Wat is je (realistische) doel in de paardensport?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Wat is je (realistische) doel in de paardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 02:38

Nou de vraag zegt het al, wat is jullie doel in de paardensport?

Mijn doel is om met Kore op Z2 niveau te komen. Ik rijd geen wedstrijden omdat ik nog geen auto heb die een trailer kan trekken, alleen een miezerige oude Mazda... Scheve mond Ik les nu ruim een maand met mijn instructrice, en we sleutelen erg aan de basis. Gisteren zei ze dat ik makkelijk een L1 proef zou kunnen lopen met Kore. Ze is zelf jurylid en rijdt ook actief, dus dat is wel fijn. Ik zei voor de grap dat ik met haar zou blijven lessen totdat ik oefeningen van de Z2 feilloos kon met Kore, en dat vonden we allebei wel een goed streefpunt om naartoe te werken. En ja, er is een hoop werk aan de winkel, but who cares?!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 02:58

Ik hoop ook zo graag nog eens Z te worden, vind ik wel iets wat je in je leven meegemaakt moet hebben Tong uitsteken haha

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 03:10

Mijn droom is om helemaal zonder zadel en zonder enig ander hulpmiddel over de hei te kunnen galopperen mn paard met mn gedachten te sturen.. Maar mijn realistisch doel is om met alleen een touwtje om de nek buiten te kunnen rijden, hem op lichte hulpen kunnen besturen en vooral veel plezier te hebben met hem.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 09:47

Z met Par zou wel leuk zijn, een echte uitdaging met mijn haffie.
Verder hoop ik haar nog aan het springen te krijgen met de tijd, zodat we lekker alle kanten op kunnen.

Zelfde probleem als Koortje, nog geen trailer, en al hadden we een trailer.....mijn Altootje gaat dat niet trekken denk ik zo.
Dus ga trailerpoolen met de tijd.

Verder wil ik nog een paar keer met Par naar de keuring, en zo hoog mogelijk eindigen natuurlijk.

Kortom ik wil een heleboel dingen gaan doen, en dan gewoon in alles zo hoog mogelijk uitkomen.

Maakt mij verder niet uit of dat bv met dressuur L of Z is, als we er maar ons best voor hebben gedaan.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 09:57

Ik wil graag een trailer krijgen dat binnen een paar maanden op wedstrijd kan gaan met Ushi *LOL*
(heb haar nog maar een maand, dus vandaar nog niet metteen, maar binnen een paar maanden)
Mijn echt doel blijft toch om te gaan springen en crossen met haar, en dat op hoog niveau (Z Schijnheilig )
Dressuur zou ik ook graag redelijk hoog geraken, maar denk niet dat dat realistisch is omdat ze niet graag dressuur doet. Scheve mond
Ik wil haar ook graag leren rijden op heel fijne hulpen (natural horsemanschip) en mss later zonder hoofdstel Lachen
Ik ben ook net begonnen met VD en zou ook graag hebben dat ze daar heel goed in word Haha!
Mss een beetje veel, maar we hebben nog tijd genoeg Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:10

Z zijn we nu geworden. Ik ga me nu richten op het rijden van een mooie kur op muziek. Omdat je je kur behoorlijk op kunt waarderen door extra moeilijkheids graden toe te voegen moet je al wel fluitend door een Z2 proef huppelen om een beetje leuk uit te komen met een kur. Voorlopig zie ik daar genoeg uitdaging in.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:14

Lydiia schreef:
Ik hoop ook zo graag nog eens Z te worden, vind ik wel iets wat je in je leven meegemaakt moet hebben Tong uitsteken haha



Samen he! *LOL* (jij op die leuke vos en ik op die furnios Tong uitsteken )

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:14

Een endurance Klasse I rit uit rijden met Dennis. Een B proefje zit er al niet in omdat ik niet met hem mag starten omdat hij hengst is.
Mijn doel was altijd een marathon met een 2span te rijden(Dennis en zijn dochter Floortje) maar dat is niet realistisch meer. Dennis heeft een ongeluk gehad voor de kar en kan er niet meer voor en Floortje is weg.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:23

