Paard kreupel en volgende week kamioenschappen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Paard kreupel en volgende week kamioenschappen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 20:12

Ik haalde gisteravond me paardje van stal en nu liep hij stokkreupel!! Direct gevoeld en gedaan, maar geen warme plekken aan het been, maar wel iets dik aan de achterkant van het voorbeen. Direct in biotex gedaan en kijken of er ergens wondje of iets zat. Vandaag toen ik m uit het land haalde was zijn hoef warm, ik de hoefsmit gebeld en die komt morgen gelukkig langs, hoefzweer! Wie weet hoe ik het doorbreken van die zweer kan versnellen??
Heb volgende week kampioenschappen, hoop dat ik heen kan!! Zul je net zien, heb ik weer Boos!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:40

Denk dat die beter kan uitstellen, te overhaast iets willen helen daar komt alleen maar meer kwaad op af....

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:14

Jammer voor de kampioenschappen maar ik zou toch kiezen voor het welzijn van mijn paard. Een week is echt te kort om te herstellen hoor.
In het voorjaar nieuwe kampioenschappen dus nieuwe kansen.
Suc6

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:00

Precies,wat is het belangrijkste?
Dat je paard volledig en op een goede manier hersteld,of je kampioenschappen?
Ik zou toch voor het herstel van mijn paard kiezen!
En wat hierboven ook al gezegt word,in het voorjaar weer nieuwe kampioenschappen hoor!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:06

Een hoefzweer is,vind ik ,het minst erge dat je kan overkomen.Als de zweer niet te diep zit,kun je vrij snel weer aan het werk.Je kunt hem met zijn voet in de zemelen zetten of in de zuurkool (wel met een hoefschoen )

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 20:34

De hoefsmit is vandaag geweest en de zweer zat behoorlijk diep, hij heeft hem wel flink uitgehold maar kon vanavond nog een verschil zien. Uiteraard ga ik niks forseren, maar ik zal er flink de pee in hebben! Heb hem nu een verband omgedaan met trekzalf en zet m elke ochtend en avond in de biotex en dan hoop ik dat er verschil is te zien.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:45

Balen joh dat dit net precies voor je kampioenschap moet gebeuren, als ik jou was zou ik lekker wachten tot je paard weer goed is, jammer van het kampioenschap, maar zoals vele al zeggen het paard gaat voor

Vosje
Berichten: 37
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 21:33

Ik hoop voor jou en je paard dat je weer snel kunt rijden. Maar als ik jou was zou ik idd echt niets forceren. Gelukkig is het verder niks ernstig.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 11:16

Vanochtend was hij al een stuk beter, ff gestapt op de stenen en er was niks te zien, toen ff over de straat stukje gedraafd en ook niks te zien. Toen ik m in het land liet ging ie als een idioot aan de bok! (dat deed ie ook toen de hoefsmit nog niet was geweest, gek paard!) en in het land draafde die ook een flink stuk gewoon goed, terwijl hij donderdag vanuit de galop in een kreupelig drafje ging en toen meteen stil ging staan. Dus het ziet er allemaal voorspoedig uit. Uiteraard ga ik niks forceren, dat zou zonde zijn van mijn paard. Hijs pas 4 dus er volgen nog vele kansen voor kampioenschappen hoop ik!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:20

Ik denk dat je beter je paard op rust kunt gaan zetten en die kampioenschappen uitstellen.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 19:30

K heb m vandaag ff aan de longe gehad, liep ie linksom goed (linksvoor zat zweer) en rechtsom heel onregelmatig. Meteen gestopt dus en in sopje gezet. Daarna op de straat ff aan het touw op een volte in stap en was ie linksom kreupel en rechtsom goed! Ik snap er geen jota meer van haha! Iemand een idee hoe dit kan?? Ga nu morgen ff eindje met m langs de weg stappen (er niet op) en dan kijk ik maandag ff of ik er op stap en hoe die dan is.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 19:10

Hey Yvonne, dat is niet zo fijn een hoefzweer maar als je mazzel hebt gaat het vrij snel over. Als je pech hebt en de ontsteking blijft wat langer hangen dan duurt het al snel wat langer.
Maar even over die Biotex, bij een van mijn paarden heeft dat slecht uitgepakt. Binnen 2 dagen had hij een compleet ontstoken en dik been (ik moest hem van de DA in de Biotex zetten voor een wondje aan de kroonrand), dus weer antibiotica en mokzalf, enfin, dit was niet alles want door deze zooi kreeg hij een overbelasting aan zijn achterbeen. Heel tafereel dus. Andere DA laten komen en het blijkt dus dat Biotex organische stoffen oplost, vandaar dat mijn paard er zo gevoelig op reageerde. Nu hoeft het bij jou paard niet zo te gaan maar ik dacht ik zeg het even.
Verder is het belangrijk dat er bij een hoefzweer geen troep (zand, strooisel) het gat komt. Meestal draagt men dan een hoefzak/schoen met een badje van een ontrekkend middel of een betadine oplossing.
Misschien heb je hier wat aan en veel succes!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 19:58

Goed dat je het zegt hoor van die biotex, bij ons doet iedereen alles met biotex en ik was er zijn benen ook mee voor de wedstrijden. Deze week heb ik hem in de soda gehad, biotex was op. Mijn paard loopt gewoon zonder bescherming in de stal, maar ik krab elke keer de hoeven goed uit en 2x daags in de soda dus. Neem aan dat dat genoeg is.