ik er wel minder last van heb..

!Update profiel!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:17

heb je geen last van bloedarmoede?
Veel ijzer eten dus.
appelstroop, liga's etc etc. daarvan kan je ook heel raar worden in je hoofd, heb het al heel vaak gehad.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 11:28

Llewella schreef:
Even langs de huisarts gaan.

Ik heb zelf in het verleden een lage bloeddruk gehad en het advies van de huisarts was zoute drop eten Knipoog



ooooh! Dan haal ik vanmiddag nog even een zak op Bloos (daar hoef ik dus niet voor naar de dokter Haha! )

Maar gelukkig dus niet om me zorgen over te maken Lachen (ben ook nog maar 17 en liever een wat lagere, dan een wat hogere bloeddruk Knipoog )

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:36

Ik had precies hetzelfde 2 jaar geleden, had erg veel last van duizelingen, was moe en zelfs een keer flauwgevallen. Dus ik naar de huisarts en bloeddruk laten meten + prikken om te kijken of ik ook bloedarmoede had. Ik bleek verder helemaal gezond te zijn, ik had alleen last van een lage bloeddruk. Niet ernstig verder, het is veel minder erg dan een hoge bloeddruk Knipoog De huisarts adviseerde idd zoute dingen te eten: dus drop, cup a soup en dat soort dingen.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 11:41

Ik heb dus precies dezelfde klachten als jou Met een grote zak dropjes en mijn snoepmanie, gaat het wel goed komen denk ik Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:55

AAaaaaaahhhh wat geven ze hier weer goede adviesen op bokt!!!!!

Snel naar de dropjeswinkel Haha!

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:26

yvetje schreef:
Ik heb dus precies dezelfde klachten als jou Met een grote zak dropjes en mijn snoepmanie, gaat het wel goed komen denk ik Haha!


Haha, ja, geen leuker/lekkerder recept kan je krijgen toch? Haha! Knipoog

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:31

Ik heb ook wel eens last van een lage bloeddruk. Normaal gezien ook als ik snel opsta ofzo gebeurt het wel eens dat ik zwart voor mijn ogen krijg. Alleen vorig jaar met de kerstexamen had ik het verschrikkelijk. Ik stond 's morgens op om naar school te gaan, en ik kon echt niet meer op mijn benen staan. Ik ben de trap nog kunnen afstrompelen, ben zo snel ik kon naar de zetel gespurt maar toen ik aan de deuropening stond werd alles zwart voor mijn ogen en ben ik daar gewoon op de grond in elkaar gezakt. Toen de dokter langskwam bleek dat mijn bloeddruk veel te laag was. Ik heb er pillen voor moeten slikken en toen ging het gelukkig een stuk beter Lachen Alleen bij echt zware inspanningen heb ik wel eens last.

Citaat:
Ik heb dus precies dezelfde klachten als jou Met een grote zak dropjes en mijn snoepmanie, gaat het wel goed komen denk ik


jammer... ik lust geen drop Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:41

xKatleentjex schreef:
jammer... ik lust geen drop Haha!


Hoeft niet perce drop te zijn, als het maar zout is.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 17:29

Finesse"]
[quote="xKatleentjex schreef:
jammer... ik lust geen drop Haha!


Hoeft niet perce drop te zijn, als het maar zout is.
[/quote]

we hebben toevallig ook cowboyvlees Vingers aflikken Ook lekker zout dus Lachen

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:14

trouwens die duizelingen he kan ook aan het ijzer tekort in je bloed liggen...
dat heb ik namelijk ook vaak als ik te snel op sta dan val ik bijna om en word het helemaal zwart... ben toen een keer naar de dokter geweest en nu 4 x achterelkaar heb ik een bloedarmoede...

ik zou gewoon eens even langs de dok. gaan die kan je veel meer vertellen

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:29

Ik heb wel te lage bloeddruk en moest meer zoute drop eten van de dokter Tong uitsteken (gewoon sowieso meer zout) Ik weet niet of jij dat hebt, ff langs de dokter gaan...

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:37

Finesse"]
[quote="xKatleentjex schreef:
jammer... ik lust geen drop Haha!


Hoeft niet perce drop te zijn, als het maar zout is.
[/quote]

Ja zout moest ik toen eten. Niet alleen toen eigenlijk... Ik heb ook heel snel last van de warmte in de zomer, en toen het hier zo een paar dagen tegen de 40 graden klom was ik dus rotellendig . de remedie van de dokter vond ik voor 1 keer toen wel geweldig, zout chips eten... pakken zout chips Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:59

Dat ding van ons kan bij mij nooit een hartslag vinden, altijd 4x doen voordat hij een keer een hartslag vind.
Terwijl bij andere werkt hij wel goed Verward
Ik zit ook altijd erg laag, en sochtends eerst aantal keren zuchten voor dat ik opsta. (wil ik niet meteen weer neer gaan)
Maar mensen met lage bloeddruk leven langer

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-03 23:30

Ethelate schreef:
Dat ding van ons kan bij mij nooit een hartslag vinden, altijd 4x doen voordat hij een keer een hartslag vind.
Terwijl bij andere werkt hij wel goed Verward
Ik zit ook altijd erg laag, en sochtends eerst aantal keren zuchten voor dat ik opsta. (wil ik niet meteen weer neer gaan)


Zoals het hartje thuis tikt, tikt het nergens Tong uitsteken


Citaat:
Maar mensen met lage bloeddruk leven langer


Lucky me Lachen

Vind trouwens zelf niet echt, dat ik hiervoor naar de dokter moet...Dat doe ik wel als de klachten aanhouden, of erger worden (mn moeder heeft overigens in de zorg gewerkt, dus die zal er ook wel wat vanaf weten en die schijnt zich dus ook nog helemaal geen zorgen te maken Bloos

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 01:58

Ik had ook altijd lage bloeddruk in combinatie met bloedarmoede en dat is gegarandeerd goed voor duizelingen.
Met een lage bloeddruk kun je iig ouder worden dan met een hoge Knipoog, dus geen zorgen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 09:54

Fitzroy schreef:
Met een lage bloeddruk kun je iig ouder worden dan met een hoge Knipoog, dus geen zorgen.


Dat zei mijn huisarts ook toen ik erheen ging voor mijn lage bloeddruk.
Verder adviseerde ze idd extra zout te eten.
Het is natuurlijk wel lastig als je zwart voor je ogen ziet maar dan eet ik altijd wat zoute drop en dan gaat het weer beter.
Mijn bloeddruk is 100/50

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Angelaa2, Bielsje, carineken, Galja, Googlebot, IASCrawler, Kieffertje, Laibadji, Prairy, ReadTheRulez, Rox87, Selima, sinnekinne, sorayamagic2, stoer, Tessaaa, Whisky00, Xhiske, xSannee, YandexBot, zuperzmoker en 70 bezoekers