Mijn realistische doel is wedstrijden gaan rijden met een paard van iemand anders. Ben er hard mee bezig.
Heb nu een pony die ik ook eventueel in de wedstrijden uit mag brengen. Hele leuke intelligente en goede pony, maar te klein voor mij voor in de sport (1,44) dus ben nu bezig met een paard van 1,65 en als dat niet lukt zoek ik verder.
Verder heb ik inmiddels goed les, waarbij gewerkt wordt volgens het systeem van Johan Hinneman en Coby van Balen en dat ligt mij erg goed. Ik hoop op die manier een goede basis te krijgen zodat als die er eenmaal is, ik op lrv-niveau leuk mee kan rijden. Helaas moet ik straks wel weer opnieuw beginnen met een ander paard want de pony waar ik mee naar die les ga, staat te koop.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:34

MIjn doel is op het moment om een super lekker soepel paardje van buddy te maken.. en we zijn al hard op weg..
Ik wil gewoon dat ie lekker loopt, en we samen een hoop plezier hebben Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 11:13

Tja ik denk dat iedereen die op landelijk niveau wel heel graag Z2 wil worden. Knipoog
Natuurlijk ik ook, maar met Camil haal ik dat niet meer. Ik heb in 1 seizoen de B uitgereden, maar heb nog maar 4 seizoenen. Als alles net zo snel gaat (wat ik betwijfel Knipoog) dan kom ik tot de M2. Knipoog
Maarja, dan zou ik als ik 18 ben met een paard verder kunnen gaan.
Maar met Camilla ga ik de Z nooit meer halen, helaas. Knipoog

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:24

Mijn doel is om Wodan tot de m2 dressuur te rijden en mocht dat vrij makkelijk gaan wil ik misschien de Z ook nog wel in, maar denk het niet. Daarnaast wil ik hem uitbrengen in de endurance sport en dan tot en met klasse 3. Hoe ik dit wil gaan bereiken.

Goede instructriese die mij helpt met dressuur 1 keer p/w les. Totaal 3 keer per week dressuur rijden en 2x per week lekkere buiten ritten maken zodat hij soepel is voor dressuur en genoeg uithoudingsvermogen krijgt voor de endurance. En dan nog 1 keer longeren en een lekkere rust dag.
Dit is mijn toekomst beeld, maar eerst moet wodan volgend jaar zadelmak gemaakt wodan Haha!

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:34

Z2 ben ik al dus dat doel heb ik al bereikt. 60 % in de ZZ-licht vond ik een mooi streven maar of ik dat ooit ga halen?
Inmiddels ga ik nu voor een gezond paard zonder pech waar ik nog veel plezier van mag beleven. Zo zie je maar dat je je doelen ook bij kunt stellen. Knipoog

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:47

Mijn doel is zo hoog mogelijk te eindigen Lachen

En mijn (niet zo realistisch doel) is voor een heeeeeel groot publiek te rijden Haha! Super lijkt me dat, dat je in een hal rijdt met tribunes om je heen en dat alle ogen op jou gericht zijn (moet het natuurlijk wel goed gaan he Knipoog)
Maar ik denk dat ik dan nog even moet doortrainen... Scheve mond

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:53

Mijn doel was met Magic een kúr op muziek rijden. Of dat nog haalbaar is is nog maar de vraag.
Verder hoop ik in de toekomst actief te kunnen blijven in de sport en misschien een keer boven de Z2 uit te komen. Een keer de ZZ-licht halen, meer hoeft van mij echt niet. Dat zie ik tegen die tijd wel weer Haha!

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:54

Ik heb mezelf beloofd dat ik, als ik in de M zit, een champagnekleurig setje mag kopen. Blauw met champagne op een vos vind ik wel erg mooi, dus dat is mijn eerste doel. Ik rijd nu L1 en moet nog een punt om over te mogen naar de L2, dus hopelijk gaat dat wel lukken (moet ik alleen nog even leren doorzitten...Lachen Daarna zien we wel verder... Als ik er maar plezier in houd om hem te rijden!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:56

ik hoop Z2+wp te worden en op zn minst B springen+punten

ben nu M2+7 en heb n paar springlesjes gehad, en hij weigert niet meer Haha!
als ik Z1+wp ben ga ik B springen proberen(waarschijnlijk komende zomer)

ik heb 3x per week les, waarvan 1x priveles bijn een hee goede instructeur en 2x per week goede clubles in een groepje van 4

dat is meestal dressuurles, maar af en toe wordt er ook gesprongen

verder wil ik hee graag nog een keer op de Hippiade rijden
heb er deze zomer met het ciertal gereden, super was dat Lachen
de regionale kampioenschappen waren ook leuk, hadden we meer publiek en naast tribunes reden we, en Quentin schrok nergens van!(normaal verpestte ik t altijd door zn kijkerige aanstellerige gedrag)nu reed ik voor t eerste seizoen voroop, en ging het super

dus langzaam maar zeker kom ik er wel
Z1 is iig haalbaar, maar of ik de wp voor de Z2 bij elkaar krijg weet ik niet

als hij gezond blijft en door kan blijven trainen moet t wel lukken, maar als hij net zoals de afgelopen 4 jaar ieder seizoen een week of 2-4 kreupel is of iets anders eheft waardoor ik niet kan rijden en steeds opnieuw moet beginnen(hij staakt dan altijd heel erg en t is net of ie alles dan is verleerd) dan duurt t nog wel ff

maar als ie gezond blijft en we lekker aan t rijden blijven dan is de Z2 en B springen beide met punten, wel haalbaar

ook wil ik heel graag kur op muziek gaan rijden met hem, maargoed, eerst de punten voor de Z1 halen, dan een goede Z1 proef kunnen rijden, ondertussen stang&trens leren gebruiken(ga niet meteen in de Z1 met S&T rijden, hij is erg gevioelig in zn mond en staakt snel als ie teveel in zn mond voelt, dus eerst thuis er maarmee trainen!)
dan oefenspringen, en daarna officieel springen en dan als ik Z2 ben ga ik maar eens serieus aan een kur op muziek denken!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:43

Mijn doel? Zorgen dat we allebei plezier hebben in wat we doen. Zorgen dat ze het naar haar zin heeft en dat alles wat we doen ontspannen gaat. En het maakt niet uit of dat een wandeling, een poetsbeurt of in de toekomt rijden is, ik wil gewoon dat we het beide leuk hebben. Meer wensen heb ik niet, ze hoeft niks hoog te behalen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:43

In ieder geval eens mijn Orun papieren halen voor Dressuur instructrice. Dan de stal overnemen van mijn ouders, of een eigen stal beginnen. En als het kan Grand Prix rijden óóit, eerst maar eens naar de Z Haha!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:43

Mijn doel is de M2 te halen, ik ga zelden op wedstrijd en zit nu in L1.
Ik zal wel al bij de paarden rijden voor ik dit niveau bereik, maar het moet wel haalbaar zijn.
Eerst was mijn doel ook 1 winstpunt springen te halen, maar ik betwijfel of dat realistisch is, want ik heb nog maar 1 jaar.

von12
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:44

Mijn droom is ook om zonder zadel en hoofdstel buitenritten te kunnen maken. Te leren hoe een paard denkt en daarop in spelen. Spelen met m'n paard , deze uitdaging voor mij aangaan. Ben daar al mee bezig en het is hartstikke leuk.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 13:58

Ik zou ooit Z willen rijden of in elk geval samen met m'n paard alle oefeningen van het Z beheersen.
Dat laatste is haalbaarder dan Z starten want we hebben geen trailer en wedstrijden rijden zijn nog eens extra kosten bovenop de maandelijks terug kerende kosten...

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:00

In de Z komen met Jaike en dat zal ik halen ook en het kan me niet schelen hoe lang ik er over moet doen Haha!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:04

Z-dressuur worden met mijn huidige paard (foto's zie onderschrift Haha! ) !!

Waarom: omdat ik haar een half jaar geleden zelf zadelmak heb gemaakt, en het me geweldig lijkt om haar helemaal van "niets" naar Z2 te rijden !

Maar dat is wel een lange-termijn droom Knipoog , want ze is nu een half jaar onder het zadel en volgende week zondag maken we ons debuut in de klasse B Lachen ... !!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:06

Oofieciele wedstrijden rijden, en dan minimaal tot de M springen met mn haflinger.Als ik 'later' een beter paard heb zou ik echt verder willen gaan in springen, en misschien ook wat fokken!